• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » گفتگو عیدانه با هدایت‌الله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی

    گفتگو عیدانه با هدایت‌الله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی

    گفتگو عیدانه با هدایت‌الله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی

    خلاصه خبر:

    دلایل نماینده شدن، سابقه فعالیت، ثبت رکوردهای بین‌المللی، علت انتقاداتش به وزارت نفت و … از جمله موضوعاتی است كه درباره آنها با نماینده ایذه و باغ ملک به گفتگو نشسته ایم.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    گفتگو عیدانه با هدایت‌الله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی

    توضیحات تکمیلی:

    از تحصیل در دانشگاه وورتسبورگ آلمان تا تبحر در مسائل نفتی/آرزوی نماینده ایذه برای حل مشکلات اقتصادی کشور

    به نقل از خبرنگار مجلس گروه سیاسی سایـت کـدر، فرا رسیدن ایام نوروز سال ۹۶ بهانه‌ای شد تا گفتگوهای تفصیلی با طعم “عیدانه” با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، براین اساس پای ناگفته‌های “هدایت‌الله خادمی” نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک و عضو کمیسیون انرزی مجلس نشستیم که از دلایل نماینده شدنش، سابقه فعالیت، علت انتقاداتش به وزارت نفت و … سخن گفت. مشروح مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

    *سایـت کـدر: لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلات‌تان بفرمایید؟
    خادمی: مدرک لیسانس مکانیک خود را از دانشگاه بنگلور هندوستان و فوق لیسانس ام بی ای را از دانشگاه وورتسبورگ آلمان دریافت کردم.

    *سایـت کـدر: چه سالی ازدواج کرده‌اید و صاحب چند فرزند هستید؟

    خادمی: سال ۱۳۶۵ ازدواج کردم و اکنون دارای یک جفت دوقلو دختر و پسر هستم که هنوز ازدواج نکرده‌اند.

    *سایـت کـدر: چگونه وارد عرصه سیاست شدید؟
    خادمی:  سال‌ها در حوزه صنعت نفت و مدیرعاملی شرکت‌های نفتی مشغول بودم، آخرین بار هم به مدت ۷ سال در سمت مدیر عاملی شرکت حفاری شمال به عنوان تنها شرکت بین‌المللی ایرانی فعالیت کردم . شرکت حفاری شمال دولتی بود اما آهسته به سمت بورس در همان زمان سوق داده شد و دولت ۳ تا ۱۰ درصد را به شرکت‌های ساتا، خدمات درمانی و تأمین اجتماعی به عنوان رد دیون واگذار کرد و مابقی را طی سالهای بعد به عنوان سهام مدیریتی به بنیاد مستضعفان تحویل داد.
    طی چند سال با بنیاد مستضعفان علی‌الرغم عدم تخصص کار کردم اما آن‌ها هیچ آشنایی و تخصصی برای افزایش بهره‌وری این شرکت نداشتند البته آن زمان از وزارت نفت ۸۰۰ میلیارد تومان طلبکار بودیم که پرداخت نمی‌شد و آن‌ها با آوردن شرکت‌های خارجی قراردادهای شرکت ما را به عنوان یک ایرانی قطع می‌کردند و از سوی دیگر بنیاد مستضعفان این مسایل را پیگیری نمی‌کرد لذا بنده از فعالیت در شرکت حفاری شمال کناره‌گیری کردم. قصد حضور در عرصه نمایندگی علی‌الرغم درخواست بسیاری از مردم طی ۲۰ سال گذشته نداشتم اما بعد از حضور در یک مرکز ناشنوایان در شهر ایذه که شب قبل از آن دچار آتش‌سوزی و خسارات جانی و مالی زیادی شده بود بنده تا حدودی توانستم کارهای آنها را پیگیری کنم و در همان زمان متوجه مشکلات موجود در این شهر شدم. بنده کاندیدا شدم تا بتوانم برای مردم کاری کنم زیرا طی ۲۷ سال گذشته عملکرد خاصی برای مردم انجام نشده بود.
    ایذه و باغ‌ملک سیاسی‌ترین شهر ایران بوده و شاخصه‌های آن طایفه، گروه و باند است و می‌توان اعلام داشت که به نوعی ۷۲ ملت است و در این شهر افرادی می‌توانند کاندیدا شوند که دارای طایفه‌ای بزرگ از نظر کثرت باشند البته بنده جزو طوایف کوچک هستم. در زمان انتخابات دور دهم مجلس ۶۱ کاندیدا از طوایف مختلف معرفی شدند.

    *سایـت کـدر: چگونه شد با وجود این تعداد از کاندیداها و این مسائل موفق به حضور در مجلس دهم شدید؟
    خادمی: تقریبا انسان کارآفرینی طی سال‌های گذشته بوده‌ام و در دوره کاری خود حدود ۴۵۰۰ نفر از جوانان را در کل کشور مشغول به کار کردم، در شهر خودمان هم تقریبا از هر ۵ خانواده حداقل ۱ فرزند از ۴ خانواده را بر سر کاری قرار دادم. من  یک کاشف بین‌المللی و همچنین کاشف نفت در دریای خزر بودم که در این زمینه رکوردهایی را در خارج از کشور به نام خود ثبت کردم که تاکنون وجود دارد، در زمان جنگ جزو مؤثرترین افراد برای تولید لوله گلوله‌های خمپاره در سال ۶۵ در همان زمانی که ایران تنها سیم خاردار وارد می‌کرد، بودم یا توانستم دستگاه نیمه‌شناوری را که خارجی‌ها نیمه‌کاره رها کردند را راه اندازی کنم. انسان بسیار سیاسی نیستم اما مشکلات کشور را ناشی از تصمیمات سیاسیون آن می‌دانم.

