• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » دامی که تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    دامی که تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    دام  تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    پنج، شش سال پیش را به یاد بیاورید؛ زمانی که هنوز استفاده از تلفن‌های هوشمند فراگیر نشده بود. آن روزها چقدر با همسرتان وقت می‌گذراندید؟ چقدر با فرزندتان بازی می‌کردید و ساعات خانه بودن‌تان را چطور سپری می‌کردید؟ تلفن‌های هوشمند به‌خاطر جذابیت‌های فراوان‌شان و البته خدماتی که در اختیارمان گذاشته‌اند، این روزها به جزیی حذف نشدنی از زندگی‌مان تبدیل شده‌اند؛ جزیی که حتی اگر دل‌مان هم بخواهد، نمی‌توانیم از خانه‌مان بیرونش کنیم و با خیال راحت، مثل سال‌های قبل زندگی‌مان را بگذرانیم.

    تلگرام-و-تاثیر-آن-بر-زندگی-مشترک-660x330

    دام  تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    نصب کردن تلگرام روی گوشی تلفن همراه، می‌تواند مثل شمشیر دو لبه عمل کند. از یک طرف می‌تواند شما را با یک دنیای تازه روبه‌رو کند و رابطه‌های فراموش شده را به زندگی‌تان وارد کند و از طرف دیگر می‌تواند مثل دیوار میان شما و همسرتان قرار بگیرد و با هم بودن را از یادتان ببرد اما نگران نباشید. ما به شما می‌گوییم که با رعایت ریزه‌کاری‌هایی می‌توانید این دیوار را از میان ‌بردارید و نگذارید تلگرام بازی هر روزه رابطه شما و همسرتان را تهدید کند.

    همه جا نباشید
    نگاهی به فهرست گروه‌هایی که در تلگرام عضو‌شان شده‌اید، بیندازید. گروه همکلاسی‌های مدرسه، بچه‌های دانشگاه، کارمندان اداره، خانواده، دخترخاله‌ها، بچه‌های محله و… . شاید به خودتان بگویید هر روز باخبر شدن از  حال همه این آدم‌های دور، لطفی است که تلگرام در حق‌تان کرده اما بهتر است از خودتان بپرسید برای باخبر شدن از آدم‌هایی که شاید هفته‌ای یک‌بار و سالی یکبار از آنها خبر می‌گرفتید، هر روز چند ساعت وقت صرف می‌کنید؟

    چه اندازه از وقت شما صرف خواندن پیام‌هایی می‌شود که به شما ربطی ندارد و چقدر برای پیام‌هایی که از این گروه به آن گروه دست به دست می‌چرخد، وقت صرف می‌کنید. درحالی که ممکن است ده‌ها دقیقه از وقت‌تان را صرف صحبت کردن در مورد عکسی که می‌گوید یک عروس در شیراز لباس یک میلیاردی پوشیده صرف کنید، چند بار به فرزندتان که برای حرف زدن با شما کنارتان می‌نشیند بی محلی می‌کنید و فراری‌اش می‌دهید؟

    شاید اولین قدم برای اینکه به تلگرام اجازه ندهید خوشبختی را از خانواده شما دور کند، این باشد که با یک عذرخواهی ساده گروه‌هایی را که فکر می‌کنید حضور در آنها چیزی به شما اضافه نمی‌کند یا احساس بهتری به شما نمی‌دهد ترک کنید. دلیلی ندارد از گروه خرید اجناس از ترکیه تا گروه آخرین اخبار سینمایی، در همه عضو باشید. پس برای شروع تلگرام‌تان را کمی پاکسازی کنید.

    از صدا خفه‌کن استفاده کنید!
    حالا شما مانده‌اید و گروه‌هایی که دل‌تان نیامده از آنها دل بکنید. بهتر است این گروه‌ها را هم در ذهن‌تان اولویت‌بندی کنید. مثلا به خودتان بگویید دوست دارم در همان لحظه که در گروه خواهر‌هایم پیامی به من می‌رسد، جواب پیام آمده را بدهم اما از دخترخاله‌ها اگر هفته‌ای یک‌بار هم با خبر شوم، ایرادی ندارد. پس می‌توانید بر اساس این دسته‌بندی ذهنی، صدا یا نوتیفیکیشن برخی گروه‌هایی را که در آنها عضو شده‌اید، قطع کنید و به جای اینکه برای دیدن پیام‌شان هر لحظه سراغ تلفن هوشمندتان بروید، هر چند روز یکبار وقت خالی‌تان را با خواندن پیام‌های‌شان پر کنید.

