• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » موبایل و تبلت » چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام حرفه‌ای کنیم/آموزش

    چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام حرفه‌ای کنیم/آموزش

    در نگاه اول، اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی ساده‌ای به نظر می‌رسد: عکس بگیرید، پست کنید، و این فرآیند را هر چقدر که دوست دارید تکرار کنید.

    اما با اینکه در آغاز این شبکه‌ی اجتماعی، هدف به اشتراک گذاشتن عکس‌های کاربران بود، با تحولاتی که در این سرویس اتفاق افتاده است، اینستاگرام به شبکه‌‌ی اجتماعی پیچیده‌تری تبدیل شده، شبکه‌ای که به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو با دوستان یا عموم کاربران فقط بخشی از قابلیت‌های آن است. در طی چند هفته‌ی گذشته نیز این کمپانی آپدیت‌های جدیدی را برای اپ خود منتشر کرد. در ادامه به بررسی چند نکته برای استفاده‌ی حرفه‌ای‌تر از این شبکه‌ی اجتماعی می‌پردازیم.

    گزینه‌های به اشتراک گذاری

    خوب است که در مورد حالت‌های مختلف حساب‌های کاربری اینستاگرام اطلاعات داشته باشیم.

    در حالت پیش‌فرض حساب کاربری شما عمومی (public) است، به این معنی که هر کسی که نام کاربری شما را بداند می‌تواند شما را دنبال کند و پست‌هایتان را ببیند. اگر نمی‌خواهید که هر کسی بتواند پست‌های شما را ببیند چند راه دارید. اولین راه این است که حساب کاربری خود را خصوصی (private) کنید، به این ترتیب فقط کاربرانی که شما را دنبال کنند و شما تاییدشان کنید قادر به دیدن پست‌هایتان خواهند بود. این تنظیم را می‌توانید از قسمت تنظیمات (settings) انجام دهید. برای این کار گزینه‌ی Private Account را فعال کنید.

    اگر می‌خواهید گزینشی‌تر فعالیت کنید می‌توانید از قابلیت دایرکت (Direct) اینستاگرام استفاده کنید. دایرکت به شما اجازه می‌دهد که پست‌های خود را با گروهی کوچک‌تر از دنبال‌کنندگانتان به اشتراک بگذارید (حداکثر تا ۱۵ نفر) و همچنین می‌توانید کاری کنید که دایرکت‌هایتان بعد از مدتی پاک شوند.

    همچنین می‌توانید از قابلیت استوری (Story) اینستاگرام استفاده کنید، استوری شما به مدت یک روز برای تمام دنبال‌کنندگانتان نمایش داده خواهد شد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که چند عکس را در کنار هم قرار دهید، با متن و تصویر ویرایشش کنید و داستانی از روزتان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

    همچنین در همین هفته اینستاگرام قابلیت جدیدی به اسم لایو (Live) را به اپ خود اضافه کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که تصاویر ویدیویی زنده را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، چنین تصاویر ویدیویی می‌توانند تا یک ساعت به طول بینجامند. برای دسترسی به این قابلیت، دوربین اینستاگرام را باز کنید و start live video را انتخاب کنید. دنبال‌کنندگانتان توسط نوتیفیکیشنی از این کارتان مطلع خواهند شد. به محض تمام شدن تصویربرداری، ویدیوتان حذف خواهد شد.

    انتخاب به اشتراک گذاشتن مکان

    بعضی اوقات به اشتراک گذاشتن مکان پست‌تان می‌تواند انتخاب خوبی باشد، مثلاً‌ وقتی که در کنار آبشار فوق‌العاده‌ای در مراکش هستید و می‌خواهید این را به جهان بگویید. اضافه کردن مکان به پست‌ها کار آسانی است، فقط کافی است از بین مکان‌های پیشنهاد شده یکی را انتخاب کنید. اگر مکان‌های پیشنهاد شده درست نیستند می‌توانید روی Add location تپ کنید و مکان مورد نظر خود را وارد کنید. اگر می‌خواهید پس از ارسال یک پست، به پست‌تان مکان اضافه کنید یا مکان آن را حذف کنید و یا آن را ویرایش کنید می‌توانید روی منوی سه‌نقطه‌ی پست‌تان تپ کنید و سپس کار مورد نظر خود را انجام دهید.

