• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » راز های زیبایی » حل مشکلات پوست در دوران نوجوانی و بلوغ پوست چار مشکل می شود

    حل مشکلات پوست در دوران نوجوانی و بلوغ پوست چار مشکل می شود

     حل مشکلات پوست در دوران نوجوانی و بلوغ پوست چار مشکل می شود

    گروهی از آنها ممکن است به همین دلیل افسرده شوند و گروهی دیگر نیز ممکن است سراغ جراحی های زیبایی بروند و تن به تیغ عمل های زیبایی بسپارند. با دکتر امیری، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… درباره تغییرات چهره در این دوران پرمخاطره گفتگو کرده ایم.

    دوران نوجوانی علیه پوست،مو و زیبایی!

    در دوران بلوغ،نوجوانان دچار مشکلات پوستی می شوند

    دوران نوجوانی دوران تغییر است؛ از تغییرهای جسمی گرفته تا تغییرهای روانی و رفتاری. در این میان خیلی از نوجوانان نمی توانند ظاهر جدید خود را قبول کنند و با تغییرهای ناشی از بلوغ به آسانی کنار بیایند.

    گروهی از آنها ممکن است به همین دلیل افسرده شوند و گروهی دیگر نیز ممکن است سراغ جراحی های زیبایی بروند و تن به تیغ عمل های زیبایی بسپارند. با دکتر امیری، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… درباره تغییرات چهره در این دوران پرمخاطره گفتگو کرده ایم.

    برخی از دختران نوجوان سعی می کنند با آرایش کردن، مشکلات پوستی خود مانند انواع آکنه را بپوشانند، آیا این روش درست است؟
    قطعا درست نیست اما خیلی از دختران نوجوان این کار را می کنند. مثلا بیش از اندازه از کرم های سفیدکننده استفاده می کنند در حالی که باید خیلی مراقب باشند چون اغلب کرم های سفیدکننده، منافذ پوست شان را مسدود می کند و در این صورت ذرات گرد و غبار روی پوست شان می نشیند و در نهایت به بروز آکنه ختم می شود. نوجوانان باید این را به خاطر داشته باشند که هر آنچه برای دوستان شان به خوبی جواب داده، ممکن است برای آنها جواب ندهد. توصیه می شود دختران نوجوان کمتر از لوازم آرایش استفاده کنند و اگر در شرایطی هستند که باید از این لوازم استفاده کنند، احتیاط کنند و محصولاتی را بخرند که ضد حساسیت هستند.

    در این میان تبلیغات ماهواره ای چقدر به این موضوع دامن می زند؟
    خیلی زیاد! درآمد بیشتر کانال های ماهواره ای از همین آگهی هایی است که پخش می کنند. آنها اصلا به تبلیغی که می شود فکر نمی کنند و تنها به سود خود می اندیشند و چه بسا بسیاری از این تبلیغات پوچ و غیربهداشتی باشند اما آنها هر کاری می کنند تا آن محصول نامرغوب به فروش برسد و در این بین، این ما هستیم که نباید گول اینگونه تبلیغات کذب را بخوریم چون اگر مشکلی به واسطه استفاده از این محصولات برایمان پیش بیاید شاید دیگر جبران پذیر نباشد.

    در چند سال اخیر پزشکان زیادی را می بینیم که در مطب هایشان عمل های زیبایی را انجام می دهند.

    بله، همین طور است. متاسفانه برخی از پزشکان با دستمزد کمی که می گیرند یا ایده آل های عجیب و غریبی که تعریف می کنند، بیماران را وسوسه می کنند. من فکر می کنم در این مورد، وزارت بهداشت باید اقدامات لازم را انجام دهد و جلوی این موضوع را بگیرد.

    به نظر شما چرا آمار عمل های زیبایی بین نوجوانان زیاد شده است؟
    در سنین نوجوانی شاهد تغییرهای زیادی هستیم و این تغییرها گاهی خوشایند نوجوانان، به خصوص دختران نوجوان نیست. آنها در این سن حساس هستند و دوست دارند که زیبا به نظر برسند. در این سن معمولا استخوان ها رشد بیشتری کرده اند اما مانند میوه ای هستند که رشد کرده اما نارس است و در عین حال چون نوجوان در این سن بیشتر به چهره خود اهمیت می دهد، نمی تواند ظاهر جدید خود را قبول کند.

    به همین دلیل دوست دارد که به هر قیمتی شده چهره خود را تغییر دهد. در هر حال نوجوانان در دوره حساسی از زندگی خود به سر می برند. در این سنین انسان تحت تاثیر تغییرات هورمونی زیادی قرار می گیرد که تاثیرات خودش را به صورت التهاب، جوش و ناراحتی های پوستی نشان می دهد و آنها ناچار در معرض تغییرات هورمونی این دوران قرار خواهند گرفت.

