• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » ۷ خاصیت شگفت انگیز آناناس

    ۷ خاصیت شگفت انگیز آناناس

    فواید آناناس

    فواید آناناس pineapple-cut-open

    آناناس میوه‌ی گرمسیریِ خوشمزه‌ای است. آن‌ را می‌توان به صورت تازه، پخته، و کنسروی مصرف کرد و آب آناناس را نیز می‌توان گرفت و نوشید. علاوه بر این‌که آناناس را به عنوان ماده‌ی محبوب برای درست کردن غذاهای مختلف می‌شناسند، از برگ آن نیز برای تولید الیاف نساجی به نام پیِنا استفاده می‌کنند؛ که این الیاف را برای درست کردن لباس ملی مردانِ فیلیپین به نام بارونگ تاگالوگ و هم‌چنین لباس زنان فیلیپینی به نام باروت سایا به کار می‌برند. از این الیاف برای تولیدِ کاغذدیواری و برخی دیگر از لوازم منزل نیز استفاده می‌شود.

    علاوه بر کاربردهای مفیدی که آناناس برای انسان داشته است و می‌توان با آن کارهای مختلفی انجام داد و چیزهای متنوعی ساخت، این میوه مزایای شگفت‌انگیز زیادی نیز برای سلامتی انسان دارد.

    ۱. آناناس ناخن‌های‌تان را تقویت و از ریزش موهای‌تان جلوگیری می‌کند

    برای آن‌که ناخن‌های صاف و محکمی داشته باشید، می‌توانید در خانه با ترکیب ۱ قاشق غذاخوری آب آناناس تازه، ۱ زرده‌ی تخم‌مرغ، ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، و ۲ قطره روغن لیمو یک محلول دارویی بسازید و آن را به ناخن‌ها و ریشه‌‌ّهای ناخن‌تان بزنید (برای این کار می‌توانید از گوش‌پاک‌کن، یک تکه پنبه، یا قلم کوچک آرایشی استفاده کنید). این یک محلول بی‌ضرر است که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید.

    همان‌گونه که ویتامین C برای پوست مفید است، یکی از عوامل مهمی است که برای جلوگیری از ریزش مو نیز به شما کمک می‌کند. یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگد. آناناس منبع سرشارِ این ویتامینِ قابل حل در آب است. آناناسِ تازه را قطعه قطعه میل کنید یا فقط آب آن را بنوشید تا از مزایای ویتامین C بهره‌مند شوید، از ریزش موهای‌تان جلوگیری و آن را ضخیم‌تر کنید. مصرفِ روزانه‌ی آناناس می‌تواند به جلوگیری و تسکین التهابات کمک کند، که با استفاده ازبروملین، آنزیم ضدالتهاب، تاثیرات مثبتی بر پوست سرتان می‌گذارد. این میوه هم‌چنین عفونت‌های پوست سر را از بین می‌برد و از این طریق نیز می‌تواند از ریزش ناخواسته‌ی موها‌ی‌تان جلوگیری کند.

    ۲. آناناس پوست‌تان را قوی و سالم نگه می‌دارد

    ویتامین ‌C موجود در آناناس را می‌توان به صورت خارجی نیز استفاده کرد؛ به عنوان راه درمان آکنه و دیگر التهابات پوستی. برومیلن، آنزیم ضدالتهابِ موجود در این میوه، قدرت درمان‌گریِ ویتامین C را افزایش می‌دهد.

    به علاوه، آناناس میزان پیوند کلاژن را افزایش می‌دهد. هر قدر پیوند کلاژن بیش‌تر باشد، پوست‌تان قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد بود. مواد مغذی دیگری نیز که به دلیل حضور اسید آمینه و ویتامین C در آناناس وجود دارند، باعث می‌شوند سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده به سرعت ترمیم شوند.

    نحوه‌ی استفاده: آب آناناس تازه را روی پوست صورت‌تان بمالید. پس از ۱۰ دقیقه صورت‌تان را با آن ولرم بشویید. کمی احساس خارش می‌کنیم! البته می‌توانید قطعات آناناس تازه را برای لایه‌برداری از پوست، روی صورت‌تان‌ بمالید و چهره‌تان را سالم‌تر و شاداب‌تر نشان دهید! با این کار پوست‌های مرده را از بین‌ می‌برید و گردش خون را در صورت‌تان افزایش می‌دهید.

    برای این‌که از خواص لایه‌برداریِ بیش‌تر آناناس آگاه شوید، این میوه را روی پینه‌ها و ترک‌های پاشنه‌ی پای‌تان بکشید. خاصیت لایه‌برداری آناناس، در کنار ویژگی پیوند کلاژنی‌اش، کمک می‌کند تا پوست لطیف‌تری داشته باشید و پوست مرده‌تان را نیز بردارید. به علاوه، آناناس التهابِ ناشی از ترک‌های پا را نیز از بین می‌برد.

