• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » صلاحیت غایبان آزمون خبرگان محرز نمی شود

    صلاحیت غایبان آزمون خبرگان محرز نمی شود

    سخنگوی شورای نگهبان راجع به آزمون نامزدهای مجلس خبرگان گفت: اثر شرکت نکردن در این آزمون این است که در ادامه فرایند به علت محرز نشدن شرط اجتهاد، داوطلبان

    صلاحیت غایبان آزمون خبرگان محرز نمی شود

    صلاحیت غایبان آزمون خبرگان محرز نمی شود

    سخنگوی شورای نگهبان راجع به آزمون نامزدهای مجلس خبرگان گفت: اثر شرکت نکردن در این آزمون این است که در ادامه فرایند به علت محرز نشدن شرط اجتهاد، داوطلبان نمی توانند بقیه مراحل را طی کنند و صلاحیت آنها احراز نخواهد شد. صلاحیت غایبان در آزمون علمی خبرگان محرز نمی شود.

    بخش سیاست تبیان

    نجات الله ابراهیمیان با حضور در برنامه گفت وگوی خاص خبری سه شنبه شب اظهار کرد: بر اساس قانون از این به بعد وارد مرحله مربوط به پیگیری دعاوی انتخاباتی شدیم و نقش نظارتی شورای نگهبان اقتضا می کند به اعتراض کسانی که به رد صلاحیت ها اعتراض دارند پیگیری کند و این کار در هیات های نظارت استان انجام می شود.
    سخنگوی شورای نگهبان افزود: از ۵۳۷ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان بیش از ۱۰۰ نفر در آزمون علمی شرکت نکردند.

    عبارات مهم : انتخابات مجلس خبرگان – انتخابات خبرگان
    وی گفت: همه این اشخاص محترم هستند و جایگاه علمی آنان نیز غیر قابل انکار هست، ولی زمانی که قاعده ای را جهت کنترل و ارزیابی شرط علمی قرار می دهیم ناگزیریم آن را تا آخر ادامه دهیم.
    ابراهیمیان با بیان اینکه اجتهاد در امر دین عنوان حساسی است ادامه داد: راهی عرفی تر از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی نداشتیم.
    وی گفت: ممکن است در آینده بتوانیم شیوه های دیگری را جهت ارزیابی علمی و شرط اجتهاد بیابیم، ولی فعلا شیوه آزمون و مصاحبه گزینش شده است است که این روش از نظر عرفی هم مناسب است.
    سخنگوی شورای نگهبان افزود: حدود ۴۰۰ نفر یعنی ۷۳ یا ۷۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در آزمون علمی شرکت کرده اند.
    ابراهیمیان گفت: جهت ارزیابی صلاحیت داوطلبان مجلس فقط نمی توانیم به پاسخ های مراجع چهارگانه اکتفا کنیم؛ لیکن هر کدام از آنها تنها در حیطه وظایف خود اظهار نظر می کنند.

    از ۵۳۷ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان بیش از ۱۰۰ نفر در آزمون علمی شرکت نکردند

    صلاحیت غایبان آزمون خبرگان محرز نمی شود

    وی ادامه داد: در هر استان یک هیات نظارت و در مجموع در کل کشور ۳۱ هیات نظارت در مدت ۷ روز به اعتراض ها و رد صلاحیت ها پیگیری خواهند کرد.
    ابراهیمیان اضافه کرد: هیات مرکزی نظارت هم راجع به تایید صلاحیت شدگان و هم رد صلاحیت شدگان اظهارنظر می کند و نظر خود را به فرمانداری های مربوط اعلام می کند.
    وی راجع به آزمون علمی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان نیز گفت: جهت شرکت در این آزمون هم از طریق رسانه ملی و هم سایت شورای نگهبان اطلاعیه رسمی اعلام کردیم و نسبت به هیچکدام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان دعوت مستقیم و فردی و کتبی نداشتیم.
    ابراهیمیان افزود: علاوه بر این اطلاعیه جهت اطمینان بر اساس شماره تلفن موجود در پرونده های ثبت نامی داوطلبان پیامکی جهت آنها ارسال شد و البته آنچه که معیار ارزیابی است همان دعوت عمومی است و قرار نبود دعوت مستقیم، فردی یا کتبی از کسی شود.
    سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۶ تا ۷ نفر از بانوان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در این آزمون علمی شرکت کردند و پذیرش آنها جهت شرکت در این آزمون حاوی این خبر است که اگر شرط علمی را حاصل کند و بقیه شرایط را نیز طی کنند می توانند نامزد انتخابات مجلس خبرگان شوند.
    ابراهیمیان افزود: انصراف از داوطلبی بر اساس قوانین و مقررات یک عمل تشریفاتی اداری است و صرف شرکت نکردن در آزمون، انصراف تلقی نمی شود؛ لیکن انصراف باید در قالب تقاضای کتبی و در مواعد قانونی اعلام شود.
    وی اضافه کرد: اثر شرکت نکردن در این آزمون این است که ابزاری که فقهای شورای نگهبان جهت کنترل علمی داوطلبان مورد نیاز دارند از آنها سلب می شود و در ادامه فرآیند به علت عدم احراز شرط اجتهاد، داوطلبان نمی توانند بقیه مراحل را طی کنند و صلاحیت آنها احراز نخواهد شد.
    ابراهیمیان گفت: بر اساس قانون تشخیص صلاحیت ها بر عهده فقهای شورای نگهبان هست، ولی فرآیند و چگونگی این تشخیص در قالب آئین نامه و قانون نیامده است و به اقتضای تعداد و توانایی های شرکت کنندگان، فقهای شورای نگهبان مدلی را جهت صلاحیت علمی داوطلبان طراحی می کنند که امسال برگزاری آزمون و سپس مصاحبه شفاهی از قبول شدگان است.
    وی افزود: قانون باید اجرا شود حتی اگر کسانی به آن انتقاد داشته باشند.
    سخنگوی شورای نگهبان گفت: در قوانین، اجازه شرکت در انتخابات مجلس خبرگان به اعضای فقهای شورای نگهبان داده شده است است و صرفاً به موجب مقررات آئین نامه انتخابات خبرگان مقرر شده است است که اعضای فقهای شورای نگهبان در استانی که داوطلب می شوند نباید در نظارت و اتخاذ تصمیم شرکت کنند و بقیه اعضای فقیه این کار را انجام دهند.
    وی با بیان اینکه مجبوریم از منابع دیگر اطلاعات از جمله تحقیقات محلی جهت حصول یقین استفاده کنیم، افزود: به عنوان نمونه جهت احراز التزام افراد به ولایت فقیه تنها نمی توان به استعلام از مراجع چهارگانه اکتفا کرد بلکه باید از مطلعین و همچنین تحقیقات محلی کمک بگیریم.
    سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعداد زیاد عضویت کنندگان جهت گرم شدن تنور انتخابات خوب هست، ولی ارزیابی صلاحیت آنها مسئله هست؛ لیکن مهلت های بررسی در قانون محدود و کم است.
    ابراهیمیان افزود: قانون انتخابات نواقصی دارد، ولی اکنون فرصتی جهت اصلاح آن نیست و باید همین قانون را اجرا کرد.
    وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در همین مدت محدود به صورت تمام وقت کار پیگیری عادلانه را با رعایت حق الناس انجام دهیم.

    سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اینکه شرط صلاحیت داوطلبی احراز نشود به معنای از بین بردن این افراد نیست بلکه آنها می توانند با فعالیت های زیاد سیاسی و اجتماعی، خود را به معتمدان و مردم بشناسانند

    ابراهیمیان گفت: اگر اسناد مسلم و اثبات کننده ای مبنی بر این باشد که افرادی خلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اقدام کرده اند و با رفتارهای خود التزام نداشتن خود را به نظام نشان داده باشند و ملتزم به نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نباشند در احراز صلاحیت ها دچار مسئله می شوند.
    وی راجع به تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی هم گفت: فرقی نمی کند که این تبلیغات در فضای واقعی انجام شود و یا مجازی و در هر صورت با آنها برخورد می شود.
    ابراهیمیان راجع به الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی حساس است و باید احتیاط و حساسیت مورد نیاز را در این زمینه داشته باشیم.
    وی با اشاره به اینکه فردا این عنوان را بررسی می کنیم ادامه داد: باید زمینه ها را جهت انجام این کار آماده می کردیم ولی اکنون وقت کافی وجود ندارد و دلواپس هستیم که وقت مورد نیاز را جهت اجرایی کردن آن در کلانشهرها نداشته باشیم.
    ابراهیمیان گفت: در بسیاری از کشورها خیلی کم پیش می آید که فردی بدون داشتن سوابق فعالیت های سیاسی و حزبی تصمیم بگیرد در انتخابات شرکت کند، ولی در کشور ما اینگونه نیست و باید ضوابطی اندیشیده شود تا کسانی که واقعا سابقه سیاسی قابل اعتنایی دارند در عرصه انتخابات شرکت کنند.
    سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اینکه شرط صلاحیت داوطلبی احراز نشود به معنای از بین بردن این افراد نیست بلکه آنها می توانند با فعالیت های زیاد سیاسی و اجتماعی، خود را به معتمدان و مردم بشناسانند.
    ابراهیمیان با اشاره به اینکه صحنه انتخابات مانوری جهت نمایش اقتدار جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و حتی موثر تر از مانورهای نظامی است گفت : بدخواهان در دور و اطراف کشورمان کم نیستند بنابراین باید تلاش کنیم تا با برگزاری صحیح انتخابات به اقتدار نظام کمک کنیم و باید ملتزم به قانون باشیم.
    وی ادامه داد: انتخابات جهت این است که بتوانیم نقص های گذشته را جبران کنیم و نباید موجب شود تا داشته های خود را از دست بدهیم.
    سخنگوی شورای نگهبان گفت: در تجربه تلخ سال ۸۸ نزدیک بود داشته های خود را از دست بدهیم.
    ابراهیمیان افزود: ما در منطقه پرتلاطم هستیم، ولی از امنیت برخورداریم و به خاطر انتقاد کسی را مجازات و سرش را قطع نمی کنیم و این عنوان باید تقویت شود.
    سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رسانه ها ستون امنیت نظام هستند گفت: وقت ها نباید تبدیل به ترساندن شود و باید ملتزم به آخرین داوری ها بر اساس قانون شویم، ولو اینکه نسبت به آن انتقاداتی داشته باشیم.


    سخنگوی شورای نگهبان راجع به آزمون نامزدهای مجلس خبرگان گفت: اثر شرکت نکردن در این آزمون این است که در ادامه فرایند به علت محرز نشدن شرط اجتهاد، داوطلبان

    واژه های کلیدی: انتخابات مجلس خبرگان | انتخابات خبرگان | مجلس خبرگان | رد صلاحیت | داوطلبان | انتخابات | نگهبان | قانونی | قانون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • خرید کتاب های زبان اصلی روزنامه نگاری، رسانه
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • منابع اورجینال ادبیات
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>