• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » چرا منصوریان بعد از شکست بازیکنان استقلال را تخریب کرد؟

    چرا منصوریان بعد از شکست بازیکنان استقلال را تخریب کرد؟

    علیرضا منصوریان بعد از دیدار برابر العین توپ را به زمین بازیکنانی انداخت که به علت بازی های کلامی این مربی دچار اعتماد به نفس کاذب شده است بودند.

    چرا منصوریان بعد از شکست بازیکنان استقلال را تخریب کرد؟

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان،تیم فوتبال استقلال پایتخت کشور عزیزمان ایران شب گذشته در چارچوب دیدارهای دور برگشت مسابقه های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه عجیب و سنگین ۶ بر یک از العین امارات شکست خورد تا یکی از سنگین تربن شکست های تاریخ این کلوب و البته سنگین ترین شکست یک تیم ایرانی در این لیگ معتبر به ثبت برسد.

    عبارات مهم : لیگ قهرمانان آسیا – علیرضا منصوریان
    بدون شک در کنار غیبت بازیکنانی مانند امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، امید نورافکن و ضرب دیدگی فرشید باقری در جریان بازی با العین، غلط های تاکتیکی و رفتاری مرگبار علیرضا منصوریان در آبروریزی بزرگ استقلال در این بازی بین المللی نقش پررنگی دارد.

    از عوض کردن در ترکیب تیم برنده بازی رفت و استفاده از هرائر مگویان کند جهت مهار عمر عبدالرحمان، می توان به عنوان غلط های بزرگ تاکتیکی منصوریان یاد کرد.

    با این حال باید از بازی های کلامی سرمربی جوان آبی ها هم به عنوان دیگر عامل اساسی این باخت مفتضحانه یاد کرد. منصوریان در هفته های اخیر بارها از لزوم حفظ ترکیب فعلی نفرات استقلال و جذب تنها سه تا چهار بازیکن باتجربه جهت تقویت استقلال در لیگ هفدهم یاد کرد و ناخواسته به جوان های تیمش اعتماد به نفس کاذب داد. البته از اظهار نظر عجیب وی پیش از دیدار رفت با العین مبنی بر اینکه استقلال تیم اول پایتخت هست، چشم پوشی می کنیم.
    علیرضا منصوریان در آخر فصل با اتکا به همین بازیکنان معتقد بود که استقلال عالی ترین بازیکنان را دارد و نیازی به خرید آنچنانی در فصل نقل و انتقالات ندارد ولی بعد از شکست سنگین در بازی برابر العین سر مربی استقلال با یک جمله دو پهلو توپ شکست را به زمین بازیکنان انداخت.
    منصوریان گفت: ما جهت فصل بعد نیاز به چند بازیکن با تراز بین المللی داریم.
    گفتن این جمله آن هم بعد از شکست برابر العین واضح است که یعنی بازیکنان ما توان مورد نیاز را جهت این بازی نداشتند و این یعنی تناقض در گفته های علی منصوریان

    غرور و خود بزرگ بینی بازیکنان و کادرفنی استقلال به بدترین شکل ممکن در بازی با العین یقه این تیم را گرفت. درحالی که علیرضا منصوریان می توانست با ارائه تدابیر تاکتیکی مناسب، بازیکنانش را به هوش آورد و صعودی مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند ولی با اشتباهاتی نابود کننده، رقم زشت یکی از تلخ ترین شب های تاریخ این کلوب و تحقیر استقلالی ها برابر یاران “عموری” شد.

    نکته اینجاست سرمربی آبی ها در نشست خبری بعد از دیدار با العین با اعلام اینکه استقلال نیاز به چند بازیکن باتجربه بین المللی دارد، در بدترین وقت ممکن به اشتباه خود اعتراف کرد. ناگفته پیداست علی رغم تیمی مانند نفت، استقلال به هیچ وجه جای جوانگرایی صرف نیست. البته امیدواریم قصد منصوریان با اعلام این موضوع، انداختن توپ به زمین بازیکنانش نبوده باشد که در این صورت وی خطایی بزرگ تر از اشتباه اول خود را مرتکب می شود. با این وجود عذرخواهی مرد محبوب طرفداران تیم استقلال نشان می دهد وی به اشتباهاتش پی برده هست.

