• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آمریکایی‌ها خود را از همکاری با اقتصاد کشور عزیزمان ایران محروم کردند

    آمریکایی‌ها خود را از همکاری با اقتصاد کشور عزیزمان ایران محروم کردند

    معاون اول مدیر جمهور ،اظهارکرد:همانطوری که رهبری فرمودند سیاست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همکاری با همه کشورها به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی‌ که آنها را به رسمیت

    آمریکایی‌ها خود را از همکاری با اقتصاد کشور عزیزمان ایران محروم کردند

    معاون اول مدیر جمهور ،اظهارکرد:همانطوری که رهبری فرمودند سیاست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همکاری با همه کشورها به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی که آنها را به رسمیت نمی شناسیم، هست، بر این اساس آمریکایی ها خودشان را از همکاری اقتصادی با کشور عزیزمان ایران محروم کردند.

    باید اقتصاد کشور عزیزمان ایران را در برابر نوسانات ناشی از فشارهای بین المللی مقاوم کنیم

    اسحاق جهانگیری صبحگاه امروز شنبه ۲۹مهر در مراسمی که به مناسبت بیست و یکمین سال روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد، ب اتاکید بر اهمیت صادرات در اقتصاد کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: اگر بخواهیم به مسائل توسعه ای کشور بپردازیم درمیابیم که تولیدی ماندگار و قادر به ادامه حیات است که در صحنه های مهم رقابتی از جمله بازارهای بین المللی حضور داشته باشد.

    عبارات مهم : استفاده – جهانگیری
    وی با بیان این که بازارهای داخلی بازارهایی ایزوله ، محدود و محصوری هستند خاطر نشان کرد: ورود به بازارهای بین المللی نیازمند ابجاد مسابقه های جدی وافزایش بهره وری جهت کم کردن هزینه ها و بالا بردن کیفیت هست، در همین جهت چنانچه می خواهیم اتکای اقتصاد به درآمدهای نفتی را کم کردن دهیم، باید زمینه را جهت ورود درآمدهای متفاوت به اقتصاد آماده کنیم و مطمئنا درآمدی که می تواند اقتصاد کشور را به سرمنزل مقصود برساند درآمد حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی است.

    جهانگیری با تاکید بر لزوم ایجاد تنوع در درآمدهای اقتصادی کشور گفت: اگر می خواهیم اقتصاد کشور عزیزمان ایران را در برابر نوسانات ناشی از فشارهای بین المللی مقاوم کنیم، باید درآمدهای اقتصاد را تنوع بخشیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه دیدن نیمه خالی اقتصاد کشور جز ایجاد یاس و ناامیدی عایدی دیگری ندارد، اظهار کرد: باید به نیمه پر لیوان اقتصاد کشور توجه کنیم، به چه دلیل که ما مسیری طولانی در اقتصاد را طی کرده ایم و حتما در این مسیر نقاط مثبت و منفی و دستاوردها و اشکالاتی داشته ایم. آنچه که امروز مهم است آن است که دستاوردهای این مسیر را حفظ و اشتباهات موجود را برطرف نماییم و قدر کسانی که این مسیر سخت را طی کرده اند بدانیم.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به میزان صادرات غیر نفتی کشور خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که در کشور از صادرات غیر نفتی صحبت می کردیم، ارقامی نظیر ۱٫۵ و ۲ میلیارد دلار مطرح می شد، ولی امروز میزان صادرات غیر نفتی کشور بیش از ۴۷ هزار میلیارد دلار است که امیدوار هستیم این میزان به ۵۰ هزار میلیارد دلار زیاد کردن یابد. قطعا کسانی این مسیر سخت را طی کرده اند و کشور را به این نقطه رسانده اند که باید مورد تقدیر قرار بگیرند و احترامشان حفظ و جایگاهشان ارتقاء یابد.

    جهانگیری با تاکید بر لزوم حفظ احترام صادر کنندگان در کشور، ادامه داد: امسال میزان درآمدهای غیر نفتی حداقل در بخش دولتی دو برابر درآمدهای نفتی شده است است و این کار بزرگ را صادر کنندگان انجام داده اند.

