• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    سایت خبری «پایش»: تجاوز یکی از جرائمی است که تحلیل و بررسی آن دشوار بوده و در نقاط مختلف جهان٬ گزارش های متعددی از آن منتشر می شود.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    در برخی کشورها به خاطر بازخورد منفی شدیدِ اجتماعیِ این مسئله بر زنانی که مورد تجاوز یا خشونت قرار گرفته اند یا ترس از طرد شدن از سوی خانواده شان باعث می شود اغلب نتوانند اعتراضشان را به جایی برسانند و شکایت کنند.

    به گزارش شبکه خبری «پچ پچ»،‎ تجاوز و سایر آزار و اذیت های جنسی ‌در کشورهای توسعه یافته بسیار شایع  بوده و میزان شیوع آن در حال بیشتر شدن است. از تعداد گسترده ای از تجاوزها در سرتاسر دنیا هیچ گزارشی ارائه نمی شود.

    احتمالا از این مسئله حیرت می کنید که بدانید پیشرفته ترین کشورها مانند آمریکا٬ کانادا٬ سوئد و بریتانیا در این زمینه بالاترین آمار را دارند.

    حدود ۳۶ درصد از زنان در سرتاسر جهان٬ هم خشونت فیزیکی و هم خشونت جنسی را تجربه کرده اند. در ایالات متحده٬ ۸۳ درصد از دخترهای ۱۲ تا ۱۶ ساله برخی از انواع آزار و اذیت جنسی را در مدارس عمومی تجربه کرده اند. در انگلستان٬ از هر پنج زن٬ یک نفر (در سنین ۱۶ تا ۵۹ سال) ‌برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده اند. در اینجا به ۱۰ کشوری که بالاترین میزان جرائم جنسی و تجاوز را دارند می پردازیم.

    ۱۰. دانمارک و فنلاند

    از هر سه زن در اروپا٬ یک نفرشان آسیب فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده و ۵ درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته اند.

    با توجه به تحقیقات انجام شده در سال۲۰۱۴ که توسط آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی منتشر شد٬ گفته می شود که حدود ۴۷ درصد از زنان در فنلاند و ۵۲ درصد زنان در دانمارک دچار سوء استفاده جنسی یا فیزیکی شده اند. فنلاند یکی از آخرین کشورها در اتحادیه اروپا است که تجاوز را جرم شناخته و از سال ۱۹۹۴ آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

    از هر ده زن٬ بیش از یک نفر آنها طی مصاحبه اعلام کردند که تا پیش از ۱۵ سالگی برخی از انواع خشونت های جنسی را از سوی افراد بزرگسال تجربه کرده اند. از هر ده نفر٬ یک نفر هم اظهار داشت که از سن ۱۵ سالگی٬ برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده و از هر بیست نفر٬ یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. از هر پنج نفر٬ بیش از یک نفر خشونت های فیزیکی و یا جنسی را در رابطه با شریک فعلی یا گذشته خود متحمل شده اند. در این گزارش مشخص شده که تنها ۱۳ درصد از زنان شدیدترینِ این اتفاقات را به پلیس گزارش داده اند.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۹. زیمباوه

    زیمباوه٬ در زمینه جرائم جنسی و تجاوز٬ رتبه نهم را دارد. حداقل هر ۹۰ دقیقه یک زن در زیمباوه مورد تجاوز قرار می گیرد. با توجه به آخرین آماری که توسط مرکز آمار ملّی زیمباوه ارائه شده٬ باید گفت که ماهانه ۵۰۰ زن و روزانه حدود ۱۶ زن در این کشور مورد تجاوز قرار می گیرند.

    گزارشها نشان می دهد که حدود ۱۵۲۴ مورد تجاوز هم در سه ماهه نخست سال رخ داده است٬ بیش از‌ ۱۲۸۵ مورد هم در همین بازه زمانی مربوط به سال گذشته است. از این موارد گزارش شده٬ ۷۸۰ نفر از آنها بچه ها ( ۱۱ تا ۱۶ سال) بوده اند. در حالی که ۲۷۶ نفرشان بچه هایی بودند که ۵ تا ۱۰ سال سن داشتند. با این حال٬ ترس و نگرانی در این رابطه وجود دارد که این رقم ممکن است بیشتر از این باشد چرا که موارد بسیاری هم هست که گزارش نشده اند.

