• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عمومی » آموزش های جالب » زندگی:هنرنمایی با پوست بلوط و گردو + تصاویر

    زندگی:هنرنمایی با پوست بلوط و گردو + تصاویر

    آسیاب: اگر کمی با نجاری یا منبت‌کاری آشنا باشید به راحتی می‌توانید این اثر هنری زیبا را خلق کنید اما اگر با این کار آشنایی چندانی ندارید باز هم انگیزه‌ای است که در این فرصت با آن آشنا شوید یا از کسی که این هنر را دارد، راهنمایی بگیرید. ابتدا از تکه ساقه‌ای خشکیده درخت که در اثر هرس شدن بر روی زمین افتاده بدنه آسیاب را درست کنید. سپس آن را رنگ کنید و برای آن سقف شیبدار و پنجره گرد کوچک آماده کنید و بچسبانید. در پایان با دو تکه ساقه کوتاه پره‌های آسیاب را درست کنید و در جای خود قراردهید.

    زندگی:هنرنمایی با پوست بلوط و گردو + تصاویر

    635978824925780330

    زندگی:هنرنمایی با پوست بلوط و گردو + تصاویر

    تاکنون فکر کرده‌اید چرا مجسمه‌های ریز و اشیای تزئینی ظریف و کوچک تا این اندازه زیبا و جذابند؟ چرا یک قاب عکس مینیاتوری که پر از طرح افراد و درختان و گل و گیاهان ظریف است به مراتب جالب‌تر و جذاب‌تر از قاب عکسی است که در آن تنها یک طرح درشت ساده نقش بسته و چیز دیگری در آن جلب توجه نمی‌کند؟ گویی ظرافت و توجه به جزئیات ریز بخش مهمی از خلق یک اثر هنری است و کوچک‌تر‌ها بارها بیشتر از بزرگ‌ترها در بالا بردن ارزش هنر موثرند.
    به گزارش جام جم سرا ، امروز ما می‌خواهیم به شما طرز ساخت خانه‌هایی ظریف و اشیائی ریز را با پوست گردو و بلوط و سایر وسایل ریز و دورریختنی یاد بدهیم. شاید تهیه اینها پیشتر هرگز به ذهنتان خطور نمی‌کرده که با این‌گونه ابزار چه منظره‌های زیبا و ظریفی می‌توان خلق کرد اما به شما قول می‌دهیم که با دیدن آثار هنری به دست آمده از همان‌ها چنان شیفته‌شان می‌شوید که هرچه زودتر وسایل ساخت کاردستی را گردهم می‌آورید و در اولین فرصت طرح‌هایی جالب‌تر و چشمگیرتر از آنها می‌آفرینید. با ما همراه باشید:
    خانه آبپاشی: آنقدر ظریف و جذاب است که هر بیننده‌ای با دیدن آن دلش می‌خواهد کوچک شود و کوچک شود تا بتواند در این خانه را بازکند و داخل آن برود و زندگی کند. یک کلبه رویایی و کوچک که مخصوص افکار و خیالپردازی‌های پاک و معصوم کودکان است. برای تهیه آن ابتدا یک آبپاش از مصرف خارج شده از گوشه حیاط خودتان یا فک و فامیل پیدا کنید و بعد کار را شروع کنید. دسته و لوله آن را به رنگ مورد علاقه‌تان درآورید. سپس به سراغ سقف خانه بروید. دو تکه چوب مربعی را به شکل سقف مثلثی روی آن بچسبانید و در این مورد باید کمی مهندسی به خرج دهید.
    چوب‌ها را کمی رنگ کنید تا خانه کامل‌تر به نظر برسد. با خمیر گل چینی برای سقف پنجره درست کنید و چند برگ هم بسازید و بچسبانید. سپس با خمیر از رنگی دیگر سنگ‌هایی جالب در اندازه‌های مختلف درست کنید و بدنه آبپاش به جز از بخش در خانه را با آن سنگ‌های خمیری بپوشانید تا نمای خانه شکل بگیرد. در را هم مانند تصویر مثل در خانه‌های بسیارقدیمی درست کنید. تمام بخش‌ها را با ظرافت کارکنید تا نتیجه به دست آمده همین اندازه زیبا و چشمنواز حاصل شود.
    منظره‌ای داخل شیشه: یک شیشه کشک خالی را بردارید و کف آن مقداری شن رنگی به رنگ خاک بریزید. سپس با خمیر گل چینی دوتا درخت کوچک و بامزه درست کنید و آنها را روی شن‌ها قرار دهید.روی درختان نقاط کوچک خمیری به رنگ قرمز یا زرد بچسبانید تا آنها را درخت میوه نشان دهد و چند تا از همان نقاط رنگی و همچنین نقاط سبزرنگ را روی شن‌ها بگذارید تا به نظربیاید که میوه‌ها و برگ‌های همان درختان‌اند که بر اثر وزش باد از شاخه کنده شده و کف زمین افتاده‌اند. منظره‌ای واقعا زیباست.
    آسیاب: اگر کمی با نجاری یا منبت‌کاری آشنا باشید به راحتی می‌توانید این اثر هنری زیبا را خلق کنید اما اگر با این کار آشنایی چندانی ندارید باز هم انگیزه‌ای است که در این فرصت با آن آشنا شوید یا از کسی که این هنر را دارد، راهنمایی بگیرید. ابتدا از تکه ساقه‌ای خشکیده درخت که در اثر هرس شدن بر روی زمین افتاده بدنه آسیاب را درست کنید. سپس آن را رنگ کنید و برای آن سقف شیبدار و پنجره گرد کوچک آماده کنید و بچسبانید. در پایان با دو تکه ساقه کوتاه پره‌های آسیاب را درست کنید و در جای خود قراردهید. این هم از آسیاب کوچک شما که خیال دارد به گوشه‌ای از منزل شما زیبایی ببخشد.
