• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    نتیجه تصویری برای مک بوک پرو

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    قابلیت عالی و جالب Touch Bar در مک بوک پرو واقعا سر و صدای زیادی به پا کرده است و رابط کاربری انسان را با کامپیوتر جذاب تر نموده است. در کنفرانس ۶ آبان، شرکت اپل نسل جدید MacBook Proهای خود را معرفی کرد. بار اصلی این معرفی روی یک نوار نمایشگر لمسی با نام Touch Bar بود.

    با استفاده از این نوار ابزار، که جایگزین دکمه‌های عملکردی یا اصطلاحا Fn در لپ‌تاپ‌های اپل شده است، می‌توانید کارهای بسیار متنوعی انجام دهید و این نوار با توجه به اینکه در چه برنامه‌ای قرار دارید خود را تغییر می‌دهد.می‌توانید با آن پخش صدا یا ویدئو را کنترل کنید، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید یا به تماس‌های خود پاسخ بدهید.

    در این نوار ابزار مهم‌ترین دکمه‌هایی که معمولا انتظار دارید در دو طرف آن قرار دارند: دکمه escape در سمت چپ و دکمه‌های کنترل صدا در سمت راست. اما بین دو بخش راست و چپ با توجه به عملکرد شما تغییر بیشتری می‌کند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌توانند عملکردهای اصلی برنامه‌های خود را به راحتی در بخش میانی اجرا کنند.

    با آزاد گذاشتن دست توسعه‌دهندگان برای تغییر این بخش، به‌زودی برنامه‌های بیشتری برای آن آماده می‌کنند و عملکرد‌های بیشتری از آن خواهید دید. اما در ادامه با بعضی از این عملکرد‌ها که تا به الان برای این نوار ابزار آماده شده‌اند آشنا می‌شویم:

    ویرایش تصاویر: در برنامه Photos می‌توانید به دکمه‌هایی مانند برش یا چرخش تصویر، اضافه کردن فیلتر و اسکرول کردن از طریق این نوار ابزار دسترسی داشته باشید.

    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیاتمک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    ویرایش ویدئو: در برنامه Final Cut Pro در قسمت Touch Bar منویی برای شما ظاهر می‌شود تا راحت‌تر بتوانید تایم‌لاین ویدئوی خود را کنترل کنید.

    اضافه کردن ایموجی: هنگامی که در حال نوشتن یک پیام در برنامه Messages یا Mail هستید می‌توانید به راحتی از طریق این منو به پیام خود ایموجی و شکلک‌های متنوع اضافه کنید.

    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    کلمات پیشنهادی: مانند کیبورد iOS، از این به بعد هنگام نوشتن پیام و مکالمه متنی با استفاده از MacBook Pro می‌توانید از کلماتی که به شما در Touch Bar پیشنهاد می‌شود برای سرعت بخشیدن به نوشتن‌تان استفاده کنید.

    ویرایش اسناد: هنگام استفاده از برنامه‌های واژه‌پرداز می‌توانید اعمالی مثل بولد، ایتالیک یا زیرخط دار کردن متون را به راحتی با استفاده از این نوار ابزار انجام دهید.

    کنترل موزیک: دکمه‌های ساده کنترل موزیک مانند پخش، توقف، قطعه بعدی و… از این به بعد هنگام پخش موسیقی از طریق نوار ابزار لمسی در اختیار شما خواهد بود؛ البته به شرطی که نخواهید موسیقی را در پس‌زمینه اجرا کنید و به کار با برنامه‌ای بپردازید که خود عملگرهای متفاوتی برای استفاده در Touch Bar تعریف کرده باشد.

    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    مرور وب: هنگامی که برای مرور وب مرورگر سافاری اپل را باز می‌کنید در نوار ابزار لمسی دکمه‌های باز کردن تب جدید، جستجو و همچنین دکمه‌های برگشت به عقب و رفتن به جلو را می‌توانید ببینید. ویژگی دیگر و جالب آن قابلیت پیش‌نمایش تب‌ها در این نوار ابزار است. دسترسی به بوکمارک‌ها نیز برای کاربران این مرورگر در نظر گرفته شده است.

    مدیریت ایمیل‌ها: با باز کردن برنامه Mail برای مدیریت ایمیل‌های خود، دکمه‌های نوشتن ایمیل جدید، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، انتقال به زباله‌دان و همچنین بایگانی کردن ایمیل‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

    ساخت ارائه: در برنامه Keynote می‌توانید هنگام ساخت ارائه با نوار ابزار لمسی اپل فرمت عکس‌ها و نوشته‌ها را تغییر بدهید یا بین برگه‌های مختلف ارائه به راحتی جابجا شوید.
    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    دسترسی به سیری: در آخرین نسخه سیستم عامل ساخت اپل دستیار صوتی این شرکت کاملا با آن ترکیب شده بود و حالا با این نوار ابزار به راحتی می‌توانید آن را احضار کنید. احضار سیری از طریق دکمه‌ ثابتی در سمت راست و کنار دکمه‌های تنظیم صدا انجام می‌شود.

    جواب یا رد تماس تلفن شما: اگر شما صاحب گوشی آیفونی باشید که قابلیت Continuity را پشتیبانی می‌کند، حالا می‌توانید با استفاده از نوار لمسی مک‌بوک‌پرو جدید به راحتی از زنگ خوردن آن آگاه شوید، به آن جواب بدهید یا آنکه رد کنید.

    پیدا کردن مکان‌های عمومی روی نقشه:  به گزارش پارس ناز هنگامی که از برنامه Map ساخت شرکت اپل استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از Touch Bar به راحتی به دنبال مکان‌های عمومی مانند رستوران، پمپ‌بنزین، بیمارستان و… بگردید.

    جابجایی آسان در برنامه تقویم: تنها با لمس کردن نوار ابزار جدید می‌توانید به راحتی و با سرعت در برنامه تقویم اپل بین هفته‌های مختلف جابجا شوید.

    تاچ آیدی: هر چند تاچ آیدی ممکن است جزئی از نوار ابزار نباشد، درست در سمت راست این نوار ابزار تاچ آیدی اپل قرار دارد که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل دستگاه، پرداخت از طریق اپل پی و وارد شدن به حساب‌های مختلفتان استفاده کنید.
    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

    شخصی‌سازی Touch Bar: هرچند هر برنامه عملکرد متفاوتی به این نوار لمسی می‌آورد و در حالت پیش‌فرض هم دکمه‌های مشخصی قرار داده می‌شوند، می‌توانید دکمه‌های پیش‌فرض را به راحتی تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید: عملکردهای متفاوت را جابجا کنید یا حتی از آن به عنوان میانبری برای اجرای برنامه‌ها استفاده کنید.

    کدنویسی راحت‌تر: Touch Bar لمسی مک‌بوک‌پرو کاملا با برنامه‌های برنامه‌نویسی مانند ترمینال و Xcode هماهنگ است و می‌تواند برای دسترسی سریع‌تر شما به عملکرد‌های متفاوت بسیار مفید باشد.

    دسترسی به کلیدهای سنتی: هرچند در ظاهر اولیه شاید دیگر شاهد دکمه‌های F1 تا F12 نباشیم، کافی است در محیط عادی دکمه عملگر یا Fn را روی کیبورد نگه‌دارید تا دکمه‌های سری F در بالا نشان داده شوند.

    مک بوک پرو با Touch Bar خودنمایی می کند

    امکان جدید Touch Barدر مک بوک پرو +جزئیات

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • منابع اورجینال اکواریوم
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>