    بر اساس گزارش های یونیسف٬ تجاوز به کودکان در زیمباوه بالای ۴۲ درصد است. موارد گزارش شده تجاوز, نشان می دهد که در سال ۲۰۱۰ این رقم ۲۱۹۲ مورد بوده و در سال ۲۰۱۴ به ۳۱۱۲ مورد رسیده است. به احتمال زیاد موارد زیادی هم بوده که تحت اختفاء و پرده پوشی گزارش نشده است.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۸. استرالیا

    در سال ۲۰۱۲ ٬ گزارش ها نشان داد که حدود ۵۱۲۰۰ فرد استرالیایی ۱۸ ساله و بالاتر قربانی آزار و اذیت جنسی شده بودند. ۳۰ درصد از گزارش هایی که به پلیس ها می شده را قربانیان آزارهای جنسی (چیزی حدود ۳۰ درصد) انجام می دادند.

    بر اساس گزارش سایت news.com از هر شش زن استرالیایی٬ یک زن با شکنجه تجاوز توسط فردی غریبه روبرو شده و در کل دنیا این رقم از هر ۱۴ زن٬ یک زن است. گفته می شود که زن های بالای ۱۵ سال اکثرا قربانیان تجاوزهای جنسی هستند. استرالیا (و در کنارش نیوزلند) در آمار جهانی در رتبه سوم در زمینه گزارش تجاوز از سوی زنانی است که توسط فردی غیر از شریک زندگی خود مورد تجاوز قرار گرفته اند.

    کارن ویلیس٬ رئیس اجرایی مرکز بحران های تجاوز ایالت NSW در استرالیا می گوید که بیش از ۷۰ درصد از این آزار و اذیت های جنسی توسط اعضای خانواده خودِ فرد٬ دوستان٬ همکاران در محل کار یا همکلاسی های مدرسه انجام می شود. بیش از ۲۹ درصد از تجاوزها از سوی فردی انجام شده که زنان به طور اجتماعی با او برخورد داشته یا با او قرار داشته اند. تنها ۱ درصد از تجاوزها از سوی افراد غریبه رخ داده است.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۷. کانادا

    در بین تمام جرائم خشونت باری که به پلیس گزارش داده می شود٬ آزار و اذیت جنسی افزایش سریعی در آمار منتشر شده در کانادا دارد. بر اساس گزارش هافینگتون پست هر ساله حدود ۴۶۰۰۰۰ آزار جنسی در این کشور گزارش می شود. گفته می شود که از هر ۱۰۰۰ مورد آزار جنسی٬ ۳۳ مورد آن به پلیس گزارش داده شده و در نهایت ۲۹ مورد هم به عنوان جرم شناخته می شود.

    به گزارش «پچ پچ»،‎ از هر ۴ نفر از زنان آمریکای شمالی٬ یک نفر با شکنجه تجاوز در طول زندگی اش روبرو می شود. ۱۱ درصد از زنان به خاطر این شکنجه ها و عذاب ها٬٬ دچار آسیب فیزیکی می شوند. آمار نشان می دهد که تنها ۶ درصد از این موارد به پلیس گزارش داده می شود. بیش از ۸۰ درصد از قربانیان٬ زن ها هستند و بیشترین میزان وقوع این قضیه در خانه بوده و ۸۰ درصد افراد متجاوز٬ دوستان و اعضای خانواده فرد قربانی هستند. آزاردهنده ترین حقیقت این است که ۸۳ درصد زنان ناتوان و از کار افتاده٬ در طول زندگی خود قربانی آزار جنسی می شوند. از تمام جرائم مربوط به آزار جنسی٬ ۱۷ درصد دختران و ۱۵ درصد پسرهای زیر ۱۶ سال هستند.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۶. نیوزلند

    در سال ۲۰۱۳ ٬‌ گروه Roast Busters حقایقی را درباره میزان تجاوز در نیوزلند نشان دادند. این گروه از پسران جوان اهل اوکلند غربی که خودشان را «Roast Busters» می نامیدند تشکیل شده بود که از قرار معلوم کوشیدند تا دختران زیر سن قانونی را مست یا نئشه کرده و بعد به طور گروهی به آنها تجاوز کنند. بر اساس آمار مجله پزشکی بریتانیایی The Lacet ٬ میزان آزار جنسی در نیوزلند خیلی بیشتر از آمار متوسط جهانی است. این آمار باعث شده که این کشور همراه با استرالیا در رتبه سوم بالاترین آمار در این زمینه قرار بگیرد.

