خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » صبحانه مناسب کودکان مدرسه ای + توصیه‌های مهم به والدین
 modiseh 

صبحانه مناسب کودکان مدرسه ای + توصیه‌های مهم به والدین

 

بهترین گزینه صبحانه کودکان مدرسه ای

صبحانه مناسب کودکان مدرسه ای + توصیه‌های مهم به والدین

بهترین گزینه صبحانه کودکان مدرسه ای

کودکان برای اینکه در مدرسه بتوانند بازدهی خوبی در دروس داشته باشند باید از تغذیه مناسبی هم برخوردار شوند.

اهمیت مصرف صبحانه توسط کودکان مدرسه رو
یک صبحانه کامل می‌تواند مواد مغذی و انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزمره کودک تامین نماید.بر اساس مطالعات محققان علوم سلامت ثابت شده، کودکانی که بطور منظم صبحانه می‌خورند، اکثرا بهره هوشی بالاتری نسبت به سایر همسن و سالان خود دارند و در زمان فراگیری دروس هم دقت بالاتری خواهند داشت.

این مساله هم به طور قطع ثابت شده که عدم مصرف صبحانه با بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان در ارتباط می‌باشد.

بهترین مواد غذایی مصرفی برای صبحانه کودکان

۱- مخلوط شیر و غلات صبحانه ای از بهترین مواد غذایی برای صبحانه می‌باشند.در این زمینه توصیه می‌شود که غلات صبحانه ای در یک لیوان شیر حل شوند و مصرف گردند.

۲- نان و پنیر و گردو، از جمله مواد غذایی مقوی برای صبحانه است که می‌توانند به طور متناوب در وعده صبحانه استفاده شوند.

۳- ماست و میوه هم از جمله مواد غذایی مغذی است که مادران می‌توانند هر از چند باری در هفته آن را برای صبحانه کودک خود تهیه نمایند.

۴- تخم مرغ پخته، املت یا نیمرو که در کنار آن انواع سبزیجات خام و پخته قرار داده شود، می‌توانند به عنوان یک غذای کامل در صبحانه توسط کودک مصرف شوند.

۵- مصرف انواع دانه‌های روغنی و آجیل در صبحانه در کنار سایر مواد غذایی موجود در صبحانه می‌توانند در تامین مواد مغذی برای افزایش تمرکز کودک در مدرسه بسیار موثر باشند.

۶- آب میوه‌های تازه، از جمله بهترین نوشیدنی‌های طبیعی هستند که می‌توانند ویتامین‌های مورد نیاز برای کودک را تامین نمایند، مشروط بر آن که این آب میوه‌ها حتما از میوه‌های طبیعی تهیه شده باشند.

برخی توصیه‌های مهم به والدین

۱- توصیه می‌شود تا در صبحانه به کودکان مقادیر کمتری شکلات‌های صبحانه یا انواع بیسکویت‌های صبحانه ای داده شود.

۲- حتما کودک را راغب به استفاده متنوع از انواع صبحانه‌ها نمایند.

به طوری که کودک تمایل پیدا نماید که هر روز یک نوع صبحانه استفاده نماید.

۳- از مصرف انواع صبحانه‌های کم کالری توسط کودک باید جلوگیری نمود.

۴- تهیه صبحانه با مواد غذایی متنوع می‌تواند کودک را به مصرف بیشتر صبحانه متمایل نماید.

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

modiseh

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>