• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » انیمیشن راتاتویی + محصول جدید والت دیزنی و پیکسار

    انیمیشن راتاتویی + محصول جدید والت دیزنی و پیکسار

    ” راتاتویی” محصول مشترک کمپانی پیکسار و والت دیزنی است. رمی(با صداپیشگی پتون ازوالت) یک موش است که در فاضلاب های حومه ی  پاریس همراه خانواده اش زندگی می کند ولی با موش های دیگر یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم این است که به چیزی که می خورد اهمیت می دهد و با اشتیاق زیاد به دنبال طعم های جدید و متنوع است و هرچند این امر از دید موش های دیگر چندان تایید نمی شود، اما در ادامه و با اتفاقاتی که می افتد،

    انیمیشن راتاتویی + محصول جدید والت دیزنی و پیکسار

    download

    انیمیشن راتاتویی + محصول جدید والت دیزنی و پیکسار

    کارگردان ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده:برد برد

    داستان:جان پینکاوا، جیم کاپوبیانکو و برٓد بِرد

    صداپیشگان:پتون اُزوالت، یان هولم، لو رومانو، برایان دنهی، پیتر سون،پیتر اُتول، برد گرت، جِنین گاروفالو

    موسیقی: مایکل جیاکینو

    فیلمبرداران: شارون کالاهان و رابرت اندرسون

    تدوینگران: دارن هولمز و استن وب

    مدت زمان فیلم ۱۱۱ دقیقه

    انیمیشن “راتاتویی” محصول سال ۲۰۰۷ را می توان به جرأت  یکی از موفق ترین انیمیشن های دهه ی اخیر دانست. کسب جوایز اسکار بهترین انیمیشن و جایزه ی گلدن گلاب و نیز جوایز بفتا و انجمن منتقدین و بسیاری جوایز دیگر ،همه و همه از افتخارات این فیلم است.

    ” راتاتویی” محصول مشترک کمپانی پیکسار و والت دیزنی است. رمی(با صداپیشگی پتون ازوالت) یک موش است که در فاضلاب های حومه ی  پاریس همراه خانواده اش زندگی می کند ولی با موش های دیگر یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم این است که به چیزی که می خورد اهمیت می دهد و با اشتیاق زیاد به دنبال طعم های جدید و متنوع است و هرچند این امر از دید موش های دیگر چندان تایید نمی شود، اما در ادامه و با اتفاقاتی که می افتد، او با فردی بنام لینگویینی (با صداپیشگی لو رومانو که در انیمیشن های مطرح دیگری چون ماشین ها، شگفت انگیزان،بالا و شازده کوچولو نیز به صداپیشگی پرداخته است)  رو به رو می شود که چندان استعدادی در آشپزی ندارد و در موقعیتی گرفتار شده که به استعداد رمی بیش از هرچیز دیگری نیاز دارد. هرچند دوستی این دو یعنی یک موش و یک آدم،  دوستی بسیار غیرمتعارفی است اما به لطف دنیای شگفت انگیز انیمیشن مثل همیشه هر ناممکنی، ممکن می شود. “راتاتویی” مثل داستانش که راجع به طعم غذاهایی است که با عشق و علاقه پخته می شوند، یک انیمیشن لذیذ و بسیار لذت بخش است که تمام اعضای خانواده را راضی می کند و مثل بعضی از کارتون ها نیست که بیش از حد تحمل بزرگسالان کودکانه هستند و به مدد فیلمنامه ی مستحکم و داستان های فرعی جذابش مخاطبین  را از همه ی سنین  تا انتها با خود همراه می کند. جالب اینجاست که زمان فیلم ۱۱۱ دقیقه است که به نسبت دیگر انیمیشن ها زمان طولانی تری دارد ، اما چون همه ی  فاکتورهایش درست و به جا است ، از فیلمنامه تا کارگردانی تا طراحی فوق العاده ی شخصیت ها ، صداپیشگانی که بهترین کارهایشان را در این فیلم ارائه داده اند و نماهای بسیار زیبا از شهر پاریس که حتی در فیلم های سینمایی نیز به ندرت به این خوبی به نمایش در آمده؛ خلاصه همه و همه دست به دست هم داده اند تا مخاطب خسته نشود و از دیدن “راتاتویی” خوشحال و راضی باشد. دلبستگی رمی به کتاب آشپزیش نکته ی ظریف و به یادماندنی فیلم است؛ همچنین نحوه ی ارتباط برقرار کردن او و لینگویینی در ابتدا و رابطه ی پنهانی جالبی که بین آن دو شکل می گیرد از نقاط قوت فیلم به شمار می آید. دیدن آن همه بشقاب های غذای زیبا ،  چشم نواز و لذیذ شاید بهترین مشوق و محرک برای تک تک ما باشد تا زندگی روزانه مان را با معجزه ی غذا دلپذیر و متنوع کنیم. نکته ی مهم دیگر فیلم شاید مربوط به منتقد سخت گیر غذاست؛ آنتوان ایگو( با صداپیشگی پیتر اتول فقید) که به ظاهر یکی از بی احساس ترین منتقدین غذا در شهر است ، یکباره با خوردن راتاتویی لذیذ دچار تحولی درونی می شود و هم اوست که موفقیت آینده ی این همکاری موشی-انسانی را با نظر مثبتش تضمین می کند. حتما شما هم این انیمیشن را دیده اید ولی مطمئناً دیدن دوباره اش خالی از لطف نیست؛ مخصوصا که این بار با دید یک آشپز به غذاها نگاه خواهید کرد!

