• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ «اليوم اكملت لكم دينكم». جهت همه ما اين آيه آشناست. بارها آن را شنيده‌ايم و خوانده‌ايم

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ «اليوم اكملت لكم دينكم». جهت همه ما اين آيه آشناست. بارها آن را شنيده‌ايم و خوانده‌ايم و خوب می‌دانيم كه راجع به بزرگترين رويداد اسلامی هست. آنجا كه پيامبر اسلام خوب می‌داند كه حجة الوداع است و ديگر دور كعبه؛ اين منزل خدا و اين محل تولد پسر عمو نخواهد گرديد. ديگر عمر سر آمده و بايد خط هدايت را به دست كسی بسپارد كه خداوند امر كرده هست؛ علی (ع). دستش را در دستش می‌گيرد و بالا می‌برد و به حاضران می‌گويد و تاكيد می‌كند كه به غايبان هم برسانيد زين بعد علی مولا و سرور و هدايتگر خلق خواهد بود. ولی …

    امانتدار نبودند انگار؛ خيلی سریع اين قول از ياد همه رفت و اتفاقاتی را در تاريخ اسلام رقم زد كه بدترين آن و البته شايد به نوعی بهترينش شد كربلا و عطش و سرهای بريده بر نيزه. اگر می‌گوييم بهترين چه بسا كه بر كسی پوشيده نباشد كه همين خون‌های به ناحق ريخته بر زمين و خطبه زن زينب در مجلس شاميان شد، بهانه‌ جهت عيان كردن صورت تزوير و ريای يزيد و يزيديان.

    نزديكی به غدير و بعد از آن محرم؛ باعث شد تا سراغ يكی از مداحان كشورمان برويم. كسی كه در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران می‌خواند و به قول خودش هم جوان و هم پير پای صحبت و نواهايش می‌نشينند. با «حاج حيدر توكلی» راجع به حال و هوای هيئت ها، محرم، غدير و آسيب شناسی هيئت به گفتگو نشسته‌ايم.

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    مهمترين بخش‌های اين مصاحبه به شرح زير است:

    خیلی‌ها در لباس روحانیت و مادحین هستند كه هیچ سنخیتی با این دو صنف ندارند/ بودجه هیئت از جیب مردم است و دولتی نیست/ مانور تجمل داریم ولی نبايد مانور تدین هم داشته باشیم/ هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند/ بعضی‌ها هيئت باز هستند/ فقط میان هیئت جهت كسب وجهه و اعتبار/ جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است/ غدير را قبول نكردند كه محرم به وجود آمد/ اگر باور درست باشد؛ مرده زنده كردن كار سینه زن و فرزند هيئتی است/ متاسفانه ما در اين صنف كوچكتر نداریم/ دشمن های اسلام و اهل بیت (ع) واقعه غدیر را پنهان كردند/ ما باید دهه غدیر بگیریم/ هیچ جور نمی‌توانند محبت اهل بیت را از ما بگیرند

    در ادامه مشروح اين گفتگو را بخوانيد؛

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ «اليوم اكملت لكم دينكم». جهت همه ما اين آيه آشناست. بارها آن را شنيده‌ايم و خوانده‌ايم

    * در مورد طرح «سیره ستایشگران راستین اهل بیت» زیاد توضیح بدهید. طرحی كه در آستانه محرم امسال اجرا می‌‌شود.

