• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » سبک زندگی » خانه داری » طراحی دکوراسیون به سبک مینمیال + مزایای سبک مینیمال

    طراحی دکوراسیون به سبک مینمیال + مزایای سبک مینیمال

    «هیچ جا مثل خونه آدم نمیشه.»؛ این چیزی است که همه ما درباره آن اتفاق نظر داریم، اما آیا در خانه خود احساس راحتی کامل می‌کنید یا اینکه به شما فشار می‌آورد؟ آیا وقتی پس از یک روز کاری طولانی و خسته‌کننده به خانه پناه می‌برید، با انبوهی از لباس‌ها و ظروف شستنی و گرد و غبار مواجه می‌شوید؟ آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که خانه شما ممکن است عاملی در جهت افزایش سطح استرستان باشد؟

    طراحی دکوراسیون به سبک مینمیال + مزایای سبک مینیمال

    3081_تعادل_در_فضای_داخلی

    طراحی دکوراسیون به سبک مینمیال + مزایای سبک مینیمال

    شاید تعجب کنید اگر بدانید که تحقیقات جدید حاکی از آن است که فضای زندگی شما می‌تواند به شدت بر خلق ‌و خوی‌تان تاثیر بگذارد، تا آنجا که حتی ممکن است شما را بیمار کند. بر اساس نتایج تحقیقاتی که در مجله روابط شخصی و اجتماعی “The Journal of Social And Personal Relationships” منتشر شده است، زمانی که زن و شوهر هر دو در خارج از منزل کار می‌کنند، به طور طبیعی این فشار بیشتر می‌شود، چرا که هیچ یک از زوجین دوست ندارند پس از یک روز کاری طولانی به خانه‌ای وارد شوند که تنها فضاهای آشفته و درهم برهم و کارهای عقب افتاده روزمره انتظارشان را می‌کشد.

    آیا خانه شما واقعا شما را افسرده می‌کند؟ این افسردگی شوخی نیست، چرا که خانه‌های ما باید پناهگاه ما باشد؛ جایی باشد که در آن فارغ و آسوده خاطر باشیم.

    اجازه دهید در اینجا به روش‌هایی بپردازیم که خانه را از اقامتگاهی استرس‌زا و خسته‌کننده، به فضایی آرامش‌بخش و نشاط‌آور تبدیل می‌کند. شرط نخست این است که نیم نگاهی به فضاهای ساده و مینیمالیستی داشته باشیم و در آن جهت گامی برداریم. بله، حقیقت این است که مینیمالیست‌ها، ممکن است به دلایل زیادی در خانه‌هایشان شادتر از دیگران باشند.

    و اما چرا فضاهای داخلی مینیمالیستی برای شما بهتر است؟

    طراحی داخلی مینیمال

     نکته اول: فضای داخلی و مبلمان خانه، می‌تواند شما را بیمار کند.

    پژوهش حاضر نشان می‌دهد که طراحی اتاق، فضا و نورپردازی خانه، می‌تواند بر احساس شما تاثیری مشخص داشته باشد. این مطالعات، مقدمه ایجاد یک حوزه مطالعاتی جدید در معماری با عنوان عصب-معماری “Neuro-architecture” است. بسیار هیجان انگیز است که بدانیم سیر توسعه و پیشرفت دانش عصب‌شناسی با معماری ترکیب شده است تا در نتیجه آن فضاهای جدیدی خلق شوند که موثر، کاربردی و حتی احتمالا درمانگر هستند!

    در ادامه چند دلیل که ممکن است خانه شما بر خلق و خوی‌تان تاثیر بدی بگذارد مطرح می‌شود:
    * اگر یک اتاق بیش از حد به‌ هم ریخته باشد، ممکن است شما مضطرب شوید.
    * اگر یک اتاق زیاد تاریک باشد، ممکن است افسرده یا غمگین شوید.
    * اگر یک اتاق بیش از اندازه روشن باشد، ممکن است دچار استرس یا دستپاچگی شوید.
    * اگر یک اتاق بسیار کوچک باشد، ممکن است احساس تنگنا، خفگی یا اسارت داشته باشید.

