• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    مکان‌های فوق‌العاده‌ای در محیط زیست کشور عزیزمان ایران وجود دارد که پاییز را باید در آنجا سپری کرد.

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس مسافرت‌ها کمرنگ‌تر می‌شوند ولی نمی‌توان قشنگی پاییز با آن همه قشنگی و رنگ‌های جالب و گرمش را فراموش کرد. در این فصل مناطق قشنگ و بکر محیط زیست و یا حتی تاریخی را نادیده گرفت و به بازدید از آنها نپرداخت.

    در سراسر میهن ما کشور عزیزمان ایران مناطق قشنگی وجود دارد که شرایط پاییزی بر زیبایی‌اش می‌افزاید و حتما باید به آنها سفر کرد تا از زیبایی‌های بی‌همتایش برخوردار شد و لحظاتی قشنگ و تکرارنشدنی را جهت خود رقم زد. در زیر بعضی از این مناطق قشنگ به صورت مختصر معرفی خواهند شد.

    دریاچه جنگلی چورت

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    دریاچه چورت در شمال شرقی مازندران واقع شده است است و وسعتی حدود دو و نیم هکتار دارد. جالب است بدانید این دریاچه شگفت‌انگیز به علت زمین لرزه‌ای که در حدود ۷۰ سال پیش و بسته شدن مسیر چشمه کنار دریاچه ایجاد شده است هست. درختان پاییزی در کنار آب آرام و زلال این دریاچه مناظر مسحور‌کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند. در سفر به این دریاچه بازدید از چشمه‌های رسوبی زیبای سورت را هرگز فراموش نکنید در این مناظر می‌توانید تصویرهای بسیار قشنگ و نابی را شکار کنید.

    عبارات مهم : مناطق سردسیر – آثار تاریخی
    کویر ورزنه

    با دیدن این کویر انواع اشکال تپه‌های شنی که در اثر وزیدن باد شکل گرفته است را مشاهده می‌کنید. بادهای پاییزی یکی از زیباترین تابلوهای محیط زیست را در کویر ورزنه شکل داده هست. تجربه سکوت کویر، طبیعتی بکر و فارغ از دستکاری‌ها و خراش‌های بشر، هیجان دیدن زیباترین آسمان شب پرستاره، سوغاتی به یادماندنی سفر شما به ورزنه خواهد بود. کویر ورزنه از اصفهان صد کیلومتر فاصله دارد و وسعت تپه‌های شنی آن حدود هفده هزار هکتار است.

    بوستان قیطریه

    مکان‌های فوق‌العاده‌ای در محیط زیست کشور عزیزمان ایران وجود دارد که پاییز را باید در آنجا سپری کرد.

    یکی از بوستان‌های شمال شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که در ناحیه ۷ منطقه ۱ شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است است پارک قیطریه در گذشته بافتی جنگلی داشته و جالب است بدانید که متعلق به خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار بود. گلکاری‌های بسیار ظریف، بافت جنگلی درختانش، حوضچه آب و آب‌نماهای متفاوت آن فضای کاملا دلنشینی را ایجاد می‌کند که این قشنگی در فصل پاییز دوچندان می‌شود. این مکان با وجود آلاچیق‌های بزرگ و کوچکش جهت گردهمایی‌های دوستانه در بعد از ظهرهای پاییز بسیار مناسب و دلنشین است.

    روستای یوش

    زادگاه شاعر معاصر نیما یوشیج مکانی مناسب جهت این وقت از سال هست. مسیر یوش به نور انسان را به دنیایی متفاوت می‌برد. جاده‌ای کوهستانی که پر از تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌های شیروانی هست. جذابیت زیاد این مکان به این علت است که جهت رسیدن به زادگاه پدر شعر نو کشور عزیزمان ایران باید از چند روستای زیبای دیگر هم عبور کرد که هر کدام جاذبه پاییزی خاص خود را دارند.

    تالاب کردخورد

    تالاب کردخورد که با نام تالاب آق‌گل هم شناخته می‌شوند در حد فاصل استان ‌های مرکزی و همدان قرار دارد. این تالاب در فصل پاییز از قشنگی زیادی برخوردار هست. پاییز فصل مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر روسیه و قفقاز به این منطقه هست. این تالاب با نزولات برف و باران از ارتفاعات پر می‌شود. تالاب کردخورد در آخرهای فصل بهار خشک می‌شود ولی در طول پاییز و زمستان آب‌ دارد و در فصل بهار از میزان آب آن کاسته می‌شود. پوشش گیاهی بی‌نظیر و همجواری تالاب با کوه، قشنگی این تالاب را چند برابر می‌کند. این منطقه زیستگاه گونه‌های متفاوتی از پرندگان است.