    عبارات مهم : جوانان – دستگیری
    «سیره ستایشگران راستین اهل بیت»؛ این طرح شاید در سال‌های اخیر به اجرا در نیامده، ولی این هر لحظه سیره مداحان و علما بوده كه به ایتام و بی‌بضاعت‌ها كمك كنند. كلمه «راستین» هم اگر در عنوان این طرح جای گرفته، به این علت است كه خیلی‌ها الان در لباس روحانیت و مادحین هستند كه هیچ سنخیتی با این دو صنف محترم ندارند و چه بسا ضربه‌هایی هم زدند. خواستیم با این طرح هجمه‌هایی را كه به این دو قشر وارد می‌شود، كم كنیم و بگوییم كه هنوز در میان این‌ها هستند افرادی كه از موالی‌هایشان پیروی می‌كنند و دستگیری می‌كنند از فقرا و ضعفا. این طرح را راه انداختیم و در همان هفته اول، ۳۰۰ نفر از فعالان عرصه مداحی و روحانیت از آن استقبال كردند.

    *اجرای این طرح به چه شكل است؟
    كلیت این طرح به این شكل است كه هر مداح و صحبت كه علاقه‌مند هست، تعهد می‌دهد در ۱۳ شب ابتدایی ماه محرم، یك ساعت زیاد از آنچه كه خودش در نظر دارد در یكی از هیئت مداحی یا صحبت كند. به این شكل كه هیئت‌ها اعلام نیاز می كنند جهت مداح و سخنران، ما مداح و سخنران را می‌فرستیم براشون. ما در فراخوان خود اعلام كردیم كه «تأمین اقلامی از جهیزیه جهت قشر بی‌بضاعت از هیئت شما، تأمین مداح و سخنران شما از ما». در واقع مداح و سخنران ما صله نمی‌گیرد. آن هیئت صله مورد نظر را جهت تهیه جهیزیه و اقلام مورد نیاز صرف می كند.

    *با اجرای طرح «سیره ستایشگران راستین اهل بیت» چه هدفی را دنبال می‌كنید؟
    امروز روز عمل هست. عالی ترین محل جهت امتحان بعد دادن همین هیئات هستند. من به دوستان گفتم كه اگر مدعی هستید جهت رضای خدا كار می‌كنید، بیایید و از ضعفا دستگیری كنید. از طرفی با اجرای این طرح می‌خواهیم هجمه سنگینی كه روی هیئتی‌ها، مذهبی‌ها و … است را كم كنیم. در آستانه محرم همه یاد ایتام می‌افتند؛ گله و شكایت كه به چه دلیل این همه خرج هیئات می‌شود این پول ها را جهت ایتام خرج كنید. در حالی كه بیش از همه وقت تو همین ماه محرم ایتام پلو گیرشان می‌آید. ضمن اینكه بودجه هیئات هم همه از جیب مردم است و دولتی نیست.

    * اصلا فلسفه وجودی هیئت هم همین هست؛ همین دستگیری‌ها.
    بله؛ بنده خودم به شخصه هیئتی را قبول دارم كه در آن گرهی از مشكلات مردم باز شود. جوانان باید بدانند كه با حضور در فلان هیئت می‌توانند مشكلات را بگویند و دستی از آنها دستگیری می‌كند. این درست نیست هیئت را فقط جهت خودمان پل بهشت كنیم؛ مانور تجمل كه داریم، مانور تدین هم داشته باشیم! اینكه فقط با حضور در این هیئات به دیگران نشان بدهیم كه فرزند مذهبی و هیئتی هستیم و كسب اعتبار كنیم، كافی نیست. باید از كنار حنجره این بچه‌های ستایشگر و مداح پنجره‌ای را باز كنیم، جهت حل مشكلات مردم. پنجره ای به اسم امید.

