• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » نکاتی مهم درارتباط با زیبای وکوتاهی مو

    نکاتی مهم درارتباط با زیبای وکوتاهی مو

    نکاتی مهم درارتباط با زیبای وکوتاهی مو

    یکی از مکان‌‌هایی که خانم‌‌ها در آن بسیار رفت‌ و‌آمد دارند، آرایشگاه‌ است. روزانه افراد مختلفی به یک آرایشگاه مراجعه می‌‌کنند که معمولا برای بیشتر آن‌ها از یک سری وسایل آرایش استفاده می‌شود. درصورتی که یکی از مشتریان آرایشگاه دچار بیماری‌های قابل انتقال در این مکان باشد، می‌تواند از این طریق دیگران را مبتلا کند.

    شما می‌توانید با توجه به نکات ساده‌ای در آرایشگاه‌ها تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های پوستی پیشگیری کنید و مثل همیشه زیبا و سالم بمانید. دکتر امیرهوشنگ احسانی در این گفت‌وگو به شما می‌گوید که به چه نکاتی دقت کنید و از چه کارهایی در آرایشگاه‌ها پرهیز کنید.

    ۳۰۰۸۱۹

    وقتی بیماری‌های عفونی و پوستی در کمین‌اند

    در آرایشگاه‌ها احتمال انتقال ۲ گروه بیماری وجود دارد، یکی بیماری‌های پوستی و دیگری بیماری‌های عفونی. به‌طور کلی می‌توان گفت که یکی از بیشترین جاهایی که احتمال انتقال بیماری‌های پوستی وجود دارد اماکن عمومی به‌خصوص آرایشگاه‌هاست یعنی مکان‌هایی که از وسایل مشترک برای افراد مختلف استفاده می‌کنند.

    بسیار دیده شده است که عفونت‌های قارچی سطحی پوست، عفونت‌های میکروبی مثل زرده زخم و عفونت‌های ویروسی مثل ویروس عامل بیماری زگیل و ملوسکوم. . . در اثر استفاده از وسایل مشترک از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود چون این نوع ویروس‌ها می‌توانند مدت‌ها روی وسایل زنده بمانند ویروس‌های مهم‌تر مثل عامل بیماری ایدز و هپاتیت در ارتباط با خون هستند و در مواردی احتمال سرایت وجود دارد که از تیغ استفاده می‌شود، تیغ آلوده به این ویروس‌ها می‌تواند در فرد بعدی اگر همراه با ایجاد زخم باشد باعث انتقال بیماری شود.

    اکستنشن کچلم می‌کند؟

    معمولا تصور می‌شود که ریشه موهای سر نسبتا قوی است و در نتیجه چسباندن موی اضافه آسیبی به موها نمی‌زند ولی همین موهای اضافه می‌توانند کشش نسبتا زیادی در ریشه مو ایجاد کنند.

    یک از انواع ریزش مو، ریزش موی کششی است به این معنا که خانم‌هایی که موهای‌شان را خیلی محکم می‌بافند یا خیلی می‌کشند یا خیلی سفت می‌بندند دچار مشکلی می‌شوند که موهای جلو و طرفین سرشان یعنی ناحیه گیجگاه دچار ریزش می‌شود. به‌طور کلی هر نوع کشیدن موها از بستن تا اکستیشن زیاد می‌تواند به ریشه‌ها آسیب بزند و در نتیجه به‌تدریج موها ریزش پیدا می‌کند، وقتی این ریزش تکراری شود یعنی فرد چندین بار به خاطر کشش زیاد موها دچار ریزش شود ممکن است دیگر در آن منطقه مویی رشد نکند، ما مراجعان زیادی داشته‌ایم که به خاطر همین نوع ریزش مجبور به کاشت مو شده‌اند.