    باید اذعان کرد که در ترکیب شب گذشته استقلال برابر العین بازیکنانی چون مهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، وریا غفوری، رابسون، هرائر مگویان، خسرو حیدری، کاوه رضایی و جابر انصاری بازیکنانی باتجربه بودند و دست کم تجربه آن ها تا اندازه ای کم نبود که نایب قهرمان لیگ کشور عزیزمان ایران برابر تیم چهارم فصل گذشته لیگ امارات ۶ بار توپ را از داخل دروازه خود بیرون بیاورد. بنابراین منصوریان باید با نگاهی منطقی به عملکرد خود برابر زوران مامیچ، از بهانه قراردادن تجربه پایین بازیکنانش خودداری کند. هرچند نیاز است تا نفرات باتجربه ای به جمع بازیکنان و البته کادرفنی استقلال اضافه شوند.

    کارشناسان استقلالی فوتبال کشورمان به این توصیه اذعان کرده اند که استقلال جهت قدرت نمایی در لیگ هفدهم و لیگ قهرمانان آسیا نیاز به جذب بازیکنانی باتجربه دارد و نفرات فعلی این تیم نمی توانند با تجربه پایین خود، باری از روی دوش یکی از ۲ تیم پرطرفدار پایتخت بردارند.
    در همین رابطه مربیان نسبت به صحبت های علیرضا منصوریان سرمربی استقلال تصویر العمل های مختلفی را ارائه داده اند که آن را در زیر مشاهده می کنید:
    لطیفی در مورد شکست سنگین استقلال برابر العین امارات گفت: این واقعیت را باید قبول کنیم که تمام نمایندگان کشور عزیزمان ایران در لیگ قهرمانان، تنها می توانند در سطح داخلی مدعی باشند و در خارج از مرزهای کشور عزیزمان ایران نهایتا تا مرحله یک چهارم و یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حرفی جهت گفتن دارند. بنابراین بی خود و بی جهت نباید ادعای آقایی در آسیا را داشته باشیم.

    وی افزود: البته این امر در مورد تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران هم صادق است و با اوضاع فعلی سال ها طول می کشد تا تیم های ایرانی در آسیا به قهرمانی برسند. ۵۰ سال در سطح ملی و ۲۵ سال است که در سطح باشگاهی موفقیتی نداشته ایم و قافیه را به تیم های آسیای شرق و تیم های عربی واگذار باختیم.

    لطیفی در ادامه خاطر نشان کرد: تنها موردی که در آن فوتبال کشور عزیزمان ایران از کشورهای قاره کهن پیش است به بحث استعدادها باز می گردد که البته از آن ها نمی توانیم استفاده کنیم. در مورد بازی با العین باید بگویم به هیچ وجه قبول نمی کنم علت مهم شکست ۶ بر یک استقلال، غیبت چهار بازیکن مهم باشد. به چه دلیل که اگر تمام بازیکنان استقلال هم به میدان می رفتند، باز هم احتمال داشت که چنین نتیجه ای ثبت شود. خوش شانس بودیم که برخورد ضربه بازیکنان العین به تیر دروازه و همچنین تصویر العمل های خوب مهدی رحمتی در چند صحنه اجازه نداد که نتیجه سنگین تری ثبت شود. اگر این مسائل اتفاق نمی افتاد نتیجه تاریخی به وجود می آمد.

    پیشکسوت تیم استقلال در ادامه خاطر نشان کرد: تمام تقصیرات این شکست را نباید به گردن علیرضا منصوریان انداخت. عمر عبدالرحمان که باید از وی به عنوان “مسی آسیا” یاد کرد، بازیکنی است که در تیم العین نقش محوری دارد و تمام توپ ها به وی ختم می شود. استقلال در بازی شب گذشته چنین بازیکنی را در ترکیب نداشت. متاسفانه از وقت ورود کارلوس کی روش به فوتبال ایران، زیاد مربیان برنامه های دفاعی را در دستور کار قرار می دهند ولی استقلال برابر العین در پیاده کردن چنین برنامه ای هم کاملا ناکام ماند. این تیم تنها ادای فوتبال دفاعی را در می آورد و به هیچ وجه نمایش خوبی در کارهای دفاعی نداشت. موفقیت تیم ملی به این علت است که کی روش نمایش دفاعی چند لایه را به عالی ترین شکل به اجرا می گذارد. جهت مهار عمر عبدالرحمان دفاعی مبتدیانه به کار گرفته شد که نتیجه چنین اقدامی، دریافت ۶ گل است.

