• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » IDC: اوپو و vivo، شیائومی و لنوو را از لیست ۵ تولیدکننده برتر گوشی کنار زدند!

    IDC: اوپو و vivo، شیائومی و لنوو را از لیست ۵ تولیدکننده برتر گوشی کنار زدند!

    بزرگترین تغییر در بازار گوشی، قرار گرفتن اوپو و vivo در جایگاه چهارم و پنجم بازار است که قبلا جایگاه لنوو و شیائومی بوده است! با اشباع‌شدن بازار چین،‌ اشتها برای خریدن اسمارت ‌فون‌ها به شدت کاهش یافته است. رشد خرید اسمارت فون در سال ۲۰۱۳ در چین، ۶۲ درصد بوده که این مقدار در سال ۲۰۱۵ به ۲٫۵ درصد رسیده است. در روندی برعکس، متوسط قیمت گوشی‌های خریده‌ شده در چین، از ۲۰۷ دلار به ۲۵۷ دلار افزایش یافته است. ملیسا چاو،‌ مدیر ارشد تحقیقات در IDC، می‌گوید:

    gsmarena_001بر اساس آخرین گزارش IDC، فروش اسمارت فون‌ها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ به ۳۳۴٫۹ میلیون واحد رسیده است که نسبت به ۳۳۴٫۳ میلیون واحد در مدت مشابه پارسال،‌ رشد اندکی را نشان می‌دهد. این رشد کم، به اشباع بازار در کشور‌های در حال توسعه و کاهش فروش شرکت‌های اپل و سامسونگ نسبت داده شده است.

    بزرگترین تغییر در بازار گوشی، قرار گرفتن اوپو و vivo در جایگاه چهارم و پنجم بازار است که قبلا جایگاه لنوو و شیائومی بوده است! با اشباع‌شدن بازار چین،‌ اشتها برای خریدن اسمارت ‌فون‌ها به شدت کاهش یافته است. رشد خرید اسمارت فون در سال ۲۰۱۳ در چین، ۶۲ درصد بوده که این مقدار در سال ۲۰۱۵ به ۲٫۵ درصد رسیده است. در روندی برعکس، متوسط قیمت گوشی‌های خریده‌ شده در چین، از ۲۰۷ دلار به ۲۵۷ دلار افزایش یافته است. ملیسا چاو،‌ مدیر ارشد تحقیقات در IDC، می‌گوید:

    علاوه بر اشباع بازار مصرف چین،‌ شرکت‌های سازنده گوشی باید با مشتریانی که هر روز آگاه‌تر از روز قبل می‌شوند، تطابق یابند. لنوو در سال ۲۰۱۳، از گوشی‌های زیر ۱۵۰ دلار سود برد و شیائومی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، از گوشی‌های زیر ۲۵۰ دلار سود برد. حال، بازیگران اصلی در گوشی‌های زیر ۲۵۰ دلار، هواوی، اوپو و vivo هستند و امسال نیز فروش قدرتمندی خواهند داشت. به این سازندگان اکیدا توصیه می‌شود با بازار دائم در حال تغییر اسمارت فون تطابق یابند و آگاه باشند که نگه داشتن وفاداری مشتری بسیار سخت است، حتی اگر شیائومی باشید.

    آنتونی اسکارسلا،‌ مدیر تحقیقات تیم موبایل IDC می‌گوید:

    بیشتر این برندها در خارج از بازار چین، ناشناخته هستند و اگر این بلندپروازی را دارند که بخواهند با اپل و سامسونگ رقابت کنند، باید این توانایی را پیدا کنند که به بازار ایالات متحده و اروپای غربی، وارد شوند. هواوی ثابت کرده است که می‌تواند محصولات پریمیوم نیز بفروشد. در چین، هواوی به عنوان برند پریمیوم شناخته می‌شود،‌ اما برای بدست آوردن بازار جهانی باید با دیگر گوشی‌های پریمیوم رقابت کند. در حالیکه در بازار جهانی،‌ هواوی از همه جلوتر است، برندهای شیائومی،‌ لنوو، اوپو و vivo، برای فروش زیاد و موفق در بازاهای بین‌المللی با مشکل مواجه‌اند.

    بر خلاف رشد ۰٫۶ درصدی فروش، سامسونگ کماکان رتبه اول در بازار اسمارت فون را دارد. گلکسی S7 و S7 edge به فروش کمک کردند و بازگشت شکاف کارت حافظه و خاصیت ضد آب، اثر خود را بر فروش سامسونگ گذاشته است. در بازار کشورهای در حال توسعه، سری J به سامسونگ کمک کرده است که عملکرد خوبی داشته باشد. اپل نیز اولین کاهش فروش خود را تجربه کرد و در سه ماهه اول،‌ ۵۱٫۶ میلیون آیفون فروخته است که کاهش ۱۶٫۳ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

    هواوی کماکان به سلطه خود در چین ادامه می‌دهد و این سلطه به هواوی کمک کرده است که رتبه سوم را از آن خود کند. فروش گوشی‌های هواوی از ۱۷٫۴ میلیون در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ به ۲۷٫۵ میلیون دستگاه رسیده است که رشدی ۵۸ درصدی دارد. رهیافت دوگانه هواوی مبتنی بر فروش محصولات پریمیوم و ساده، موفقیت خود را در چین و کشورهای غربی ثابت کرده است. رونمایی از P9، سلاح دیگری از هواوی برای رقابت با اپل و سامسونگ است. دستگاه‌های پریمیوم مانند P9، میت و نکسوس ۶P به هواوی کمک می‌کند که به گسترش جهانی خود ادامه دهد.

    اوپو کار خود را در ۲۰۱۱ شروع کرد و درحالیکه تمرکز اصلی را بر بازارهای داخلی گذاشته است، از سال ۲۰۱۲ گسترش جهانی خود را آغاز کرده است. اوپو اولین بار در تایلند حضور یافت و سپس به بازارهای جنوب شرق آسیا و پس از آن به بازارهای آفریقا، آسیا و خوارمیانه وارد شده است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶، اوپو ۱۸٫۵ میلیون دستگاه گوشی فروخته است که رشد ۱۵۳ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و این بیشترین رشد در بین این پنج تولیدکننده است.

    vivo نیز مانند اوپو کار خود را از ۲۰۱۱ شروع کرده است، ولی تمرکز بسیار زیادی بر بازار چین دارد. بازار جنوب شرق آسیا و هند را در سال ۲۰۱۴ تست کرد،‌ اما با این حال، کمتر از ۱۰ درصد فروش vivo در سال ۲۰۱۵ در بازارهای بین‌المللی بوده است. vivo در چین با پرچمدار ۳۰۰ دلاری X5 Pro، برندی تقریبا پریمیوم شناخته می‌شود. علت فروش و موفقیت vivo، حضور در بازار خرده‌فروشی و بازاریابی در بازارهای پایین‌دست بوده است. vivo برای متمایزکردن خود از دیگر برندها، تمرکز بیشتری بر ویژگی‌های صوتی گوشی‌هایش دارد. با فروش ۱۴٫۳ میلیون واحدی و رشد ۱۲۳٫۸ درصدی، vivo در رقابت تنگاتنگ با سایر برندها قرار دارد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی علم به زبان ساده
  • هاردکپی کتاب های حسابداری
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • خرید کتاب عشق، وابسته به عشق شهوانی زبان اصلی
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>