• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال اشتباه بود!

    تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال اشتباه بود!

    سعید قیصر گفت: اعتقاد دارم عوض کردن سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده و باید معاینه فنی خودروها به ۲ سال بازگردد.

    تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال اشتباه بود!

    سعید قیصر گفت: اعتقاد دارم عوض کردن سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده و باید معاینه فنی خودروها به ۲ سال بازگردد.

    کم کردن یکساله معاینه فنی خودروها از ۵ به ۴ سال درست نبود

    سعید قیصر در جمع خبرنگاران راجع به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر کم کردن یکساله معاینه فنی خودروها از ۵ به ۴ سال،گفت: در صنعت، اقتصاد و کشاورزی از کشورهای توسعه یافته الگو می‌گیریم ولی در عنوان مهمی همانند معاینه فنی هیچ الگویی نداریم.وی ادامه داد: سن معاینه فنی در کشورهای دنیا متناسب با گارانتی ماشین نیست جهت مثال در کشور آلمان گارانتی ماشین ۵ سال است در حالی که سن معاینه فنی دو سال است ولی در کشور عزیزمان ایران سن معاینه فنی ۴ سال و گارانتی خودروها یک یا دو سال است.

    قیصر بیان داشت: اعتقاد دارم عوض کردن سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده اگر از بعد آلایندگی به این عنوان نگاه کنیم تصمیم درستی نبوده علاوه بر این از بعد ایمنی نیز اصلا مسئله مدنظر قرار نگرفته است.

    تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال اشتباه بود!

    وی با اشاره به اینکه در کشور آلمان به ازای هر نفر یک ماشین وجود دارد افزود: این نسبت در کشور ما به ازای هر۴٫۵ نفر یک ماشین هست. تلفات جاده‌ای کشورمان نیز در مقایسه با کشورهای آلمان و سنگاپور قابل مقایسه نیست.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور تاکید کرد: مجلس از دل مردم است لذا باید در تصمیمات حتما حقوق شهروندی را مدنظر قرار گیرد؛ در این مصوبه حقوق شهروندی به درستی لحاظ نشده هست. شاید این تعبیر ایجاد شود که منافع خودروسازی زیاد مدنظر قرار گرفته است.

    وی افزود: اگر به کیفیت خودروهای تولیدی خودمان اعتماد و اطمینان داریم سن معاینه فنی را دوسال قرار دهیم و اگر اعتقادی نداریم باید در جهت ارتقا کیفیت تولیدات خودروسازها قدم برداریم بی‌تردید نباید در پی از بین بردن صورت مسئله‌ها باشیم.

    وی به نطق‌های پیش از دستور بعضی از نمایندگان در جلسه بررسی کم کردن سن معاینه فنی اشاره کرد و ادامه داد: بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تخلف مراکز معاینه فنی صحبت کردند این عنوان راهکار دارد؛ می‌توانیم قانون درستی وضع کنیم و در برابر تخلف و عدول از آن نیز قانون محکمی داشته باشیم و با متخلفین برخورد کنیم.

    سعید قیصر گفت: اعتقاد دارم عوض کردن سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده و باید معاینه فنی خودروها به ۲ سال بازگردد.

    قیصر تاکید کرد: در دستور العمل ماده۳ که به وسیله وزیر کشور آخرهای سال ۱۳۹۵ به استانداران ابلاغ شد مسئولیت عملکرد مراکز معاینه فنی به استانداران و به طبع آن به شهرداری‌های شهر محول شده است است و ستادهای معاینه فنی به ریاست شهردار تشکیل و در استان به ریاست معاونین عمرانی استانداری ها تشکیل جلسه دهد و عملکرد مراکز را مورد بررسی و نظارت قرار دهد. البته در نظارت از سوی دیگر در مرکز نیز تشکیلاتی وجود دارد که به صورت شبانه روزی عملکرد مراکز معاینه فنی را رصد می کند.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور بیان داشت: بعضی از نمایندگان نیز به تشکیل صف‌های طولانی برابر درب مراکز اشاره کرده‌اند و افزود: شاید این ضعف از سوی ما باشد که فرهنگسازی نکردیم تا شهروندان در وقت و موعد مقرر به مراکز مراجعه کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در نظر می‌گرفتند که در حال حاضر ۱۴ تا ۱۶ میلیون ماشین واجد شرایط مراجعه به مراکز داریم که تنها در سال ۱۳۹۵، هشت میلیون و ۵۰۰ ماشین مراجعه کرده‌اند در حالی که در سال‌های گذشته حدود ۴ میلیون مراجعه داشتیم.

    وی افزود: در دوره‌ای قانونی اعمال می‌شود و شهروندان جهت قرار نگرفتن برابر قانون به صورت پر تراکم به مراکز مراجعه می‌کنند لذا صف‌های طولانی ایجاد می‌شود. اگر هر شخصی در وقت مورد نیاز برود صفی مشاهده نخواهیم کرد و وقت ورود و خروج ماشین به مراکز بیش از ۱۵ دقیقه نخواهد بود.

    وی تاکید کرد: معاینه فنی یک عنوان اجتماعی است که می‌تواند در حوزه ایمنی و آلایندگی تاثیر بسزایی داشته باشد که متاسفانه این برخورد با سن معاینه فنی نشد. حدود آلایندگی به وسیله شورای عالی محیط زیست جهت اجرا ابلاغ شده است و همه ملزم به اجرای آن هستند. این درحالی است که اگر این قانون اجرا شود بیش از ۸۰ درصد خودروهای کشور در بحث آلایندگی رد خواهند شد و خودروهای با عمر کمتر از ۲ سال حتی حدود مجاز آلایندگی را هم نمی‌توانند پاس کنند.

    وی ادامه داد: خودروساز باید خود را به استانداردهای تولید برساند آیا که امروز مراکز معاینه فنی بر اساس استانداردهای جهانی عمل می‌کنند. البته این عنوان تنها جهت تولیدات داخل نیست بلکه خودروهای وارداتی نیز از لحاظ ایمنی و آلایندگی در مراکز معاینه فنی در هنگام مراجعه مردود می‌شوند لذا باید کیفیت واردات و تولیدات داخلی اوج برود. البته مالکین ماشین نیز باید در وقت مناسب با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی ماشین نسبت به برطرف نواقص ماشین خود اقدام کنند.

    تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال اشتباه بود!

    منبع: دانشجو

    سعید قیصر گفت: اعتقاد دارم عوض کردن سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده و باید معاینه فنی خودروها به ۲ سال بازگردد.

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | خودروهای وارداتی | آلایندگی | قانونی | ماشین | قانون | آلمان | خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>