• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » دانستنی ها » نکاتی بسیار سودمند در ازدواج

    نکاتی بسیار سودمند در ازدواج

    نکاتی بسیار سودمند در ازدواج

    شما به عنوان جوان دم بختی که در شرف انتخاب همسر هستید باید بتوانید بر اساس معیارهای اصولی و منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب نمایید آنگاه پس از کسب شناخت کاملی از او، به انجام پیوند زناشویی اقدام کنید.

    ۳۰۰۸۰۷

    نکاتی بسیار سودمند در ازدواج

    به خودآگاهی برسید

    پیش از هر اقدامی برای ازدواج، با خودتان به گفتگو بنشینید، بهتر است احساسات و عواطف تان را در یک کفه ترازو و عقل و منطق تان را در کفه دیگر آن قرار دهید و از خود سوال کنید، به چه دلیل متمایل به تشکیل خانواده هستید؟ در زندگی مشترک به دنبال چه هستید؟ چقدر خود را می شناسید؟ ویژگی های مثبت و منفی تان چیست؟

    برای موفقیت در زندگی کدام خصوصیت اخلاقی و شخصیتی تان را باید کمرنگ تر یا پررنگ تر از قبل کنید؟ عمده دلایل تان برای ایجاد تغییر و تحول در رفتارتان چیست؟ چگونه همسری را برای زندگی مشترک می پسندید؟

    برای موفقیت در زندگی مشترک، کدام ویژگی های اخلاقی و شخصیتی همسرتان باید بارز باشد؟ چقدر آداب همسرداری می دانید و برای آگاهی از آن تلاش کرده اید؟ مهم ترین وظایف شما در قبال همسر آینده و زندگی مشترک تان چیست؟

    چقدر با رمزهای موفقیت یا شکست زوجین در زندگی مشترک آشنایی دارید؟ تا به چه حد از زندگی مشترک دیگران عبرت گرفته اید؟

    آیا به قدر کافی مسئولیت پذیر هستید؟ تا به امروز چند تصمیم مهم برای زندگی تان گرفته اید؟ نتیجه تصمیمات گذشته تان چه بوده است؟ دلایل شکست و موفقیت آنها چه بود؟ چقدر به استقلال فکری و عملی رسیده اید؟ آیا خود را توانمند در مقابل مصائب مشکلات زندگی مشترک می دانید؟ و…

    پس از پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل، باید با توجه به نوع جواب هایتان،آنها را یکی از دو کفه ترازو تقسیم بندی کنید، توصیه می کنیم برای اجتناب از اشتباهات یا سوگیری های رفتاری که شاید به قضاوت نادرست تان منجر شود با فردی امین و متعهد این سنجش را انجام دهید.

    اگر کفه عقل ترازویتان کمی بیش از کفه احساسات تان سنگینی کرد و در نتیجه آن، به دیدگاه مساعدی راجع به خودتان دست یافتید، می توانید مراحل بعدی سیر ازدواج را طی کنید.

    ازدواج تحمیلی هرگز!

    به خاطر رضایت و خشنودی والدین، فرار از تنهایی، رهایی از حرف و حدیث اطرافیان، میل بسیار به ازدواج، به منظور به جا آوردن یک عرف اجتماعی و… هرگز تن به ازدواج تحمیلی ندهید. ممکن است با این ازدواج، امروز آرامش موقت به دست آورید و احساس رهایی کنید، اما فردا روز مجبورهستید به خاطر هزاران دلیل درست و غلط، زندگی را تحمل کنید که هیچ علاقه ای به ادامه آن ندارید.

    خودتان را دوست داشته باشید و به کمترین ها قانع نشوید. تصمیم درست امروز شماست که تعیین می کند فردا، از سر اجبار بمانید، بسوزید و بسازید یا از سر علاقه با مسائل و مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کنید و برای اصلاح و سامان آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

    تعیین شرایط کنید

    پیشنهادهای ازدواج تان را نمی پسندید، به نظرتان هر کدام، یک جایشان می لنگد، نگرانید و فکر می کنید با قبول ازدواج با هر کدامشان بی برو برگرد بدبختی را به جان خریده اید!

    به عنوان پیشنهاد یک راهکار کاربردی را به شما توصیه می کنیم، سعی کنید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در بین دوستان و آشنایان شرایط خودتان را برای ازدواج و همسر ایده آل آینده تان بیان کنید، بهتر است شرایط تان را مورد به مورد یا به صورت کلی مطرح کنید، به همه اعلام کنید موردی را که واجد این شرایط حداقلی نباشد، نمی پذیرید.

