• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار و حوادث » آخرین وضعیت سیل در کشور+۱۴ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۷۹۰۰ تن در مناطق سیل‌زده

    آخرین وضعیت سیل در کشور+۱۴ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۷۹۰۰ تن در مناطق سیل‌زده

    آخرین وضعیت سیل در کشور؛
    سیل در ۱۴ استان همچنان می تازد که تاکنون ۷۹۰۰ نفر از هموطنان متاثر امدادرسانی شده است.

    تخریب سیل در 12 استان ادامه دارد/امدادرسانی به 5600 نفر/4 کشته و یک مفقود تاکنون

    کدر: از ۷۲ ساعت گذشته بارنگی‌ها در ۱۳ استان شدت گرفته و از روز گذشته سیل و آبگرفتگی ها را به همراه داشت .

    بر اساس این گزارش تا شب گذشته متاسفانه دو تن در استان ایلام و یک هموطن در استان لرستان جان خود را در پی وقوع سیل از دست دادند.

    در ادامه آخرین گزارش های هلال احمر از این ۱۳ استان سیل زده را می خوانید:

    **امدادرسانی به ۵۶۰۰ نفر در ۱۳ استان سیل زده/مرگ یک مفقود در دهلران

    سیدمصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: تاکنون ۱۳ استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی و ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

    وی افزود: امداد رسانی در ۱۳۶ شهر و روستا ادامه دارد و تاکنون به بیش از ۵۶۰۰ نفر امدادرسانی شده‌اند.

    تخریب سیل در 12 استان ادامه دارد/امدادرسانی به 5600 نفر/4 کشته و یک مفقود تاکنون

    تخریب سیل در 12 استان ادامه دارد/امدادرسانی به 5600 نفر/4 کشته و یک مفقود تاکنون

    سخنگوی سازمان امداد و نجات هلا‌ل احمر به اسکان اضطراری ۲۵۰۰ هموطن و برپایی ۵۴۸ دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده اشاره کرد و گفت:  تاکنون  ۱۰۱ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده بودند که با کمک نیروی‌های امدادی تخلیه شد.

    مرتضوی ضمن اشاره به نجات ۱۱ نفر از مرگ، بیان داشت: جستجوها برای یک نفر مفقودی به دلیل وقوع سیل در منطقه مهران همچنان ادامه دارد و یک مفقودی دیگر منطقه دهلران متاسفانه جان خود را از دست داده است.

    تخریب سیل در 12 استان ادامه دارد/امدادرسانی به 5600 نفر/4 کشته و یک مفقود تاکنون

    تخریب سیل در 12 استان ادامه دارد/امدادرسانی به 5600 نفر/4 کشته و یک مفقود تاکنون

    به گفته این مقام مسئول ، همچنین ۶ روستا در نهاوند به دلیل این حادثه تخلیه اضطراری شده و تاکنون ۳۰ خودرو نیز از مسیر وقوع سیل رهاسازی شده است.

    مرتضوی خاطر نشان کرد:تخلیه آب از ۳۲۵ واحد منزل مسکونی نیط انجام شده و امدادرسانی در استان های خوزستان،لرستان،کرمانشاه،ایلام،چهارمحال و اصفهان ادامه دارد.

    ** تخلیه جمعیت ۱۳ روستای شوش در پی بارندگی‌هارضا نجاتی، فرماندار شوش اظهار کرد: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز، ستاد حوادث شهرستان شوش جهت پیشگیری و کنترل سیلاب در روستاها حضور دارند و از همه ظرفیت‌ها و امکانات از جمله بلدوزر، کمپرسی و سایر موارد برای ساماندهی وضعیت در مسیر روستاهای دشت شاوور و کناره‌های رودخانه‌های دز استفاده می‌شود.

    فرماندار شوش عنوان کرد: تاکید شده که اهالی ۸ روستا در بخش شاوور و ۵ روستای بخش مرکزی شوش خانه‌های خود را تخلیه کنند، امکانات نیز جهت تخلیه و جا به جایی مردم روستاها فراهم شده است.

    ‌وی ادامه داد: جمعیت ۱۳ روستا در بخش‌های شاوور و مرکزی که دستور تخلیه آنان صادر شده، به روستاهای همجوار منتقل شده و با همکاری هلال احمر جهت اسکان آنان چادر بر پا می‌شود.

    نجاتی با بیان اینکه تخلیه روستاها از صبح امروز آغاز شده است، گفت: تا هنگامی که ارتفاع آب کم شود، روند تخلیه روستاها ادامه خواهد داشت.

    ** زیر آب رفتن منطقه علی کله دزفول

    ‌حبیب آصفی،فرماندار دزفول اظهار کرد: بارندگی‌های شدیدی که در استان‌های همجوار طی شبانه روز گذشته رخ داد و ورود حجم بالای آب به حوضه آبریز سد دز و پر شدن آن موجب شد که سد دز بازگشایی شود و به صورت مهندسی شده آب هدایت شود.

    ‌وی ادامه داد: سیل و حجم آبی که وارد رودخانه دز شده در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و طبیعی است که شرایط غیرعادی ایجاد شود.

    آصفی بیان کرد: افزایش دبی رودخانه دز موجب به زیر آب رفتن بوستان ساحلی علی کله و برخی مناطق و روستاها در دزفول شده و قسمتی از پل شناور دزفول نیز به دلیل افزایش دبی رودخانه تخریب شده است.

    ‌وی با بیان این که میزان افزایش دبی رودخانه دز اکنون حدود ۴۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه است، گفت: تمامی مسئولان از جمله سازمان های مرتبط با سد دز و نیروهای امدادی و انتظامی در دزفول به حال آماده باش هستند و امدادرسانی به مناطق متاثر از سیلاب در حال انجام است.

