• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » پوست حساس و نکات زیبایی + مراقبت از پوست حساس

    پوست حساس و نکات زیبایی + مراقبت از پوست حساس

    هفته نامه سلامت – ترجمه ندا احمدلو: بسیاری از افراد ادعا می کنند پوست های بسیار حساسی دارند و باید از محصولات آرایشی و بهداشتی خاصی برای مراقبت از پوست حساس خود استفاده کنند. این در حالی است که متخصصان پوست، تعریف خاصی را برای پوست های حساس ارائه می کنند.

    پوست حساس و نکات زیبایی + مراقبت از پوست حساس

    647512_202

    پوست حساس و نکات زیبایی + مراقبت از پوست حساس

    پوست های حساس به پوست هایی گفته می شود که در اثر تماس با هر نوع لوازم آرایشی، بهداشتی یا حتی تغییر شرایط محیطی، دچار جوش های چرکی، تورم، زخم، التهاب و سوزش شدید یا برافروختگی شود.

    به علاوه افرادی با پوست های بسیار خشک هم در گروه پوست های حساس قرار می گیرند.

    به طور کلی به تمام افرادی که پوست های خشک و حساسی دارند توصیه می شود تحت نظر یک متخصص پوست باشند تا حساسیت های پوستی آنها تشخیص داده و راه های درمانی مناسب برای شان تجویز شود.

    پزشکان با تشخیص نوع و شدت حساسیت ها، می توانند آنها را طوری کنترل کنند که باعث ایجاد جوش یا آسیب های پوستی نشوند. آنچه در ادامه می خوانید، رایج ترین پرسش های مربوط به حساسیت پوستی و پاسخ های هر یک از این پرسش هاست.

    امان از پوست حساس!

    چه عواملی می توانند باعث ایجاد واکنش های پوستی در پوست های حساس شوند؟

    – ابتلا به برخی از واکنش های پوستی آلرژیک یا اختلال اگزوما، روزاسه یا درماتیت تماسی می تواند افرادی با پوست های حساس را به دردسر بیندازد. خشکی پوست یا زخم های درمان نشده در بستر پوست های خشک هم می تواند واکنش های شدید پوستی را در افرادی با پوست های حساس به دنبال داشته باشد. تماس مداوم با عوامل محیطی محرک مانند نور آفتاب، باد، گرما یا سرما هم می تواند پوست های حساس را تحریک کند و باعث آسیب دیدن آنها شود.

    آیا می توان ابتلا به پوست حساس را از راه های آزمایشگاهی تشخیص داد؟

    – برخی از آزمایش های مختلف می توانند نشان بدهند که پوست شما به کدام گروه از مواد مختلف آلرژی دارد اما تشخیص ابتلا به پوست حساس با روش های آزمایشگاهی، کار ساده ای نیست زیرا عوامل مختلفی در ابتلا به این ناراحتی پوستی نقش دارند.

    آیا امکان ابتلای آقایان به پوست حساس هم وجود دارد؟

    – بله، ابتلا به پوست حساس، یک مشکل زنانه نیست و آقایان هم به اندازه خانم ها در معرض ابتلا به حساسیت های پوستی قرار دارند.

    بهترین راه مراقبت از پوست های حساس چیست؟

    – یکی از مهمترین توصیه های درمانی به افرادی با پوست های حساس، این است که همیشه پوست خود را تمیز نگه دارند تا شانس تحریک و جوش زدن پوست در اثر افزایش آلودگی ها یا تعریق سطح پوست در آنها کم شود. البته به یاد داشته باشید استفاده از صابون های معمولی باعث خشکی، التهاب و آسیب دیدن بیشتر پوست های حساس می شود. از این رو، بهتر است چنین افرادی از انواع شوینده های غیرصابونی صورت و بدن مانند پن ها برای پاک کردن پوست خود کمک بگیرند.

