• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » درمان دردهای شکمی با خوردن قورباغه زنده /تصاویر

    درمان دردهای شکمی با خوردن قورباغه زنده /تصاویر

    زالو درمانی نه غیر قانونی است نه زیرزمینی؛ اما با هرکدام از مراکز رسمی و غیر رسمی «طب سنتی» که تماس می‌گیرم، یا به پیغامگیر صوتی وصل می‌شوم که اپراتوری می‌گوید «از اینجا رفته‌اند.» یا قیمت‌ها و شرایط عجیب و غریب پیش پای‌ام می‌گذارند و از تعداد زالوها و تاثیر زالو درمانی می گویند.

     به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این در حالی است که زالو درمانی در مراکز غیر معتبر و توسط غیر متخصصان حتی بیماران را تای مرگ می کشاند. 

    از یکی شان که اوضاع بهتری دارند، با مشقت زیادی وقت می‌گیرم؛ نرخ ویزیت‌هایشان از ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان متفاوت است. اینکه طب سنتی آری یا خیر، یک موضوع و اینکه در مراکز طب سنتی حال حاضر کشورمان دقیقا چه می‌گذرد موضوع دیگری است. 

    نتیجه تصویری برای خوردن قورباغه زنده

     درمان دردهای شکمی با خوردن قورباغه زنده /تصاویر

    دکتر خدادوست، مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت،  همان ابتدای مصاحبه می‌گوید: هر کس از راه می‌رسد نمی‌تواند زالو درمانی راه بیندازد و هر کسی هم نمی تواند تحت زالو درمانی قرار بگیرد . 

    دکتر کیانا فرهی، متخصص پوست و زیباییهم معتقد است  :طب سنتی اساس و پایه علم پزشکی حال حاضر است اما این دلیل مناسبی برای به کارگیری‌اش در همه اعصار و قرن‌ها نیست! یک نگاه کلی به خدمات درمانی‌ای که توسط این شاخه از پزشکی ارایه می‌شود به ما نشان می‌دهد که اصولا ماهیت این طب راه را برای انواع سوء استفاده‌ها باز می‌گذارد.

    او می افزاید:خدماتی مثل زالو درمانی، بادکش درمانی و حجامت اگر به طور علمی انجام نشود،حتی می‌تواند بیمار را تا پای مرگ ببرد. اگر چه بیشتر از ۱۷ سال از ثبت طب سنتی به عنوان رشته دانشگاهی می‌گذرد اما به نظر می‌رسد هنوز مراکز درمانی ناکارآمد بسیاری در این شاخه از پزشکی فعالیت کرده و برای خودشان برو بیایی هم دارند. 

    طب سنتی علم مزاج سنجی است نه معجزه 

    MS با طب سنتی درمان نمی‌شود. این را دکتر خدادوست اعلام کرده و تاکید می‌کند: چطور علمی که منابعش تکیه به علم بوعلی سینا دارد می‌تواند مدعی درمان این بیماری نوظهور باشد؟ به گفته معاون طب سنتی وزارت بهداشت بزرگ‌نمایی در این طب هم به خود طب سنتی آسیب زده و هم مردم. واقعیت این است که مزاج و سوء مزاج پایه این طب بوده و اصلاح مزاج افراد، سبک زندگی و تدابیر خاص اساس این علم تاریخی است. 

    او ادامه می‌دهد شاید بتوان با فراهم کردن تمام این زمینه‌ها، در درمان خیلی بیماری‌ها کمک کنیم اما بزرگ‌نمایی‌های خارق العاده در مورد بهبود کامل بیماری لاعلاج صحت علمی ندارد. 

