• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به حضور گسترده نمایندگان کشورهای متفاوت در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور کشور عزیزمان ایران و استقبال آنها جهت این همکاری گفت: این

    مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    سخنگوی وزارت خارجه : مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی و مهمانان

    عبارات مهم : وزارت امور خارجه – وزیر امور خارجه

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به حضور گسترده نمایندگان کشورهای متفاوت در مراسم تحلیف دوازدهمین مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران و استقبال آنها جهت این همکاری گفت: این موضوع، بیانگر رویکرد کشور عزیزمان ایران دوستی و کشور عزیزمان ایران پذیری در برابر رویکرد کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی ازسوی جامعه جهانی هست.

    بهرام قاسمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مراسم تحلیف دوازدهمین مدیر جمهور کشورمان در شکل و نوع خود یکی از بزرگترین مراسم های سیاسی و ملی از نظر حضور قابل توجه مقامات و هیات های خارجی بعد از انقلاب اسلامی در کشور بود، تصریح کرد: در تحلیف یازدهم شاهد این بودیم که ۴۷ هیات در این مراسم شرکت کردند که از جمله می توان به حضور ۱۰ مدیر جمهور، ۲ نخست وزیر، ۶ مدیر مجلس، ۸ معاون مدیر جمهور و ۳ معاون نخست وزیر اشاره کرد؛ ولی اکنون در این دوره این رقم به ۱۰۵ هیات رسید و در کنار آن نمایندگان ۹ شرکت بین المللی نیز در مراسم حضور پیدا کردند.

    مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    پاسخ مثبت جامعه جهانی به دیپلماسی مبتنی بر اعتدال، تعامل و خردگرایی ایران

    این دبپلمات ارشد کشورمان افزود: در شروع دولت یازدهم تحت تاثیر تحریم های اقتصادی و سیاسی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت، رفت وآمدهای هیات های دیپلماتیک به کشور محدود بود، ولی اکنون شاهد زیاد کردن این رفت وآمدها هستیم که این خود بیانگر استقبال جامعه جهانی از سیاست خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به حضور گسترده نمایندگان کشورهای متفاوت در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور کشور عزیزمان ایران و استقبال آنها جهت این همکاری گفت: این

    وی تاکید کرد: حضور گسترده هیات های خارجی در این مراسم، پاسخی مثبت به سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران در طول چهار سال گذشته هست؛ سیاست خارجی که مبتنی بر اعتدال، تعامل و خردگرایی است.

    حضور گسترده هیات های خارجی در این مراسم، پاسخی مثبت به سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران در طول چهار سال گذشته هست؛ سیاست خارجی که مبتنی بر اعتدال، تعامل و خردگرایی است.

    قاسمی با بیان اینکه در مراسم تحلیف رییس جمهور، نمایندگان حدود دوسوم کشورهای دنیا شرکت کردند، گفت: آنها با حضور خود به گونه ای بارز آمادگی ارزش را جهت توسعه روابط با کشور عزیزمان ایران و گسترش همکاری ها در حوزه های اقتصادی و سیاسی نشان دادند، کشور عزیزمان ایران نیز آمادگی دارد که به این علاقه مندی پاسخی مثبت بدهد و بر اساس سیاست تعاملی خود با کشورهای متفاوت در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک، همکاری و تعاملی سازنده و موثر داشته باشد.

    مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست کشور عزیزمان ایران در جهت مقابله با تروریسم تصریح کرد: سیاست های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در مقابله با تروریسم در منطقه و همچنین سیاست های ثبات سازش عامل دیگری است که باعث شده است نگاه تازه و مثبتی از سوی جامعه جهانی نسبت به کشور عزیزمان ایران شکل گیرد که نمود آن را به نوعی در مراسم روز شنبه مشاهده کردیم.