    این اطلاع رسانی باعث می شود معرف و واسطه ها، در معرفی مورد ازدواج به شما، معیارهای تان را بررسی کنند و در انتخاب کسانی که می خواهند برای شما معرفی کنند، شرایط مورد نظرتان را ملاحظه کرده و هر کسی را به شما معرفی نکنند. البته لازم است رفتار شما هم در تایید سخنان و حرف هایتان باشد، به طور مثال، اگر ایمان قوی و توجه به معنویات در همسر آینده تان برای شما بسیار مهم است.

    هرگز نباید رفتاری که با این شرایط متناقض است را انجام دهید، تناقض در کلام و عمل، باعث درماندگی اطرافیان و بی اعتمادی و بی توجهی آنان به خواسته شما می شود.

    خواسته ها و انتظارات یکدیگر را بشناسید

    شما باید بدانید همسر آینده تان چه انتظاراتی از خودش و شما دارد. بهتر است در مورد مسائل مهم زندگی صحبت کرده و به توافق برسید. به طور مثال باید بدانید:

    در چه شهر و کشوری یا در کدام منطقه زندگی مشترک خود را آغاز خواهید کرد؟

    نظرتان در مورد رابطه ها و معاشرت های خانوادگی و دوستانه چیست؟

    تعهد هر یک از شما در قبال خانواده و افراد فامیل تان چگونه است و در آینده چه تعهداتی نسبت به آنها خواهید داشت و تاثیر این موضوع بر زندگی تان چگونه خواهد بود؟

    نظرتان در مورد شغل همسرتان چیست؟ (به خصوص خانم ها باید بدانند که نظر همسر احتمالی شان در مورد فعالیت های خارج از منزل چیست؟)

    زمان بچه دار شدن چه مدت پس از ازدواج خواهد بود؟

    توصیه می کنیم نسبت به کل ماجرا واقع بین باشید. تابع احساسات نگردید و به شکل کاملا منطقی جوانب خواسته ها و انتظارات تان را بسنجید، اگر جایی قرار است تغییر عقیده بدهید باید به طور کاملا اصولی تبعات آن را بسنجید.

    حواستان باشد به صرف این که از فرد مقابل خوش تان آمده است، وعده و وعیدی ندهید که فردا روزی نتوانید از عهده انجام آن برآیید.

    در تداوم یک ازدواج، دوست داشتن و عشق گرچه شرط لازم است اما هرگز کافی نیست؛ پس رویایی نیندیشید، بهتر است با در دست داشتن عقل تان، احساس را به مدتی در گوشه قلبتان محبوس کنید تا بنابر مصلحت تان بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

    دقیق و سختگیرانه تحقیق کنید

    پیش از تصمیم نهایی، حتما مراحل تحقیق دقیق و سختگیرانه را پیگیری کنید و تا شناخت کاملی به دست نیاورده اید، از هیچ قاطعیت و جدیتی در این مرحله دریغ نکنید.برای شناخت فرد مورد نظرتان از هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنید.

    می توانید قبل از خواستگاری یا بعد از آن، تحقیقات گسترده ای انجام دهید و از هر کسی که می تواند اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهد، سوال کنید، قطعا اینجا همان جایی است که باید سماجت به خرج دهید و با چشمان باز حرکت کنید و از هیچ نکته مهم کوچک و بزرگی چشم پوشی نکنید.

    از سوی دیگر، در چارچوب هر دو خانواده و با رعایت موازین اخلاقی، قرار ملاقات های بسیاری داشته باشید، قطعا با گفت وشنود می توانید شناخت تان را عمیق تر کنید.

    دیدارهای خانوادگی هم بسیار مهم است از آن غافل نشوید، چه بسا ازدواج، ازدواج خانواده هاست، نه ازدواج دو نفر!

    ۵۰ درصد توافق کافی است

    در انتخاب همسر، همه جوانب را بسنجید، فرد موردنظرتان را به لحاظ شخصیتی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… مورد بررسی قرار دهید، معیارهای او را بشناسید سپس وضعیت خود را با وی مقایسه کنید و با توجه به آن، تصمیم به انتخاب بگیرید.

    بهتر است ویژگی های ایشان را براساس معیارهای خودتان طبقه بندی و امتیاز دهید و اگر این مورد را توانستید به موردهای دیگر ازدواج تان ترجیح دهید، دیگر جای تردید و دودلی نیست، سریعا موافقت خود را اعلام کنید.

    واقع بینانه و ایده آل است در صورت وجود هماهنگی ۵۰ درصدی پیش بروید، قطعا ۵۰ درصد مابقی را باید با توافق یکدیگر بسازید و سامان دهید.

    اگر احیانا با انجام این کارها باز هم تصمیم گیری و اعتماد برایتان سخت بود، بی تردید مراجعه به یک مشاور توانمند تنها راه حل شما خواهد بود.

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>