    مهاجم سابق تیم استقلال راجع به اینکه به نظر می رسد بیانات علیرضا منصوریان بعد از دیدار شب گذشته برابر العین تفاوت زیادی با بیانات قبلی وی نسبت به بی نیازی آبی پوشان به جذب بازیکن دارد، تصریح کرد: شاید علیرضا منصوریان در روزهای گذشته به فکر آماده نگه داشتن تیمش از لحاظ معنوی و روانی بوده که چنین حرفی زده هست. قطعا همانگونه که سرمربی استقلال در آخر دیدار با العین اشاره کرد این تیم در نقاط متفاوت نیاز به جذب بازیکنان با کیفیت دارد.

    وی افزود: استقلال با حفظ ستاره های فعلی و جذب سه بازیکن تنها می تواند مانند پرسپولیس در لیگ شانزدهم عمل کند و در آسیا ره به جایی نمی برد. قطعا جهت جبران این شکست سنگین در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، باید ستارگان باتجربه ای جذب کرد.

    مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال کشورمان در آخر خاطر نشان کرد: علیرضا منصوریان و کادر فنی اش از ابتدای نیم فصل دوم لیگ برتر و همچنین مرحله گروهی لیگ قهرمانان توانایی خود را ثابت کرده و نشان دادند که می توانند حرف های زیادی جهت گفتن داشته باشند. بنابراین شکست سنگین در بازی با العین باعث نمی شود هواداران و پیشکسوتان استقلال زحمات این کادر را نادیده بگیرند.