    وی عامل دیگر استقبال کشورها جهت حضور در مراسم تحلیف را عنوان برجام بیان کرد و گفت: اصل برجام بدون توجه و ورود به آثار و حواشی آن و بحث های اطراف این توافق بین المللی در گستره جهان، بیانگر این است که کشور عزیزمان ایران آمادگی دارد در صورت لزوم و در جهت حفظ منافع و مصالح خود در مورد جدی ترین و پیچیده ترین مسائل با کشورهایی که آمادگی گفت وگو دارند براساس منش تعاملی خود و در چارچوب احترام متقابل، منافع ملی، اصل خردورزی و تعقل شجاعانه و قهرمانانه مذاکره کند و سیاست های خود را به پیش برد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به حضور گسترده نمایندگان کشورهای متفاوت در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور کشور عزیزمان ایران و استقبال آنها جهت این همکاری گفت: این

    تبدیل مراسم تحلیف دوازدهمین مدیر جمهوربه یک مراسم بین المللی

    این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه مراسم تحلیف دوازدهمین مدیر جمهور جلوه جهانی و بین المللی به خود گرفت و تبدیل به یک مراسم بین المللی شد، تاکید کرد: این اتفاق را می توان در جهت تثبیت و تحکیم روند تعاملی و سازنده کشور عزیزمان ایران با دنیا و تاثیر مثبت رویکردهای بین المللی کشور عزیزمان ایران عنوان کرد.

    مراسم تحلیف، جلوه جهانی به خود گرفت/ انجام بیش از ۱۳۰ دیدار میان مقامات ایرانی

    وی با بیان اینکه این حضور پرتعداد یک حرکت پرمعنا، دقیق، حساب شده است و خردمندانه از سوی جامعه جهانی نسبت به کشور عزیزمان ایران بود، خاطرنشان کرد: در واقع می توان این حضور را بیانگر رویکرد کشور عزیزمان ایران دوستی و کشور عزیزمان ایران پذیری در برابر رویکرد کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی از سوی جامعه جهانی تلقی کرد.

    حضور پرتعداد کشورها در مراسم تحلیف، یک حرکت پرمعنا، دقیق، حساب شده است و خردمندانه از سوی جامعه جهانی بود که می توان آن را بیانگر رویکرد کشور عزیزمان ایران دوستی و کشور عزیزمان ایران پذیری در برابر رویکرد کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی از سوی جامعه جهانی تلقی کرد

    قاسمی ادامه داد: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات خود علامت و سیگنالی به جامعه جهانی است که مردم کشور عزیزمان ایران علی رغم وجود سلیقه های متفاوت و وجود چندصدایی در کشور، در جهت تامین منابع کشور عزیزمان ایران با وحدت و براساس حرکتی پرشور پای صندوق های رای می آیند و با یک گزینش آزادانه مدیر جمهور موردنظر خود را گزینش می کنند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این حضور در دنیا امروز و منطقه ای که کشور عزیزمان ایران در آن قرار دارد، دارای خبر های مهمی است و مورد تکریم افکار عمومی دنیا هست. همین عنوان کشورها را وادار می کند که نسبت به این امر، حرکت مثبتی از خود به جای بگذارند ودر مراسم تحلیف به عنوان نشان دادن حُسن نیت و سیاست های مودت آمیز خود حضور پیدا کنند.

    شکست انگاره هایِ باطلِ کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی

    قاسمی تصریح کرد: حضور باشکوه نمایندگان خارجی در مراسم تحلیف مدیر جمهور، موید شکست انگاره های باطلِ کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی است که طی سالیان گذشته از سوی بدخواهان و حاسدان کشور عزیزمان ایران با صرف هزینه های مالی و دیپلماتیک در عرصه جهانی و منطقه ای دنبال شده است هست. آنها در طول این سال ها تلاش داشته اند که کشور عزیزمان ایران ستیزی را تشویق کنند و کشور عزیزمان ایران را به عنوان کشوری ناامن و بی ثبات معرفی کنند. حضور باشکوه مردم در انتخابات و همچنین این مراسم تحلیف نشان دهنده شکست این گونه سیاست های کینه توزانه است که از سوی حاسدان و بدخواهانی همچون رژیم صهیونیستی و بعضی از رقبای منطقه ای و فرامنطقه ای علیه کشور عزیزمان ایران اعمال می شود، چراکه آنها تلاش دارند صورت ای وارونه و دیگرگونه ای از کشور عزیزمان ایران و واقعیت های آن نشان دهند.

    وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم که صورت واقعی فرهنگ و تمدن خود را به دنیا نشان دهیم، افزود: این تحلیف، نشانگر موفقیت کشور عزیزمان ایران در عرصه بین المللی هست. در واقع بیانگر ثمرات سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران و تلاش های وزارت خارجه و بخصوص شخص وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران تلقی می شود.

