• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » بررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    بررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    بررسی گوشی هواوی +گوشی هواوی P9 +P9 اسمارت‌فونی که حال به اندازه بلند پروازی سازنده‌اش هواوی قد کشیده است

    huawei-p9-launch-london-12بررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    لندن در ۶ آوریل میزبان مهمانی بزرگ بود، P9 اسمارت‌فونی که حال به اندازه بلند پروازی سازنده‌اش هواوی قد کشیده است. شروعی قدرتمند برای پیوستن هواوی به جمع بزرگان تاریخ تلفن‌همراه؛ هواوی در P9 ریسکی بزرگ را به جان خرید، افزایش قیمت این محصول تا حد محصولات کمپانی‌های بزرگی هم‌چون اپل و سامسونگ نشان‌گر سیاست‌های جدید این کمپانی چینی است. P9 یک شروع است، شروعی تازه برای هواوی تا از این پس این کمپانی به جمع تولیدکنندگان اصیل بپیوندد. مطمئنا این تغییر سیاست سال‌هاست که توسط هواوی برنامه‌ریزی شده است اما بازهم برای اجرا پذیرفتن خطری بزرگ را طلب می‌کند، خطری که سازندگان به نامی هم‌چون سونی و اچ‌تی‌سی مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هواوی برای رسیدن به این هدف مسیری متفاوت را طی کرد، بنابراین ممکن است نتیجه نهایی برای این کمپانی متفاوت‌تر از سایرین باشد.

     

    Huaweiبررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌همراه بودن لقب بزرگی است؛ خصوصا برای کمپانی هم‌چون هواوی که عمری کوتاه را در این صنعت دارد، مطمئنا دست‌یابی به این جایگاه نیاز به برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای دارد و این موضوع به خوبی توان مدیریتی و سیاسی این کمپانی را به نمایش می‌گذارد. اسفند ماه بود که خبری مبنی بر برنامه‌ریزی این کمپانی برای دست‌یابی به رتبه نخست تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان، منتشر شد؛ شاید در آن زمان به این خبر به دیده‌ اغراق نگاه می‌کردم اما با معرفی هواوی P9 دریافتم تصمیم هواوی برای دست‌یابی به این جایگاه کاملا جدی است.

    ascend-p6-huaweiبررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    هوای اسند P6 با قیمت ۶۰۰ دلار معرفی شد و این جزیی از اولین قدم‌های هواوی به سمت بزرگ شدن بود، P6 اسمارت‌فونی زیبا و با کیفیت بود و دیگر محکوم به ارزان بودن نبود، از آن به بعد هرساله قیمت محصولات پرچم‌دار هواوی افزایش یافت تا اینکه در P9 شاهد قیمت ۸۵۰ دلاری هستیم. مطمئنا این افزایش قیمت تعداد فروش این محصول را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است امسال شاهد کاهش فروش محصولات هواوی از نظر تعداد باشیم؛ اما میزان درآمد کسب شده توسط اپل نشان می‌دهد همیشه سیاست “سود کم‌تر، فروش بیش‌تر” پاسخ‌گو نیست، هواوی نیز این موضوع را دریافته و قرار است از این به بعد در فروش کم‌تر سودی بیش‌تر را کسب کند. همان‌طور که در ابتدای متن خواندید هرچند این سیاست برای کمپانی‌هایی هم‌چون اپل و سامسونگ پاسخ‌گو بوده اما ممکن است برای هواوی کارساز نباشد و این کمپانی را به سرنوشتی هم‌چون سونی و اچ‌تی‌سی دچار کند، در اینجاست که اهمیت وجود برندی هم‌چون آنر مشخص می‌شود، در واقع هواوی با تاسیس برند آنر توانست هر دو سیاست را به طور موازی اجرا کند. سه سال پیش هواوی برای اولین بار برخی محصولاتش را با برند “آنر” روانه بازار کرد، هدف از معرفی برند آنر در واقع مقابله با کمپانی‌های رو به رشدی هم‌چون شیائومی بود که البته بعدها به جزیی از برنامه‌ریزی هواوی برای افزایش سهمش در بازار تغییر یافت. نکته‌ای که پیرامون محصولات آنر وجود دارد، اقتصادی بودن همه محصولات تحت این نام است؛ با وجود محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه‌ آنر دیگر لازم نیست هواوی محصولات تحت نام خود را ارزان بفروشد.

    شاید مهم‌ترین نکته‌ای که هواوی آن را در نظر نگرفته وجود شرکت‌های متنوعی است که می‌توانند به راحتی جای محصولات این کمپانی را بگیرند، اگر به ماه اگوست ۲۰۱۵ بازگردیم می‌توانیم کسب مقام دوم فروش تلفن‌همراه در چین را توسط اوپو ببینیم، این درحالی است که برند اقتصادی هواوی “آنر” در جایگاهی پایین‌تر از  اوپو قرار گرفته است؛ البته اوپو یکی از ده کمپانی است که به راحتی می‌تواند جایگاه هواوی را حداقل در بازار چین از آن خود کند، بنابراین به نظر می‌رسد هواوی می‌بایست زمان بیش‌تری را برای ورود به جمع تولیدکنندگان محصولات گران قیمت صبر می‌کرد. البته این یک نگاه واقعا بدبینانه به این موضوع است، شاید هواوی به وسیله P9 بتواند موفق باشد!

    در سمت دیگر این نگاه بدبینانه عدم وجود اعتماد کافی کاربران برای خرید این پرچم‌دار است؛ هرچند هواوی در سال‌های گذشته توانسته اعتمادی نسبی را در میان کاربران اروپایی و آسیایی کسب کند اما کاربران آمریکایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای مد نظر هواوی، هنوز آشنایی چندانی با محصولات این کمپانی ندارند و عرضه نکسوس هنوز آن‌طور که باید نتوانسته اعتماد کاربران را جلب کند. از سمتی قیمت ۸۵۰ دلاری این اسمارت‌فون موجب می‌شود کاربران زیادی در کشورهای در حال توسعه که پیش‌تر از مشتریان پروپا قرص محصولات این کمپانی بوده‌اند، توانایی خرید را نداشته باشند، بنابراین انتظار موفق بودن هواوی P9 کمی بیش از حد غیر واقعی است، البته معرفی P9 تنها یک شروع برای عرضه محصولات سطح بالا از هواوی است، هرچند بهتر بود که هواوی برای این محصول از سخت‌افزاری شناخته شده‌تر از جمله پردازنده ساخته کوالکام استفاده می‌کرد، زیرا هم‌اکنون استفاده از کایرین ۹۵۵ نمی‌تواند از نظر قدرت پردازشی با سایر پردازنده‌های قدرتمند از جمله  پرچم‌داران کوالکام و اگزینوس سامسونگ، رقابت کند.

    جمع‌بندی

    P9، محصولی برازنده از هواوی است که البته بار سنگین تغییر سیاست این کمپانی را نیز به دوش می‌کشد، هرچند این اسمارت‌فون به پرچم‌داری شایسته است اما بهتر بود هواوی کمی چاشنی تند افزایش قیمت را کم‌تر می‌کرد، P9 می‌تواند دو سرنوشت را برای هواوی رقم بزند، یکی موفقیت و تثبیت جایگاه این کمپانی و دیگری شکستی تلخ برای هواوی! البته این کمپانی به لطف وجود برند آنر، شانس بیشتری را برای پیروزی خواهد داشت، تا یک شکست تمام عیار! نظر شما در این باره چیست؟!

    بررسی موفقیت هواوی p9+عکس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>