    *امروز هیئت‌های ما چقدر به این معیار كه گفتید نزدیك هستند. چقدر دستگیری دارند. ما در روزهای محرم جوان‌هایی را می‌بینیم كه شبانه روز در هیئات هستند. از این هیئت به هیئت دیگه می‌روند ولی بیكارند.
    این‌هایی كه شما می‌گویید هیئت‌باز هستند. هر چیزی افراطش ضرر دارد. بوقلمون عالی ترین غذاست، ولی زیادش نقرس می‌آورد. هیئت باید پل ارتباطی با جامعه باشد. باید جوانی را كه هیئتی نیست، به سمت خودش بكشد. والّا جذب كسی كه هر روز تو این فضاهاست فایده‌ای ندارد.
    این را هم بگویم عده‌ای فقط میان هیئت جهت كسب وجهه و اعتبار. یك باور لطیف ولی غلط را هم راه انداختند با این مضمون كه هر كی آمد هیئت جهت امام حسین آمده و قدمش سر چشم. بله سر چشم، ولی باید حساب شده است باشد. باید حواسمان باشد چه كسی می‌آید تو هیئات. الان وهابیت و موساد نیرو تربیت می‌كنند، جهت از راه به در كردن جوانان ما. راهشان را در هیئات باز می‌كنند و افكار بچه‌های ما را خراب می كنند. لذا باید بدانیم در را به روی كه باز می‌كنیم.
    برای بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر هست؛ یعنی كسب وجهه و اعتبار جهت آنهاست. فقط می‌خواهند خودشان را همه جا هیئتی معرفی كنند. مثل این آقای دوربینی كه دوست دارد دیده بشود، اینها هم میل به دیده شدن و معرفی شدن به عنوان فرزند هیئتی دارند.

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    *خب حالا حسن اين طرح شما در اين ميان كجاست؟
    طرح «سیره ستایشگران راستین اهل بیت» حسنش این است كه به درون سازی توجه دارد. الان همه دنبال برون‌سازی هستند در هیئت‌ها؛ برون سازی یعنی چی؟ یعنی همین توجه به سبك خواندن، مدل ریش و لباس مداح و حركات و سكنات و … . عالی ترین وقت جهت درون‌سازی هم همین محرم هست. اینجا كه امام بار عام می‌دهد. همه می‌آیند؛ مسیحی، كلیمی، زرتشتی، فرزند مسلمون ها هم كه جای خود دارند.
    حالا اینجا بچه‌های شیعه و مسلمان جهت بقیه باید الگو باشند. باید جوری واکنش‌ كنند و كار كنند كه همه مهمانان آقا را نه جهت یك دهه و یك ماه كه جهت كل سال وصل به دستگاه سید الشهدا كنند. راهش هم همین دستگیری‌هاست، همین گره از مشكل مردم باز كردن. مردم از ما هیئتی‌ها انتظار دارند. ما باید این آبرویی كه اهل بیت و این دم و دستگاه به ما داده را جبران كنیم. باید خرجش كنیم. قرار نیست فقط كسب وجهه و اعتبار كنیم. قرار نیست فقط با آن پز بدهیم؛ باید جهت مردم كار كنیم.

    *این دستگیری از مداحان هم زیاد انتظار می‌رود. درسته؟
    بله قطعا؛ شما از پاسدار بیت رهبری توقع بيشتری دارید تا پاسدار يك كلانتری. من نمی‌توانم عمری از كنار ابی‌عبدالله و دستگاه سيد‌الشهدا جهت خودم اعتبار كسب كنم ولی كاری نكنم جهت مريداش.

    *حاج آقا توكلی؛ حالا كه بحث به اینجا رسید كمی‌ هم آسیب‌شناسی كنیم. گاهی می‌بینیم كه دستگاه سید‌الشهدا ابزاری شده است جهت تبلیغ یك نفر و یك جناح خاص و دیگر آن كاركردی كه باید را ندارد. نظر شما در این باره چیست؟
    زمانی یك نفر به من گفت، شما مداحان و ستایشگران نمی‌دانید كه با این جوانان و بچه‌ها چه می‌كنید. چه‌كار می‌كنید كه جوانان از میان این همه شبكه‌های بیگانه و ماهواره كه انواع برنامه‌ها و … را دارند، شما را گزینش می‌كنند. با دست خالی جوان را از منزل می‌كشید بیرون و سمت هیئات می‌آورید.
    نمی‌شود منكر این شد كه این جوان به علاقه سیدالشهدا می‌آید؛ ولی نباید از این هم غافل بشویم كه هر آدمی یه جایی را گزینش می كند. پا منبر یه نفر می‌نشيند، مداحی یكی را گوش می‌دهد. یعنی چی؟ یعنی اینكه علاقه و سلیقه جوان فلان مداح و سخنران هست. بعد اینجا اهمیت دارد كه این مداح و واعظ روی خودش كار كند.
    شيخ رجبعلی خیاط می‌گويد: مردم را جذب خدا كنید، نه خودتان. بيچاره آن كسی كه بگويد اين جوانان جهت من آمدند، به هوای من آمدند. شايد هم اين طور باشد ولی آن مداح و واعظ بايد هميشه بگويد كه من واسطه فيض هستم. درون سازی‌ها اينهاست.