    اگر با وارد شدن به گروه، در قسمت بالای تلگرام‌تان روی  «notification and sounds » کلیک کنید، می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید. حتی اگر هر لحظه گوشی تلفن همراه‌تان را چک نکنید، صداهای بی‌وقفه پیام‌هایی که به شما می‌رسند، ممکن است همسرتان را کلافه کنند. پس با بستن صدای گروه‌های فعال یا گروه‌هایی که می‌توانید بعدها به پیام‌های‌شان رسیدگی کنید، تنش‌ها را کم کنید.

    تلگرام ‌بازی کار‌تان را به طلاق نکشاند!دام تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    بهتر است قانون‌هایی را برای استفاده از تلفن هوشمند‌تان وضع کنید

     قانون مدار باشید
    حالا شما مانده‌اید و گروه‌هایی که نه از آنها دل کنده‌اید و نه حاضر شده‌اید صدای رسیدن پیام‌های‌شان را قطع کنید. برای اینکه حضور در این گروه‌ها یا پیغام‌هایی که لحظه لحظه از آدم‌های مختلف به شما می‌رسد، آرامش‌تان را از بین نبرد و میان شما و همسرتان فاصله نیندازد، بهتر است قانون‌هایی را برای استفاده از تلفن هوشمند‌تان وضع کنید.

    • یکی از این قانون‌ها می‌تواند مربوط به مکان‌ها و موقعیت‌هایی شود که در آنها حق استفاده از تلفن هوشمند یا اینترنت تلفن همراه را ندارید. برای مثال وقتی سر میز غذا هستید، وقتی به ‌مهمانی رفته‌اید یا ‌مهمان دارید، وقتی با هم روی نیمکت پارک نشسته‌اید و خلاصه وقتی که شما و همسرتان برای داشتن یک تجربه آرامش‌بخش و گذراندن وقت دونفره یا خانوادگی برنامه‌ریزی کرده‌اید، نباید حتی خیال بیرون آوردن تلفن همراه از کیف‌تان هم به سرتان بزند.

    • به جای اینکه هر پنج دقیقه یک‌بار سراغ گوشی‌تان بروید و به پیام‌هایی که دریافت کرده‌اید، پاسخ دهید، زمان مشخصی را به تلگرام و اینستاگرام‌بازی‌تان اختصاص دهید. شما می‌توانید سه وعده که هر کدام‌شان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشند را موبایل بازی کنید و اجازه ندهید که دیگران به‌خاطر مدام گوشی به دست بودن‌تان به شما اخطار دهند. گذشته از این اگر یک موبایل‌باز تمام وقت نباشید، دیگر به اضطراب تلفن همراه که باعث می‌شود همیشه نگران پیام‌هایی که به شما رسیده و ندیده‌اید و لایک‌هایی که دریافت کرده‌اید و نمی‌دانید، دچار نشوید.

    • شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید که تلگرام‌بازی، اینستاگرام بازی یا سرگرم شدن با بازی‌هایی که روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، چقدر زمان شما را برای پیشرفت کردن محدود کرده ‌است. ممکن است اینکه شما به جای انجام کارهای مفیدی که قبلا انجام‌ می‌دادید، تنها پیام‌بازی می‌کنید، همسرتان را هم آزرده کرده باشد.

    شما در شبکه‌های مجازی مختلف اطلاعات دم‌دستی را پیدا می‌کنید و تصور می‌کنید این شبکه‌ها به شما چیز یاد می‌دهند اما یادتان می‌رود که حساب کنید به جای تلگرام‌بازی هر روزه چند صفحه کتاب می‌توانید بخوانید یا چطور می‌توانید برای ادامه تحصیل برنامه‌ریزی کنید؛ پس بهتر است در ساعاتی که برای مطالعه کردن، درس خواندن و. . . در نظر گرفته‌اید، صدای تلفن همراه‌تان یا اینترنتش را قطع کنید تا ناخواسته مورد حمله پیام‌ها قرار نگیرید. اصلا می‌توانید برای روز‌تان هدفی تعیین کنید و به خود بگویید تا به آن هدف نرسیده‌ام، دست به گوشی نمی‌شوم.

