• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » دانستنی ها » میزان مرگ ومیر در ایران کمتر از نرم جهانی و روند طلاق در کشور ثابت است

    میزان مرگ ومیر در ایران کمتر از نرم جهانی و روند طلاق در کشور ثابت است

    میزان مرگ ومیر در ایران کمتر از نرم جهانی و

    روند طلاق در کشور ثابت است.

    مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد و ثبات میزان طلاق در کشور خبر داد.

    از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای ارتقا شاخص‌های سلامت فرهنگ‌سازی ارتقای خدمات پایه سلامت پرداختن به سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان، تقویت کمی و کیفی خدمات ازدواج ، آموزش اصول بارداری سالم و  سلامت خانواده(تک‌فرزندی) است.که در این راستا بسته‌های آموزشی برای آگاهی از عوارض  تک‌فرزندی و آسیب‌های اجتماعی موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شده است.
    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که صبح امروز در دفتر معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد، محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس در خصوص  برنامه‌های وزارت بهداشت به مناسبت فرا رسیدن روز جوان و هفته جمعیت گفت: وزارت بهداشت بسته‌هایی را برای جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال تدوین کرده است همچنین برنامه‌هایی را د ر  طی یک هفته از سی‌ام اردیبهشت در دانشگاه‌ها علوم پزشکی در قالب نمایشگاه عکس فیلم و کتاب در راستای ارتقا وضعیت سلامت جامعه خود مراقبتی افزایش فرزندآوری ازدواج سالم و کاهش طلاق برگزار می‌کنیم.
    وی افزود: این نمایشگاه در سال گذشته در ۱۱۳ شهرستان برگزار شد که امسال نیز با همت آموزش و پرورش و دفتر سلامت خانواده در تمام  شهرهای ایران با هدف ایجاد  پویایی بالندگی و جمعیت جوان برگزار می‌شود.
    مطلق درخصوص سیاست‌های کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده عنوان کرد: این سیاست‌ها موجب هم‌راستا شدن تمام دستگاه‌های مرتبط و همکاری آنها برای دستیابی به اهداف این سیاست شده است.
    وی در خصوص آمارهای ارائه شده برای میزان تولد و مرگ و میر نوزادان گفت: براساس روند چندساله میزان تولدها در سال ۹۴  افزایش یافته در حالی که سازمان بهداشت جهانی  نتایج دیگری را برای ایران پیش بینی کرده بود.
    مطلق ادامه داد: میزان تولدها در سال ۹۴  یک میلیون و  ۵۷۷ هزار بوده و میزان ثبت شده در اداره ثبت احوال ۱ میلیون و ۵۷۰ هزار مورد بوده که این میزان ۳۶ هزار بیش از سال ۹۳ است.
    وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در سال ۹۴ برای کاهش میزان مرگ و میر بیان کرد:  میزان مرگ و میر در سال ۹۴، ۳۷۰ هزار و در سال ۹۳، ۴۴۰ هزار بوده است یعنی حدود ۷۰ هزار کاهش در مرگ و میر داشته‌ایم.
    مطلق افزود: یکی از دلایل کاهش  میزان مرگ و میر ارتقا سلامت مادر و نوزاد است  که آخرین آمار مرگ نوزادان ۹٫۵ مورد در هزار تولد بوده است در حالی که سازمان بهداشت جهانی تعداد ۱۲ مرگ در هزار تولد را تا پایان سال ۲۰۱۵ برای ایران پیشبینی کرده بود.
     مدیرکل دفتر سلامت خانواده و مدارس تأکید کرد: بیشترین علل مرگ و میر در نوزادان ، نارس و کم‌وزن بودن آنها است که اغلب کودکان زیر ۲ هزار و ۵۰۰ گرم دچار مشکل می‌شوند.
    وی در خصوص میزان مرگ و میر در کودکان اظهار داشت: میزان مرگ و میر در نوزادان زیر ۱ سال، ۱۳٫۸ مرگ در هزار تولد و کودکان زیر ۵ سال ۱۵٫۶ مرگ در هزار تولد بوده در حالیکه سازمان بهداشت جهانی این میزان ر ا تا سال ۲۰۱۵ به ترتیب ۱۵ و ۱۷ مرگ در هزار تولد پیش‌بینی کرده است.
    مدیر کل دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت  بهداشت با بیان اینکه میزان طلاق در سال ۹۳ و ۹۴ با آمار ۱۶۳ هزار مورد ثابت بوده عنوان کرد: دلیل این امر ارائه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج به زوجین جوان توسط وزارت بهداشت بوده است.
    مطلق در خصوص آموزش‌هایی که در خانواده برای ارتقا شاخص‌های سلامت صورت گرفته اعلام کرد: از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای ارتقا شاخص‌های سلامت فرهنگ‌سازی ارتقای خدمات پایه سلامت پرداختن به سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان، تقویت کمی و کیفی خدمات ازدواج ، آموزش اصول بارداری سالم و  سلامت خانواده(تک‌فرزندی) است.که در این راستا بسته‌های آموزشی برای آگاهی از عوارض  تک‌فرزندی و آسیب‌های اجتماعی موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شده است.
    وی در خصوص میزان رعایت مراقبت‌های سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: میزان مراقبت‌های سلامت در بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۶۰ درصد و در برخی ۱۰  درصد است.

