• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » دانستنی ها » راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

    راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

     

    اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، این گزارش را تا انتها بخوانید.

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانیکه قصد خرید لوازم الکترونیکی از تلفن همراه و تبلت گرفته تا کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ  دارید؛ تحقیق درباره وسیله موردنظر یه اصل اساسی محسوب می‌شود. در این گزارش به ذکر چند نکته کاربردی که باید قبل از خرید لپ تاپ به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

    ۱٫ گارانتی یا ضمانت نامه

    در نظر گرفتن گارانتی یکی از نکاتی کلیدی است که در زمان خرید هر قطعه الکترونیکی باید به آن توجه شود. زمانیکه شما قصد خرید لپ تاپ را دارید اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود. بسیاری از شرکت ها برای تمامی محصولات خود اقدام به ارائه گارانتی معتبر می‌کنند، اما چیزی که ممکن است ذهن هر خریداری را درگیر کند این است که آیا در صورت بروز صدمه‌های بیشتر و فراگیرتر به دستگاه باز هم میتوان به گارانتی دستگاه امید داشت یا نه؟

    ۲٫ ویژگی ‌های امنیتی

    از آنجایی که ممکن است شما بسیاری از اطلاعات خود را روی لپ تاپ ذخیره و نگهداری کنید؛ این گزینه یکی از مهمترین نکاتی است که باید در زمان خرید لپ تاپ به آن توجه کنید؛ چرا که امنیت بالای دستگاه خیال شما را از بابت اطلاعاتتان راحت می کند.
    10نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید
    راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

    ۳٫ آیا شما به یک DVD درایو نیاز دارید؟

    این سوال شاید در درجه اول برای بسیاری از کاربران فاقد اهمیت باشد و در نگاه اول نسبت به آن نظری نداشته باشند. پس از پایان عمر فلاپی دیسک ها، به طور کلی رسانه های ذخیره سازی نوری یا به عبارت ساده تر DVD  درایوها هنوز هم برای برخی کاربران به عنوان یکی از اجزای مهم کامپیوترها به شمار می روند با این حال باورود تکنولوژی های جدیدتر همچون حافظه های فلش و یا فضای ذخیره سازی ابری به نظر می‌رسد زمان انقضای DVD درایوها هم فرا رسیده است و بسیاری از کاربران دیگر تمایلی به استفاده از آنها ندارند اما شاید باشند کاربرانی که هنوز هم این گزینه برایشان اهمیت داشته باشد.
    ۴٫ تعداد پورت ها( درگاه های اتصال) دستگاه

    یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تعداد پورت های (درگاه) ورودی لپ تاپ است. گوشی هوشمند، دوربین، فلش مموری و انواع پلیرهای پرتابل از جمله لوازم الکترونیکی هستند که هر کاربری از حرفه ای گرفته تا مبتدی با آن سر و کار دارد. حال اگر از جمله افرادی هستید که مدام در حال انتقال اطلاعات از حافظه های گوناگون به لپ تاپ هستید بهتر است در زمان خرید توجه ویژه ای به تعداد پورت های آن داشته باشید.

    10نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید
     راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

    ۵٫ میزان حافظه دستگاه

    یکی دیگر از مولفه های کلیدی در زمان خرید لپ تاپ میزان حافظه دستگاه جهت ذخیره اطلاعات و نصب نرم افزارهای گوناگون است. طبیعتا میزان حافظه ای که یک فایل متنی یا یک بازی ذخیره می‌کند یکسان نیست؛ اگر به این فکر کنید که حافظه پایین لپ تاپ‌تان شما را مجبور به تهیه یک هارد اکسترنال کرده تا بتوانید اسناد ارزشمند و یا فایل های پشتیبان را روی آن ذخیره کنید و مدام نگران مفقود شدن آن باشید بیشتر به اهمیت آن پی می برید.
    ۶٫ پردازنده و گرافیک
    شاید در ابتدا این موضوع برای یک کاربر مبتدی که تنها برای انجام کارهای روزمره از لپ تاپ استفاده می‌کند بی ارزش به نظر برسد؛ اما لزوم و اهمیت آن زمانی نمایان می‌شود که بخواهید به عنوان یک طراح یا گرافیست حرفه ای و یا شاید یک گیمر از لپ تاپ‌تان استفاده کرده و یا نرم افزارهای نسبتا سنگینی را روی آن اجرا کنید. اطمینان داشته باشید میزان قدرت پردازنده و البته گرافیک دستگاه تاثیر به سزایی در کارایی آن خواهد داشت.