    کرم ها و شیرپاک کن های مخصوص پاک کردن آرایش هم گزینه های خوبی برای پاک کردن آرایش از صورت این افراد محسوب می شوند. افرادی با پوست های حساس باید بلافاصله پس از شستن پوست خود، مخصوصا پوست دست ها و صورت شان، آن را با حوله ای نرم و پنبه ای پاک کنند. حوله را روی پوست شان بگذارند و بردارند و از ساییدن حوله روی پوست، خودداری کنند. سپس سطح پوست را با یک کرم مرطوب کننده سبک بپوشانند تا از آسیب های احتمالی آن پیشگیری کنند.

    بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای افرادی با پوست های حساس، چیست؟

    – افرادی با پوست های حساس باید از محصولات آرایشی و بهداشتی که کمترین مواد تشکیل دهنده را دارند و بدون عطر هستند استفاده کنند. به علاوه این افراد باید دور محصولاتی که حاوی ترکیبات آنتی باکتریال، دئودورانت، الکل، رتینوئید یا آلفاهیدروکسی اسید هستند هم خط بکشند.

    کدام محصولات آرایشی برای پوست های حساس مناسب ترند؟

    – انجمن متخصصان پوست آمریکا استفاده از محصولات آرایشی زیر را برای افرادی با پوست های حساس، مناسب تر می داند:

    * پنکیک یا پودرهای صورت به جای کرم پودرهای چرب، مایع و غلیظ

    * محصولات آرایشی بر پایه سیلیکون

    * محصولات آرایشی که خاصیت ضد آب ندارند.

    * محصولات آرایشی چشم که بدون لاتکس هستند (برخی از انواع خط چشم های مایع، حاوی لاتکس هستند و می توانند حساسیت های شدید پوستی در پلک چشم افرادی با پوست های حساس ایجاد کنند.)

    * خط چشم ها و ریمل های ضد حساسیت

    * خط چشم و مدادهای ابروی جامد به جای انواع مایع آنها که حاوی لاتکس هستند.

    * لوازم آرایشی که تاریخ مصرف آنها نگذشته باشد.

    چطور می توانیم متوجه شویم پوست مان به ماده آرایشی یا بهداشتی جدیدی حساس است؟

    – انجمن متخصصان پوست آمریکا توصیه می کند افرادی با پوست های حساس، محصولات آرایشی یا بهداشتی جدید را حداقل به مدت ۳ تا ۵ روز، روی پوست زیر گوش خود بزنند و آن را تا شب هم پاک نکنند. اگر واکنش پوستی خاصی در این قسمت مشاهده نکردند یعنی به آن محصول خاص آلرژی ندارند و می توانند بدون دغدغه از آن استفاده کنند.

    راه های مراقبت تابستانی از پوست های حساس چیست؟

    – استفاده از ضد آفتاب و تجدید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را فراموش نکنید. به هیچ عنوان حمام آفتاب نگیرید. حتی پس از استفاده از ضد آفتاب هم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. پوست دست و پای خود را از آفتاب بپوشانید. بعد از شنا در استخر، حتما بدن خود را با آب ساده و تصفیه شده بشویید.

    بهترین نوع ضد آفتاب برای پوست های حساس چیست؟

    – افرادی با پوست های حساس باید از ضد آفتاب هایی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنند. ماده موثر ضد آفتاب آنها باید دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی (زینک اکسید) باشد. این ترکیبات، جزو ضد آفتاب های فیزیکی محسوب می شوند که امکان واکنش های آلرژیک به آنها وجود ندارد.

    چه نوع لباس هایی برای افرادی با پوست های حساس مناسب تر است؟

    – لباس های پنبه ای، نخی و ابریشمی که دارای کمترین رنگ موجود باشند، بهترین لباس ها برای افرادی با پوست های حساس محسوب می شوند و کمترین آلرژی های پوستی را برای آنها همراه می آورند. لباس های نخی، خنک و مناسب فصل تابستان و لباس های ابریشمی، گرم و مناسب زمستان هستند.

    کدام گروه از بیماری ها با ابتلا به پوست حساس در ارتباط اند؟

    – اگر دچار آکنه، پسوریازیس، درماتیت تماسی، روزاسه و اگزما باشید به احتمال خیلی زیاد به پوست حساس هم مبتلا هستید.

    پوست حساس و نکات زیبایی + مراقبت از پوست حساس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب زبان اصلی طب اطفال
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>