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ «اليوم اكملت لكم دينكم». جهت همه ما اين آيه آشناست. بارها آن را شنيده‌ايم و خوانده‌ايم

    *حالا با اين وصف؛ با وجود اينكه داريم به چله نوكری امام حسين نزديك می‌شويم، وظيفه مداحان دو چندان می‌شود.
    صد چندان؛ به عنوان نمونه همين واژه چله نوكری بايد تبيين بشود كه نكند غدیر را از ذهنت كنار بزند. امير‌المومنين را هنگامی درخواست کردند شكست بدهند با عمر بن عبدود اين كار نكردند، قرآن سر نيزه بردند. يعني با هم جنس خودش باهاش مقابله كردند. الان هم جهت فراموشی و به حاشيه راندن غدير آمدن از «چله نوكری» حرف می‌زنند. من نمی‌خواهم بگويم چله نوكری بد هست؛ ولی حواسمان را جمع كنيم كه غدير از ياد ما نرود. غدير از محرم مهم‌تر هم هست. غدير را قبول نكردند كه محرم به وجود آمد. مداح شايد وظیفه اش كمتر باشد. اين بيشتر كار واعظ و سخنران است كه غدير را به پامنبريش بشناساند. مداح اين وسط وظیفه تلنگر را دارد. با شعري كه مي خواند بايد به مخاطب بگويد كه حواست باشد چراغی كه بهت نشان می‌دهند تو را از این لامپ مهم غافل نكند.

    *الان بجز چند هيئت خاص، ما مواجهيم با قاطبه هيئت‌هايی كه بحث منبر تو آنها خيلی خلوت هست. مداحی و سينه زنی شلوغ تر هست. علت چيست؟
    كاش یك روحانی اینجا بود تا من راحت‌تر در اين باره حرف می‌زدم و يك طرفه نبود بحث ما. ولی به طور خلاصه، مرحوم كافی چهل سال قبل فوت كرده ولی مردم هنوز حرفهايش را گوش می‌دهند. چرا؟! چون گویش، لحن و سبك نو آورده بود. قرائتی، پناهيان، انصاريان هم روی خودشان كار كردند. روی چیدمان كلمات، گفتار، لحن و آواهاشون كار كردند. كسی كه كار نكرده باشد، مجبور است در مدت وقت ۳۰ دقيقه كه جهت صحبت دارد فقط ۲۰ دقيقه خطبه بخواند.
    شب عاشورا كه اوج جاذبه هست، واعظ محترم به جای اینكه از زندگی پربركت امام حسین (ع) بگوید؛ چون نمی‌داند و آگاهی ندارد، می‌زند بزرگراه خاكی. از هسته‌ای و برجام و هزار جور بحث‌های دیگر را می‌گوید الّا آنچه كه باید بگوید. به قول معروف روز نو آمده، حرف نو باید زد. این جوان اگه قرار بود از هسته‌ای و برجام و … بشنوه كه از منزل بیرون نمی‌آمد. می نشست پای اخبار. آمده تا از این فضای عرفانی فیضی ببرد. مداح و سخنران باید جوری حرف بزنند وحرفی بزنند كه از پیرمرد ۷۰ ساله تا فرزند ۷ ساله پای بحث آنها بنشیند.

