• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    المانیتور نوشت: در عین حال که حامیان جنگ با کشور عزیزمان ایران از این گله دارند که از کاخ سفید بیرون رانده شده است اند، طرفداران توافق هسته ای نیز اطمینان ندارند که بر مدیر جمهور چیره خواهند شد. 

    آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    المانیتور: آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟

    عبارات مهم : وزارت امور خارجه – وزیر امور خارجه

    المانیتور نوشت: در عین حال که حامیان جنگ با کشور عزیزمان ایران از این گله دارند که از کاخ سفید بیرون رانده شده است اند، طرفداران توافق هسته ای نیز اطمینان ندارند که بر مدیر جمهور چیره خواهند شد.

    به گزارش گزینش ؛ پیش از فرارسیدن مهلت بعدی ارایه گزارش به کنگره راجع به تأیید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای در ١٥ اکتبر، نیات دونالد ترامپ، مدیر جمهور [آمریکا]، جهت منتقدان و مدافعان این توافق به یک اندازه مبهم است.

    آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    ورود یک ماه پیش جان کلی، مدیر کارکنان کاخ سفید و در پی آن، جدایی استیو بنون، مشاور راهبردی ترامپ، سباستین گورکا، معاون گزافه گوی او و چندین مقام جنگ طلب در شورای امنیت ملی همراه با بنون، برخورد مدیر جمهوری با افرادی که طرفدار کناره گیری صریح آمریکا از توافق هسته ای هستند ، کم کردن یافته هست. کلی، دریا سالار چهار ستاره بازنشسته، تشریفات سختی مقرر کرده است که بر اساس آن هر اطلاعاتی پیش از آن که در اختیار مدیر جمهور قرار گیرد، باید جهت برررسی ابتدا در اختیار راب پورتر، مسؤول دفتر ستاد کارکنان کاخ سفید، قرار گیرد. کلی سیاست در باز دفتر مدیر جمهور را نیز متوقف کرده و شمار افرادی را که اجازه ملاقات حضوری با مدیر جمهور دارند، محدود کرده است.

    یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به «پولیتیکو» گفت هدف کلی در اصل این است که «رئیس جمهور باید گزارش های خوب دریافت کند؛ وی باید اطلاعات مناسب دریافت کند». این مقام مسؤول گفت: «ما باید وی را در موقعیتی قرار دهیم که تصمیمات خوب و درستی بگیرد.»

    المانیتور نوشت: در عین حال که حامیان جنگ با کشور عزیزمان ایران از این گله دارند که از کاخ سفید بیرون رانده شده است اند، طرفداران توافق هسته ای نیز اطمینان ندارند که بر مدیر جمهور چیره خواهند شد. 

    در واقع، جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در شرکت ملل متحد، این هفته در مقاله ای که در آن به تشریح برنامه اش جهت کنار رفتن از توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران پرداخته بود، از این که به وی اجازه داده نشده است پیشنهاد خود را به ترامپ ارائه کند، گله کرد.

    بولتون در «نشنال ریویو» نوشت: «من اکنون پیشنهاد کشور عزیزمان ایران را به عنوان خدمتی عمومی ارائه می کنم؛ لیکن عوض کردن کارمندان در کاخ سفید تقدیم این برنامه را به دونالد ترامپ ناممکن کرده هست. … اگر چه وی زمانی آن قدر به من لطف داشت که گفت «هر وقت که خواستی بیا و مرا ببین»، ولی آن روزها اکنون به سر آمده است.»

    به گفته جان بولتون، بنون در آخرهای ژوئیه از وی خواسته بود «نقشه راهی» با این محور که ترامپ چگونه می تواند از توافق هسته ای کنار برود، تهیه کنم. بر اساس برنامه بولتون، آمریکا نه فقط باید از توافق کنار برود و تحریم هایی یک جانبه بر ضد کشور عزیزمان ایران تصویب کند؛ بلکه باید بمب های سنگر شکنی در اختیار دشمن های ایران، از جمله اسرائیل، قرار دهد.

    آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    متحدان اروپایی واشنگتن نیز با این که بر ادامه پایبندی شدید به تعهدات خود در توافق هسته ای ٢٠١٥ تأکید می کنند، ولی راجع به عملکرد ترامپ در این زمینه در آینده تردید دارند .

    ریچارد نفیو، عضو پیشین تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای، به «المانیتور» گفت: «اوضاع بدتر می شود.» بر اساس بحث های او با بعضی از طرف ها در دولت آمریکا، ترامپ «همچنان بر این نظر خود اصرار دارد که توافق باید به هم بخورد و کشور عزیزمان ایران در این توافق فریبکاری می کند و ما باید تصویر العمل مناسبی نشان دهیم.»

    المانیتور نوشت: در عین حال که حامیان جنگ با کشور عزیزمان ایران از این گله دارند که از کاخ سفید بیرون رانده شده است اند، طرفداران توافق هسته ای نیز اطمینان ندارند که بر مدیر جمهور چیره خواهند شد. 

    نفیو که اکنون در «دانشگاه کلمبیا» تدریس می کند، گفت چنین به نظر می رسد که احتمال عدم تأیید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای در ماه اکتبر ٥٠ – ٥٠ باشد. ولی حتی اگر ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران را تأیید کند، این اطمینان که او در آینده به این توافق پایبند بماند، همچنان اندک خواهد بود؛ وی به ایجاد مانع بر سر راه گشایش اقتصادی و سرمایه گذاری بین المللی که کشور عزیزمان ایران احساس می کند، بر اساس توافق باید از آن ها برخوردار شود، ادامه خواهد داد.

    فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این هفته در هشداری آشکار به واشنگتن گفت اتحادیه اروپا با ٢٨ عضو از توافق کشور عزیزمان ایران در برابر تلاش های احتمالی آمریکا جهت طرح ادعاهای ساختگی و دارای انگیزه سیاسی مبنی بر این که کشور عزیزمان ایران به این توافق پایبند نیست، دفاع می کند.

    آیا پوتین تنها فردی است که می تواند ترامپ را در مورد برجام متقاعد کند؟ / المانیتور

    موگرینی در صحبت روز دوشنبه خود در جمع سفرای اتحادیه اروپا گفت: «بنابراین اکنون که دو سال از توافق هسته ای می گذرد، پایبندی به توافق از سوی «آژانس بین المللی انرژی اتمی» ….. و نه هر یک از کشور ها به تنهایی، تأیید می شود. … و ما باید در ماه های آینده این را بار ها و بار ها در همه جا تکرار کنیم.»

    موگرینی در ادامه گفت: «از این که در ابتدای این ماه از زبان آقای حسن روحانی، مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران که جهت بار دوم نیز گزینش شد، شنیدم ادامه اجرای تعهدات این کشور را در توافق هسته ای، تعهد شخصی خود می داند، خوشحال شدم.»

    امانوئل ماکرون، مدیر جمهور فرانسه، روز سه شنبه به سفرای فرانسه گفت: «گزینه دیگری وجود ندارد. … در شرایطی که ما در آن به سر می بریم، توافق ٢٠١٥ همان چیزی است که امکان ایجاد گفتگویی سازنده و سخت را با کشور عزیزمان ایران جهت ما فراهم می کند.»

    ژرار آرود، سفیر فرانسه در واشنگتن، روز سه شنبه در صفحه خود در «توییتر» نوشت: «فرانسه از لغوتوافق هسته ای کشور عزیزمان ایران حمایت نمی کند و با این کار موافقت نخواهد کرد.»

    همان طور که مدیر جمهور امانوئل ماکرون امروز گفت: گزینه ای غیر از «برجام» وجود ندارد. فرانسه از لغو توافق کشور عزیزمان ایران حمایت نمی کند و با این کار موافقت نخواهد کرد.

