• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش و دستور تهیه ترشی مخلوط

    آموزش و دستور تهیه ترشی مخلوط

    طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

    آموزش و دستور تهیه ترشی مخلوط

    ترشی یکی از مخلفات خوشمزه و دلخواه برای انواع غذاهای ما ایرانیان است، که انواع مختلفی دارد و قومیتهای مختلف بنا به ذائقه و موادی که در دسترسشان بوده و اصولا برای نگهداری از مواد غذایی و استفاده از آنها در غیر فصل رویش اقدام به تهیه ی ترشی می کرده اند. البته همه ی اقوام و ملیتهای مختلف در سراسر جهان ترشی های مخصوص خودشان را دارند. ما برایتان یک نمونه دیگر از ترشی مخلوط را شرح دادیم.

    طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی :
    استفاده از همه ی سبزیجاتی که به عنوان مواد لازم در ابتدا آورده ایم یا کم و زیاد کردن هر کدام به سلیقه و ذائقه ی شما بستگی دارد. مثلا شاید شما از سیب زمینی ترشی، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز یا برگ کلم در ترشی استفاده نکنید و دوست داشته باشید مقدار بادمجان و هویج در ترشی شما بیشتر باشد. البته توصیه ی ما برای استفاده از کرفس نیز برای این مقدار مواد در حد یکی دو ساقه و صرفا برای دادن عطر به ترشی است.

    ‎ همه ی موادی را که برای استفاده در ترشی تدارک دیده اید تمیز بشویید.
    در شستن گل کلم دقت و وسواس کافی به خرج دهید چون ممکن است لا به لای ساقه ها و زیر گلهای زیبای آن کرم وجود داشته باشد.
    همه ی مواد را که شسته اید در سبد قرار دهید تا آب اضافه ی آن برود.

    ‎ اگر نتوانستید پیاز ریز تهیه کنید می توانید پیاز های معمولی را خرد کرده و در ترشی استفاده کنید اما پیاز ریز ترشی شما را زیباتر می کند. برای اینکه پوست پیازهای ریز راحتتر کنده شود آنها را مدت کوتاهی در آب بخیسانید.

    ‎ تمام مواد جز پیاز ریز را در اندازه های دلخواه خرد کنید. هر قدر اندازه ها کوچکتر باشند ترشی سریعتر می رسد.
    مواد را در دستمالهای تمیز و در مکان مناسب که دور از گرد و غبار و دیگر آلودگی ها باشد کاملا پهن کنید تا خشک شوند.

    ‎ از آنجایی که بادمجان طعمی تلخی دارد برای اینکه طعم ترشی شما بهتر شود بعد از خرد کردن بادمجانها (نیازی به کندن پوست بادمجان نیست) آنها را در سرکه بجوشانید. نیازی به استفاده از سرکه ی طبیعی نیست چون بعد از جوشاندن بادمجان ها باید سرکه را دور بریزید. یادتان باشد یکی دو جوش کافی است و گرنه بادمجانها متلاشی شده و خراب می شوند. بادمجانها را پس از جوشاندن در سبدی که کاملا خشک و تمیز باشد ریخته و روی آن سینی و وسیله ی نسبتا سنگینی قرار دهید تا طی حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب اضافی آن خارج شود.

    استفاده از سیر را در ترشی توصیه نمی کنیم اما موسیر عطر بهتری دارد.
    برای استفاده از موسیر، موسیرها را در مقدار زیادی آب خیس کنید و طی ۲۴ ساعت حداقل ۳ مرتبه آب آن را عوض کنید و اگر نیاز به پاک کردن دارند آنها را پاک کنید. وقتی آب موسیرها در آبکش رفت آنها را در پارچه ی تمیزی پهن کنید تا خشک شوند.

    اگر سبزی خشک در دسترس دارید استفاده از آن ایده آل است و بهتر نیز در ترشی پخش می شود ولی اگر از سبزی تازه استفاده می کنید دقت کنید کاملا تمیز و خشک باشند.
    سبزی ترشی معمولا سبزیجات معطری مانند ترخان، مرزه و نعناع می باشد.

    وقتی همه ی مواد کاملا خشک شدند زمان ریختن ترشی فرا رسیده است.
    برای اینکه همه ی مواد مخلوط شوند از یک ظرف یا پارچه ی تمیز و بزرگ استفاده کنید. یا به تدریج و لایه لایه مواد را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید.

    وقتی مواد را در ظروف مورد نظرتان ریختید شروع به ریختن سرکه کنید تا جایی که سرکه کامل روی مواد را بگیرد.
    توجه کنید در روزها و دو هفته ی اول به ترشی سر بزنید و اگر روی آن خالی شده بود دوباره سرکه بریزید تا مواد رویی خشک نمانند زیرا سرکه جذب سبزیجات می شود و سطح آن در ظرف پایین می آید.

    اگر سرکه ی طبیعی در اختیار دارید به خاطر خواص درمانی و طعم خوب آن حتما استفاده کنید اما توصیه می شود قبل از مصرف آن را بجوشانید تا مطمئن شوید آب ندارد.

    نکات و هشدارها :
    * سعی کنید برای ریختن و نگهداری ترشی از ظروف شیشه ای استفاده کنید، و اگر مقدور است ظروف شیشه ای تیره رنگ. زیرا طعم ترشی در ظروف پلاستیکی با مرور زمان عوض می شود و خوشایند نیست.

    * اگر مایل به استفاده از ادویه در ترشی هستید آن را در مرحله ی آخر اضافه کنید، اما چون ادویه رنگ ترشی را تیره می کند توصیه می کنیم وقتی ترشی رسید ظرف کوچکی از آن را برای استفاده کنار بگذارید و ادویه را به آن اضافه کنید تا در دراز مدت رنگ ترشی تان تیره نشود.

    * ظروف ترشی را در محلی خشک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

    * توصیه های اکید در مورد خشک و تمیز بودن دستها، ظروف و پارچه های مورد استفاده برای آن است که کمترین رطوبت و آلودگی که به ترشی برسد باعث کپک زدن ترشی و هدر رفتن همه ی زحماتتان می شود. در همین راستا هنگام استفاده از ترشی ها نیز برای کشیدن آنها از ظرف اصلی از قاشق تمیز و خشک استفاده کنید و اگر مطمئن نیستید که هیچ آلودگی ای وارد ظرف ترشی که سر سفره آورده اید و مقداری ترشی در آن باقی مانده نشده، باقی مانده ی ترشی را به ظرف اصلی باز نگردانید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب بیهوشی و مراقبتهای ویژه زبان اصلی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • هاردکپی کتاب های بقاء
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • منابع اورجینال اکواریوم
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>