    مدیر کل دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص بسته‌های سلامتی در حوزه مراقبت‌‌های بارداری عنوان کرد: بالا رفتن زایمان طبیعی و کاهش سزارین به دلیل رایگان شدن زایمان طبیعی در سراسر کشور و ترغیب ارائه‌دهندگان خدمت به ترویج زایمان بوده است.

    مطلق افزود: از دیگر اقدامات وزارت بهداشت آموزش مادران باردار در مراکز سلامت برای کاهش اضطراب و داشتن زایمان راحت و سالم همچنین غربالگری ناباروری برای تشخیص و درمان زودهنگام ناباروران است که بنیاد برکت در این راستا با ما همکاری‌های خوبی داشته است و تا کنون ۴ فرزند از زوج‌های نابارور داشته‌ایم.
    مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت عنوان کرد:  اصول سیاست‌های طرح تحول سلامت همان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که یکی از آن‌ها توجه به موضوع  فرزند آوری است که تمام دانشگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.
    وی افزود: موضوع تکامل کودک از لحاظ روحی روانی و جسمی بسیار  حائز اهمیت است که در این راستا آزمایشی را طراحی کردیم تا در صورت وجود مشکل در همان مراحل اولیه برطرف شود.
    مطلق ادامه داد: این برنامه در ۴ استان یزد، زنجان قم و تبریز به صورت کامل اجرا می‌شود اما در شیراز هنوز تحت عنوان پزشک خانواده این موضوع پوشش داده می‌شود.
    وی تأکید کرد: هدف وزارت بهداشت افزایش امید به زندگی به صورت کمی و کیفی در کشور است که این میزان به صورت کیفی ۶۳ سال و به صورت کمی در زنان ۷۴ و در مردان ۷۲٫۸ است و باید به ۷۶ در زنان و ۷۴ در مردان برسد.
    مطلق در خصوص بسته‌های آموزشی برای مادران زیر ۱۸  سال و بالای ۳۵ سال گفت: وزارت بهداشت بسته‌های آموزشی و حمایتی ویژه برای مادران زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال در نظر گرفته است اما متأسفانه  ما نمی‌توانیم رفتارها را در محیط  اجتماعی با این  افراد کنترل کنیم.
    وی افزود: پیشنهاد ما برای دانشگاه‌ها در خصوص این افراد ارائه مزایایی همچون امکان عدم حضور در کلاس‌های درسی یا تسهیل شرایط برگزاری امتحان است.
     مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص مشکل هزینه درمان ناباروری گفت: قیمت بالای داروهای درمان ناباوری و خدمات فوق تخصصی برای این افراد مشکل استاندارد کردن خدمات از جمله مسائلی است که در درمان ناباروری با آن مواجه هستیم.
    وی تأکید کرد: در بسیاری از کشورها به دلایل عقیدتی محدودیت‌هایی برای درمان نازایی دارند اما در ایران تقریباً هیچ زوج نازایی برای درمان و باروری مشکلی ندارد.
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی طب اطفال
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>