    ۱۰۰ گرم آناناس خام منبع سرشاری از منیزیم (۴۴ درصد از ارزش غذایی روزانه) و ویتامین C (۵۸ درصد از ارزش غذایی روزانه) است؛ به علاوه این میوه حاوی پتاسیم، مس، کلسیم، منیزیم، بتاکاروتن، تیامین، B۶، و اسید فولیک و فیبرهای قابل حل و غیرقابل حل است. مزایای بهداشتی و درمانی آناناس شامل بهبود بخشیدن به دستگاه تنفسی، درمان سرفه وسرماخوردگی، کمک به هضم غذا، کمک به کاهش وزن، استحکام استخوان‌ّها، کمک به سلامت دهان، مفید برای چشم، کاهش التهاب، جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب، مبارزه با عفونت‌ها و انگل‌ها، بهبود دستگاه ایمنی بدن، و بالا بردن گردش خون است.

    می‌توان ساعت‌ها در مورد مزایای آناناس صحبت کرد، ولی در ادامه به جالب‌ترین و مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم.

    ۳. آناناس علائم آرتروز را کاهش می‌دهد

    یکی از برجسته‌ترین فواید آناناس برای سلامتی آن است که می‌تواند التهاب ماهیچه‌ها و مفاصل را کاهش دهد؛ به ویژه التهابات مربوط به آرتروز، به عنوان یکی از آسیب‌رسان‌ترین بیماری‌هایی که در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر را اسیر خودش کرده است. آناناس حاویِ بروملین است؛ این آنزیم ساختار پیچیده‌ی پروتئین‌ها را در هم می‌شکند، به علاوه تاثیرات ضد التهابی بالایی نیز دارد، و به شکل موثری علائم و دردهای آرتروز را در بسیاری از آزمایش‌ها کاهش داده است.

    ۴. آناناس به درمان سرفه، سرماخوردگی و سینوزیت کمک می‌کند

    همه می‌دانیم ویتامین C قدرت دستگاه ایمنی بدن را بالا می‌برد، ولی آنزیم بروملین موجود در آناناس می‌تواند خلط‌ها و مخاط مجاری تنفسی و حفره‌های سینوسی را کاهش دهد. بنابراین آناناس نه تنها از بروز بیماری‌هایی که باعث ایجاد خلط و مخاط می‌شوند جلوگیری می‌کند، بلکه رقیق کردن این مواد و کمک به خارج کردن‌شان از بدن‌تان، به شما در درمان بیماری و عفونت کمک می‌کند. مصرف آناناس در کنار استفاده از دارو، باعثِ درمان سریعِ سرفه و سرماخوردگی می‌شود.

    ۵. آناناس با مشکلات گوارشی مبارزه می‌کند

    مانند بیش‌ترِ میوه‌ها، آناناس نیز سرشار از فیبر است، ولی ویژگیِ خاص این میوه این است که حاویِ هر دو نوع فیبر قابل حل و غیر قابل حل است. مصرف آناناس به اندازه‌ی کافی، می‌تواند شما را از بسیاری از بیماری‌های گوارشی محافظت کند؛ بیماری‌هایی از قبیل یبوست، اسهال، ناراحتی معده، تصلب شرایین، لخته شدن خون، و فشار خون نامنظم.

    ۶. آناناس از سلامت دهان‌تان محافظت می‌کند

    در کنار ترکیبات آنتی‌اکسیدان که شما را در مقابل سرطان دهان محافظت می‌کند، آناناس ویژگی‌های قابضی دارد که به لثه استحکام می‌بخشد و از لق شدن دندان‌های‌تان جلوگیری می‌کند. خواص قابضی آناناس باعث می‌شود بافت‌ها سفت و قوی شوند؛ بنابراین اگر دندان‌های‌تان مشکل دارد، ریزش مو دارید، دچار ضعف ماهیچه هستید یا پوست‌تان شل شده است، آناناس بخورید تا تاثیر مثبت آن را درک کنید. آناناس قابضِ قدرتمندی است و معمولا برای درمان طبیعیِ لق شدن دندان‌ها یا انقباض لثه استفاده می‌شود.

    ۷. آناناس قدرت دیدتان را بهبود می‌بخشد

    دژنراسیون ماکولا بیماری است که در آن افراد بزرگسال قدرت دیدشان را از دست می‌دهند. بتاکاروتن موجود در آناناس به بهبود قدرت دید کمک می‌کند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • خرید کتاب ساخت و ساز زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>