    ۷٫ اندازه صفحه نمایش و رزولوشن
    اندازه صفحه نمایش و رزولوشن یکی دیگر از جنبه های نسبتا اساسی برای خرید لپ تاپ محسوب می‌شود. صفحه نمایش کوچک فشار بیشتری را روی چشم ها وارد می‌کنند اما از طرف دیگر صفحه نمایش بزرگ هم مشکلات خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال فضای زیادی را اشغال می‌کند و این مساله زمانی نمود پیدا می‌کند که بخواهید هر روز لپ تاپ را به محل کار یا دانشگاه ببرید.

    10نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید
    راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید
    میزان رزولوشن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر کیفیت آن مطلوب نباشد در مدت زمانی نسبتا طولانی می تواند منجر به خستگی چشمان شما شود. حال اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد و از طرفی بودجه کافی برای تهیه لپ تاپ با کیفیت نمایش بهتر را دارید، درنگ نکنید.

    ۸٫ اندازه و وزن

    ممکن است تا کنون به اهمیت این موضوع فکر نکرده باشید؛ اما قطعا می دانید وزن زیاد لپ تاپ حمل آن را دشوارتر می کند و فشارهای زیادی را مخصوصا زمانیکه مجبور باشید هر روز آن را با خود حمل کنید به شما وارد می‌کند. پس درباره این گزینه نیز به خوبی فکر کنید.

    ۹٫ عمر باتری

    مانند گوشی های هوشمند، میزان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ برای کسانی که در طول شبانه روز مدام می‌خواهند از آن استفاده کنند و شاید در مواقعی به پریز برق دسترسی ندارند اهمیت دارد.  اگرچه عمر باتری با گذشت زمان کاهش می‌یابد اما بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید طول عمر باتری بیشتری دارند و در نهایت در صورت کاهش بازدهی به مرور زمان، بتوانید آن را تعویض کنید.
    10نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید
    راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

    ۱۰٫ نیازهایتان را تجزیه و تحلیل کنید

    برخی برای وبگردی و ذخیره تصاویر و یا چت با دوستان و خانواده از لپ تاپ استفاده می کنند و برخی دیگر برای ویرایش فیلم ها و یا انجام کارهای گرافیکی؛ بنابراین نمی توان انتظار داشت که میزان توقع افراد از کارکرد لپ تاپ یکسان باشد پس سعی کنید قبل از خرید انتظار خود را از دستگاه روی یک برگه بنویسید تا با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنید. در این گزارش سعی شد به نکاتی مهم برای خرید لپ تاپ اشاره کنیم.
    در پایان چند راهکار ساده را برای نگهداری از لپ تاپ به شما آموزش می‌دهیم:
    ۱٫ قبل از اتصال به اینترنت و پس از آن و نیز اتصال هرگونه حافظه خارجی به لپ تاپ از یک آنتی ویروس خوب برای اسکن دستگاه استفاده کنید.
    ۲٫ پس از شارژ کامل باتری، آداپتور را از دستگاه جدا کنید زیرا قرار دادن دائم باتری در حالت شارژ به آن آسیب وارد می‌کند.
    ۳٫ اگر سیستم عامل اورجینال نصب کرده اید حتما از آن یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
    راهنمای خرید لپ تاپ/ نکاتی که بهتر است قبل از خرید لپ تاپ بدانید
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های صنعت نور
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>