    خیلی از نوجوانان عادت دارند جوش های شان را بترکانند. آیا این موضوع باعث بیشتر شدن جوش ها نمی شود؟
    دقیقا همینطور است. ترکاندن جوش ها باعث تشدید یا تکثیر جوش هایشان می شود. زمانی که یک جوش بترکد، باقیمانده جوش مانند باکتری های مرده و چرک از آن خارج و به بخش دیگری از پوست تان منتقل می شود و شروع به شکل گیری در آنجا می کند؛ در نتیجه یک شبه، یک جوش به چند جوش تبدیل خواهد شد. همچنین جای جوش هایی که ترکانده شده اند به نسبت جوش هایی که خودشان خشک شده اند زمان بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارند. به هر حال بهتر است اگر جوش زده اید، مقدار زیادی آب بنوشید و پوست تان را به درستی بشویید و خشک کنید و صبر داشته باشید چون اگر جوش هایتان را بترکانید، در دراز مدت باعث ایجاد لک در صورت نیز خواهد شد.

    استفاده از کرم ضد آفتاب تا چه حد روی کمتر شدن جوش های دوران بلوغ تاثیر دارد؟
    خیلی زیاد. برای همین هم توصیه می شود افراد هر زمانی که می خواهند بیرون بروند، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. خورشید، اشعه زیانباری به نام اشعه ماورای بنفش (مخصوصا نوع A) دارد که به شدت روی پوست اثر می گذارد.

    افسردگی و حالت های خاص دوران نوجوانی تا چه حد روی پوست اثر می گذارد؟
    طبیعی است که بی تاثیر نیست، بنابراین یک پزشک باید ابتدا بیمار خود را انتخاب کند و شرایط روانی او را در نظر بگیرد چون یک نوجوان در این سن با عینک بدبینی به چهره خود نگاه می کند و خود را زشت می پندارد در حالی که این دوران گذراست و بعد از مدتی چهره فرد تغییر خواهد کرد. بنابراین نباید به صرف اینکه فرد افسردگی دارد، او را زیر تیغ جراحی ببریم.

    شما چه سنی را برای انجام اینگونه عمل ها پیشنهاد می کنید؟
    سن و زمان خاصی را نمی توان مثال زد. این موضوع مثل گرسنگی می ماند. هر زمان که فرد احساس گرسنگی کرد باید به او کمک کنیم اما باید بدانیم که سن نوجوانی به هر حال با تغییراتی همراه است و باید آن را بپذیریم و بهتر است به جای عمل های زیبایی فرد را نسبت به مسائل جدید آگاه کنیم؛ مثل اینکه دست به جوش هایش نزند یا از کرم ضد آفتاب استفاده کند یا رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. به هر حال سن نوجوانی سن عمل های زیبایی نیست.

    آیا افرادی که خیلی زود دست به چهره شان زده اند، پوست شان با بالا رفتن سن افت خواهد داشت یا نه؟
    بله، این مسئله به خوبی در سن بالا خودش را نشان می دهد؛ به همین دلیل است که می گوییم بهتر است در سنین نوجوانی دست به صورت تان نزنید.

    چه روش هایی را برای داشتن یک پوست سالم پیشنهاد می کنید؟
    تا جایی که امکان دارد از قرار گرفتن در زیر نور خورشید خودداری کنید و حتما کرم ضد آفتاب بزنید. پوست تان را با آب و صابون شستشو دهید. از محصولات غیربهداشتی استفاده نکنید. از رژیم های مضر و پر خطر پرهیز کنید. سعی کنید به نحوی استرس های تان را کنترل کنید و آرامش داشته باشید و اگر می دانید شیوه زندگی تان خیلی مناسب نیست، آن را تغییر دهید. ضمن اینکه به ورزش هم اهمیت بدهید تا هم از نظر جسمی و هم روانی سالم و سلامت باشید.

    غذاهای مضر تا چه حد می توانند روی پوست اثر منفی بگذارند؟
    هنگامی که منافذ پوست توسط ترشح چربی، سلول های پوستی و میکروب ها بسته شوند، ملتهب شده و آکنه ظاهر می شود. برخی غذها ممکن است باعث واکنش های هورمونی شدیدی در بدن شوند و باعث شوند که سلول های پوستی بیش از اندازه رشد کنند یا چربی زیادی تولید کنند؛ بنابراین اگر فردی فکر می کند غذای خاصی باعث ایجاد جوش در بدن او می شود باید از مصرف آن غذا دوری کند. باید اشاره کنم مصرف غذاهای سالم همراه آبمیوه ها و سبزیجات، دو ویتامین مفید A و E را برای پوست تامین می کند.

     

     حل مشکلات پوست در دوران نوجوانی و بلوغ پوست چار مشکل می شود

    گروهی از آنها ممکن است به همین دلیل افسرده شوند و گروهی دیگر نیز ممکن است سراغ جراحی های زیبایی بروند و تن به تیغ عمل های زیبایی بسپارند. با دکتر امیری، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… درباره تغییرات چهره در این دوران پرمخاطره گفتگو کرده ایم.

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های مدیربرنامه اورجینال
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>