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    *الان در خیلی از هیئات ما بحث مراد و مریدبازی شكل گرفته. اصلا باید باشد این مراد و مريدبازی در هیئتی‌ها و شكلش چه طوریه؟
    مولانا ۷۰۰ سال قبل در شعری گفت كه جای مراد و مرید طوری عوض می‌شود كه متوجه هم نمی‌شوند. الان این طور هست. الان مستمع شده است مراد و مداح شده است مرید. چرا؟! چون مداحان ما البته زیاد آنها مدام به این فكر می‌كنند كه چه بخوانند، مردم خوششان بیاید. به قول معروف چه بخوانند كه منفجر بشه هیئت.

    *خیلی نكته خوبی را گفتید. اتفاقا بعضی مداحان در شعرهای و خوانش خود جوری می‌خوانند و حرفی می‌زنند كه واقعا مستمع می‌پرد هوا. شور خاصی می‌دهد به مجلس ولی اين شعرهای و عبارات ماندگار نیستند. ولی ما از بچگی این شعر را شنیدیم «بر مشامم می رسد هر لحظه بوی كربلا/ در دلم ترسم بماند آرزوی كربلا» هنوز هم یادمان است چون ماندگار بوده.

    اتفاقا شعری كه شما خواندید، یكی از پر ایرادترین شعرهای به لحاظ وزن و قافیه هست. ولی چون از دل بر آمده بر دل مستمع هم نشسته هست. خیلی از شعرهای و عباراتی كه این روزها در هیئات خوانده می شود و جوانان هم برایش ذوق می‌كنند و به قول معروف هیئت از شور منفجر می‌شود، اگر به عمقش برویم می‌فهمیم كه از اساس غلط و چه بسا توهین به اهل بیت هم بوده. فقط پوسته قشنگ دارد. به عنوان نمونه طرف شعری می گوید با این مضمون كه «رستم اگر پهلوان سیستان عباس پهلوان كل دنیا است». خب اين غلطه. قياس درست نيست. چطور ما می‌توانيم عباس را كه خيلی از علما از توصيف مقام و جايگاهش بازماندند با رستم كه پهلوان خيالی است مقايسه كنيم! مقام اهل بيت را نبايد پايين بياوريم. امير‌المومنين می‌گويد خواب با باور از نماز بدون باور بالاتر هست. اگر باور درست باشد؛ مرده زنده كردن كار سینه زن و فرزند هيئتی هست. چه برسد به رفع مشكلات مالی و … .

    *در بعضی هیئات شعری‌خوانده می‌شود كه از لحاظ محتوا و چارچوب ضعیف هست. آیا ایراد از مداح است یا شاعر؟
    اشعار آیینی دنیا اسلام،‌ هیچ كدام معرف اهل بیت نیستند؛ همه معرف شعور آن شاعر هست. حالا این میان هستند افرادی كه جهت خوشامد مستمع شعری می‌گویند یا شعری را گزینش می‌كنند كه به لحاظ محتوا ضعیف هست.
    عمان سامانی در تذكره‌اش می‌نویسد كه می‌ترسم از روزی كه امیرالمومنین یقه من را بگیرد و بگوید كه تو كجا موی دختر من را دید كه گفتی: «دید مشكین مویی از جنس زنان/ بر فلك دستی و دستی بر عنان». این معرفت بوده كه شعر هم بالا رفته هست. این درون‌سازی‌ها باعث می‌شود كه كلمات و عبارات نیرومند بشود.
    در غیر این صورت جوان به بیراهه می‌رود. چه بسیارند الان جوان‌هایی كه تازه پا به میدان مداحی گذاشتند. اگر از اول راه اشتباه بروند، دیگر نمی‌شود اینها را برگرداند. همین الان به خیلی از اینها نمی‌توانی بگويی بالا چشمت ابروست. بهش بر می‌خورد. چون فكر می‌كند كه بزرگ شده؛ دو بیت خوانده، دو تا هیئت رفته فكر می‌كند دیگر خیلی كارش درست هست. متاسفانه ما در اين صنف كوچكتر نداریم؛ همه بزرگند و مدعی. الان تو هیئات كه ما پا می‌گذاريم اول چيزی كه می‌شنويم اين است كه حاج آقا يكی از بچه‌های خودمان هم است كه ته صدايی هم دارد. حالا چی می‌خواند؟ چند مدل حسين و ابوالفضل سكسكه‌دار. من حب و بغضی نسبت به كسی ندارم. فقط دارم آسيب شناسی می‌كنم. من به شخصه آرزو دارم تو كاباره‌های آمريكا همه يك صدا بگويند «حسين».