    آب گرم لاویج

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    روستای زیبای لاویج را کوه‏‌های البرز احاطه کرده‌اند. کوه‌هایی که در بهار، پوشیده از درختانی سبز رنگ همراه با شکوفه‌های رنگین هستند و در پاییز نیز فستیوالی از رنگ‌های گرم پاییزی را برپا می‌کند. اگر به این منطقه رفتید، آب گرمش را به هیچ عنوان از دست ندهید. آب گرم لاویج در دامنه‌ کوه‌های قسمت شرقی لاویج می‌جوشد. این آب‌ گرم دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که جهت امراض پوستی و درد های مفاصل بسیار بافایده است.

    روستای میبد

    در پاییز میبد می‌توان چهار فصل را در یک شبانه‌روز تجربه کرد. صبح‌های خنک بهاری، ظهرهای گرم تابستانی، غروب‌های دل‌انگیز پاییزی و شب‌ها و نیمه‌شب‌‌های زمستانی، ارمغان پاییز جهت کویر هست. شهر میبد در نزدیکی یزد واقع شده است است و مناطق تاریخی بسیار زیادی دارد تا، شما را مجذوب کند. به‌واسطه بافت تاریخی ارزشمندی که این شهر دارد زیاد نقاط آن در فهرست آثار تاریخی کشور عزیزمان ایران به ثبت رسیده هست. نارین قلعه، برج کبوتر و کاروان سراهای متفاوت از جاذبه‌های زیبای این شهر است که تماشای آنها در پاییز بسیار دلچسب است.

    جنگل ابر

    مکان‌های فوق‌العاده‌ای در محیط زیست کشور عزیزمان ایران وجود دارد که پاییز را باید در آنجا سپری کرد.

    جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جنگل‌های کشور عزیزمان ایران است که در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در مسیر بزرگراه آزادشهر قرار دارد. زیاد گردشگران به انگیزه دیدن جنگل ابر در این فصل به شاهرود سفر می‌کنند. گویی خداوند طوفانی از رنگ به پا کرده است این جنگل قدیمی‌ با گونه‌های گیاهی و جانوری نادرخودش، یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود. پایین بودن دما در فصل تابستان، وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل بی‌نظیر است.

    جنگل‌های انجیلی سوادکوه

    جنگل‌های سوادکوه واقع در جنوب غربی ساری، بافت جنگلی و ترکیب روستایی آن جاذبه خاصی به منطقه بخشیده هست. این شهرستان در دامنه شمالی رشته‌كوه‌های البرز مركزی واقع شده است است و هر چه از دامنه‌های فوق به طرف شمال حرکت کنیم ارتفاع کاسته می‌شود تا به منطقه هموار و دشت‌ها می‌رسد. جنگل‌های بکر سوادکوه همواره در پوششی از مه قرار دارند و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این جنگل دره‌های قشنگ به همراه نهرها و آبشارها تظاهر می‌کند.

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    انجیلی درختی است قشنگ با قامتی بلند، دارای تنه‌ای با فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های زیاد، ساقه‌های آن نیز به یکدیگر جوش خورده و تنه درخت را نامنظم می‌سازد که خود باعث قشنگی زیاد این درخت شده است هست. برگ‌های جوان درخت انجیلی بنفش مایل به قرمز هستند بعد از آن در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان تبدیل می‌شوند و آخر در پاییز برگ‌های درخشان به رنگ‌های متفاوت زرد پررنگ نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص آشکار می‌شود و این تنوع رنگ مناظر بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

    انتهای پیام/

    جاذبه‌های گردشگری کشور عزیزمان ایران با رنگ و بوی پاییز

    واژه های کلیدی: مناطق سردسیر | آثار تاریخی | زیبایی | دریاچه | پاییز | تالاب | ایران | دریاچه | تاریخی

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    مکان‌های شگفت‌انگیز محیط زیست کشور عزیزمان ایران در پاییز

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های هندسه و توپولوژی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>