    چمنزار در یک فنجان چای: اگر یک دست فنجان چینی از قدیم داشته‌اید که چندتای آن شکسته و تنها یکی دو تا از آن باقی مانده ناراحت نباشید. فنجان کاربردهای فراوانی در ساخت کاردستی دارد و این یکی از آنهاست. خوب به فنجان داخل تصویر نگاه کنید تا ببینید چه طبیعت لطیف و زیبایی در آن گنجانده شده است. ابتدا یک بالشتک ابری هم اندازه داخل فنجان درست کنید و آن را در فنجان بچسبانید. سطح روی بالشتک باید پوشیده از پارچه یا فوم سبزرنگ باشد تا چمنزار به نظر بیاید. سپس با خمیر گل چینی چند درخت کوچک و گل و گیاهان قشنگ درست کنید و آنها را با چسب چوب روی بالشتک بچسبانید. یک پرنده خوش رنگ و آب بهاری هم روی درختان قراردهید تا برایتان چهچهه بزند.
    باغی داخل گلدان: روزی خانه گل و گیاهی خاص بود، اما الان تبدیل به باغی کامل و زیبا شده و آدم کوچولوی بامزه‌ای را هم در خود جای داده است. گلدان را پر از خاک کنید. داخل آن گیاهی مناسب بکارید.
    خانه چوبی کوچکی درست کنید و داخل آن قراردهید. حالا نوبت آدم کوچولویی از جنس خمیر گل چینی است که برود و در خانه‌اش مسکن بگیرد. با نخ کاموا و ساقه‌های باریک یک نردبان درست کنید و آویزان کنید تا آدم کوچولو هروقت دلش بخواهد بتواند از باغ بیرون برود و این سو و آن سو تفرج کند. اگر می‌ترسید آب دادن به گیاه موجب تخریب عروسکتان شود می‌توانید از برگ‌های مصنوعی استفاده کنید.
    چاه آرزوها: در داستانی رویایی آمده بود که چاهی در یک باغ بزرگ به چاه آرزوها معروف بوده و هرکس می‌خواسته از آن آب بکشد به آرزوهای دورودرازش هم دست می‌یافته. حالا شما بیایید به یاد آن داستان یک چاه زیبا و مینیاتوری بسازید و آن را گوشه‌ای از اتاقتان قراردهید تا با دیدنش حس کنید که چندقدم به محقق شدن خواسته‌های کوچک و بزرگ‌تان نزدیک‌تر شده‌اید. ظرفی استوانه‌ای را رنگ کنید یا دورتا دورش را با چوب و سنگریزه‌های تمیز بپوشانید تا حالت چاه به خود بگیرد. با چوب یا مقوا برای آن سقف بسازید و آن را با استفاده از دو ستون باریک چوبی روی چاه سوارکنید. حالا نوبت زیباسازی چاه است. با گل‌های ریزودرشتی که خودتان درست می‌کنید این طرف و آن طرفش را تزئین کنید. یک ظرف کوچک هم برای کشیدن آب از آن بیاویزد و اگر ندارید آن را با مقوا درست کنید. این هم از چاه زیبای شما!
    شهری در بلوط: سر بلوط خیلی کوچک است اما توانسته یک شهر را درخود بگنجاند. سر بلوط را بردارید. آن را با پارچه یا فوم سبز بپوشانید. سپس دست به کار ساختن خمیر گل چینی شوید. مانند این تصویر برای آن برج و بارو درست کنید، جاده بکشید و بعد آن را با گل و گیاهان مزین کنید. تا می‌توانید در آن رنگ‌های زنده و شاداب به کار ببرید تا شهر چشمگیرتری داشته باشید.
    خانه‌ای سرسبز: از جنس شیشه کشک یا خیارشور. دیگر از این به بعد شیشه‌های خالی را دور نیندازید چون در دنیای هنر می‌توانید آنها را به هزارویک شکل درآورید. اگر می‌خواهید این نمونه را درست کنید ابتدا آن را با خمیر گل چینی سبز چمنی بپوشانید. سپس به سراغ درست کردن اجزای آن بروید. درخت، تابی که از شاخه‌اش آویزان است، گل‌های رنگارنگ، در، پنجره و درنهایت سقف. کاری بسیار قشنگ و آرامش‌بخش خواهید دید
    پوست گردو: چند درخت ظریف درست کنید. داخل گردو را مانند فنجان پرکنید و درخت‌ها را داخل آن کار بگذارید. می‌توانید چند پوسته گردو بردارید و هر کدام از آنها را با یک مدل گل پر کنید. آنها را کنار هم بچینید تا هریک به نحوی خودنمایی کند و در چشم بینندگان عشوه‌گری نمایند. حالا می‌بینید که ارزش پوست گردو خیلی بیشتر از اینهاست.

    زندگی:هنرنمایی با پوست بلوط و گردو + تصاویر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • کتب قوم نگاری زبان اصلی
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی موسیقی (گیتار)
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>