• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » نمایشگاهی که به کام مسئولان تمام شد ، دلالی در نمایشگاه ملی صنایع دستی!

    نمایشگاهی که به کام مسئولان تمام شد ، دلالی در نمایشگاه ملی صنایع دستی!

    برخی صورت های معروف صنایع دستی معتقدند تبلیغ نمایشگاه ملی صنایع دستی به وسیله کارمندان شرکت میراث فرهنگی نوعی دلالی است.

    نمایشگاهی که به کام مسئولان تمام شد ، دلالی در نمایشگاه ملی صنایع دستی!

    به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ در سال‌های اخیر و به دنبال نشستن مسعود سلطانی‌فر بر کرسی ریاست شرکت میراث فرهنگی، مسئولان معاونت صنایع دستی این شرکت به بهانه تسهیل ورود شرکت‌های شخصی به نمایشگاه ملی صنایع دستی، در ازای تخصیص داده شده است غرفه‌های نمایشگاهی به صورت های معروف اقدام به اخذ اجاره‌بها کردند. این در صورتی بود که پیش از این، تخصیص داده شده است غرفه‌های نمایشگاهی به صورت های معروف به مثابه حمایتی هر چند اندک از فعالان عرصه صنایع دستی و هنر‌های سنتی رایگان صورت می‌گرفت. پولی شدن نمایشگاه ملی صنایع دستی همچنان ادامه داشت تا اینکه زهرا احمدی‌پور به ریاست شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد. در این وقت اگرچه تلاش‌های بی‌شماری جهت حمایت هرچه زیاد از صورت های معروف شد، ولی اقدامی در جهت حذف اجاره‌بهای دریافتی در ازای تخصیص داده شده است غرفه نمایشگاهی به صورت های معروف صورت نگرفت و این امر موجب نارضایتی هرچه زیاد صورت های معروف از نحوه حمایت معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالان عرصه صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور شد.

    عبارات مهم : میراث فرهنگی – میراث فرهنگی
    در ابتدای سال ۹۶، صورت های معروف صنایع دستی کشورمان در تاریخ ۲۰ فروردین امسال در قالب نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، صنایع دستی را یکی از بستر‌های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال و اصلاح معیشت قشر وسیعی از جامعه عنوان کردند و خواستار اهتمام خاص جهت تحقق این شعار شدند. البته اگرچه مقام معظم رهبری به دفعات به لزوم حمایت از صورت های معروف صنایع دستی و هنر‌های سنتی تأکید کرده‌اند، به نظر می‌رسد معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی توجه چندانی بر این امر ندارد.

    در همین رابطه، بعضی از فعالان صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به میزان رضایت خود از حمایت شرکت میراث فرهنگی از صورت های معروف صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور سخن گفتند.

    نیما ذاکری نسب، فعال صنایع دستی در گفت‌وگو با ما از تحریم ۳ ساله نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوی بعضی صورت های معروف پرده برداشت و اظهار داشت: از حدود سه سال قبل تا به امروز نمایشگاه ملی صنایع دستی را تحریم کردیم و به دفعات پای صحبت با نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشستیم؛ ولی نتوانستیم با وی در خصوص حذف اجاره‌بهای دریافتی در ازای تخصیص داده شده است غرفه‌های نمایشگاهی به صورت های معروف به نتیجه برسیم.

    وی افزود: امروز سرتیتر معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی به ثبت ملی و جهانی شهرها تخصیص داده شده است پیدا کرده و این معاونت توجه کمتری به حمایت از صورت های معروف صنایع دستی و هنر‌های سنتی نشان می‌دهد.

    این فعال عرصه صنایع دستی گفت: بهمن نامور مطلق به عنوان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی شرکت میراث فرهنگی کارهای مثبت و خوبی را در جهت اصلاح اوضاع این عرصه انجام داده، ولی به نظر می‌رسد که در بحث حمایتی در نقطه صفر قرار گرفته است.

    ذاکری نسب در بخش دیگری از سخنانش به پولی شدن نمایشگاه ملی صنایع دستی و تأثیر منفی آن بر کار صورت های معروف صنایع دستی و هنر‌های سنتی پرداخت و اظهار داشت: در گذشته تخصیص داده شده است رایگان غرفه‌های نمایشگاهی به صورت های معروف صنایع دستی به مثابه حمایتی هر چند کوچک از این صورت های معروف بود، ولی در سال‌های اخیر معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی از جنبه حمایتی خودش خارج شده است و همه چیز را به اعطای یک وام ۴ درصدی محدود کرده هست. البته با توجه به شرایطی که جهت دریافت این وام تعریف شده است کمتر هنرمندی می‌تواند آن را دریافت کند.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به ۲ سال است که بیمه هنرمندان حذف شده؛ البته با تلاش مسئولان طرح استادکاران در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و به تصویب رسیده هست، ولی در این طرح نیز توجهی به پیشکسوتان نشده است.

    این فعال عرصه صنایع دستی در آخر با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور موفق به اخذ پروانه تولید شده‌اند، تصریح کرد: با این وجود، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی شرکت میراث فرهنگی در حوزه حمایتی بسیار ضعیف عمل کرده و به تازگی متوجه شده‌ایم که کارمندان شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت نمایشگاه ملی صنایع دستی تبلیغ می‌کنند و این امر در نظر ما نوعی دلالی کردن است.

    نبود بسته حمایتی مناسب؛ علت ناامیدی تولیدکنندگان کوچک

    شاهرخ پوری طراح و تولیدکننده صنایع دستی، راجع به میزان حمایت معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی از صورت های معروف گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای از دوستان با معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و به پولی شدن نمایشگاه ملی صنایع دستی کمک کردند. البته ما مخالف معاونت صنایع دستی نیستیم و در فضاهای متفاوت با این معاونت همکاری کرده‌ایم، ولی به نظر می‌رسد که در خصوص اوضاع فعلی برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی حق اعتراض داریم.

    وی افزود: امروزه هنرمندانی که با زحمت ۷ تا ۸ میلیون از سرمایه خود را در نمایشگاه ملی صنایع دستی در معرض دید عموم قرار می‌دهند، به علت لزوم پرداخت نزدیک به ۲ میلیون تومان در ازای دریافت غرفه نمایشگاهی به سود چندان مناسبی دست پیدا نمی‌کنند.

    این هنرمند هنر نمدمالی، برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی به شکل فعلی را به مثابه استثمار صورت های معروف دانست و اظهار داشت: معاون صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی از خود هنرمند حمایت نمی‌کند.

    پوری ادامه داد: هویت فرهنگی ما به گونه‌ای نیست که بخش خصوصی بتواند از آن حمایت کند؛ لیکن عرصه صنایع دستی و هنر‌های سنتی صنعتی نبوده و صورت های معروف آن در قالب هنر-صنعت فعالیت می‌کنند.

    وی نبود بسته‌های حمایتی صحیح از صورت های معروف صنایع دستی را علت نا امیدی تولیدکنندگان کوچک فعال در این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صورت های معروف ضعیف حمایت نمی‌کند.

    شایان ذکر هست؛ بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱ تا ۷ شهریور در سالن‌های ۱۴، ۱۵ و ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود.

    نمایشگاهی که به کام مسئولان تمام شد ، دلالی در نمایشگاه ملی صنایع دستی!

    انتهای پیام/

    برخی صورت های معروف صنایع دستی معتقدند تبلیغ نمایشگاه ملی صنایع دستی به وسیله کارمندان شرکت میراث فرهنگی نوعی دلالی است.

    واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | صنایع دستی | صنایع دستی | نمایشگاه | گردشگری | نمایشگاه | اجاره

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی معدنی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>