    وی همچنین به میزان شاغلین کشور در بخش های دولتی و شخصی اشاره و اظهار کرد: در مقطع فعلی حدود ۲۴ میلیون نفر در کشور مشغول به کار هستند که از این میزان تنها ۴ میلیون نفر در دولت کار می کنند و سایر مشاغل را تولید کنندگان و صادر کنندگان کشور ایجاد کرده اند.

    معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه باید جهت حدود ۴ میلیون بدون کار موجود در کشور شغل ایجاد شود تا بیکاری در کشور نباشد، گفت: کسانی این میزان شغل را ایجاد کرده اند که کشور را به جایی رسانده اند که امروز میزان تولید ناخالص ۱۴۰ میلیارد دلار و اقتصاد کشور عزیزمان ایران به اقتصاد هجدهم یا نوزدهم دنیا تبدیل شده است است.

    جهانگیری تصریح کرد: بخش شخصی کشور زحمت بسیاری کشیده و باید همواره قدر آنها دانسته شود. به چه دلیل که زمانی که آنها به دنبال انجام کارهای بزرگ تر هستند به نحوه برخورد مسئولان با خود نگاه می کنند. همچنین خارجی ها نیز نحوه برخورد مسئولان با بخش شخصی را بررسی می کنند و چنانچه که مشاهده کنند در کشور با بخش شخصی با خوبی واکنش‌ می شود، جهت سرمایه گذاری وارد کشور می شوند.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه صحبت های خود به فضای ایجاد شده است بعد از برجام اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای توافق اقدام یکسان با دنیا فضای بسیار مثبت بین المللی جهت کار با کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است است.

    وی همچنین با اشاره به صحبت اخیر ضد ایرانی ترامپ و تصویر العمل های جهانی نسبت به صحبت های مدیر جمهوری آمریکا اظهار کرد: قطعا در تاریخ کمتر پیدا می شود که مدیر جمهور آمریکا اینگونه با ملتی صحبت و دنیا به او بی اعتنایی کند. امروز دنیا می داند که کشور عزیزمان ایران جای مهمی است و سیاست های خوبی در این کشور اتخاذ شده است که می شود با او کار کرد.

    جهانگیری با بیان اینکه امروز اروپا، آسیا و آفریقا خواهان همکاری اقتصادی با کشور عزیزمان ایران هستند، تصریح کرد: تولید کنندگان و صادر کنندگان باید از وقت ایجاد شده است استفاده کنند. در این زمینه نیز حتما موانعی وجود خواهد داشت که با همکاری و همکاری بخش شخصی با مراجع مربوطه برطرف خواهند شد. باید از وقت ایجاد شده است جهت کار با دنیا استفاده کنیم. در همین زمینه مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرمودند که به استثناء یکی دو کشور می توانیم با تمام دنیا کار اقتصادی کنیم.

    معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی یکی از این موارد استثناء است که ما او را به رسمیت نمی شناسیم، اضافه کرد: دومین کشور آمریکا است که آنها خودشان را از همکاری با اقتصاد کشور عزیزمان ایران محروم کردند. ما هیچگاه به آمریکایی ها نگفته ایم که شما نباید در اقتصاد کشور عزیزمان ایران کار کنید، بلکه این مقاومت آمریکایی ها بوده که با سیاست های ناصحیحی که در پیش گرفته اند شرکت های خود را از کار با کشور عزیزمان ایران محروم کردند وگرنه بازار کشور عزیزمان ایران محدودیتی جهت کشوری که به دنبال کار اقتصادی و در چارچوب سیاست های این کشور باشد، ندارد.

    جهانگیری تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی قطعا جزء مهمترین سیاست های مورد توجه دولت دوازدهم هست. در این راستا وزارت امور خارجه با این جهت گیری که در مرکز این وزارتخانه با تشکیل معاونت اقتصادی دیپلماسی اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد، در حال عوض کردن تشکیلات خود است.

    وی با بیان اینکه سفارتخانه های کشور عزیزمان ایران باید به پایگاه های مهم حمایت از صادرات محصولات ایرانی تبدیل شوند، خاطر نشان کرد: سفیری موفق خواهد بود که به صادر کنندگان ایرانی خدمات ارائه کند. من صراحتا به سفرا، استانداران و مدیران دولت گفته ام که بخش شخصی موتور محرک اقتصاد کشور عزیزمان ایران است و باید با پاکدستی، با افتخار از این بخش حمایت کنند.

