خانه » خبری و خواندنی » علمی و آموزشی » کشف هیدروژن در یک کهکشان با فاصله پنج میلیارد سال نوری

کشف هیدروژن در یک کهکشان با فاصله پنج میلیارد سال نوری

دانشمند خبر از وجود گاز هیدروژن را در یک کهکشان دوردست با فاصله بیش از پنج میلیارد سال نوری از زمین دادند. این رکورد جدید تقریبا دو برابر رکورد قبلی است.

کشف هیدروژن در یک کهکشان با فاصله پنج میلیارد سال نوری

این تیم تابش رادیویی را که از هیدروژن موجود در این کهکشان دور ساطع شده بود با استفاده از تلسکوپ رادیویی بسیار بزرگ رصدخانه ملی رادیویی اخترشناسی آمریکا مشاهده کرده است.

با این حال تا به امروز تلسکوپ‌های رادیویی تنها قادر به تشخیص علایم انتشار هیدروژن از کهکشان های نسبتا نزدیک بوده اند.به گفته محققان این پژوهش، این اولین بار است که آنها قادر بودند تا به طور مستقیم هیدروژن اتمی در یک کهکشان دور از زمین را اندازه گیری کنند.

پژوهشگران همچنین دریافتند که این سیاره شامل میلیاردها ستاره عظیم جوان است که توسط ابرهایی از گاز هیدروژن احاطه شده است.از آنجاییکه هیدروژن یک عنصر فراوان در جهان و یک سوخت خام برای ایجاد ستاره هاست اخترشناسان برای شناسایی و درک آرایش کهکشان های دیگر از آن استفاده می‌کنند.

این سیگنال‌ها سفر خود در فضا را قبل از اینکه حتی سیاره ما وجود داشته باشد آغاز کرده اند. جزئیات این پژوهش در یک مقاله در Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید