• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » مراقبت از کلیه ها + چه چیزهایی برای سلامت کلیه بخوریم

    مراقبت از کلیه ها + چه چیزهایی برای سلامت کلیه بخوریم

    در تقویم جهانی، روز ۲۰ اسفند برابر با ۱۰ مارچ «روز جهانی کلیه» نام‌گذاری شده است. هدف از نام‌گذاری این روز، جلب‌توجه جهانی نسبت به این موضوع است، هرچند نه‌ فقط یک روز خاص در سال بلکه در تمامی روزها باید مراقب سلامت کلیه بود.

    مراقبت از کلیه ها + چه چیزهایی برای سلامت کلیه بخوریمkhc-logo

    بهتر است بیشتر به فکر مراقبت از کلیه هایتان باشید و اجازه ندهید سلامتی آن ها در خطر بیفتد و از عواملی که به آن ها آسیب وارد می کنند دوری کنید به مناسبت روز جهانی کلیه به برخی نکات در این زمینه اشاره می کنیم

     

    در تقویم جهانی، روز ۲۰ اسفند برابر با ۱۰ مارچ «روز جهانی کلیه» نام‌گذاری شده است. هدف از نام‌گذاری این روز، جلب‌توجه جهانی نسبت به این موضوع است، هرچند نه‌ فقط یک روز خاص در سال بلکه در تمامی روزها باید مراقب سلامت کلیه بود.

    روز جهانی کلیه نه فقط برای سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های مرتبط که برای برخی صنایع مانند صنعت آب نیز مهم تلقی می‌شود. در ایران نیز شرکت آب دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آب بسته‌بندی در کشور، به‌منظور بالابردن سطح آگاهی جامعه در ارتباط با مصرف آب و بیماری‌های کلیوی، تاکنون تحقیقات و فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف آب ترتیب داده و از حامیان روز جهانی کلیه در ایران به شمار می‌رود. در سطح جهانی نیز می‌توان از شرکت دنون (Danone) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آب بطری در دنیا و از حامیان روز جهانی کلیه نام برد.

    با تمام تلاش‌هایی که توسط نهادها و سازمان‌های متولی و حتی صنایع وابسته برای آگاهی‌بخشی بیماری‌های کلیوی صورت می‌گیرد، این بیماری‌‌ که به نارسایی پیشرفته کلیوی می‌تواند منجر شود، همچنان به‌عنوان معضلی جهانی و روبه‌گسترش مطرح اسـت. این امر نه‌تنها سلامت انسان‌ها را تهدید بلکه هزینه‌های اقتصادی گزافی به حوزه بهداشت و درمان کشورها تحمیل می‌کند.

    امسال در ایران، روز جهانی کلیه در حالی با شعار جهانی «زودتر اقدام کن تا پیشگیری کنی» برگزار می‌شود که بنا بر اعلام انجمن بیماران کلیوی کشور، با کاهش سن ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در ایران روبرو هستیم. همچنین آخرین آمارهای اعلام‌شده توسط این انجمن حاکی است تعداد بیماران دیالیزی طی ۱۰ سال آینده دو برابر خواهد شد. با توجه به اهمیت آشامیدن آب کافی و ارتباط آن با سلامتی کلیه‌ها، شرکت آب دماوند با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران، طی سال‌های گذشته، مطالعه‏ای پیرامون میزان مصرف آب ساکنان شهر تهران انجام داد. نتایج این مطالعات نشان می‌دهند که در اکثر بیماران مبتلا به سنگ کلیه، مصرف کم مایعات و به‌خصوص آب، یکی از عوامل اصلی این بیماری است.

    نوشیدن آب برای کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه
    بسیاری از پزشکان، آشامیدن آب را بیش از هر نوشیدنی دیگری برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه توصیه می‌کنند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحقیق شرکت آب دماوند و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران، ۴۸ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان در ایران در مقایسه با توصیه‌هاى اداره ایمنى موادغذایى کشورهاى اروپایى (EFSA)، روزانه کمتر از میزان توصیه‌شده، آب مصرف مى‌کنند. با وجود این‌که میانگین مصرف آب در میان جمعیت بزرگ‌سالان در شهر تهران عدد امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، اما باید گفت حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور کمتر از دو لیتر مایعات در روز مصرف می‌کنند.

    الگوی مصرف مایعات میان زنان و مردان
    بر اساس تحقیق شرکت آب دماوند، مردان حدود ۲٫۲ لیتر و زنان ۱٫۷ لیتر مایعات در روز مصرف می‌کنند. این آمار بیانگر این موضوع است که زنان با الگوی مشابه در مصرف مایعات، به‌صورت عمومی، ۵٫۰ لیتر کمتر از مردان مایعات می‏نوشند و بر این اساس، زنان در مقایسه با مردان، بیشتر در معرض خطرات ناشی از مصرف ناکافی مایعات قرار دارند. همچنین عواملی مانند سن، منطقه زیست جغرافیایی، جنسیت و شغل در میزان مصرف آب روزانه تأثیر بسزایی دارد. در کنار افزایش مصرف روزانه آب آشامیدنی، ملاحظات ساده غذایی مانند ؛ محدود کردن مصرف نمک، مصرف کلسیم به میزان مناسب، نیز احتمال ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهند.

    با همه آمار و ارقامی که سالانه اعلام می‌شود، در آستانه روز جهانی کلیه، نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده‌ در زمینه فرهنگ مصرف آب به‌عنوان نوشیدنی سالم ضروری است تا میزان ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در میان شهروندان ایرانی کاهش پیدا کند. گفتنی است شرکت دماوند پیش از این با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، همایش آب در سلامت و تغذیه را در راستای ارتقای فرهنگ مصرف آب در کشور برگزار کرد که نتایج قابل‌توجهی از آن استخراج شد.

    مراقبت از کلیه ها + چه چیزهایی برای سلامت کلیه بخوریم

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های شیمی آلی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری سوخت
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>