• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » فواید خوردن توت فرنگی+فواید توت فرنگی بر بدن+جلوگیری از حمله ی قلبی و…

    فواید خوردن توت فرنگی+فواید توت فرنگی بر بدن+جلوگیری از حمله ی قلبی و…

    فواید خوردن توت فرنگی+فواید توت فرنگی بر بدن+جلوگیری از حمله ی قلبی و…

    خواص توت فرنگی

    وقتی که صحبت از یک میوه خوشمزه و پرخاصیت در میان باشد مطمئناً توت فرنگی به خوبی قدرت نمایی خواهد کرد و سایر رقیبان چیزی کم نخواهد داشت.

    رژیم گرفتن همیشه کار راحتی نیست، بخصوص اگر عاشق شیرینی باشید. ولی با افزودن توت‌فرنگی به رژیم غذایی‌تان، می‌توانید از انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختصر بدون احساس گناه لذت ببرید. بهتر از همه آن که، توت‌فرنگی کم کالری، دارای فیبر بالا، و بدون چربی است و طیف گسترده‌ای از مزایای بیشتر سلامتی را در بر می‌گیرد.

    این هم بعضی از مزایای حیرت‌انگیز توت‌فرنگی که می‌توانید از آنها لذت ببرید:

    ۱. توت‌فرنگی‌ تولید انرژی می‌کند

    ما در طول روز برای حفظ سطح انرژی به غذا و خوراکی‌‌ نیاز داریم. وقتی صحبت از مبارزه با خستگی می‌شود، توت‌فرنگی انتخابی عالی است چون حاوی نیترات است که به گردش خون سالم کمک می‌کند.

    ۲. توت فرنگی میل جنسی‌تان را زیاد می‌کند

    درست است، توت‌فرنگی واقعا می‌تواند به ما احساس عاشقانه‌ی بیش‌تری ببخشد. این میوه‌ی شهوت‌انگیز حتی در سوپسنتی که در قرن سیزدهم در فرانسه به تازه ازدواج کرده‌ها می‌دادند نیز استفاده می‌شده است. چه دلیل عالی‌ای برای شروع بیش‌تر خوردن توت‌فرنگی!

    ۳. توت‌فرنگی می‌تواند خطر حمله‌ی قلبی را کاهش دهد

    مطالعه‌ای که توسط دانشکده‌‌ی بهداشت هاروارد در امریکا و دانشگاهی در آنگلیای شرقی بریتانیا انجام شد رژیم‌های غذایی را در بین ۹۳۰۰۰ زن ۲۵ تا ۴۲ مورد برسی قرار دادند. محققان دریافتند که خوردن سه وعده توت‌فرنگی یا بلوبری در هفته می‌تواند خطر حمله‌ی قلبی را تا ۳۲ درصد کاهش دهد.

    ۴. توت‌فرنگی حافظه‌ی کوتاه‌مدت را تقویت می‌کند

    توت‌فرنگی فقط برای بدن ما خوب نیست، برای مغزمان هم عالی است. در یک مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی کشاورزی و شیمی کشاورزی و مواد غذایی، محققان دریافتند که سطح بالای انتی اکسیدان در میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی می‌تواند حافظه را تقویت کند و از زوال ذهنی جلوگیری کند.

    ۵. توت‌فرنگی خواص ضد پیری دارد

    همین که سن‌مان بالا می‌رود بدن‌مان کولاژن کم‌تری تولید می‌کند و این امر به تولید چین و چروک منجر می‌شود. ویتامین ث موجود در توت‌فرنگی در تولید کلاژن بسیار حائز اهمیت است. توت‌فرنگی همچنین به کاهش سرعت سالخوردگی پوست کمک می‌کند.

    ۶. توت‌فرنگی سلامت استخوان‌ها را تقویت می‌کند

    وقتی به دنبال بهبود سلامت‌مان هستیم، خیلی راحت از استخوان‌های‌مان غفلت می‌کنیم، ولی با پا به سن گذاشتن، تراکم استخوان‌ کم می‌شود. توت‌فرنگی طیفی از مواد مغذی دارد که می‌توانند سلامت استخوان را بهبود ببخشند از جمله ویتامین ث، پتاسیم، ویتامین کا و مگنزیم.

    ۷. توت‌فرنگی ایمنی بدن را تقویت می‌کند

    زندگی‌های شلوغ، استرس، و یک رژیم غذایی نامناسب فقط بعضی از چیزهایی هستند که می‌توانند سیستم ایمنی‌مان را ضعیف کنند. مشکل این است که، اگر سیستم ایمنی‌مان به درستی‌ کار نکند ما در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر می‌شویم. اگر مدام احساس کسالت می‌کنید، بدانید که قضیه به یک سیستم ایمنی ضعیف بر می‌شود. خبر خوب آن‌که توت‌فرنگی منبعی عالی از ویتامین ث است که کمک می‌کند از سیستم ایمنی محافظت کنیم.

    ۸. توت‌فرنگی کمک می‌کند چربی‌های ذخیره شده را بسوزانیم

    وقتی بدن از آن‌چه می‌سوزاند چربی بیش‌تری ذخیره می‌کند، دچار اضافه وزن می‌شود. اما، انتی‌اکسیدان‌های یافت شده در توت‌فرنگی می‌تواند سرعت سوخت و ساز را افزایش دهد تا این‌که بدن از آن‌چه ذخیره می‌کند، چربی بیشتری بسوزاند. ویتامین ث توت‌فرنگی همچنین در حفظ سوخت‌وساز سالم که به وزن کم کردن کمک می‌کند نقش مهمی بازی می‌کند.

    ترکیب چربی سوز دیگر موجود در توت‌ فرنگی آنتوسیانین است- این ترکیب است که به توت‌فرنگی آن رنگ شاداب را می‌بخشد. در مطالعه‌ای که در مجله‌ی شیمی کشاورزی و مواد غذایی چاپ شد، محققان دریافتند که وقتی در کنار یک رژیم غذایی پر چربی به حیوانات آنتوسیانین می‌دهند، آنها ۲۴ درصد کمتر از حیواناتی که به آنها آنتوسیانین داده نمی‌شود وزن اضافه می‌کنند.

    چگونه مزایای سلامتی را به حداکثر برسانیم

    برای به حداکثر رساندن مزایای توت‌فرنگی، همیشه تازه‌ترین توت‌فرنگی‌هایی را که می‌توانید پیدا کنید بخورید و توت‌فرنگی‌های بزرگ سرخ رنگی که بیش‌ترین ویتامین ث را دارند. در دمای اتاق توت‌فرنگی‌های‌تان را بخورید تا طعم تازه‌ی آن را بچشید.

    در توت فرنگی‌های تولید شده با مقاصد تجاری معمولا از آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود پس همیشه از توت‌فرنگی‌های ارگانیک استفاده کنید.

    آن‌قدر تهیه‌ی توت‌فرنگی راحت و سهل‌الوصول است که شما می‌توانید به یک سری از روش‌های مختلف از آن لذت ببرید. آنها خوشمزه هستند به راحتی بریده می‌شوند و با ماست محلی یا غلات سرو می‌شوند یا می‌توان به آنها آب اضافه کرد تا یک نوشیدنی خوشگوار درست شود. پس چرا ماجراجو نباشیم و یک چیز جدید را امتحان نکنیم؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • خرید کتاب های فشن از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • دانلود فایل های زبان اصلی جراحی پلاستیک
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>