    هیچ یک از مواردی که در بالا توصیف شد، چیزی نیست که در خانه خود مشتاق و خواهان آن باشیم.

    تعادل در فضای داخلی

     نکته دوم: خِرت و پِرت‌ها، گرد و غبار و ذرات آلرژن را جمع می‌کنند.

    در خانه خود نگاهی به پیرامونتان بیندازید، شاید گرد و غبار و به هم ریختگی را بهتر از هر چیز دیگری احساس کنید. آیا میزها و قفسه‌هایی پر از خِرت و پِرت دارید؟ آیا لباس‌های چرک و شسته نشده در گوشه و کنار اتاق خوابتان افتاده است؟ آیا چند ردیف بالش روی مبل راحتی یا تختتان گذاشته‌اید؟ آیا سطوحی از کف هر اتاق را با قالیچه‌هایی پوشانده‌اید؟

    کاملا قابل درک است که شما تمامی این اقلام تزئینی را پیرامون خود جمع کرده‌اید، فقط به این دلیل که می‌خواهید خانه‌ای دنج و گرم و نرم داشته باشید و در آن احساس راحتی کنید. اما متاسفانه باید گفت که با تبدیل خانه خود به فضایی شلوغ و درهم برهم، ممکن است نتیجه‌ای معکوس بگیرید، چرا که فضای مناسبی را برای تجمع گرد و غبار، ذرات آلرژی‌زا و مایت‌ها به وجود آورده‌اید. به تصاویر فضاهای مینیمال که نمونه‌هایی از آن در اینجا ارائه شده است نگاهی بیندازید. اصولا در هیچ یک از آنها فرش روی فرش، بالش‌ها و کوسن‌های رنگ به رنگ و دیگر خرت و پرت‌ها را نخواهید دید، بلکه احساسی که در همان نگاه اول منتقل می‌کنند، تمیزی و نظم است، در عین حال که شما را به ماندن دعوت می‌کنند و خوشامد می‌گویند. این سبک و روحیه مینیمالیستی همان چیزی است که باید در خود تقویت کنید تا به یک محیط زندگی کم‌استرس‌تر دست یابید.

    اما به خاطر داشته باشید که مهم است بعضی از یادگاری‌ها را در پیرامونتان حفظ کنید؛ همان‌هایی که شما را خوشنود می‌سازد و کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، کتاب‌های مورد علاقه و عکس‌های خانوادگی شما را خوشحال می‌کند، درست است؟ توجه کنید که اگر فضای زندگی شما بیش از حد خالی باشد، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و عملا به برخی احساسات منفی نظیر فقدان، پوچی و غم و اندوه دچار شوید.

    فضای مینیمال

     نکته سوم: سادگی و تقارن، آرامش‌بخش است.

    مغز ما، ارگان عجیب و پیچیده‌ای است. ممکن است بشر هیچ‌گاه به طور کامل چگونگی عملکرد مغز را درک نکند، اما مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، مغز نسبت به تقارن و تناسب از خود واکنش نشان می‌دهد و البته این واکنش از نوع مثبت است. در حقیقت مغز ما عاشق تقارن است!

    شاید به نظر احمقانه برسد اگر گفته شود که نحوه جانمایی میزها در تطابق با چیدمان مبل راحتی و منبع روشنایی پشت آن، ممکن است شما را شادتر کند، اما از لحاظ روانشناسی به اثبات رسیده است که وجود تعادل در فضای داخلی، تا چه حد در ایجاد حس رضایت شخص تاثیرگذار است.

    این موضوع هم به بحث ما درباره خانه‌های مینیمالیستی بازمی‌گردد، چرا که این خانه‌ها نیز در طراحی و ترکیب‌بندی معمولا ساده و متقارن هستند، در نتیجه وقتی که در آنها قدم می‌گذارید، چشم‌انداز خوشایندتری را به شما ارائه می‌کنند. فضای درهم برهم، ممکن است سطح استرس بسیاری از ما را به حداکثر برساند. وقتی چنین حسی به ما فشار می‌آورد، اولین فکری که برای رهایی از این شرایط به ذهن می‌رسد، خلاص شدن از آن شلوغی است. بلافاصله به یاد سطل زباله می‌افتیم و شروع به انداختن چیزهای زائد در آن می‌کنیم. همزمان با این اقدام، احساس آرامش و نظم اندک اندک پدیدار می‌شود. آیا تا به حال چنین چیزی را تجربه کرده‌اید؟ اینکه حس کنید فقط زمانی به آرامش و راحتی می‌رسید که خود را از شر شلوغی‌های پیرامونتان خلاص کنید؟