    ضدعفونی کردن با الکل صنعتی کافی نیست

    قاعدتا نمی‌توانیم به قطع مطمئن باشیم که همه وسایل مشترک در آرایشگاه‌ها به درستی ضدعفونی شده است مگر اینکه در همان لحظه در مقابل شما استریل شده باشد ولی باید بدانید که اگر آرایشگر شما وسایلش را تنها با یک الکل صنعتی خالی پاک می‌کند این به هیچ وجه کافی نیست و الکل صنعتی نمی‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد، البته الکل صنعتی یک عامل ضدعفونی‌کننده است ولی گاهی همان ظرف الکل صنعتی را تا مدت‌ها عوض نمی‌کنند و این خودش عاملی می‌شود برای انتقال بیماری. بهتر است آرایشگاه‌ها یک‌سری دستگاه‌های استرلیزه کردن خاص داشته باشند.

    آرایشگاه‌های شلوغ مناسب‌ترند؟

    یک راه حل برای اینکه مطمئن باشید وسایل موجود در آرایشگاه باعث انتقال بیماری به شما نمی‌شود این است که دقت کنید تعداد وسایل مشترک در آن آرایشگاه بسیار زیاد باشد مثلا اگر آرایشگاهی ۲۰ مشتری دارد باید به اندازه این ۲۰ نفر وسایل جداگانه داشته باشد تا در طول روز برای هیچ ۲ نفری از وسایل مشترک استفاده نکنند و هنگام شب این وسایل را درون مواد ضدعفونی‌کننده بیندازند، خوشبختانه این روزها مواد ضد‌عفونی زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانند به سرعت وسایل را ضدعفونی کنند.

    قیچی منبع میکروب است؟

    هر چند قیچی فقط با مو مواجه است ولی ممکن است خود سطح مو آلوده باشد و باعث انتقال بیماری شود، وقتی مو دارای عفونت قارچی باشد، سطح قیچی آلوده می‌شود و در نتیجه احتمال انتقال بیماری به‌وجود می‌آید، به‌طور کلی می‌توان گفت تمام بیماری‌های گفته شده از طریق قیچی می‌تواند منتقل شود.

    وقتی سر فردی مبتلا به عفونت قارچی یا میکروبی باشد، قیچی می‌تواند این بیماری‌ها را انتقال دهد، حتی اگر موهای فرد بلند باشد و قیچی با پوست او تماس نداشته باشد چون بعضی از عفونت‌های قارچی یا میکروبی یا ویروسی می‌توانند در تنه مو نیز وجود داشته باشند البته این مورد کمتر پیش می‌آید. بنابراین باید حتما توجه کنید که یا آرایشگاه تعداد قیچی‌های زیادی داشته باشد که قیچی هر فرد جدا باشد یا قیچی درست استریل شده باشد. مواد ضدعفونی‌کننده جدیدی در بازار وجود دارد که می‌توانند به سرعت وسایلی چون قیچی را ضدعفونی کنند.

    ممکن است شپش بگیرم؟

    شپش سردر محیط بیرون خیلی زنده نمی‌ماند و بسیار سریع از بین می‌رود، بنابراین احتمال انتقال شپش از راه قیچی خیلی کم است و فرد باید خیلی بدشانس باشد که همان لحظه که شپش روی قیچی پریده است، قیچی به موهای او بخورد و شپش به سر او منتقل شود، البته این احتمال وجود دارد و صفر نیست چون یکی از راه‌های انتقال شپش تماس با وسایل آلوده است مثلا شانه یا برس می‌تواند تخم شپش یا خود شپش را به فرد دیگر منتقل کند.

    یکی دیگر از راه‌های انتقال هم استفاده از روسری یا. . . یک فرد دیگر است. استفاده از گل سرها یا کلیپس‌ها یا گیره‌های آرایشگاه نیز می‌تواند باعث انتقال شپش شود چون ممکن است آلوده به تخم شپش (تخم انگل زنده) باشد و به سرعت به موهای شما منتقل شود و در موهای شما تبدیل به شپش بالغ شود، بنابراین بهترین کار این است که یا اینگونه وسایل را با خود به آرایشگاه ببریم یا دقت کنیم تعداد اینگونه وسایل زیاد باشد.