    قاسمی ادامه داد: خبر کشور عزیزمان ایران در حوزه سیاست خارجی جهت منطقه و دنیا خبر صلح، دوستی و رفاه بوده است و این خبر ها توانسته بر تلاش های بدخواهان و کینه توزان فائق آید و به جهانیان نشان دهد که کشور عزیزمان ایران کشوری صلح دوست با مردمی صلح طلب است و به دنبال ایجاد منطقه ای باثبات، با امنیت بالا و توسعه همگانی است و با هر گونه تنش و کینه توزی و نفرت پراکنی بخصوص در منطقه حساس خاورمیانه مخالف است.

    حمایت کشور عزیزمان ایران از حاکمیت ملی کشورهای منطقه در برابر گروه های تروریستی و شورشی

    سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: کشور عزیزمان ایران با نگاه خیرخواهانه ای به مجموعه مسائل منطقه نگاه می کند و در صحنه عمل نیز نشان داده که چگونه از حاکمیت ملی کشورها حمایت کرده و اجازه نداده که آنها به وسیله گروه های تروریستی و شورشی سرنگون شوند.

    وی با بیان اینکه تاکنون در طی این چند روز بیش از ۱۳۰ ملاقات بین مقام های ارشد ایرانی و هیات های خارجی شرکت کننده در این مراسم انجام شده است هست، خاطرنشان کرد: مدیر جمهور حدود ۲۳ ملاقات در چند روز اخیر با بعضی هیات های عالیرتبه شرکت کننده در این مراسم داشته اند و ملاقات های مدیر مجلس، معاون اول مدیر جمهور و وزیر خارجه به ترتیب ۳۰، ۷ و ۲۷ مورد بوده است که این ملاقات ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه پیدا می کند.

    رئیس جمهور حدود ۲۳ ملاقات در چند روز اخیر با بعضی هیات های عالیرتبه شرکت کننده در این مراسم داشته اند و ملاقات های مدیر مجلس، معاون اول و وزیر خارجه به ترتیب ۳۰، ۷ و ۲۷ مورد بوده است

    سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه در این ملاقات ها آخرین تحولات دوجانبه، همکاری های اقتصادی، سیاسی و تحولات منطقه ای و بین المللی مورد رایزنی و گفت وگو قرار گرفته هست، گفت: همانطور که پیش از این نیز بر آن تاکید کردیم این حضور گسترده در مراسم تحلیف نشان دهنده ارتقاء جایگاه کشور عزیزمان ایران در عرصه بین المللی در طول چهار سال گذشته است.

    این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد :این هیات ها در حالی به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمدند که ما در حال حاضر در ماه آگوست به سر می بریم و بخش عمده دنیا در این ماه در تعطیلات به سر می برند و از دیگر سو بعضی اجلاس های منطقه ای نیز در حال برگزاری است ولی باز هم علی رغم این شرایط نمایندگان کشورهای متفاوت در این مراسم حضور فابل قبولی پیدا کردند و از دیگر سو این وقت مغتنم به وجود آمد که با صرفه جویی در وقت و هزینه در ظرف چند روز بیش از ۱۳۰ ملاقات و گفت وگو با ۱۰۵ هیات که در سطوح متفاوت در این مراسم شرکت کرده بودند، انجام شود.

    قاسمی تصریح کرد: البته جهت ما حضور این تعداد هیات خارجی در پایتخت کشور عزیزمان ایران با توجه به جایگاه رفیع کشور عزیزمان ایران و ادامه سیاست های خرد ورزانه و مبتنی بر صلح، گفتگو و دفاع از مظلومین و مبارزه وسیع در برابر تروریسم شرکت یافته و تلاش جهت امنیت و صلح جهانی امری کاملا طبیعی و عادی و در پی اعمال دیپلماسی چند وجهی کشور عزیزمان ایران در این سال ها امری غیر عادی نیست و ما قادریم با تمام داشته های اخلاقی ، فرهنگی و استراتژیک خود و با تعاملی که در پیش روی داریم، به تمام آنانی که خواهان ارتقا روابط بهتر با ما هستند، پاسخی آری بگوییم.

    واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزیر امور خارجه | رییس جمهور | رئیس جمهور | وزارت خارجه | مراسم ها | ایرانی | سیاست | خارجی | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>