• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » فوائد پوست لیمو+خواص مفید و ارزش غذایی مرکبات+عکس

    فوائد پوست لیمو+خواص مفید و ارزش غذایی مرکبات+عکس

    بسیاری از ما درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نداریم، بنابراین بهتر است قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی به خواص آن فکر کنیم، چرا که حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید است.

    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ارزش غذائی پوست لیمو ترش به حدی است که عدم مصرف پوست آن ضایعه بزرگی بحساب می‌آید. پوست لیمو ۵-١٠ برابر آب لیمو ویتامین دارد.

    فواید پوست لیمو بر سلامت قلب

    فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در بهبود سلامت قلب مفید است. از طرفی وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب می‌شود. بدین ترتیب پوست لیمو از بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

    سلامت دهان و دندان با پوست لیمو

    پوست لیمو همچنین برای بهداشت دهان و دندان مفید است. کمبود ویتامین C مشکلاتی نظیر خونریزی لثه، اسکوروی و التهاب لثه را به وجود می‌آورد. پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک می‌باشد که می‌تواند کمبود ویتامین C موجود را تامین کند و علاوه بر آن با مشکلات شناخته‌شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.

    مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌های مضر خون، بروز تصلب شرایین و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

    فواید پوست لیمو در کاهش وزن

    پوست لیمو در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب‌کننده‌ای است که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد.

    فواید پوست لیمو در سلامت استخوان و مفاصل

    پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و بهبود سلامت استخوان نقش دارند. پوست لیمو همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند و در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارد.

    فواید بی‌نظیر پوست لیمو بر سلامت پوست

    پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌های تیره نقش دارد؛ چرا که رادیکال‌های آزاد نقش بسیار مهمی در این فرایند بازی می‌کنند و پوست لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تا حد زیادی در سم‌زدایی پوست نقش دارد.

    فواید اعجاب انگیز پوست لیمو ترش!

    فوائد پوست لیمو+خواص مفید و ارزش غذایی مرکبات+عکس

    پیشگیری و درمان سرطان با پوست لیمو

    پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات است که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می‌باشد. مردم به ندرت آگاهی دارند که از پوست لیمو در جلوگیری و درمان سرطان استفاده می‌شود. پوست لیمو حاوی سالوسترول Q 40 و لیمونن می‌باشد که با سلول‌های سرطانی موجود در بدن مبارزه می‌کند.

    مهمتر از همه تاثیر آن روی کیست‌ها و تومورهاست. این میوه علاج اثبات شده انواع سرطان‌ها بحساب می‌آید.

    این مطلب از طرف یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد داروئی عنوان شده میگوید پس از بیست آزمایش از سال ١٩٧٠ این محصول ١٢ نوع سرطان را از جمله: سرطان روده بزرگ، سینه، پروستات، ریه و لوزلمعده التیام می‌بخشد.

    ترکیبات این محصول ده هزار برابر بیشتر از داروی شیمی درمانی بوده!

    مژه‌هایی پرپشت با پوست لیمو ترش

    شما می‌توانید با به کار بردن پوست لیمو ترش نیز به مژه‌هایتان حجم دهید. پوست لیمو ترش غنی از ویتامین C، B، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی می‌باشد که رشد مژه‌ها را تسریع می‌کنند. همچنین وقتی در روغن زیتون یا روغن کرچک ریخته می‌شود، می‌تواند به تقویت خواص پاک کنندگی و تقویتی این روغنها کمک کند.

    ۱ قاشق غذاخوری پوست لیمو ترش تقریبا خشک را درون یک ظرف دربسته بریزید. مقدار کافی روغن زیتون و روغن کرچک را درون این ظرف بریزید، طوری که پوست لیمو درون این روغنها شناور گردد. اجازه دهید این مواد به مدت ۲ تا ۳ هفته باقی بمانند. با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، این روغن را قبل از خواب به مژه‌هایتان بمالید.

    بگذارید این روغن تا صبح روی مژه‌هایتان باقی مانده و در هنگام صبح با آب گرم شستشو دهید. این درمان را هرشب و به مدت چند ماه ادامه دهید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

    فواید عصاره‌ی روغنی پوست لیموترش

    پژوهشگران می‌گویند: مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش چربی‌های مضر خون را کاهش می‌دهد و دستگاه‌ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

    گروهی از پژوهشگران دانشگاه‌های آزاد اسلامی تهران، علوم پزشکی بقیه الله و کردستان، تأثیر مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش را بر میزان چربی‌های خون و گویچه‌های سفید خون شماری از موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند.

    بر اساس این بررسی که مشروح آن در شماره جدید مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان منتشر شد، مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش، میزان چربی زیانبار خون یا در اصطلاح کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید خون را کاهش و تعداد گویچه‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.

    به گفته پژوهشگران مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌های مضر خون، بروز تصلب شرایین و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین به گفته آنان مصرف این عصاره، با افزایش گویچه‌های سفید به ویژه لنفوسیت‌ها، دستگاه‌ایمنی بدن را تقویت و از بروز بیماری‌های عفونی و سرطان جلوگیری می‌کند.

    سایر فواید پوست لیمو ترش

    از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می‌توان به پاک‌سازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌ای، جلوگیری از سکته و… اشاره کرد. همچنین پوست لیمو با از بین بردن عوامل مسموم کننده در بدن زندگی تازه ایجاد می‌کند.

    برای اینکه بید را دفع کنید باید کیسه‌هایی را در قفسه‌های لباس خود آویزان کنید که محتوی پوست خشک لیمو باشد.

    علاوه بر آن ضد عفونت میکروبی و قارچی، موثر در مقابل انگل‌ها و کرم‌ها بوده فشار خون را تنظیم نموده ضد افسردگی و ضد استرس و اختلالات عصبی می‌باشد.

    بهترین روش مصرف

    لیمو ترش را پس از شستن در فریزر قرار دهید، پس از یخ زدن تمام آنرا با رنده ریز رنده کنید. حال می‌توانید آنرا روی هر ماده غذائی که مایلید بپاشید و یا از تکه‌های آن در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید.

    فوائد پوست لیمو+خواص مفید و ارزش غذایی مرکبات+عکس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • منابع اورجینال پلیمر
  • کتاب های فقه اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>