    چه بر سر منافذ پوستم می‌آید؟

    این روزها در آرایشگاه‌ها پاکسازی پوست بسیار رواج پیدا کرده است به این معنا که اول پوست را بخور می‌دهند بعد جوش را در می‌آورند و چون وقتی مثلا بخار آب گرم را روی صورت نگه داریم منافذ پوستی باز می‌شوند و رد نتیجه جوش‌های زیر پوست بهتر تخلیه می‌شود، تنها هدف بخور دادن این است سپس از ماسک‌های مختلف برای پوست استفاده می‌کنند، به لحاظ قانونی نباید در آرایشگاه‌ها پاکسازی پوست انجام شود چون از آنجا که در پاکسازی جوش‌های زیر پوستی فرد تخلیه می‌شود احتمال دارد که به بافت‌های پوست آسیب برسد و چون وسایل آرایشگاه‌ها به‌خوبی استریل نمی‌شود احتمال انتقال بیماری‌ها به‌وجود می‌آید.

    پاکسازی یک عمل بسیار موقت است و ضایعات خیلی سریع بازمی‌گردند مگر این‌که پاکسازی همراه با مصرف دارو باشد و دارو نیز مسلما باید با تجویز پزشک باشد، تنها درصورتی پاکسازی ایرادی ندارد که فرد چند روز بعد از آن عروسی یا. . . در پیش دارد و برای این زمان کوتاه می‌تواند مفید باشد.

    بند بیندازم؟

    از روش‌های قدیمی از بین بردن موهای زائد بند انداختن است که می‌تواند تا حدی رشد موها را به تعویق بیندازد، بندانداختن به پوست هیچ آسیبی نمی‌زند و فقط باید هنگام بند انداختن دقت کنید که بندی که برای شما استفاده می‌شود نوباشد و روی صورت شخص دیگری استفاده نشده باشد چون فشار بند می‌تواند کمی پوست را زخمی کند و در نتیجه بند کمی به خون فرد آلوده شود و همین امر باعث انتقال بیماری‌های گفته شده شود، بعضی از آرایشگرها بند را الکلی می‌کنند که این الکلی کردن نمی‌تواند عامل‌های بیماری‌زا را از بین ببرد.

    بعد از بند انداختن حتما از کمپرس یخ استفاده کنید که التهاب کم شود سپس از یک ماده ضد‌التهاب موضعی مثل بتامتازون پوستی برای یک یا ۲ روزاستفاده کنید، همچنین استفاده از ضد‌آفتاب را فراموش نکنید چون پوست شما بیشتر مستعد لک شدن است.

    عفونت با مانیکور منتقل می‌شود؟

    در مانیکور یا پدیکور احتمال زخمی شدن پوست وجود دارد پس باید دقت بسیاری شود و از آنجا که آسیب رسیدن به بافت دور ناخن و زخمی شدن ممکن است پیش بیاید می‌تواند بستری برای ورود عفونت‌ها فراهم شود و بنابراین باید حتما به آرایشگری مراجعه کنید که هنگام مانیکور دقت بسیاری داشته باشد تا انگشتان شما زخم نشود و همچنین بهتر است بعد از مانیکور یا پدیکور از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی استفاده کنید، یعنی می‌توانید به داروخانه بروید و از آنجا پمادهای آنتی‌بیوتیک خریداری کنید.

    کاشت، بلای جان ناخن‌ها می شود؟

    چسباندن ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن نیز همانند کاشت مژه دارای عوارض است و می‌تواند برای انگشتان خطراتی خاص داشته باشد؛ یکی از این خطرات احتمال به وجود آمدن حساسیت و ملتهب شدن پوست اطراف ناخن است و دوم فشار وارد شده به ناخن برای کاشت می‌تواند به ریشه و بافت‌های اطراف آن آسیب بزند و در نتیجه دیگر ناخن شما همچون گذشته رشد خوبی نداشته باشد.