    *سایـت کـدر: آیا دلیل انتقادات بسیار شما به وزارت نفت به دلیل همین شناختی است که نسبت به این حوزه دارید؟
    خادمی:  جزو فنی‌ترین افراد در حوزه نفتی و صنعت فولاد هستم اما انتقادات من تنها به وزارت نفت براین اساس نیست و در حوزه‌های دیگر هم صحبت می‌کنم اما به دلیل تخصص ام بیشتر در حوزه نفتی صحبت می‌کنم، نفت منبع و مرکز درآمد این کشور است که متأسفانه وزارت نفت با خام‌فروشی به خارج از کشور آسیب بسیاری به اقتصاد وارد می‌کند.

    *سایـت کـدر: بهترین و بدترین اتفاق از دیدگاه شما در سال ۹۵ چه بوده است؟

    خادمی: دوست دارم مجلس وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام داده و قانونگذاری اصولی انجام دهد. مجلس نتوانسته وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد ما باید همانگونه که امام راحل مجلس را در رأس امور می‌دانستند، عمل کنیم. وکلای ملت باید با انداختن دولت‌ها روی ریل اصولی قانون، موجب توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای جوانان شوند اما به دلایل مختلف مجلس نتوانسته این کار را انجام دهد البته شاید بتوان یکی از دلایل آن را نقش داشتن دولت‌ها در تعیین برخی نمایندگان و حتی در کمیسیون‌ها اعلام کرد لذا در جایی که بهارستان‌نشینان به جای خدمتگزاری به مردم به دولت‌ها پاسخگو باشند وضعیت همین‌گونه خواهد بود. ما مردمی هستیم که رئیس جمهور یا نمایندگان را انتخاب می‌کنیم و بعد به جای اینکه آنها خدمتگزار ما باشند، مردم با دویدن به دنبال آنها با تشویق و تأیید موضوع را معکوس نشان می‌دهند. مجلس هنوز بسیار شاخص نشده که بتوان گفت کدام اقدامش خوب یا بد بوده است در حال حاضر فعالیت روزمره خود را انجام می‌دهد اما ارائه لایحه برنامه ششم کار بسیار بزرگی از سوی مجلس بود زیرا دولت تقریبا نتوانست در این رابطه لایحه‌ای ارائه کند.
    *سایـت کـدر: چهره سال ۹۵ از نگاه شما چه کسی بود؟

    خادمی:  شخص خاصی را نمی‌توان به عنوان چهره سال نام برد، تنها مقام معظم رهبری توانسته‌اند چهره سال باشند زیرا در بسیاری از موارد و مواضعی که مجلس یا دولت دچار ضعف عملکردی بودند با ورود و انتقاد آن‌ها را هنمایی کردند.

    *سایـت کـدر: بزرگترین نقد را نسبت به خودتان چه می‌دانید؟

    خادمی:  در بحث زندگی شخصی هیچ زمانی را برای زندگی و خانواده‌ام نگذاشتم، روزی ۱۶ ساعت فعالیت کردم اما راضی و خوشحالم که توانستم با تلاش برای مردم و کشورم اقداماتی انجام دهم.

    *سایـت کـدر: دوست دارید در سال ۹۶ چه اتفاقی بیفتد؟
    خادمی: دوست دارم وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی بهبود یافته و با انتخاب مسئولان متعد و مدبر در کشور موجب اشتغال‌زایی برای جوانان شویم. در کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون نفری یک بیکار وجود ندارد اما در ایران با وجود منابع بسیار و رتبه دوم گازی و سوم نفتی دنیا بیشتر جوانانمان بیکار هستند، آرزو دارم مردم با خواندن کتاب و مطالعه داناتر شده و کشور را بسازند و بدانند که من نماینده و دیگران که آنها برای انتخابشان رأی داده‌اند باید خدمتگزارشان باشیم. آرزو دارم از فسادهای اقتصادی در کشور برای یک بار رونمایی شده و فقر، فحشا و اعتیاد از میان برود.

    *سایـت کـدر: آیا خرید عید را شخصا انجام می‌دهید؟
    خادمی:   خانواده خرید کرده و بنده فرصتی برای این کار ندارم.

    خلاصه خبر:

    دلایل نماینده شدن، سابقه فعالیت، ثبت رکوردهای بین‌المللی، علت انتقاداتش به وزارت نفت و … از جمله موضوعاتی است كه درباره آنها با نماینده ایذه و باغ ملک به گفتگو نشسته ایم.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    گفتگو عیدانه با هدایت‌الله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • خرید کتاب های تشخیص پزشکی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • منابع اورجینال اکواریوم
  • خرید کتاب بیهوشی و مراقبتهای ویژه زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • خرید کتاب همایش ها زبان اصلی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>