    هزینه‌های این کسب و کار سنتی خیلی هم پایین نیست 

    بالاخره از هفت‌خوان پذیرش مراکز طب سنتی رد می‌شوم و از یکی از معروف‌ترین‌شان وقت می‌گیریم. اپراتور می‌گوید ۴۰ روز دیگر نوبتم می‌شود و اینجا هم که بیایم حداقل دو ساعتی معطلی دارد. هزینه ویزیت را ۳۰ هزار تومان و هزینه هر تماس تلفنی برای مشاوره پزشکی را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌کند. هر چقدر هم  اصرار می‌کنم میانگینی از نرخ تمام شده زالو درمانی دستگیرم نمی‌شود. یکی از مشتریان‌شان اما می‌گوید: قیمت هر زالو ۲۰ هزار تومان بوده و معمولا برای درمان‌های موضعی بین ۳ تا ۱۰ زالو روی مفصل معیوب می‌اندازند. از طرفی برای درمان هم گاهی نیاز است ماهی یک بار یا بیشتر مراجعه کنید. اگرچه هنوز هم هزینه تمام شده زالو درمانی از فیزیوتراپی کمتر است اما فاکتور «پایین بودن هزینه‌های درمانی طب سنتی» دیگر مانند گذشته کاربردی ندارد. 

    راهِ باز کلاهبرداری غیر متخصص‌ها 

    با لیسانس ژنتیک، علوم آزمایشگاهی، مدرک پزشکی عمومی و خیلی مدارج عجیب‌تر، یک دوره ساده طب سنتی گذرانده و دکتر و درمانگر می‌شوند؛ این مهم‌ترین جای کار است که می‌لنگد. 

    مراکزی که طب سنتی انجام می‌دهند باید مجوز وزارت بهداشت داشته باشند. این را دکتر محمود خدا دوست، مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت به سلامت آنلاین می‌گوید. به گفته او بر اساس قوانین جاری مملکت، فرد تا زمانی که پزشک نباشد، نمی‌تواند سلامتکده‌ای برای درمان سنتی راه بیاندازد. از طرفی هم موضوع درمان سرطان، MS و سایر بیماری‌های خاص در توانایی این طب به طور انحصاری نبوده و نیست ، اگرچه از ظرفیت طب سنتی می توان با اصلاح مزاج و روش زندگی براساس آموزه های طب سنتی به کیفیت زندگی این دسته از بیماران کمک کرد   . 

    دکتر کیانا ، متخصص پوست نیز می‌گوید: مراکزی که با این عناوین مشغول تبلیغات و جذب مشتری هستند، به نوعی تبدیل به دکان شده‌اند. مهارت ناکافی پزشک یا درمانگر، استفاده از محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، عوارض غیر قابل پیش‌بینی، تشخیص اشتباه و تاخیر در تشخیص از مهم‌ترین معایب استفاده از این علم تاریخی در قرن ۲۱ است. کما اینکه همین چندوقت پیش خبرگزاری‌ها با تیتر «طب سنتی حادثه ساز شد» اعلام کردند مرد میانسالی هنگام حجامت، فوت کرده است. از طرفی فرهی می‌گوید هر زالویی نمی‌تواند زالو درمانی انجام دهد و زالوها باید در شرایط خاصی پرورش یافته باشند. در برخی مراکز که اسم و رسمی هم پیدا کرده اند، هزینه‌های درمان به نوعی کلاه‌برداری محسوب می‌شود. یک دوره درمان گاهی برای فرد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. 

    باورهای غلط، دکان‌سازی کرده‌اند 

    این لفظ گیاهی، حسابی کار دست مردم ما داده است. هنوز بر این باور غلطیم که داروهای گیاهی تحت هر شرایطی برایمان بی خطرند و براحتی بدون نظر پزشک متخصص به درمان‌های از این قبیل تن می‌دهیم. این نقطه ضعف دیگری در جامعه ما برای سودجویان شده است. 

    دکتر فرهی در این باره توضیح می‌دهد: متخصصان همواره بر این موضوع تاکید دارند که مصرف داروهای گیاهی طب سنتی همزمان با سایر داروهای مورد استفاده بیمار ممکن است تاثیر عکس یا عوارض جانبی خطرناکی را بوجود آورد. از طرفی داروهای گیاهی هم عوارض خاص خودشان را دارند. به گفته او حتی در دانشکده‌های پزشکی هم کتاب مهمی با نام «عوارض داروهای گیاهی»، تدریس می‌شود. 