    بر اساس گزارش های رئیس دیوان دادگستری٬ در هر دو ساعت تهاجمی در نیوزلند رخ می دهد که توأم با خشونت جنسی است. در حال حاضر آمار نشان می دهد که از هر سه دختر٬ یک نفر و از هر شش پسر٬ یک نفر به احتمال زیاد تا قبل از سن ۱۶ سالگی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

    امسال آزارهای جنسی حدود ۱۵ درصد در این کشور افزایش یافت و در مدارس این رقم دو برابر شده است. تنها ۹ درصد از تخلف های جنسی در نیوزلند گزارش شده است (که توسط پلیس به ثبت رسیده). از بین تمام موارد گزارش شده در این زمینه٬ تنها ۱۳ درصد به محکومیت فرد انجامید. ۹۱ درصد از تجاوزها اصلا گزارش نشده و یا قربانیان از سوی پلیس تهدید شده و از شکایت منصرف شدند.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۵. هندوستان

    خشونت جنسی و تجاوز٬ مشکلی عمده و بزرگ در هندوستان محسوب می شود. بر اساس آمار آژانس ثبت جرائم ملّی (NCRB) جرائم علیه زنان از سال ۲۰۱۰ حدود ۷.۵ درصد افزایش یافته است. تعداد تجاوزهای گزارش شده در هندوستان٬ کشوری با جمعیتی بالای ۱.۲ میلیارد نفر٬ از ۲۴۹۲۳ نفر در سال ۲۰۱۲ ٬ به ۳۳۷۰۷ نفر در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است. اکثر قربانیان تجاوز بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند. از هر سه قربانی٬ یک نفر زیر ۱۸ سال بوده و از هر ده قربانی تجاوز٬ یک نفر زیر ۱۴ سال است. در هندوستان٬ هر بیست دقیقه یک زن مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد.

    به گزارش «پچ پچ»،‎ با توجه به آمار سال ۲۰۱۳ ٬ دهلی نو بالاترین میزان موارد تجاوز گزارش شده را در بین سایر شهرهای هندوستان دارد و سال گذشته٬٬ به طور متوسط چهار نوع تجاوز جنسی در این شهر گزارش شد و بر اساس تعداد موارد تجاوز باید گفت که این میزان در دهلی نو ۱۶۳۶ مورد بوده و بعد از آن مومبای با ۳۹۱ ٬ جایپور با ۱۹۲ و پونه با  ۱۷۱ مورد قرار دارند. «مادیا پرادش» در بین سایر استان ها با آمار ۱۱ تجاوز به طور روزانه در بالاترین رتبه قرار دارد. تعداد تجاوز در این ایالت ۴۳۳۵ مورد بوده که بعد از آن راجاستان با ۳۲۸۵ مورد٬ ماهاراشترا با ۳۰۶۳ مورد و آتر پرادش با ۳۰۵۰ مورد تجاوز قرار دارند.

    هر روز ۹۳ زن در این کشور مورد تجاوز قرار می گیرند. اکثر افراد مهاجم برای قربانیان افرادی آشنا هستند – حدود ۳۱۸۰۷ نفر (یعنی ۹۴ درصد) با فرد متهم آشنایی داشتند٬ این فرد غالبا همسایه (۱۰۷۸۲ مورد)٬ افراد نزدیک (۱۸۱۷۱ مورد)٬ آشنایان و بستگان (۲۳۱۵ مورد) و والدین (۵۳۹ مورد) بوده اند.

    بیشتر جرائم در هندوستان و سایر نقاط دنیا گزارش نمی شود. آمار نشان می دهد که حدود ۵۴ درصد از جرائم جنسی و تجاوز گزارش نشده و این رقم در هندوستان ۹۰ درصد است.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۴. انگلستان و ولز

    تجاوز در بریتانیا٬ یک تخلف جنسی دوطرفه نیست بلکه تخلفی است که تنها توسط یک فرد مذکر علیه دیگران رخ می دهد.

