• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » روش های جلوگیری از امواج مضر موبایل و تبلت

    روش های جلوگیری از امواج مضر موبایل و تبلت

    راهکارهای مقابله با امواج تلفن همراه

    روش های جلوگیری از امواج مضر موبایل و تبلت

    راهکارهای مقابله با امواج تلفن همراه ،همان طور كه مي‌دانيد، گوشي‌هاي تلفن همراه به شبكه اپراتور متصل هستند، به همين دليل همواره در حال ارسال و دريافت سيگنال‌هاي ارتباطي‌اند. ارسال و دريافت اين سيگنال‌ها از طريق امواج و تشعشعات راديويي صورت مي‌گيرد؛ امواجي كه داراي ميدان الكتريكي و مغناطيسي است.

    اوايل پيدايش اين فناوري، دانشمندان بر اين عقيده بودند كه اين امواج به علت غيريونيزه بودن، هيچ ضرري براي سلامت ندارند. تشعشعات يونيزه، مانند امواج اشعه ايكس و امواج هسته‌اي براي سلامت مضر هستند. سوالي كه ممكن است براي شما پيش آيد، اين است كه چه چيزي باعث شده امواج مضر گوشي‌هاي تلفن همراه و ارتباط آنها با سرطان مورد بحث قرار گيرد؟

    گوشي‌هاي موبايل به اندازه‌اي همه‌گير شده‌اند كه حتي كمترين احتمال مضر بودن آن را بايد با جديت تمام بررسي كرد.

    متاسفانه محققان هنوز درباره اين موضوع به نتيجه نهايي نرسيده‌اند. بعد از تحقيقات فراوان كه بعضي از آنها حدود ۲۰ سال است ادامه يافته، هنوز مدركي پيدا نشده است كه ارتباط مستقيمي بين امواج الكترومغناطيس ساطع شده از گوشي همراه و سرطان را اثبات كند. با اين حال، به گفته محققان، تاثير قرار گرفتن در معرض امواج الكترومغناطيسي آن هم زمان طولاني، مدت‌ها بعد مشهود مي‌شود. به عبارت ديگر، ممكن است اين امواج تأثيرات مضرشان را روي ما بگذارند اما تا سال‌ها متوجه آن نشويم.

    در كل، هر گونه اثري كه تشعشعات مايكرويو، مانند امواج ساطع‌شده از گوشي‌هاي تلفن همراه، بر انسان مي‌گذارد، از نوع گرمايي است. گرماي اين تشعشعات از امواج راديويي به وجود مي‌آيد كه مي‌تواند در بافت‌هاي زيستي نفوذ كند كه در واقع با گرم شدن عادي بدن كاملا متفاوت است. بدن انسان قادر به خنك كردن بعضي از اعضايي كه در معرض تشعشعات تلفن همراه قرار مي‌گيرد، نيست. در حالت عادي، وقتي عضوي از بدن بيش از حد گرم شود، مغز دستور مي‌دهد خون بيشتري به آن قسمت فرستاده شود تا گرماي اضافي را كنترل كند. اما نقاطي از بدن، مانند قرنيه چشم را نمي‌توان به صورت عادي خنك كرد. به همين دليل، قرار دادن اين نقاط در معرض گرما بشدت خطرناك است.

    صرفا به خاطر اين‌كه دليل و مدرك معتبري براي اثبات ارتباط مستقيم بين امواج تلفن همراه و سرطان وجود ندارد، نبايد بي‌احتياط از كنار اين موضوع بگذريم. حتي سازمان‌هاي متعددي در سراسر دنيا استاندارد‌هايي براي ميزان امواج مضر گوشي‌هاي تلفن همراه تهيه كرده‌اند و سازندگان اين گوشي‌ها موظفند آنها را رعايت كنند.

    واضح است كه ما قسمتي از امواج ساطع شده از گوشي را جذب مي‌كنيم. اينجاست كه مفهومي به نام ميزان جذب ثابت (SAR) مطرح مي‌شود. در واقع SAR ميزان جذب امواج ساطع شده از گوشي تلفن همراه را وقتي در فركانس خاصي از ميدان الكترومغناطيسي قرار مي‌گيرد، اندازه‌گيري مي‌كند. تعريف آن به صورت مقدار توان جذب شده بر جرم بافت بوده و واحد آن وات بر كيلوگرم است. در آمريكا، كميسيون ارتباطات فدرال محدوده SAR را ۶/۱ وات بر كيلوگرم مشخص كرده كه با توجه به يك گرم از بافت سر در نظر گرفته شده است. در اروپا، اين عدد ۲ وات بر كيلوگرم و با توجه به ۱۰ گرم از بافت در نظر گرفته شده است. به همين دليل، وقتي مقادير SAR را با يكديگر مقايسه مي‌كنيد، بايد هريك از مقادير آمريكايي و اروپايي را با يكديگر مقايسه كنيد.

