اطلاعیه سایت
رحمانی موحد گفت: قوانین و نگاههای سنتی از موانع موجود بر سر راه ارتقای صنعت گردشگری هست.
عبارات مهم : میراث فرهنگی – میراث فرهنگی وی قوانین و نگاه های سنتی را از موانع موجود بر سر راه ارتقای صنعت گردشگری دانست و گفت: امروزه با توجه به آنچه در مناظره های انتخاباتی دیده می شود؛ متوجه می شویم که گردشگری دیگر عامل نفوذ نیست.
معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:صنعت گردشگری ما نیازمند مدیریت جهادی و یکدست هست.
وی افزود: گردشگری یک فعالیت و رشته عمیق مردمی است و به عنوان یک بستر فرهنگی به اشتغال زایی کمک می کند.
معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما با شروع دولت تدبیر و امید، گردشگری را به عنوان یک حوزه متفاوت تعریف کردیم.
رحمانی موحد ادامه داد: در نگاه دولت به برنامه ششم توسعه هشت عنوان خاص مشخص شد که گردشگری یکی از این مباحث بود و این نشان می دهد که دولت به گردشگری توجه دارد.
رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش ستاد هماهنگی خدمات سفر را یکی از عالی ترین خروجی هماهنگی نهادهای مرتبط دانست و تصریح کرد: در حوزه داخلی هم بحث های استراتژیکی را مطرح کردیم. به عنوان مثال اعتقاد داریم که بحث ساماندهی تعطیلات یکی از پرسشها مهم و موثر در سفر و گردشگری هست.
وی افزود: البته این مبحث در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می شود.
معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:جشنواره های مختلفی را نیز در مناطق متفاوت کشور برگزار کردیم و نشان دادیم که مناسبت محوری در حوزه گردشگری باعث نشاط، اشتغال زایی و توزیع ثروت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروزه شاخص شادمانی در کشور به عنوان معیار توسعه کشورها آشنا شده است ، تصریح کرد: گردشگری یکی از عناصری است که می تواند منجر به اعتلای شاخص شادمانی در کشور شود.
معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما اگر می خواهیم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه شسم توسعه را مد نظر داشته باشیم، باید مدیریت کنیم و خوشبختانه با همین نگاه کمیسیون ارتقای گردشگری در شورای امنیت ملی تصویب شد. ما هم اکنون جهت کویرمان دستورالعمل تدوین می کنیم و این دستورالعمل هم تدوین می شود.
وی در بخش نهایی سخنانش در پاسخ به این پرسش که شرکت میراث فرهنگی چه گام هایی در جهت معرفی جاذبه های گردشگری در اینترنت برداشته، اظهار داشت: ما در روش پنجگانه ای که از سال ۹۲ تا به امروز دنبال کرده ایم، توجه خاص ای به گردشگری مجازی داشتیم. ولی در این حوزه با دو رکن مهم سخت افزاری و نرم افزاری مواجه هستیم و اگر به عنوان یک سازمان، جاذبه ای را تعریف کنیم، این تعریف به هیچ وجه نباید خدشه دار شود. بعد بخشی از کار ما باید تولید محتوا و مدیریت سایر سایت هایی که به معرفی جاذبه های گردشگری می پردازند، باشد.
واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | مدیریت | برنامه | گردشگری | گردشگری