    رجبی:
    راجع به شکست استقلال برابر العین امارات اظهار داشت: استقلال در بازی رفت هیچ برنامه ای نداشت و همین طور در لیگ برتر نیز بدون برنامه مقام دوم را کسب کرد و در استادیوم با گرفتن جشن ایسلندی همه چیز را به آخر رساند.
    وی ادامه داد: استقلال مدت هاست که استراتژی و به عبارتی تاکتیک خاص و رو به رشدی را ندارد. حضور منصوریان در استقلال باعث شد تا بدترین اتفاقات در ابتدای فصل رقم بخورد و همچنین حضور این مربی باعث شد بدترین اتفاق در آکادمی، تیم امید و پاس پایتخت کشور عزیزمان ایران بیفتد و از همه مهم تر اینکه بدترین اتفاق شب گذشته شکل گرفت که ما تحقیر شدیم.
    رجبی بیان کرد: مربی که استراتژی درستی ندارد و مدام در حال مصاحبه کردن است و از همه مهم تر اینکه نیمکت درستی حسابی ندارد به چه درد استقلال می خورد. آن هایی که در کنار منصوریان روی نیمکت هستند دغدغه ای در فوتبال ندارند. به نظر من مربیان باید بدون دغدغه و داشتن شغل دیگر از صبح به فکر نتیجه های و تاکتیک های متفاوت جهت تیم باشند.
    پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: جالب است که منصوریان در میان صحبت هایش اعلام می کند که امید ابراهیمی و نورافکن را در اختیار نداریم. چطور نبود یک بازیکن ۱۸ ساله باعث این فاجعه می شود؟ در صورتی که سر نخواستن این بازیکن دعوا بود!!!!
    رجبی ادامه داد: منصوریان بازی با الفاظ را خوب بلد است و این مربی هیچگاه در دوران کاریش از اینکه استراتژی و ارنج تیمش اشکال داشته سخن نگفته هست. تیم استقلال با جوانانش نباخت به چه دلیل که اکثر بازیکنان تیم، ملی پوش بودند. پادوانی، غفوری، انصاری ، کاوه رضایی و خسرو حیدری، رابسون، مگویان و خیلی دیگر از نفرات سابقه حضور در تیم ملی را دارند بعد چطور شما با بازیکنان جوان باختی؟ آقای منصوریان شما به استراتژی خودت باختی.
    وی اظهار داشت: گفته بودم پشت بردهای استقلال برنامه ای وجود ندارد و بالاخره اتفاق بدی می افتد و همان هم شد و کار خدا هم این بود که باخت شب گذشته این تیم در تاریخ به عنوان یک ننگ ثبت خواهد شد. مگر می شود ۹۰ درصد مالکیت بازی دست یک تیم عربی باشد؟ آن ها همان تیمی بودند که در پایتخت کشور عزیزمان ایران بازی کردند بنابراین از کره مریخ نیامده بودند. تیم العین به خوبی استقلال آنالیز کرده بود و با توجه به این مسئله توانست پیروز میدان باشد.
    رجبی ادامه داد: اوضاع نیمکت استقلال هم که کاملا مشخص هست. علی چینی که معلوم نیست اصلا کجای این فوتبال است و کلی هم ادعا دارد تیم را تمرین می دهد. تیمی که تمرین دهنده آن چینی باشد دیگر بهتر از این نمی شود.
    وی افزود: به نظر من بهتر است وزیرز ورزش باید به این مساله ورود کند و تصمیمی درست را لحاظ کند. در حال حاضر یک نفر تصمیم گیرنده کلوب شده است هست. در کلوب هیچ چیزی در جای خود قرار ندارد و کمیته فنی هم دیده نمی شود و منصوریان هم حرف اول و آخر را می زند. کاری به برد و باخت ندارم ولی مطمئن باشید اگر ما الان روی نیمکت استقلال بودیم ما را دار می زدند و از همان جا هم اعلام می کردند به منزل هایمان برویم ولی این مردها از همان جا دنبال بازیکن آوردن جهت سال آینده هستند. اول فصل اعلام کردم پرسپولیس با اختلاف ۱۲ گل قهرمان لیگ برتر می شود و حالا هم می گویم فصل بعد همین پرسپولیس با اختلاف ۱۲۰ امتیاز قهرمان می شود به چه دلیل که آن ها برنامه ریزی درست و حسابی دارند.
    پیشکسوت تیم فوتبال استقلال بیان کرد: به نظر من خط دفاع استقلال خیلی عقب بازی کرد و هنگامی توپ را در اختیار می گرفت برنامه ای جهت حمله و مالکیت توپ نداشت و در نهایت اینکه سیستم و ارنجی که جهت این بازی لحاظ شده است بود کارایی نداشت و از همه مهم تر اینکه کار مربیگری تشخیص، عوض کردن و اصلاح جریان بازی است که مربی العین متوجه این مسئله شد و آن ها را پیاده کرد ولی منصوریان این کار را انجام نداد.
    رجبی در ادامه افزود: تیم استقلال ۵ گل عقب است آن وقت منصوریان سوت می زند!! آقا برو بشین سر جایت. این ادا و اطوارها رو بهتر است در نیاوری.
    وی افزود: امیر قلعه نویی با این همه افتخار یک بار هم جشن نگرفت و در این جشن ها حضور پیدا نمی کرد. ولی این آقا با یک مقام دومی روی سکو می رود و تشویق ایسلندی می کند این کار ها سقف آرزوهای استقلال را پایین می آورد. این مربی با کدام آمار و با کدام فوتبال عالی ترین مربی می شود؟! حداقل اینکه پرسپولیس در بازی برابر لخویا ۶ – ۷ موقعیت گل ایجاد می کند ولی نه اینکه استقلال با دفاع اتوبوسی ۶ گل هم بخورد بعد این آقا می گوید ۲ – ۳ بازیکن بین المللی می آورم. شما بروید به منزل تان آقا
    وی افزود: شما بهتر است کریم باقری مربی پرسپولیس را روی نیمکت سرخ پوشان نظاره گر باشید. این مربی چگونه از لحاظ معنوی و روانی به کار تیم می آید ولی در برابر نیمکت استقلال را نیز نظاره گر باشید. مردها کادر فنی باید جهت این تیم وقت می گذاشتند تا این اتفاقات تلخ رخ ندهد. به این ترتیب وزن نیمکت استقلال و پرسپولیس را از اینجا می توان فهمید. علی چینی بند کفش کریم باقری هم نمی شود. ببینید کریم چقدر مصاحبه می کند و علی چینی چقدر. بنابراین باید تفاوت استقلال و پرسپولیس را از این مساله متوجه شد. آب که بالا برود قورباغه ابو و عطا می کند.
    پاشازاده:
    راجع به بیانات متناقض علیرضا منصوریان نسبت به جذب بازیکنان باتجربه قبل و بعد از بازی با العین امارات تصریح کرد: اینکه استقلال نیاز به جذب دارد امری غیر قابل کتمان است ولی باید بازی با العین را فراموش کرد. احتمال دارد اگر استقلال ۲ روز دیگر با العین بازی کند، نتیجه متفاوت بشود. غیبت چهار بازیکن در یک پست در روند تیم بسیار تاثیرگذار است و شاید اگر استقلال چهار بازیکن خود را در پست های متفاوت در ترکیب نداشت، چنین وضعیتی به وجود نمی آمد.

    وی افزود: منصوریان پیش از بازی با العین روی توانایی بازیکنانش اعتماد کرده بود ولی باید فاکتور تجربه را هم درنظر بگیرد. استقلال تیم جوانی است و قطعا باید جهت فصل آینده بازیکنان باتجربه ای را جذب کند. البته فاصله این تیم با العین از لحاظ فنی ۶ گل نیست.