    فرماندار دزفول با اشاره به جاری شدن سیل در جاده زاویه دزفول به دلیل عبور حجم آبی به عرض ۱۰۰ متر در جاده، اظهار کرد: مردم منطقه زاویه، بن جعفر، علی کله، عباس آباد و زاویه و منطقه مجاور پل چهارم دزفول با مشکل مواجه شده‌اند که با کمک ارتش و هلال احمر جا به جا می‌شوند.

    تخریب سیل در 13 استان ادامه دارد/تخلیه جمعیت 19 روستا/4 کشته و یک مفقود تاکنون+تصاویر

    **ورود دبیرکل جمعیت هلال احمر به خوزستان/برپایی ۵ پایگاه برای اسکان سیل زدگان

    مهندس علی اصغر احمدی؛ دبیرکل کل جمعیت هلال احمر و دکتر ناصر چرخ ساز؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای بازدید از مناطق سیل زده شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و اهواز به استان خوزستان سفر کردند.

    براساس این گزارش، تاکنون پنج پایگاه اسکان افراد سیل زده در شهرهای اهواز، دزفول و شوش شامل ۵۱۰ چادر با گنجایش یک هزار نفر برپا شده است.

    **آغاز توزیع موادغذایی در میان سیل‌زدگان دهلران/جستجوها برای نجات زن باغدار ادامه دارد

    مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: از زمان وقوع باران و سیلاب ۲ روز گذشته در دهلران تاکنون عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط امدادگران این جمعیت با تمام توان انجام شده است.

    «محمد سلیمانی» اظهار کرد: در دو روز گذشته در مجموع ۱۵ نفر در شهرستان دهلران از سیل نجات یافتند و سه نفر از این افراد نیز توسط امدادگران به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

    سلیمانی از آغاز توزیع مواد غذایی و ضروری در میان مردم سیل‌زده شهرستان دهلران خبر داد و گفت: دیشب شماری قوطی کنسرو، چند تخته پتو هم‌چنین چند تخته چادر میان سیل‌زدگان توزیع شد.

    مدیرعامل جمعیت استان ایلام خاطرنشان کرد: جستجو برای نجات یک زن باغدار که عصر چهارشنبه در منطقه میمک بخش صالح‌آباد(از توابع شهرستان مهران) مفقود شده همچنان ادامه دارد، اما تاکنون اثری از این فرد پیدا نشده است.

    وی یادآور شد: با توجه به شدت بارندگی‌ها و تداوم آن تا پایان روز جاری همه نیروهای امدادی این جمعیت اکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

    **سیل ارتباط روستاهای کهگیلویه را قطع کرد

    علی پوزش،فرماندار کهگیلویه با اشاره به بارش باران سیل‌آسای دیشب در این شهرستان اظهار داشت: در اثر وقوع سیل راه ارتباطی بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق به کلی قطع شده است.

    فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: ارتباط روستاهای بخش دیشموک و چاروسا به علت خرابی جاده‌ها ممکن نیست.

    این مسئول افزود: سیل ارتباط مرکز شهرستان با روستاهای چهار بخش دیشموک، چاروسا، بخش مرکزی و سوق را قطع کرده است.

    پوزش افزود: در اثر بارش شدید باران که از ۲ روز گذشته آغاز شده و دیشب به اوج خود رسید خسارات بسیاری به بخش کشاورزی نیز وارد شده است.

    فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که کانال‌های آبیاری، باغات، مزارع، پمپاژهای کشاورزی و آشامیدنی دچار خسارت شده است، افزود: میزان خسارات وارده بعد از برآورد دقیق اعلام می‌شود.

    **افزایش امدادرسانی ها در ۱۴۲ شهر و روستا/۶۳۰۰ نفر امدادرسانی شدند

    سیدمصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: همچنان سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی و ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دارد که امداد رسانی در ۱۴۲ شهر و روستا ادامه دارد و تاکنون به بیش از۶۳۰۰ نفر امدادرسانی شده‌ است.

    بگفته مرتضوی، تاکنون ۳۰۰۰ هموطن اسکان اضطراری یافته اند و ۶۵۰ دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده برپا شده است.

    وی افزود: تاکنون ۳۳۸ واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند با کمک نیروی‌های امدادی تخلیه شدند و متاسفانه ۴ نفر جان خود را از دست دادند و جستجو ها برای یافتن یک مفقودی در منطقه مهران ادامه دارد.

    مرتضوی خاطر نشان کرد: امدادرسانی در خوزستان،لرستان،کرمانشاه،ایلام،چهارمحال،فارس و اصفهان ادامه دارد.

    **۱۴ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۷۹۰۰ تن در مناطق سیل‌زده

    ناصر چرخساز،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه به این که بدنبال بارش‌های ۳ روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به ۷ هزار و ۹۰۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۴ استان کشور ارائه کردند، اظهارداشت: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان، البرز، یزد و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.

    وی بیان کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به سه  هزار و ۳۲۳تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی ۷۰۰ دستگاه چادر امدادی ارائه کردند و آب از ۳۴۶واحد مسکونی تخلیه شد؛ ۱۵۲شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

    رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به نجات و انتقال به مناطق امن ۱۷ نفر اشاره کرد و یادآور شد: ۵ تن از این افراد طی ۳ سورتی پرواز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند؛ به علاوه ۶ تن از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی منتقل که از این تعداد ۳ نفر به وسیله بالگرد طی ۶ سورتی پرواز، انتقال داده شدند.

    وی اظهارداشت: ۴۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی طی ۴ سورتی پرواز به شوشتر منتقل و در میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

    به گفته چرخساز، امدادرسانی در استان های  خوزستان، لرستان، ایلام و فارس همچنان ادامه دارد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>