    بر اساس گزارشی با عنوان «مروری بر تخلفات جنسی در انگلستان و ولز» که در سال ۲۰۱۳ و بر اساس گزارش های وزارت دادگستری٬ مرکز آمار ملّی و وزارت کشور منتشر شد٬ تقریبا ۸۵۰۰۰ قربانی در هر سال در انگلستان و ولز – یعنی ۷۳۰۰۰ زنان و ۱۲۰۰۰ مورد مردان –برابر با ۲۳۰ مورد تجاوز در روز رخ می دهد. این گزارش نشان می دهد که از هر پنج زن٬ یک نفر برخی از انواع خشونت های جنسی را از سن ۱۶ سالگی تجربه می کند.

    بر اساس گزارش های BBC ٬ تعداد تجاوزهای گزارش شده و ثبت شده توسط پلیس در بالاترین میزان خود قرار دارد و نسبت به کاهش سایر جرائم در انگلستان و ولز٬ این جرم تا ۲۹ درصد افزایش یافته است.

    گزارش منتشرشده توسط NSPCC درباره جوانان (افراد ۱۳ تا ۱۸ ساله)٬ نشان می دهد یک سومِ دختران و ۱۶ درصد از پسران خشونت های جنسی را تجربه کرده و چیزی حدود ۲۵۰۰۰۰ دختر نوجوان یک بار در زندگی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. ۱۲ درصد از پسران و ۳ درصد از دختران مرتکب خشونت جنسی علیه دیگری می شوند.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۳. ایالات متحده

    بر اساس گزارش دانشگاه جورج میسون و آمار جهانی آزار و اذیت جنسی٬ از هر سه زن آمریکایی٬ یک نفر در طول زندگی خود مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد. حدود ۱۹.۳ درصد از زنان و ۲ درصد مردان حداقل یک بار در زندگی مورد تجاوز قرار گرفته اند. علاوه بر این٬‌ آمار دیگری نشان می دهد که ۴۳.۹ درصد از زنان و ۲۳.۴ درصد از مردان انواع دیگری از خشونت های جنسی را در طول زندگی خود تجربه کرده اند. بسیاری از قربانیان سوء استفاده جنسی در سنین جوانی قربانی شده اند و حدود ۷۹ درصد برای اولین بار در سنین قبل از ۲۵ سالگی و ۴۰ درصد قبل از ۱۸ سالگی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

    به گزارش «پچ پچ»،‎ آمارها نشان می دهد که در هر ۱۰۷ ثانیه٬ یک نفر در ایالات متحده مورد آزار جنسی قرار می گیرد. به طور متوسط هر ساله حدود ۲۹۳۰۰ نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته است. ۶۸۸ درصد از آزار و اذیت جنسی به پلیس گزارش نمی شود و ۹۸ درصد از افراد متجاوز هرگز یک روز را هم در زندان سپری نمی کنند.

    تجاوز و آزار جنسی در بین افراد دانشگاهی و دانشجویان: به طور متوسط زنان و مردانی که در سنین دانشجویی و دانشگاه هستند (بالای ۶۵۶۶۸ نفر از زنان و بالای ۲۸۶۶ نفر از مردان) سالانه یک بار آزار جنسی را تجربه می کنند. بیش از یک چهارم زنان در این مقطع٬ از سن ۱۴ سالگی یک بار تجاوز یا تلاش برای تجاوز را تجربه کرده اند. سوای اینها٬ تنها ۱۶ درصد از کل این موارد گزارش شده است. میزان تجاوز و آزار جنسی در بین زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله بیشتر از سایر گروه های سنی بوده است. میزان جرم تجاوز ۱.۲ برابر در افراد غیردانشجو بیشتر ازافراد دانشجو است. احتمال تجربه تجاوز یا قربانی شدن در آزار جنسی در فضای بیرون از خانه در بین دانشجویان زن بیشتر بوده در شرایطی که برای افراد غیردانشجو این مسئله بیشتر در خانه رخ می دهد. در بین زنانی که در مناطق حاشیه شهر و روستا زندگی می کنند٬ میزان تجاوز و قربانی آزار جنسی شدن تقریبا ۲ برابر بیشتر از افراد غیردانشجو بوده است.