    به گزارش ایسنا، معاون اول مدیر جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود در مراسم بیست و یکمین سالروز ملی صادرات، بر لزوم قابل آینده نگری بودن شاخص های مهم اقتصادی جهت فعالان اقتصادی تاکید کرد.

    وی با بیان اینکه کشور امروز از اعتبار ارضی خود برخوردار است خاطر نشان کرد: در مقطع فعلی هر سال ۴۵ الی ۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور است که به پول جاری حاصل از آن دسترسی داریم. همچنین حدود ۴۵ الی ۵۰ میلیارد دلار نیز میزان درآمدهای حاصل از صادرات غیر نفتی کشور هست. بعد در بخش عرضه ارز در سال توانایی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را داریم.

    جهانگیری ادامه داد: حدود ۵۰ میلیارد دلار رقم واردات کالایی اقتصاد کشور و رقم دیگری نیز ممکن است جهت بخش خدمات مورد استفاده قرار بگیرد. ولی در مجموع نسبت عرضه ارز به تقاضا در طراز مثبت و بالایی قرار دارد. به همین جهت دلیلی ندارد که بگذاریم تلاطمی در قیمت ارز ایجاد شود.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به مقررات مربوط به پیمان سپاری ارزی صادر کنندگان اظهار کرد: در دولت یازدهم تصمیم گرفتیم که به علت آنکه صادر کنندگان کالای خود را با قیمت ارز آزاد تامین می کنند، ارز خود را با قیمت آزاد به فروش برسانند، ولی از آنها خواهش کردیم که این ارز را به کشور بازگردانند، به چه دلیل که به هیچ وجه پذیرفته نیست که ما کالایی را صادر کنیم ولی ارز آن در اقتصاد کشور حضور نداشته باشد.

    وی تصریح کرد: سیستم بانکی باید سرویسی ارائه دهند که طی آن صادر کننده با قیمت روز ارز آزاد یا کالایی وارد کند یا اینکه ارز خود را تبدیل به پول رسمی کشور نماید. چنانچه که این اتفاق بیفتد با اطمینان می گویم که در بازار ارز هیچ تلاطمی نخواهیم داشت و قیمت تغییرات ارز قابل قبول و قابل آینده نگری خواهند بود.

    جهانگیری در ادامه با اشاره به محدودیت های جابجایی دلار با عنوان یکی از مباحث مطرح در همکاری های بین المللی گفت: در مقطع فعلی از صادر کنندگان تقاضا داریم که تا جایی که امکان دارد از ارزهای دیگر نظیر یورو در مبادلات خود استفاده کنند. در این زمینه کار مهمی که بر عهده دولت است این است که با کشورهای هدف به نقطه ای از تفاهم دست یابد که فعالان اقتصادی کشور بتوانند با پول ملی کار کنند.

    معاون اول مدیر جمهوری همچنین به سفر اخیر خود به ترکیه و امضای تفاهمنامه ای میان بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران و ترکیه در زمینه استفاده از پول ملی دو کشور در تبادلات اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: ترکیه یکی از کشورهای مهم طرف اقتصادی ما است که حجم مبادلاتی که تاکنون با او داشته ایم ۱۲ میلیارد دلار بوده که این رقم تا ۳۰ میلیارد دلار آینده نگری شده است هست. در این زمینه در سفر اخیری که به ترکیه داشتیم، روسای بانک مرکزی دو کشور تفاهمنامه ای در زمینه استفاده از پول ملی، امضا کردند. نخست وزیر و مدیر جمهوری این کشور نیز در ملاقات های دو جانبه ای که داشتند تاکید کردند باید از این به بعد در مبادلات ترکیه و کشور عزیزمان ایران از پول ملی دو کشور استفاده شود.

    وی اظهار کرد: اگر بتوانیم این اقدام را با کشورهای طرف خود از جمله چین، روسیه و کشورهای همسایه عملی کنیم قطعا هم منافع وارد کنندگان و صادر کنندگان ایرانی و هم منافع کل اقتصاد کشور تامین خواهد شد.

    جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود راجع به طرح بعضی مطالب از سوی صادر کنندگان راجع به عدم صدور گارانتی نامه های بانکی تصریح کرد: دیگر عدم صدور گارانتی نامه های بانکی مورد قبول نیست. به چه دلیل که ما با بسیاری از بانک های دنیا در ارتباط هستیم.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی جهت حمایت از بخش شخصی ایجاد شده است هست، عنوان کرد: جهت صندوق توسعه ملی تصویب شده است که هر سال بخشی از درآمدهای نفتی به دولت تخصیص داده شده است یابد و ۳۰ درصد مابقی به حساب این صندوق واریز شود. براساس مقررات صندوق نیز باید از بخش شخصی حمایت و به او وام دهند.

    معاون اول دولت تدبیر و امید با بیان اینکه قبول داریم که در مقطع فعلی دولت بیش از بخش شخصی از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می کند، اظهار کرد: با وجود اینکه این عنوان را قبول داریم ولی دیگر به آسانی این امکان وجود ندارد تا دولت از منابع صندوق پول بردارد و در مسائل جاری از آن استفاده کند، بلکه اگر در موردی دولت از منابع صندوق استفاده می کند، آن اعتبارات را در مباحث زیرساختی مورد استفاده قرار می دهد.

    وی همچنین راجع به درخواست بعضی صادر کنندگان مبنی بر حمایت از صادر کنندگان با اعطای اعتبار فروشنده گفت: در بسته حمایتی مصوب سال ۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آمده که صندوق توسعه ملی باید ۲ میلیارد دلار اعتبار خریدار به کشورهایی که می خواهند کالای ایرانی بخرند تخصیص دهند. حال چنانچه صادر کنندگان نیز تقاضای دریافت اعتبار فروشنده را دارند، این امکان وجود دارد تا در گفت وگو با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد دارایی تصمیم گیری هایی در این زمینه اتخاذ شود.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه دولت صادقانه به دنبال زیاد کردن صادرات است گفت: این نیاز احساس می شود که صادر کنندگان باید با شرکت های مهم خارجی متصل شوند و به صورت یکسان جهت صادرات و سرمایه گذاری در این زمینه همکاری داشته باشند. ما از بخش شخصی انتظار داریم که با تمام قدرت به دنبال عملیاتی کردن ورود سرمایه گذاری خارجی به داخل باشند.

    جهانگیری همچنین با بیان اینکه بعضی رشته های صنعتی در اولویت صادرات قرار دارند، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و صادرات آنها و همچنین محصولات بیوتکنولوژی و فناوری های نوین و بخش گردگشگری از دیگر اولویت های دولت در این زمینه است.

    معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه گردشگری به علت امکان ایجاد سریع شغل و وجود ظرفیت های داخلی و همچنین کمک فراوانی که به اقتصاد کشور می کند در اولویت قرار دارد، به دیدار دو جانبه خود با مدیر جمهور ترکیه اشاره و خاطر نشان کرد: شب گذشته در دیدار با مدیر جمهوری ترکیه اردوغان تاکید داشت که تجربه بزرگی در زمینه گردشگری را کسب کرده با کشور عزیزمان ایران به اشتراک بگذارد.

    وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات و اعمال مشوق هایی در این زمینه خاطر نشان کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته تشویقی جهت صادر کنندگان مورد تصویب قرار گرفته است که در آن مواردی از جمله معافیت مالی و پرداخت عوارض و همچنین تسهیل واردات مواد اولیه به قصد صادرات مورد توه قرار گرفته، همچنین در این بسته یکسری مشوق های معنوی در نظر گرفته شده است تا صادر کنندگان علاوه بر برخورداری از تشویق های مالی از تشویق هایی نظیر استفاده از پاویون های فرودگاه ها و ملاقات با وزرا در صورت لزوم بهره مند شوند.

    جهانگیری در آخر با اشاره به حضور محمد شریعمتداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت و استعداد او در اتخاذ سیاست های تجارتی در اقتصاد، تاکید کرد: کسانی که به دنبال راه اندازی تولید هستند می دانند که این کار تنها با اجرای سیاست های تجارتی ممکن هست. شریعتمداری همچنین به سیاست های صنعتی آشنا است و می تواند به خوبی در این زمینه مدیریت کند.

    آمریکایی‌ها خود را از همکاری با اقتصاد کشور عزیزمان ایران محروم کردند

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: استفاده | جهانگیری | صادرات | ایرانی | اقتصاد | اقتصادی | صندوق | ایران | همکاری | اقتصاد

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • منابع اورجینال پلیمر
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • کتب حیوان خانگی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>