    برد برد؛ کارگردان و نویسنده ی فیلمنامه ی “راتاتوی” پیش از این فیلم کارهای موفق دیگری مانند: “غول آهنی”  ، “شگفت انگیزان” و نیز بسیاری از اپیزودهای ” سیمپسون ها” در دههء نود و بعد از ” راتاتویی” نیز فیلم های موفق دیگری مثل” شگفت انگیزان ۲ ” ، ” سرزمین فردا” و “ماموریت غیرممکن: پروتوکل روح” را نیز کارگردانی کرده است. او همچنین درسال گذشته در فیلم ” پارک ژوراسیک”   به صداپیشگی پرداخته است. شاید یکی از بهترین شانس های زندگی برد برد این بوده که در جوانی شاگرد میلت کاهل بوده است. میلت کاهل یکی از “نه پیرمرد افسانه ای والت دیزنی” بود که به یادماندنی ترین شخصیت های والت دیزنی در تمامی دوران ها از سفید برفی و پینوکیو و بمبی و سیندرلا  گرفته تا آلیس و پیتر پن و زیبای خفته و ۱۰۱ سگ خالدار و رابین هود و حتی وینی د پو همه و همه توسط او خلق شده اند. به جز برد، اندرآس دجا نیز شانس آموختن از کاهل را داشته و او نیز به نوبه ی خود در خلق شخصیت های به یادماندنی انیمیشن های والت دیزنی کم نگذاشته است و در حدود چهل سال فعالیت حرفه ای خود تا به امروز شخصیت های زیادی را خلق کرده که تعدادی از آن ها عبارتند از: “علاء الدین” ، ” شیر شاه”، “هرکول” ؛ ” لیلو و استیچ”و…

    موسیقی “راتاتویی” که ساخته ی مایکل جیاکینو است توانست جایزه ی گرمی را به دست آورد. جیاکینو در کارنامه اش ساخت موسیقی برای بازی های کامپیوتری، فیلم و انیمیشن را دارد. او تاکنون علاوه بر نامزدی های بسیار، چندین بار موفق به کسب جوایز امی و گرمی و بفتا و نیز دریافت جایزه ی اسکار برای موسیقی انیمیشن “بالا” شده است. او همچنین سال گذشته از آکادمی موسیقی فیلم جایزه ی بهترین هنرمند سال را دریافت نمود.

    انیمیشن راتاتویی + محصول جدید والت دیزنی و پیکسار

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی موسیقی (گیتار)
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • منابع اورجینال هنر
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • منابع اورجینال اختراع
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>