• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    طراح دکور ماه عسل گفت: ایده اولیه طراحی دکور ماه عسل ۹۶ طی صحبت‌هایی که با احسان علیخانی داشتم، شکل گرفت.

    هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ هر سال در موفقیت برنامه «ماه عسل» دکور نقش موثری داشته هست؛ چراکه دکورهای ماه عسل با محور مهم برنامه هماهنگی و ارتباط خوبی برقرار می‌کند. طراح دکور ماه عسل دکورهای متفاوتی در این سال ها جهت این برنامه طراحی کرده هست. گفتگویی با پیمان قانع طراح دکور برنامه ماه عسل داشته ایم که در ادامه می خوانید:

    آقای قانع؛ همكاری با احسان علیخانی از كجا به صورت جدی شروع شد؟

    هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    ۱۳-۱۴ سال است که دکور برنامه ماه رمضانی را طراحی می‌کنم. ولی به طور کلی حدود ۱۰ سال است که دکور خاص ماه عسل علیخانی را می زنم.

    ایده‌ها چگونه به ذهن شما می‌رسد؟

    ایده معمولا با حرف زدن با احسان علیخانی شكل می گیرد. امسال کارمان سخت تر بود؛ هنگامی با خودت مقایسه می شوی؛ کار سخت تر می شود. امسال تمام تلاشمان را كردیم كه میزانسن ها شیک تر تعریف شود.

    طراح دکور ماه عسل گفت: ایده اولیه طراحی دکور ماه عسل ۹۶ طی صحبت‌هایی که با احسان علیخانی داشتم، شکل گرفت.

    کمی راجع به شرح حال فنی دکور امسال توضیح دهید.

    امسال ساخت دکور از لحاظ فنی تخصصی شده است بود. شما در تونل می دیدید، یک دوربین به شکل دوربین روی دست به سمت عقب حرکت می کرد و با یک سکانس پلانی با پیوستگی وارد استودیو می شد. همه این موارد از نظر فنی تلاش زیادی مورد نیاز داشت.

    امسال چه تغییراتی در برنامه ماه عسل داشتید؟

    عبارات مهم : احسان علیخانی – استودیو
    امسال خواستیم از شکل برنامه مناسبتی که داریم، جدا و وارد یک برنامه اجتماعی شویم. از ابتدای صحبت‌هایمان با احسان به این نتیجه رسیدیم که امسال برنامه اجتماعی تری را ارائه دهیم. شما اگر این برنامه را در طول سال های دیگر نگاه می‌کردید، متوجه می‌شدید که ما تلاش کردیم، امسال هیچ کدام از اِلمان های گذشته در آن دیده نشوند.

    خط فکری این اتفاق از کجا نشات می گیرد؟

    در پلاتوی اول علیخانی حرف می زند. در پلاتوی دوم یک دالان هست؛ هنگامی این دالان حرکت می کند لوگو ما را می‌سازد. علیخانی پیشنهاد داده بود در صحنه هم یک جمله ای را روی تندیس بنویسیم. در صحنه جمله «ماه عسل آینه قصه های مردم» تعبیه شده است بود و این جرقه ابتدایی جهت ساخت دکور امسال بود.

    هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    دکور ماه عسل در واقع تصویر یک شهری از بالا و فاصله حدود ده دوازده هزار پایی هست. شهری را تصور کنید که در آن اتفاق هایی رخ می دهد و شما آن شهر را در آیینه می بینید.

    نظرتان را در خصوص انتقادها و شوخی هایی که امسال با دکور شد، بفرمایید.

    بعضی از آنها را دوست داشتم. ولی در كل دکور امسال کاری است که باید آن را کشفش کرد. یعنی باید به آن وقت داد. با همه کارهایی که تا حالا کردم متفاوت است.

    در مورد شاخصه های دکور ماه عسل به خصوص فضای تاریکی که بسیاری از مخاطبان در مورد آن صحبت می کنند، توضیح دهید.