    در نتيجه، هرچه مقدار SAR يك گوشي كمتر باشد، بهتر است. اما كمتر بودن مقدار SAR يك گوشي، لزوما اين معني را نمي‌دهد كه اين گوشي تهديدي براي سلامت كاربر نيست. اما در كل، وجود داشتن اين استاندارد‌ها و محدوديت‌هاي مقادير SAR باعث آرامش خاطر دارندگان گوشي‌هاي تلفن همراه مي‌شود. با اين حال هنوز اين استاندارد‌ها به اندازه كافي سختگيرانه نيست و دستگاه‌هاي بي‌سيم توليد شده ممكن است براي سلامت مضر باشند.

    هدف از مطالب ارائه شده اين است كه اگرچه دليل چنداني براي نگراني از امواج تلفن همراه وجود ندارد، اما براي جلوگيري از خطرات احتمالي بايد بيشتر احتياط كرده و از مشكلات احتمالي پيشگيري كنيد.

    ۱٫ تماس‌هاي تلفني خود را به حداقل برسانيد و به تماس‌هاي ضروري اكتفا كنيد. هر قدر بيشتر با گوشي همراه خود صحبت كنيد، امواج بيشتري از گوشي جذب بدن شما مي‌شود.

    ۲٫ احتمالا بيشتر شما گوشي همراهتان را در جيبتان نگه مي‌داريد.

    اين كار ممكن است براي بدن شما ضرر داشته باشد، مخصوصا وقتي كه براي مدت طولاني در جيب شما قرار داشته باشد. اگر كت مي‌پوشيد، بهتر است گوشي خود را در جيب كت قرار دهيد. يا اگر كيف همراه خود داريد آن را در كيف قرار دهيد تا در حد ممكن از امواج مضر گوشي دور باشيد.

    ۳٫ هنگامي كه مي‌خواهيد با كسي تماس بگيريد، قبل از برقراري ارتباط، گوشي همراه را به گوش خود نزديك نكنيد. هنگام برقراري تماس، گوشي امواج بيشتري ساطع مي‌كند و در نتيجه بدن شما امواج بيشتري جذب مي‌كند.

    ۴٫ از گوشي همراه در مناطقي كه سيگنال ضعيف است، استفاده نكنيد. البته هيچ كس نمي‌تواند هميشه مقدار سيگنال دريافتي را همه جا تحت نظر داشته باشد؛ اما ۲ مكان هستند كه گفته مي‌شود معمولا در آنها سيگنال ضعيف است: داخل ماشين و آسانسور. بعلاوه استفاده از گوشي همراه در حال رانندگي بشدت خطرناك است.

    ۵٫ از غذاها و ميوه‌هاي داراي آنتي‌اكسيدان استفاده كنيد. به گفته محققان، قرار داشتن در معرض امواج مايكروويو ميزان آنتي‌اكسيدان موجود در بدن را كاهش مي‌دهد. آنتي‌اكسيدان‌ها موادي هستند كه بدن را در برابر بسياري از بيماري مانند سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي محافظت مي‌كند. انواع لوبيا، سيب‌زميني، توت، كلم بروكلي، سير، سيب و گيلاس‌هاي شيرين سرشار از آنتي‌اكسيدان هستند.

    ۶٫ هنگامي كه با گوشي همراه صحبت مي‌كنيد، آن را در فاصله كمي از گوش خود قرار دهيد و آن را به گوش خود فشار ندهيد. در اين صورت، بشدت مقدار جذب امواج را كاهش مي‌دهيد. در صورت ممكن، بهتر است از بلندگو براي صحبت كردن استفاده كنيد و بيش از پيش از اثرات سوء امواج ساطع شده از دستگاه جلوگيري كنيد.

    ۷٫ با استفاده از هدفون و هندزفري بي سيم ( بلوتوث) يا سيمي، شما هنوز در معرض امواج الكترومغناطيس قرار داريد. با اين حال، مقدار جذب امواج كاهش مي‌يابد. اگر از يك هندزفري بلوتوث استفاده مي‌كنيد، بهتر است هنگامي كه در حال مكالمه نيستيد، آن را در گوش خود قرار ندهيد.

    ۸٫ سعي كنيد از ارتباطات متني مانند پيامك بيشتر استفاده كنيد تا امواج مضر را از سر خود دور نگه داريد. فقط توصيه مي‌كنيم از آنها هنگام رانندگي استفاده نكنيد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • خرید کتاب زبان اصلی باغبانی
  • دانلود فایل های زبان اصلی روابط بین الملل
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>