    *مقصر در این بین كیست؟
    شاید بر بخورد به بعضی ولی من می‍‌گویم. اتفاقا می‌گویم كه بر بخورد. به جهت قصور و كوتاهی كسانی است كه توانمند هستند و مهارت دارند. شاعر پرقدرتی هست. به او می‌گوییم نوحه بگو، در جواب می گوید نوحه ماندگار نیست و هر روز یك سبك تازه می آید. من غزلی می گویم كه ۱۰۰ سال بماند.
    در حالی كه پرجاذبه ترین بخش هیئت‌ها همین آواها و سبك‌ها هستند. محاله كسی جذب قصیده‌خوانی مداحی شده است باشد. همین هست؛ هنگامی بزرگترها به میدان نیایند، هنگامی چهار تا شاعر با اصالت و پر صلابت شعر نگويد ، نوحه نگوید؛ جوان ما كه تازه آمده تو كار مداحی سبك و شعر و همه چیز را از آن ور آب می‌گیرد و به گوش مستمع می‌رساند. همه هم به، به و چه‌چه می گویند.
    واقعيت اين است كه ما جهت این جوان‌ها خرج نكردیم. جهت آنها قدمی برنداشتیم. كدام نهاد ریالی جهت این بچه‌ها و جوانان خرج كرده كه الان بعضی فریاد «وامحمدا» و «وا اسلاما» سر می‌دهند.
    نداده آب ز گل‌ها گلاب می‌خواهیم/ چه خوش خيال كه موج از سراب می‌خواهيم
    تبر به دست فتاده به جان تاكستان/ كنون ز تاك بریده شراب می‌خواهیم
    گرفته‌ايم به اسم خدا ز خلق خراج/ گناه كرده و اجر و صواب می‌خواهيم
    كدام كلبه تاريك شد ز ما روشن/ كه مزد آن ز همه آفتاب م‍ی‌‌خواهيم
    نخوانده درس شديم اوستاد و از شاگرد/ پرسش طرح نكرده جواب می‌خواهیم
    كدام فرهنگ اين را می‌پذيرد كه آموزش نداده باشی، بخواهی امتحان بگيری.
    تا كه با یك لیف هر آلوده‌ای طاهر شود/ كی عجب باشد اگر لال و كری شاعر شود
    می‌شود با اين همه استاد عالم را گرفت/ گر به جای هر متاعی سنگ پا صادر شود

    * با توجه به اینكه عید غدیر و ماه محرم نزدیك هست، توصیه‌ای جهت جوانان دارید؟
    باید حواسمان باشد كه اگر واقعه كربلا اتفاق افتاد، به واسطه این بود كه غدیر ناشناخته ماند. در واقع دشمن های اسلام و اهل بیت (ع) واقعه غدیر را پنهان كردند. نادیده‌گرفتن غدیر رو این حساب كه حرمت اهل بیت را شكستند. تمام وقایع بعد از غدیر خم، جهت این است كه حرمت اهل بیت (ع) را حفظ نكردند. از اتفاق غدیر گذشتند و رسیدند به شهادت حضرت زهرا، شهادت امیر المومنین، امام حسن و امام حسین. حتی تا همین الان هم این حرمت‌شكنی‌ها ادامه دارد. سلفی‌ها، وهابیت و … همه دارند تلاش می‌كنند تا واقعه غدیر ناشناخته و پنهان بماند.