    پاشازاده ادامه داد: تفاوت تیم های ایرانی با حریفان عربی مربوط به بیرون زمین می شود. کلوب های ما نمی توانند پول بازیکنانشان را در موعد مقرر پرداخت کنند. در چنین شرایطی زمانیکه آن ها به مصاف مدعیان عربی می روند، طبیعی است که از لحاظ معنوی و روانی عقب می مانند. شک نکنید واقعیات فوتبال کشور عزیزمان ایران با امارات ۶ گل نیست ولی از لحاظ امکانات شاید فاصله بیشتری بین تیم های ۲ کشور باشد.

    وی با اشاره به کمبود بازیکن در تیم استقلال اظهار داشت: زمانی که یک مربی با کمبود بازیکن مواجه بشود، از لحاظ اتخاذ تدابیر تاکتیکی به هم می ریزد. استقلال و حتی پرسپولیس با موجودی فعلی خود به هیچ وجه نمی توانند همزمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، نتیجه های خوبی بگیرند و طبیعتا یکی از این ۲ جام را از دست می دهند.

    کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر خاطرنشان کرد: سرخابی ها باید جهت فصل آتی تیم خود را تقویت کنند و نمی توان نسبت به بیانات منصوریان بعد از دیدار با العین ایراد گرفت. بضاعت فعلی آن ها حتی جهت پرکردن نیمکت هم کافی نیست.

    روشن:
    حسن روشن راجع به شکست تلخ استقلال اظهار داشت: بدتر از این نمی شد. هنگامی که ما اعلام می کنیم ۵۰ درصد راه را رفته ایم یعنی اینکه اوضاع خوبی نداریم. از طرفی تیم العین در امارات هم اوضاع خوبی نداشت و تیم ۴ یا ۵ امارات محسوب می شد ولی آنها نگیزه داشتند و بازیکنان استقلال را غرور فرا گرفته بود.
    وی ادامه داد: در هر صورت با مربی فعلی استقلال باید بسازیم ولی یادم نمی رود در گذشته اعلام کردم که بهتر است مربی خارجی جهت هدایت تیم در نظر بگیریم. ۲ سال پیش کمیته فنی تشکیل شد و اعلام کردیم که مربی خارجی جهت استقلال بهتر است.
    روشن بیان کرد: آقای افتخاری من با شما دشمنی شخصی ندارم و تا قبل از اینکه مدیر عامل بشوید سلامی نداشتم ولی هیچ شخصی نباید با ارتباط فامیلی، مدیر شود و پشت میز بنشیند.
    وی افزود: همین آقای افتخاری قرار بود منصوریان را کنار بگذارد که باز با یک برد همه چیز تمام شد و دوباره منصوریان سکان را در دست گرفت. در حال حاضر هم باخت گردن مدیر عامل است.
    پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: آبروی ما رفت و تمام شد و دیگر نمی شود کاری کرد. وزیر ورزش و جوانان که انسان با تجربه ای است باید ورود کند و همه را بیرون کند. من اگر جای افتخاری بودم همان شب گذشته استعفا می کردم ولی آقایا به حدی کم رو هستند که باز هم می خواهند بمانند.
    روشن عنوان کرد: تا ۱۰ سال دیگر هم ما بدبختی این بازی را همراه خود داریم. استقلال در میانه زمین به یک با تجربه همچون جباری و آندو نیاز داشت ولی در هر صورت استقلال بدترین شکست را از خود در آسیا به جای گذاشت و در حال حاضر هم از وزیر ورزش و جوانان می خواهم خیلی سریع اوضاع استقلال را مشخص کند.
    نکته: شاگردانی را که بعد از یک فصل زحمت توانسته بودند استقلال و البته بهتربگوئیم منصوریان را روی نیمکت حفظ کنند بعد از بازی با العین تمام تقصیرات گردنشان افتاد آنهم با یک جمله زیر پوستی و این حرکت علی رضا منصوریان مربی جوان استقلال یک نمره منفی در پرونده مربیگری اش ثبت کرد و تا شروع فصل دیگر این پرونده مختومه شد.
    انتهای خبر/

    واژه های کلیدی: لیگ قهرمانان آسیا | علیرضا منصوریان | پرسپولیس | استقلال | منصوریان | قهرمانان | بازیکنان | فوتبال | بازیکن | ایرانی | امارات

    چرا منصوریان بعد از شکست بازیکنان استقلال را تخریب کرد؟

    چرا منصوریان بعد از شکست بازیکنان استقلال را تخریب کرد؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی کلیه و اورولوژی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>