    ده سال است که دکور «ماه عسل» درونمایه مشکی دارد که ما به آن نمی گوییم سیاهی؛ بلکه اگر درهمه کارهای هنری شما نگاه کنید آنجایی که نیاز به تمرکز دارد، معمولا فضایی مشکی کار می‌کنند. شما در صحنه تئاتر هم این را می بینید که در یک زمینه مشکی کار انجام می شود. در برنامه «ماه عسل» زیاد در مورد غم‌ها بحث می شود. حرف مهمان هایش حول همین محوراست و آخر برنامه به امید می‌رسد. توصیه دوم این است که لوکیشن «ماه عسل» جزو تنها استودیوهایی است که فضایی به این بزرگی دارد. خیلی جای وسیعی داریم. اگر بخواهید مطلب دلخواه را بگویید، حتما باید این عمق و وسعت را به بیننده نشان دهید. الان هرکس که وارد استودیو شود، حس می‌کند که ابعاد استودیو با آن تصویری که شما در تلویزیون می بینید متفاوت هست. این وسعت به خاطر همان سیاهی هست. غم را قبول ندارم، این هم جزو چیزهایی است که یک عده از آن راضی‌اند و عده ای هم دوستش ندارند.

    طراح دکور ماه عسل گفت: ایده اولیه طراحی دکور ماه عسل ۹۶ طی صحبت‌هایی که با احسان علیخانی داشتم، شکل گرفت.

    از مخاطبان چه بازخوردی گرفتید؟

    امسال «ماه عسل» چه از نظر بازخورد مردمی و چه به لحاظ کاری خیلی بالغ تر شده‌ بود. همه ریتم و آهنگ‌ کاری خیلی منسجم و به هم چسبیده بود. افرادی که کار زنده کرده اند، می دانند چقدر سخت هست؛ در کنار زنده بودن برنامه، آنقدر منظم کارها را انجام دهیم. همه اینها به خاطر تجربه ۱۰-۱۲ ساله این گروه هست. حالا ثمره این شکل کار کردن را مردم می بینند؛ یعنی یک کار تولیدی که همه چیز در آن تحت کنترل است.

    برای دکور سال آینده فکری کرده‌اید؟

    هر سختی را به جان می‌خرم ، دکور ماه عسل را با احسان علیخانی طراحی کردم

    همیشه هنگامی دکوری را راه اندازی می‌کنم، به دکور سال آینده فکر می‌کنم. «ماه عسل» جزو سخت‌ترین مواردی است که در بحث کاری دارم. شاید مردم به آسانی بگویند «ماه عسل» شروع می شود؛ ولی از همان ابتدا لرزه ای به تن من می افتد. یک بچه‌ای را بزرگ کردیم و به جایگاهی رسانده ایم که اگر از آن ارتفاع سقوط کند، فاجعه هست. اگر از آن ارتفاع بالاتر برود، یک جماعتی روبروی ما هستند که باید به آنها جواب بدهیم. امیدوارم اگر قرار بود، باشیم و ادامه دهیم هرسال کار بهتری را به منصه ظهور برسانیم.

    به عنوان پرسش آخر، گیرایی و جذابیت «ماه عسل» جهت شما در چیست؟

    «ماه عسل» جهت من جزو کارهایی است که تمام مدت پای آن هستم. جهت من گیرایی «ماه عسل» می‌شود، سیصد افطار و سحر که پیش خانواده، مادر و پدر نبودم. حضور در برنامه ای که عمرمان را پای آن گذاشتیم، خیلی ارزشمند هست. به همین خاطر حاضریم جهت بهتر شدن آن هر سختی را به جان بخریم.

    گفتگو از الهام قبادی

    انتهای پیام/

    گفتگو با پیمان قانع راجع به دکور متفاوت ماه عسل ۹۶

    واژه های کلیدی: احسان علیخانی | استودیو | دوربین | برنامه | علیخانی | استودیو | طراحی | برنامه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال اختراع
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • خرید کتاب های تشخیص پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های انگلیس
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>