    الان هم اگر ما می‌گوییم به فرض فلان شعر را نخوانید، فلان سبك را اجرا نكنید، همه به خاطر همین حفظ حرمت‌هاست. دشمن های ما خوب می‌دانند كه مهر حسین و اهل بیت (ع) با پوست و خون جوانان ما آمیخته شده است و هیچ جور نمی‌توانند محبت اهل بیت را از ما بگیرند ولی تلاش می‌كنند، شكلش را عوض كنند. چطور؟! با راه انداختن و تبلیغ سنت‌ها و آداب جدید. الان چیزی راه افتاده بین جوانان با عنوان «چله نوكری سید الشهدا». البته كه خوب هم است ولی نباید باعث بشود، غدیر را یادمان برود. به چه دلیل نمی‌آیند دهه غدیر و دهه ولایت را تبلیغ كنند! چون نمی‌خواهند غدیر تو اذهان بماند. در حالی كه ما باید دهه غدیر بگیریم. باید ۱۰ شبانه روز جشن غدیر و ولایت را بگیریم. ولی دشمن ما می‌آید به جای تبلیغ دهه غدیر چله نوكری را علم می‌كند. خیلی ها هم می‌گویند نكند عقب بیفتیم، دنبال همین چیزها را می گیرند وعظمت غدیر كمرنگ می شود. هرچه هم امثال ما تذكر می‌دهیم، متوجه نمی‌‌شوند و فكر می‌كنند ما خدای ناكرده سر عناد داریم. یكسری ها انگار مادرشان نفرین كرده و گفته شیرم را حلالت نمی‌كنم اگر بفهمی! می‌خواهند نفهمند دیگر.

    *در پايان ما را به شعری راجع به غدير مهمان كنيد.

    هم ميان خصم گردنكش مصافش ديدنی‍ است/ هم فراروی يتيمی انعطافش ديدنی است
    همنشين با خاكيان همسايه افلاكيان/ با تمام آفرينش ائتلافش ديدن‍ی است
    ديدنی هم رزم او، هم عزم او، هم بزم او/ هيبت جنگ و خضوع اعتكافش ديدنی است
    كعبه خود زيباست ولی در طوافش بيشتر/ احترام اهل سنت بر شكافش ديدنی است
    اوست در اوج جنان و خصم او قعر جحيم/ با رقيبان زبونش اختلافش ديدنی است
    سال‌ها خانه‌نشين ولی شكوهش كم نشد/ ذوالفقار علاقه حتی در غلافش ديدنی است
    كعبه علاقه است و زهرا گرد او گرديده است/ حاجی مجروح در حال طوافش ديدنی است

    اينم يه دوبيتی؛

    ناز ليلی بی برو برگرد می‌بايد كشيد/ تا كه درمان اوست ناز درد می‌بايد كشيد
    رو مزن بر هيچ كس غير از اميرالمومنين/ منت ار بايد كشيد از مرد می‌بايد كشيد

    گفتگو: علی بشیری

    تنظیم کننده: مریم محمدی

    انتهای پيام/

    واژه های کلیدی: جوانان | دستگیری | فرزند | اعتبار | هئیت | حیدرتوکل | مداحی | عید غدیر

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    جهت بعضی‌ها هیئت از مغازه دونبش میدان فردوسی گران تر است ، هيئت بايد گره از مشكل مردم باز كند

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • خرید کتاب های تشخیص پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • منابع اورجینال اختراع
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>