• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » درمان بیماری ها با شیر شتر

    درمان بیماری ها با شیر شتر

    درمان بیماری ها با شیر شتر

    امروزه نیز مشخص شده است که این ماده غذایی دارای پروتئین های محافظتی زیادی است که خاصیت ایمنی زایی، ضدباکتریایی و دارویی به آن می بخشد. شیر شتر به سبب وجود مواد مغذی و خواص درمانی، سرشار از آنتی بادی ها و ترکیبات ضدسرطانی است و به دلیل وجود انسولین بیشتر نسبت به شیر گاو، گزینه مناسبی برای افراد دیابتی، رژیم و حساس به لاکتوز است.

    ۳۰۰۸۱۰

    درمان بیماری ها با شیر شتر

    مطالعات نشان می دهد که این شیر دارای عوامل دارویی بسیار زیادی است. پروتئین لاکتوفرین در این شیر که ده بار بیشتر از شیر گاو بوده دارای خاصیت آنتی باکتریان و ضدویروسی و همچنین دارای قابلیت مبارزه با بیماری هایی مثل سرطان، آلزایمر، هپاتیت C، سل، زخم معده، دیابت و ایدز می باشد.

    نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که آنچه که اولیای گرامی و قرآن کریم و طب قدیم ایران بدان تاکید نموده اند با یافته های محققین جدید مطابقت کامل دارد.

    با توجه به این که شتر در بیابان ها، مناطق کویری و به دور از آلاینده ها و مواد غیرطبیعی تغذیه می کند، می توان تولیدات این حیوان را به عنوان محصولات تمام ارگانیک برشمرد. به دلیل خواص بالای این شیر برخی از دانشمندان نام «طلای سفید بیابان» را برای آن مطرح کرده اند.

    طعم شیر شتر مانند بقیه چهارپایان شیرین است ولی برحسب نوع گیاهان مصرفی در برخی مناطق اندکی تیز یا متمایل به شور می باشد. معمولا وقتی شتران از علوفه های سبز تغذیه می کنند، شیرشان شیرین است.

    با توجه به کمتر بودن چربی شیر شتر نسبت به شیر گاو و گوسفند، می تواند بهترین جایگزین برای افرادی باشد که به شیر گاو حساسیت دارند و مصرف مداوم شیر شتر علاوه بر بهبود دیابت، کنترل فشار خون، گرفتگی عروق و پوکی استخوان در درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج موثر است.

    شیر شتر به دلیل مواد غذایی مفید، می تواند جایگزین خوبی برای سایر چربی های حیوانی باشد. مواد مغذی و ویتامین های شیر به حدی است که آن را یک غذای کامل و کافی به حساب می آورند. به همین دلیل سازمان جهانی غذا و دارو، شیر شتر را این گونه تعریف می کند: «یک لیوان شیر شتر معادل یک وعده غذایی کامل».

    درمان بیماری ها با شیر شتر

    بیماری های معدوی

    شیر شتر به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.

    پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند: «به درستی که در شیر شتر برای کسانی که به سوءهاضمه مبتلا هستند، درمان است» و نیز می فرمایند: «در شیر شتر شفای اسهال است».

    تحقیقات نشان داده است که در صورت مصرف هم زمان شیر شتر با شیمی درمانی، شیمی درمانی دارای نتایج بهتر و با اثرات جانبی کمتری خواهدبود.

    دیابت

    براساس پژوهش انجام شده در دانشگاه قاهره، مشخص شد که شیر شتر حاوی ترکیبی است که همانند انسولین عمل می کند. انسولین هورمون تنظیم کننده قند خون است و بیماران دیابتی به دلیل اختلالات هورمونی ناچارند منظم از این ماده استفاده کنند. تحقیقات زیادی نشان داده است که مواد موجود در شیر شتر باعث تنظیم قند خون بیماران می شود و می تواند به عنوان دارویی بدون عوارض جانبی استفاده گردد.

    سل

    در مطالعه ای که محققین در هند بر روی بیمارانی که به مدت ۷-۸ سال بیماری سل داشتند انجام دادند، رژیم غذایی شیر شتر به میزان یک کیلوگرم در روز به این بیماران تجویز کردند. در پایان آزمایش هیچ سرفه، دفع خلط، تنگی نفس و درد قفسه سینه در این افراد مشاهده نگردید.این نتایج نشان داد که شیر شتر می تواند اثرات مثبت و قابل توجهی در بیماران مبتلا به سل ایجاد کند.

    احیای پوست و اثر ضد چروک

    از شیر شتر می توان کرم تهیه نمود. کرم ساخته شده از شیر شتر می تواند به عنوان ماده ای مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. این محصول بر روی گروهی از افراد آزمایش شد. براساس این مطالعه وسیع، ظرف شش ماه، اثر مرطوب کنندگی یا سرخ کنندگی یا درخشان کنندگی پوست پس از استفاده از کرم شیر شتر ملاحظه گردید.

    تقویت چشم

    آشامیدن این شیر باعث تقویت چشم می شود و گاهی طبیبان سنتی دستور در چشم چکاندن این شیر را می دهند.

    تنگی نفس و بیماری کبد

    آشامیدن این شیر با شکر سرخ جهت رفع تنگی نفس و باز شدن گرفتگی ها و رفع خشکی کبد و از بین بردن ورم های سخت درون بدن مفید است و اخلاط ناموافق در کبد را از بین می برد و استسقای زقی و طبلی و اختلالات کبدی را از بین می برد.

    موارد دیگر

    شیر شتر علاوه بر کلیه موارد فوق برای بیماری های طحال، بواسیر، جاری شدن ادرار و حیض و نیز تقویت نیروی جنسی مفید است. در طب سنتی علاوه بر موارد ذکر شده، مصرف شیر شتر برای کبد چرب، اگزما، چربی های زیرپوستی، رفع بی اشتهایی و… توصیه می شود.

    ویژگی های خارق العاده شیر شتر

    با توجه به خواص بی نظیر شیر شتر می توان این ماده اعجازانگیز را در موارد دیگر نیز بررسی کرد. یکی از ویژگی های بارز شیر شتر، سرعت فساد پایین آن است.

    به طوری که شیر شتر بدون وسایل سرمایشی، کیفیت خود را در دمای ۴ درجه به مدت ۱۲ روز و در دمای معمولی اتاق به مدت ۴۸ ساعت و حتی بیشتر نگه می دارد. این در حالیست که شیر گاو در دمای اتاق ظرف ۱۲ ساعت ترش می شود.

     

    خاصیت اعجاب انگیز شیر شُتُر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی بیوفیزیک
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>