    همراه شوید
    می‌توانید برای کم کردن حساسیت‌ها و سوءتفاهم‌ها همسرتان را هم در برخی گروه‌ها که فکر می‌کنید محتوای‌شان برای او هم مفید است، عضو کنید. حضور مشترک شما در گروه‌هایی که اعضایش به مرزها احترام می‌گذارند، می‌تواند شروع خوبی برای از بین بردن نگاه منفی همسرتان به تلگرام‌بازی‌های شما باشد. البته حتی حضور او هم نباید مجوزی باشد برای بیش از اندازه گوشی به دست بودن شما؛  پس حتی در این صورت هم به اصولی که پیش از این گفتیم، احترام بگذارید.

    به همسرتان ردیاب وصل نکنید
    از همسرتان انتظار نداشته باشید که مدام دست به گوشی نشسته باشد تا به پیام‌های شما پاسخ دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمام روز مشغول پیام فرستادن به همسرشان هستند و جواب ندادن‌های او را پای بی‌مهری‌اش می‌گذارند، باید بدانیدکه این عادت‌تان به زیان رابطه شما تمام می‌شود. به همسرتان اجازه دهید برخی ساعات روز از شما فاصله بگیرد و به مدد تکنولوژی که گوشی تلفن همراه‌تان به آن مجهز شده، مدام کنترلش نکنید و چشم انتظار محبت‌هایی که قرار است برای شما تلگرام کند. نباشید.

    سوءتفاهم نسازید
    شاید ندانید اشتباهاتی که ناخواسته انجام می‌دهید، می‌توانند به یک دردسر جدی برای‌تان تبدیل شوند. اگر به قانون‌های ناگفته زیر پایبند باشید، دیگر تلگرام‌بازی نمی‌تواند رابطه شما و همسرتان را شکرآب کند.

    تصور نکنید ارتباط‌های بافاصله می‌توانند رسمیت کمتری داشته باشند. آقای رئیس شما حتی پشت پیام‌های تلگرام هم همان آقای رئیس است؛ پس اگر وقتی روبه‌رویش نشسته‌اید، او را «شما» خطاب می‌کنید و محدوده‌های خاصی را رعایت می‌کنید، پشت گوشی تلفن هم باید به همان مرزبندی‌ها وفادار باشید. شکستن این مرزها می‌تواند سوءتفاهم‌هایی را ایجاد کند و این سوء‌برداشت‌ها گاهی می‌تواند به زندگی مشترک‌تان هم حمله کند.

    ممکن است پیام‌هایی که درست در زمان شام خوردن یا بعد از به تختخواب رفت‌تان می‌رسند، همسرتان را از کوره بدر ببرند. به همین دلیل سعی کنید خودتان در ساعات آرامش خانواده گوشی به دست نشوید و از اعضای گروه‌هایی که در آنها عضو شده‌اید هم بخواهید زمانبندی مشخصی را برای پیام دادن در نظر بگیرند.

    مراقب گالری عکس‌های‌تان باشید. شما همه اعضای گروه‌ها را نمی‌توانید مدیریت کنید و گاهی ناخواسته پیام‌ها و عکس‌هایی را دریافت می‌کنید که می‌توانند سوءتفاهم‌ساز شوند. بهتر است در تنظیمات تلفن همراه‌تان پیش فرض وارد شدن همه عکس‌ها با گالری تلفن‌تان را حذف کنید تا وقتی در حال نشان دادن عکس به یکی از اعضای خانواده‌تان هستید، ندانسته با تصویری که در گوشی‌تان بدون خواست شما ضبط شده، روبه‌رو نشوید.

    از همسرتان بخواهید که به حریم خصوصی شما احترام بگذارد و پیام‌هایی که دریافت می‌کنید را بدون خواست شما نخواند. البته پیش‌نیاز دیدن چنین احترامی، این است که با رفتارهای خود سوءتفاهم ایجاد نکنید و با اشتباهات‌تان کنجکاوی او را بیش از اندازه تحریک نکنید

    دام  تلگرام برای زندگی زوجین+تاثیر تلگرام بر زندگی زناشویی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری سوخت
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بدنسازی
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>