    شاید لازم باشد که همه ما به فکر پذیرش یک رویکرد مینیمالیستی دائمی برای طراحی خانه‌هایمان باشیم؟

    مینیمالیسم در معماری داخلی

     نکته چهارم: رنگ‌ها بر خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارند.

    اکثر فضاهای داخلی مینیمال، روش ساده‌ای در مواجهه با رنگ دارند؛ روشنایی و سادگی را حفظ می‌کنند. شاید متوجه شده باشید که خانه‌های مینیمالیستی معمولا پنجره‌های نسبتا بزرگی دارند که اجازه می‌دهد نور طبیعی، فضای اتاق را پر کند. رنگ دیوارها نیز اغلب کاملا خنثی است و با یک تاش از رنگ قرمز یا دیگر رنگ‌های به اصطلاح جیغ که در حد ناچیزی روی برخی دیوارهای کوچک یا اثاثیه جانبی استفاده شده است، ترکیب می‌شود.

    ترکیب نور طبیعی با رنگ‌های خنثی باعث می‌شود که خانه، دلباز، دعوت‌کننده و باروح احساس شود. آیا این ویژگی‌ها آرامش‌بخش به نظر نمی‌رسد؟ درست مانند انواع تم‌های ملایم و خوشایندی که برای پس‌زمینه تلفن همراه خود انتخاب می‌کنید.

    اتاق‌های ساده و خنثی به مغز ما اجازه می‌دهند که فضا را به عنوان یک «کُل» بنگرد و پردازش کند، بدون آنکه چشممان مابین آشفتگی‌ها، خِرت و پِرت‌ها و رنگ‌های درخشان و زننده گیج و خسته شود.
    اگر دوست دارید رنگ خاصی را به اتاقتان اضافه کنید، باید این کار را به روش متعادل‌سازی انجام دهید، یعنی ترکیباتی جزئی از همان طیف رنگ را در جاهای مختلف اتاقتان به کار ببرید. به عنوان مثال، کوسن قرمزِ روی مبل راحتی شما، با گلدان قرمز واقع در کنار یا بالای شومینه و شاید احتمالا چند قاب عکس با فریم قرمز رنگ در یک سمت دیگر، ترکیب متعادلی را ایجاد می‌کند و به فضا توازن می‌بخشد. از این طریق، به زبانی یکسان و هماهنگ دست می‌یابید که در عین حال که به اتاقتان تعادل می‌بخشد، همانند یک فضای ساده و بی‌روح، ملال‌آور و خسته‌کننده نیز نخواهد بود.

    سادگی و تقارن در فضای داخلی

    آیا برای زندگی در یک خانه شاد و آرامش‌بخش آماده‌اید؟ ابتدا به رهایی خود از برخی وسایل اضافی و غیر ضروری و انتخاب یک فضای زندگی ساده‌تر بیندیشید. البته این بدان معنا نیست که شما مجبورید از شر همه چیزهای شخصی و یادگاری‌های خود خلاص شوید و در یک محیط خالی و به عبارتی استریل زندگی کنید، بلکه منظور این است که زندگی در یک خانه مینیمال و بی‌تکلف که تناسب، توازن و سادگی مشخصه‌های اصلی آن است، قطعا شما را به انسان شادتری تبدیل خواهد کرد.

    پس اگر اغلب در فضای خانه خود، ترشرو و بی‌حوصله‌اید، زندگی در فضاهای داخلی مینیمالیستی را تجربه کنید تا تاثیر آن را بر خلق و خوی خود بهتر دریابید.

    طراحی دکوراسیون به سبک مینمیال + مزایای سبک مینیمال

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی طب اطفال
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>