    جرائم جنسی و تجاوز در زندان ها: بر اساس آمار وزارت دادگستری آمریکا، مردان بیشتر از زنان در زندان ها در ایالات متحده مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند- سالانه ۲۱۶۰۰۰ زندانی در ایالات متحده مورد تجاوز قرار می گیرند. بر اساس آخرین آمار زندان ملّی٬ ۴ درصد از زندانیان٬ ۳.۲ درصد افراد در زندان و ۹.۵ درصد از افراد در بازداشتگاه های نوجوانان گفته اند که قربانی سوء استفاده جنسی شده اند. تقریبا ۷ درصد از زنان گفتند که توسط هم بندی خود در زندان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند در شرایطی که مردان بیشتری گفتند که توسط سایر زندانیان مورد آزار قرار گرفته اند.

    ۲. سوئد

    سوئد دومین رتبه را در زمینه بالاترین میزان تجاوز در دنیا بعد از آفریقای جنوبی دارد؛ با آمار ۵۲.۲ در بین ۱۰۰۰۰۰ نفر. در حال حاضر آمار نشان می دهد که از هر چهار زن سوئدی٬ یک نفر قربانی تجاوز بوده است. با این همه اگر به آمار و ارقام مربوط به تجاوزها نگاه کنید٬ افزایش آن بسیار بدتر شده است. در سال ۱۹۷۵ ٬‌تنها ۴۲۱ مورد تجاوز به پلیس گزارش شده بود – در سال ۲۰۱۴ این رقم به ۶۶۲۰ مورد رسید. به نظر می رسد که زندگی در سوئد برای زنان خطرناک تر است.

    سوئد بالاترین میزان تجاوز را در بین سایر کشورهای اروپایی دارد. در سال ۲۰۱۳ ٬ با توجه به آمار شورای ملّی سوئد برای پیشگیری از جرائم٬ ۶۳ مورد تجاوز در بین ۱۰۰۰۰۰ نفر به پلیس این کشور گزارش شد. بر اساس آمار هوادارن بحران تجاوز در سوئد٬ از هر ۳ زن سوئدی٬ یک نفر بعد از دوران نوجوانی خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

    vspace=5px

    ۱۰ کشوری که بیشترین امار تجاوز جنسی را دارند/تصاویر

    ۱. آفریقای جنوبی

    با آماری حدود ۵۰۰۰۰۰ مورد تجاوز در سال٬ این کشور یکی از بالاترین آمارهای تجاوز را در دنیا دارد. آمار نشان می دهد که بیش از ۴۰ درصد از زنان آفریقای جنوبی در طول زندگی خود مورد تجاوز قرار می گیرند. شورای تحقیقات پزشکی در آماری اعلام کرده که از هر ۹ مورد تجاوز٬‌ تنها یک مورد آن گزارش می شود. بنابراین تعداد واقعی این تجاوزها بسیار بالاتر از رقمی ست که توسط پلیس ثبت شده است.

    با توجه به بالاترین آمار شیوع جرائم جنسی و تجاوز٬ باید گفت که آفریفای جنوبی در صدر این فهرست قرار می گیرد. اکثریت خشونت های جنسی بر علیه زنان است٬ اما مردان و بچه ها هم در معرض این جرائم قرار دارند. بر اساس یک گزارش٬ بیش از ۴ درصد از مردان تحت فشار و اعمال زور مجبور می شوند با مرد دیگری رابطه جنسی داشته باشند. بر طبق گزارش های پلیس آفریقای جنوبی٬ بچه ها حدود ۴۱ درصد قربانیان اکثر جرائم جنسی و تجاوز هستند. حدود ۱۵ درصد از قربانیان تجاوز بچه های زیر ۱۱ سال هستند. بر اساس آمار بنیاد Tears در آفریقای جنوبی و شورای تحقیقات پزشکی٬ ۵۰ درصد از بچه ها در آفریقای جنوبی پیش از سن ۱۸ سالگی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. منبع دیگری از ۲۴۸۹۲ مورد تجاوز و تلاش برای تجاوز در بچه های زیر ۱۸ سال گزارش داده است.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم طبیعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • هاردکپی کتاب های صنعت نور
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • منابع اورجینال گوش و حلق و بینی
  • منابع اورجینال محیط بانی
  • خرید کتاب های خارجی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>