    اما اگر علاقه‌ای به این ندارید که مکان خود را به اشتراک بگذارید می‌توانید از قسمت تنظیمات حریم شخصی گوشی‌تان و از قسمت location services قابلیت location sharing را خاموش کنید.

    همچنین می‌توانید استوری‌هایتان را از کاربران خاصی مخفی کنید یا اینکه مخاطبانتان را محدود به کسانی کنید که دنبالشان می‌کنید و آن‌ها نیز دنبال‌تان می‌کنند. این گزینه را می‌توانید از منوی Story Settings در settings پیدا کنید.

    مدیریت چند حساب

    ممکن است بعضی از کاربران نیاز داشته باشند که پست‌های خاصی را در حساب دیگری ارسال کنند. اگر در اینستاگرام حساب کاربری رسمی دارید خوب است بدانید که می‌توانید بیش از یک حساب کاربری را از اپ اینستاگرام‌تان کنترل کنید. به این ترتیب اگر حساب کاربری‌تان موضوع خاصی دارد و ارسال بعضی از پست‌ها در آن نامناسب به نظر می‌رسد می‌توانید از حساب کاربری دیگری برای این کار استفاده کنید.

    برای اضافه کردن حساب کاربری دیگری به اینستاگرام به settings بروید و در پایین صفحه Add Account را پیدا کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان، آن را اضافه کنید. از این به بعد قادر خواهید بود که به سادگی بین حساب‌های کاربری‌تان جابه‌جا شوید. اگر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام‌تان فعال است از همه‌ی حساب‌هایتان نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.

    اینستاگرام خود را شخصی‌سازی کنید

    یکی از کاربران اینستاگرام را به شدت دنبال می‌کنید و می‌خواهید از هر پست جدیدش مطلع شوید؟ اگر بعد از باز کردن حساب کاربری شخص مورد نظر روی گزینه‌ی سه‌نقطه‌ی بالای صفحه تپ کنید، با گزینه‌هایی مواجه می‌شوید که یکی از آن‌ها دقیقاً همین قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. با انتخاب گزینه‌ی Turn On Post Notifications می‌توانید به محض ارسال پست جدید توسط حساب کاربری مورد نظر، مطلع شوید.

    همچنین قابلیت‌های سفارشی کردن مناسبی برای حساب کاربری خود شما نیز وجود دارد. اگر از فیلترهای خاصی خوشتان نمی‌آید و دوست ندارید هر بار موقع ارسال پست با آن فیلترها مواجه شوید می‌توانید در انتهای گزینه‌های فیلتر، manage را انتخاب کنید و فیلترهایی که دوست ندارید را غیرفعال کنید. می‌توانید هر وقت که خواستید دوباره به این قسمت برگردید و فیلترهای غیر فعال شده را فعال کنید.

    و اگر می‌خواهید عکسی که لایک کرده بودید را دوباره ببینید ولی علاقه‌ای ندارید که در صفحه‌ی خانگی فیدتان و در میان پست‌های بی‌شمار کاربران به دنبالش بگردید می‌توانید به settings بروید و Posts I’ve liked را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید لیستی از تمام پست‌هایی که مورد علاقه‌ی شما بوده را پیدا کنید.

    01-14

    چگونه  کسب و کار  خود را  در اینستاگرام حرفه‌ای کنیم/آموزش

    مدیریت دیگر کاربران

    با این که نمی‌توانید رفتار بقیه‌ی کاربران را کنترل کنید می‌توانید نحوه‌ی تعامل خود با آن‌ها را تحت کنترل خود بگیرید. اینستاگرام قابلیتی را به اپ خود اضافه کرده است که به شما اجازه می‌دهد کلمات یا عبارات خاصی را مسدود کنید.

    برای انجام این کار به منوی settings بروید و منوی Comments را پیدا کنید. گزینه‌ی Hide Inappropriate Comments را فعال کنید. فعال کردن این گزینه باعث می‌شود که کامنت‌هایی که شامل کلمات ناشایست رایج هستند مسدود شوند. در زیر این گزینه می‌توانید جعبه‌ی متنی را مشاهده کنید که به شما اجازه می‌دهد کلمات مورد نظر خود را در آن وارد کنید. اگر کلمه یا عبارت خاصی وجود دارد که مایل به مسدود کردن آن هستید می‌توانید از این قسمت آن را مسدود کنید.