    فرانسه همچنین به دولت ترامپ نشان داده است که این کشور بسیار علاقمند است جهت شروع مذاکره ای دیگر با کشور عزیزمان ایران که در آن به عنوان برنامه این کشور در زمینه موشک های بالستیک پرداخته شود، تلاش کند؛ احتمالاً مشروط به این که آمریکا از توافق کنونی خارج نشود.

    اگنس روماتت اسپاگنه، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، در نشست امروز به خبرنگاران گفت، ماکرون روز سه شنبه نشان داد که «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) «را می توان با تلاش جهت وقت بعد از سال ٢٠٢٥ و با تلاش مورد نیاز راجع به بررسی مساله موشک های بالستیک تکمیل کرد. … چنین تلاشی باید عنوان رایزنی های آینده با شرکای ما باشد.»

    کلسی دونپورت از «انجمن کنترل تسلیحاتی»، گفت گزارش بعدی «آژانس بین المللی انرژی اتمی» راجع به پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام قرار است روز جمعه در اختیار کشور های عضو هیأت رئیسه آژانس قرار گیرد . جلسه بعدی هیأت رئیسه آژانس قرار است در روز های ١١ تا ١٥ سپتامبر و چند روز پیش از آمدن سران کشور های دنیا به نیویورک جهت برگزاری نشست افتتاحیه «مجمع عمومی شرکت ملل متحد»، برگزار شود. ترامپ قرار است در ١٩ سپتامبر در این گردهمایی صحبت کند.

    بر اساس گزارش ها، کشور عزیزمان ایران و روسیه نیز درخواست کرده اند در حاشیه «مجمع عمومی شرکت ملل»، نشستی با حضور وزرای هفت کشور حاضر در مذاکراتی که به توافق هسته ای انجامید، برگزار شود. اگر چنین نشستی برگزار شود، این نخستین دیدار میان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران خواهد بود. وزارت امور خارجه آمریکا اظهار نظری در این باره که آیا تیلرسون آمادگی حضور در چنین نشستی را که به نظر می رسد هنوز برنامه رسمی جهت برگزاری آن اعلام نشده هست، دارد یا خیر.

    نفیو گفت یکی از رهبران خارجی که به نظر او شاید بتواند بر ترامپ راجع به شاخصه های مثبت توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران اثر بگذارد، ولادیمیر پوتین، مدیر جمهور روسیه هست؛ ولی عضو اسبق تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای از این که پوتین از انگیزه بالایی جهت انجام دادن چنین کاری برخوردار باشد، اطمینان ندارد.

    نفیو گفت: «تنها پرسشی که باقی می ماند – آیا رهبری بین المللی که ترامپ به دیگاه های او اعتماد کند، در جایگاهی است که وی را به کار دیگری متقاعد کند؟ تنها نامی که شنیدم … پوتین است .»

    سرگی ریباکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، این هفته گفت روسیه در واقع از دولت آمریکا خواسته است در توافق باقی بماند.

    «اسپاتنیک» روز سه شنبه به نقل از ریباکف گفت: «روسیه در حال حاضر جهت متقاعد کردن مقامات ارشد آمریکا به ادامه «برنامه جامع اقدام مشترک» تلاش می کند. … ما تلاش های خود را روی متقاعد کردن هم پیمانان خود در دولت آمریکا به این که باید به وظایف خود بر اساس توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران عمل کنند، متمرکز کرده ایم.

    در همین حال، انتظار می رود مقاماتی که روی مسائل کشور عزیزمان ایران کار می کنند هرگونه برنامه اجتماعی را لغو کنند و جهت عصر ١٥ اکتبر آماده شوند.

    واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | ولادیمیر پوتین | توافق هسته ای | دونالد ترامپ | رئیس جمهور | دولت آمریکا | رئیس جمهور | دولت ترامپ | فرانسه | بولتون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب های دوره های خلبانی از آمازون
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • هاردکپی کتاب های صنعت نور
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>