    زالو درمانی، بادکش درمانی، خوردن قورباغه! 

    حتما برایتان جالب است بدانید خوردن یک قورباغه زنده برای درمان دردهای شکمی و بیماری های مربوط به معده در برخی از این مراکز رواج دارد. انداختن زالوها روی پوست برای استفاده از بزاق زالو، و بادکش کردن پوست با تعداد زیادی حباب شیشه‌ای خالی، راه‌های درمانی مهم دیگر این طب به شمار می‌روند و مردم هزینه‌های بالایی هم صرف این روش‌های غیر استاندارد می‌کنند. 

    یکی از این بیماران می گوید: «برای فرار از داروهای شیمیایی، چندی پیش برای درمان واریسم به یک مرکز زالو درمانی آمدم. آقایی که بعدها فهمیدم پزشک هم نبوده و با مدرک دیپلم از جایی چیزهایی یاد گرفته، روی پای من ۷۰ زالو انداخت. دچار خونریزی شدیدی شدم و گفتند مساله‌ای نبوده و طبیعی است! به خانه رسیده و بیهوش شدم. در نهایت من را با اورژانسی به بیمارستان بردند و خون تزریق کردند. حالا هم با گذشت ۶ ماه، واریس بهتر نشده که هیچ بلکه هنوز مرا بیشتر از قبل آزار می‌دهد.» 

    دکتر خدادوست می‌گوید: هر کس از راه می‌رسد نمی‌تواند تحت زالو درمانی قرار بگیرد. اندیکاسیون‌ها در منابع ما کاملا مشخص است. هر فرد باید بر اساس نوع بیماری و شرایط خاص خودش تحت زالو درمانی قرار بگیرد. یک نسخه را نمی‌توان برای همه پیچید! هر کس بر اساس میزان خروج مزاجش از اعتدال، باید تحت یک پکیج درمانی از اصلاح سبک زندگی تا سایر تدابیر درمانی سنتی اعم از دارو،ماساژ،حجامت ،زالو درمانی و…. قرار بگیرد. 

    رسالت طب سنتی این نبود! 

    پایه طب سنتی اصول طبیعت است. دکتر فرهی می‌گوید: در این طب استفاده از گیاهان دارویی و موادی که منشاء حیوانی و طبیعی دارد رایج بوده و باید بدانیم طب سنتی به تنهایی کارساز نیست. رسالت اصلی این طب تنظیم تعذیه افراد با مزاج‌شان، بهبود استخوان شکسته، تنظیم غلظت خون برای افراد خاص و کارهایی از این قبیل است. به طور مثال، حجامت، در صورت رعایت کامل موازین بهداشتی، روش خوبی برای پایین آوردن غلظت خون برای کسانی است که امکان خون دادن ندارند.  اما اینکه تنها به طب سنتی اکتفا کنیم، تن به هر روشی داده یا در هر درمانگاهی ویزیت شویم، مورد تایید هیچ دکتری نبوده و نیست. 

    به گفته او این طب را به ابوعلی سینا نسبت می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند بدون آنکه الگوریتم‌های پزشکی و طب در آن زمان را در نظر گرفته و رعایت کنند. 

    معضل بعدی این کسب و کار، بهداشت است. به گفته فرهی باید قبل از هر مداخله‌ای در بدن، چه یک خونگیری ساده باشد چه جراحی، مقدمات بهداشتی مفصلی چیده و رعایت شود. فرهی می‌گوید فکرش را بکنید که یک فردی دچار مشکل انعقادی ذاتی بوده و روی بدنش زالو بیندازند؛ فرد دچار خونریزی‌های وسیع شده و آسیب‌های جدی می‌بیند. ببینیدخود دانشکده طب سنتی بر پایه اصول پیشگیرانه و تکمیلی است و اگر این رشته به صورت علمی، با اشراف بر حوزه و زیر نظر متخصص در کنار طب مدرن استفاده شود، خللی در روند درمان ایجاد نمی‌کند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی درمان
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • کتب ریاضیات زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>