    دیگر این‌که بافت‌های اطراف ناخن آسیب دیده می‌تواند ورود عفونت‌های قارچی یا باکتریایی را کند و فرد دچار التهاب قارچی یا باکتریایی دور ناخن برای مدت طولانی بشود، در حالت عادی پوست دور ناخن به‌طور محکم روی ناخن چسبیده و قسمت بازی وجود ندارد که قارچ یا میکروب وارد زیر ناخن شود.بنا براین اگر تصمیم به کاشت دارید توصیه می‌کنیم در یک مرکز آرایشی تخصصی و در شرایط کاملا بهداشتی و استاندارد این کار را تجربه کنید.

    لوازم آرایشی مشترک خطرناک است؟

    به‌طور کلی نمی‌توان گفت که استفاده از مواد آرایشی آرایشگاه‌ها می‌تواند باعث انتقال بیمارها شود مگر اینکه آرایشگاه خیلی آلوده باشد مثلا وقتی پودری را به‌صورت فردی می‌زنند اگر بعد از استفاده قلم آرایش را تمیز کنند دیگر مشکلی وجود ندارد و خیلی احتمال کمی دارد که خود پودر دارای عوامل بیماری‌زا باشد. در آرایش چشم باید دقت بسیار بیشتری وجود داشته باشد چون از مهم‌ترین عفونت‌ها، عفونت پلک و عفونت چشم است و درواقع می‌توان گفت جاهایی از پوست که نزدیک مخاط است احتمال گسترش بیماری‌ها و وارد خون شدن آن‌ها بسیار زیاد است و چشم یکی از این جاهاست، بنابراین در آرایش دور چشم باید دقت بیشتری وجود داشته باشد.

    مژه‌هایم می‌ریزد؟

    کاشت یا چسباندن مژه به خاطر استفاده از موادی خاص می‌تواند باعث به‌ وجودآمدن حساسیت شود و درنتیجه دور پلک دچار التهاب شود، از طرف دیگر چون به هر حال مژه مصنوعی یک جسم خارجی است و می‌تواند ریسک انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها را افزایش دهد و سوم آسیبی است که این مژه‌های مصنوعی به مژه‌های شما می‌زنند، یعنی فشاری که به خاطر چسباندن یا کاشت مژه به فولیکول‌ها و ریشه مو می‌آید، می‌تواند به ریشه‌ها آسیب بزند و باعث شود که دیگر ناخن او رشد خوبی نداشته باشد.

    اسپری‌های برنزه‌کننده سرطان می‌آورد؟

    اصولا برنزه کردن ۲ روش دارد یکی برنزه کردن با آفتاب است و دیگری برنزه کردن با کرم یا اسپری؛ این ۲ روش باعث تغییر رنگ موقت پوست می‌شود، برنزه کردن در آفتاب در دراز مدت می‌تواند احتمال ابتلا به انواع سرطان پوست را افزایش دهد اما برنزه کردن با اسپری که این روزها در آرایشگاه‌ها وجود دارد احتمال واکنش‌های حساسیت پوستی را به‌وجود می‌آورد از جمله انواع اگزماهای پوستی و… ، اصولا در دنیا اصلا برنزه کردن توصیه نمی‌شود.

    موهای‌تان را ویتامینه نکنید

    احتمالا تا به حال زیاد در آرایشگاه‌ها دیده‌اید که افراد موهای‌شان را ویتامینه یا پروتئینه می‌کنند، باید بگویم تمام اینها تبلیغات است و اصلا اثری ندارد چون ویتامین یا پروتئین از کف سر جذب نمی‌شود و اگر کسی دارای کمبود این مواد است باید از راه تغذیه و جذب خوراکی آن‌ها را تامین کند، اینکه در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه بتوان به‌طور موضعی به سر ویتامین رساند اصلا علمی نیست و رد شده است.

    بیماری پوستی

    برای پیشگیری از بیماری‌های پوستی ظرف جداگانه موم به آرایشگاه ببرید تا مطمئن باشید که بدون آلودگی است.

    کاردک موم

    این‌که آرایشگر کاردک جداگانه به کار برد اصلا کافی نیست چون ممکن است آلودگی به‌خود ظرف موم منتقل شده باشد.

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی علم به زبان ساده
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • کتب فولکلور زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>