    در هفته‌های آینده اینستاگرام این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که قابلیت گذاشتن کامنت را برای بعضی از پست‌های خود غیرفعال کنید. پس اگر علاقه‌ای ندارید که نظرات دیگران را بشنوید می‌توانید در آینده از این گزینه استفاده کنید.

    البته می‌توانید خود حساب‌های کاربری را نیز مسدود کنید. اگر احساس می‌کنید که اینستاگرام‌تان بدون نظرات شخص خاصی بهتر خواهد بود می‌توانید به پروفایل شخص مورد نظر بروید و با تپ کردن روی منوی سه نقطه، Block User را انتخاب کنید. به این ترتیب شخص مورد نظر را بلاک می‌کنید. اگر در آینده نظرتان در مورد این شخص تغییر یافت می‌توانید از همین قسمت برای خارج کردن شخص مورد نظر از حالت بلاک استفاده کنید.

    خالی کردن فضای ذخیره‌سازی

    اگر یکی از آن کاربران اینستاگرام هستید که در لحظه زندگی می‌کنند شاید مایل نباشید که یک کپی از هر عکسی که تا به حال ارسال کرده‌اید در اپ اینستاگرام‌تان ذخیره شود. برای غیرفعال کردن چنین قابلیتی و آزاد کردن فضای خالی بیشتر روی گوشی‌تان می‌توانید به settings  بروید و Save Original Photos را غیرفعال کنید.

    همچنین کاربران آیفون که می‌خواهند ویرایش بیشتری روی عکس‌های خود انجام دهند می‌توانند بعد از گرفتن عکس با اینستاگرام، گوشی خود را وارد حالت پرواز بگذارند. با عدم توانایی در پست کردن عکس مورد نظر، اینستاگرام عکس شما را برای استفاده در آینده، روی گوشی‌تان ذخیره می‌کند.

    این کار همچنین برای زمان‌هایی که می‌خواهید فیلتر خاصی را روی عکس بگذارید و ذخیره‌اش کنید اما دوست ندارید که در اینستاگرام ارسالش کنید راه حل خوبی است.

    کاربران اندروید: اگر گزینه‌ی ذخیره‌ی عکس‌ها فعال باشد، عکس‌هایتان قبل از ارسال در پوشه‌ای در گالری گوشی‌تان موجود خواهند بود. پس می‌توانید راه حل حالت پرواز را نادیده بگیرید.

    اینستاگرام همچنین به شما اجازه می‌دهد که پیش‌نویس‌هایی از پست‌هایتان ذخیره کنید. پس اگر از ارسال پستی منصرف شدید می‌توانید آن را به صورت پیش‌نویس ذخیره کنید.

    گرفتن عکس‌های بهتر

    می‌خواهیم کمی فراتر از مدیریت حساب کاربری برویم و به محدوده‌ی تولید محتوا در اینستاگرام وارد شویم. با این حال هنوز هم از قابلیت‌های اینستاگرام صحبت می‌کنیم، قابلیت‌هایی که برای ارسال عکس‌های بهتر بسیار مناسب‌اند.

    اول از همه به جای دوربین اینستاگرام از اپ دوربین گوشی‌تان استفاده کنید تا بتوانید از شبکه‌بندی اپ دوربین گوشی‌تان استفاده کنید و ترکیب‌های مختلف را امتحان کنید. شبکه‌ی سه در سه، استفاده از قانون یک‌سوم را بسیار آسان می‌کند، قانونی که به تعبیری می‌گوید سوژه‌ی اصلی عکس باید حداقل یک ‌سوم از لبه‌ها فاصله داشته باشد.

    دومین نکته این است که از قابلیت‌های ویرایش درون اپ اینستاگرام نترسید. اگر از اینستاگرام برای ارسال سریع عکس‌هایتان استفاده می‌کنید ممکن است به راحتی قسمت ویرایش عکس را فراموش کنید. می‌توانید کنتراست، اشباع و وضوح عکس‌هایتان را بدون استفاده از اپی دیگر و با خود اینستاگرام بهبود دهید. از آیکون خورشید برای تنظیم نور عکس‌تان استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت‌های دیگر از آیکون آچار استفاده کنید و با تنظیمات بازی کنید.

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • خرید کتاب پایگاه های داده زبان اصلی
  • منابع اورجینال هنر
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • کتب نانو زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • منابع اورجینال پیراپزشکی
  • منابع اورجینال پلیمر
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>