• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » علم و تکنولوژی » دانستنی ها » آموزش و راهنمای خرید کامل مایکروفر

    آموزش و راهنمای خرید کامل مایکروفر

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    در خرید یک مایکروفر خوب و مناسب به نکات ویژه زیر توجه نمایید.

    مایکروفر به عنوان یک وسیله آشپزخانه مدت زیادی نیست که در دسترس عموم برای خرید قرار دارد. در واقع اختراع مایکروفرها یک اتفاق تصادفی بود.

     

    دکتر اسپنسر که در زمان جنگ جهانی دوم مشغول به تولید و ساخت اسلحه‌ای مغناطیسی موسوم به مگنترون بود. یک روز در مقابل این دستگاه ایستاده بود و متوجه شد که قطعه شکلاتی که در جیبش قرار دارد آب شده است.

     

    اسپنسر با تعجب همین کار را با یک دانه ذرت انجام داد و نتیجه کار اختراع مایکروفر شد.

     

    مایکروفرهای اولیه هزاران دلار قیمت داشته و ابعاد آن‌ها در حد یک یخچال فریزر بزرگ بود. اما از آن زمان تا کنون شرایط بسیار فرق کرده و مایکروفرها در انواع و اقسام مدل‌ها عرضه می‌شوند.

     

    با این حال یک چیز در مورد آن‌ها ثابت مانده و آن هم کارکردشان یعنی گرم کردن سریع و مؤثر مواد غذایی.

     

    دست آخر به بحث انتخاب و خرید می‌رسیم. چه نوع مایکروفری مناسب شما است؟

    برای خرید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید .

     

    مکان، مکان، مکان
    انتخاب محل قرارگیری مایکروفر اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید. در نظر گرفتن همین فاکتور مکان تأثیر مستقیم بر عوامل دیگر مانند قیمت، اندازه و راحتی نصب دارد. در این مورد سه انتخاب وجود دارد.

     

    مدل‌های روی پیشخوان
    این مدل‌ها متداول‌ترین و در برخی موارد محبوب‌ترین مدل‌های مایکروفر هستند. معمولاً قیمت آن‌ها از انواع دیگر کمتر بوده و نصب و راه اندازی آن‌ها نیز از مدل‌های دیگر راحت تر است. تنها کافی است تا یک جای مناسب بر روی پیشخوان آشپزخانه خود تعیین کرده و مایکروفر را بر رویان قرار دهید. سیم برق را به پریز متصل کرده و از دستگاه استفاده کنید.

     

    تنها عیب این مدل‌ها فضایی که اشغال می‌کنند است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و فضای روی پیشخوان شما محدود است باید اندازه ای کوچک این مدل را انتخاب کرده و یا به سراغ مدل‌های دیگر بروید.

     

    ارزان‌ترین مدل‌ها محسوب شده اما فضای داخلی آن نسبت به دیگر مدل‌ها کمتر است.

     

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    مدل بالای پیشخوان
    یکی دیگر از انواع مدل‌های محبوب مایکروفرها مدل‌های روی پیشخوان هستند. و فضای روی پیشخوان را اشغال نمی‌کنند. مدل‌های بالای پیشخوان به نوعی توکار محسوب شده و بخشی از فضای بالای پیشخوان را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از مدل‌های این نوع مایکروفر در قسمت پایین خود دارای هود هم هستند و چندکاره محسوب می‌شوند.

    بازه قیمت این نوع مایکروفرها نیز مناسب بوده و خریداران می‌توانند انتخاب‌های متنوعی داشته باشند.

     

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    مدل های توکار
    مدل‌های توکار پیشرفته‌ترین و به نوعی جدیدترین مدل‌های مایکرفرها هستند. محل قرار گیری انها در داخل کابینت‌ها و به‌اصطلاح توکار بوده و در انواع نسخه‌های کشویی و غیر کشویی موجود است.

     

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    ابعاد اهمیت دارد
    اندازه پیشخوان آشپزخانه شما چقدر است؟ حجم مواد غذا ای‌ای که قصد دارید با مایکروفر گرم‌کنید چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی است که باید قبل از انتخاب و خرید به آن‌ها پاسخ دهید.

     

    قبل از اینکه به سراغ خرید بروید محل موردنظر را که قصد قرار دادن مایکروفر در آشپزخانه رادارید انتخاب کرده و طول و عرض و ارتفاع آن را اندازه‌گیری کنید. بدین ترتیب در هنگام خرید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را با توجه به فضایی که در اختیاردارید انتخاب کنید. در مورد گنجایش فضای داخلی نیز باید به این نکته اشاره کرد که ابعاد مایکروفر هیچ ارتباطی با گنجایش داخل آن ندارد. یعنی بزرگ‌تر بودن اندازه مایکروفر همیشه به معنی جادارتر بودنان نیست.

     

    ازآنجایی‌که استاندارد خاصی در مورد گنجایش داخلی مایکروفر وجود ندارد، بهترین کار این است که ظرفی را که معمولاً با آن مواد غذایی را گرم می‌کنید با خود به فروشگاه ببرید و مدلی را انتخاب کنید که جواب گوی نیازهای شما باشد. نکته دیگر اینکه در مورد خرید مدل‌های توکار و بالای پیشخوان به یک نصاب ماهر نیز برای نصب و راه اندازی مایکروفر خود نیاز دارید.

     

    آیا توان مصرفی تأثیری در انتخاب دارد؟
    بله. توان مصرفی برابر باقدرت مایکروفر در گرم کردن و پختن مواد غذایی شما است. به‌طورکلی هرچه توان مایکروفر بیشتر باشد، سرعت و یکنواختی پخت و گرم کردن آن نیز بیشتر است. بیشتر مایکروفرها توان مصرفی در محدود ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات دارند. معمولاً مایکروفرهای بزرگ‌تر توان مصرفی بیشتری نیز دارند که در عملکرد آن‌ها نیز تأثیر مستقیم دارد. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که توان بیشتر برابر است با مصرف انرژی و برق بیشتر.

     

    قابلیت هدایت گرما
    یکی از ویژگی‌هایی که در برخی از مدل‌ها موجود بوده، قابلیت هدایت گرما است. این فناوری به‌جای تابش مستقیم اشعه، گرما را به سمت مواد غذایی هدایت کرده و در اطراف آن به گردش درمی‌آورد. به کمک این فناوری گرم کردن و پختن غذا با سرعت و یکنواختی بیشتری انجام می‌شود.

     

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    قابلیت معکوس کننده Inverter
    مایکروفرها برای تنظیم دما در داخل محفظه مدام بین حداکثر توان ۱۰۰ و حداقل توان ۰ سوئیچ می‌کنند تا بتوانند میزان حرارت دلخواه کاربر را ایجاد کنند اما نتیجه کار همیشه مناسب نخواهد بود. اما فنّاوری Inverter این امکان را ایجاد کی کند تا مایکروفر با توان ۵۰ مواد غذایی را به‌طور یکنواخت گرم کند.

     

    راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

    قابلیت های دیگر
    برخی مدل‌های جدید مایکروفرها، قابلیت تشخیص رطوبت را نیز داشته و خشک شدن مواد غذایی را هنگام پخت و گرم کردن به کاربر اطلاع می‌دهد. برخی مدل‌های دیگر نیز مجهز به صفحه‌نمایش دیجیتال بوده و قابلیت‌های متعدد دیگری را برای پخت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • منابع اورجینال سبک شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • کتاب های ژنتیک اورجینال
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>