• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » نکات مهم قبل ازدواج که باید بدانید / دختر و پسر

    نکات مهم قبل ازدواج که باید بدانید / دختر و پسر

    نکات مهم قبل ازدواج که باید بدانید / دختر و پسر
    مهم ترین نکات قبل ازدواج
    مهم ترین نکات قبل ازدواجازدواج

    با ارزش ترین برگ زندگی شماست. پس باید آن را درست بازی بکنید . در این مطلب در مورد آنچه در کشور ما می‌تواند در مورد باید ها و نباید های زمان پیش از ازدواج قابل‌اجرا باشد، با توجه به عرف، بحث می‌کنیم.

    برای آسیب ندیدن چه باید کرد؟
    دو جا آدم ‌ها هر چقدر نیز در نقاب‌زدن و نقش بازی کردن ماهر باشند، ماهیت واقعی خود را رو می‌کنند؛ یکی در زمان اضطراب و یکی در وقتی که منافع مشترک بیان است. اگر این ۲ نکته را بدانیم، در زمان آشنایی، نامزدی و عقد اقطعا ل آسیب، بسیار کمتر می‌شود.

    برای روشن شدن این مساله مثالی می‌زنم؛ برخی وقتها می‌گوییم فردی قوی است و اعتمادبه‌نفس بسیاری دارد ولی در زمان امتحانی مثل رانندگی ، می‌بینیم آنچنان خود را می‌بازد و ضعف نشان می‌دهد که غیرقابل باور است.

    در این صورت می‌توانیم بفهمیم واقعا آنچه وانمود می‌کند، نیست یا برخی وقتها می‌بینیم آقایی خود را بسیار عاشق‌پیشه نشان می‌دهد و مدام ابراز احساسات می‌کند اما زمانی حرف سر تعیین مهریه معقول یا واگذاری حق طلاق و… می‌شود، رابطه را دچار تنش یا کاملا قطع می‌کند!

    پس یادتان باشد اگر بتوانید از این ۲ تکنیک (اضطراب و طرح منافع مشترک) مصرف بکنید ، بسیار آسان می‌توانید تا میزان بسیاری پشت نقاب طرف مقابلتان را ببینید.

    بسیار ‌ها بعد از ازدواج می‌گویند همسرمان بسیار تفاوت کرده ، در صورتی که واقعیت این است که او تفاوت نکرده ، بلکه نیز اکنون نقاب‌ها کنار رفته و آنها نتوانسته‌اند قبل از ازدواج همدیگر را بهتر بشناسند.

    در زمان آشنایی چه کنیم؟
    بسیار از ما در دوره آشنایی، از نیز به اندازه کافی پرسش نمی‌پرسیم؛ چون می‌ترسیم که متقابلا طرف مقابل نیز از ما سوالی بپرسد یا بفهمیم مشکلی در قدیم داشته و رابطه عاطفی‌مان به نیز بخورد. برخی وقتها هم اصلا نمی‌دانیم در مورد چه چیز باید بپرسیم.

    ممکن‌است اصلا بخواهیم مشکل‌های طرف مقابل را انکار کنیم و آنها را نادیده بگیریم. برای مثال زمانی می‌بینیم مدام خشمگین می‌شود، از تکنیکی به نام کم‌ارزش جلوه‌دادن مصرف می‌کنیم و می‌گوییم «آنقدرها نیز خشمگین نمی‌شود، دیگران شلوغش می‌کنند!» یا به توجیه پناه می‌بریم:

    «از کودکی مسائل بسیاری را پشت‌سر گذاشته و به همین دلیل خیلی خشمگین می‌شود، خودش تقصیری ندارد!» یا با عبارت‌هایی مثل: « تمام مردها زود خشمگین می‌شوند» سعی می‌کنیم رفتار او را منطقی جلوه دهیم!

    این غلط ‌ها باعث می‌شود خودمان را درگیر رابطه‌ای پرتهدید کنیم اما توجه به برخی نکته‌ها در این زمان و اما زمان عقد بسیار کمک‌کننده است و ما را از این خطای شناختی بیرون می‌آورد:

    یک
    از ارزش‌ها و باورهایتان چشم‌پوشی نکنید. یعنی فورا نخواهید خودتان را همرنگ طرف مقابل بکنید . برای مثال اگر می‌بینید مهمانی‌های آنچنانی می‌رود و روابطی دارد که نمی‌پسندید، به اجبار آنها را نپذیرید.

    دو
    از علایقتان دست برندارید؛ اگر زمانی با کسی آشنا می‌شوید، خود را غرق پرداختن به علاقه‌مندی‌های او بکنید ، بی‌شک آسیب خواهیددید. حتی برخی افراد در این دوره به خاطر طرف مقابل رابطه خود را با دوست ها و خانواده‌شان کمرنگ می‌کنند و تمام‌زمان خود را در اختیار او قرار می‌دهند که این کار نیز غلط است.

    سه
    در افرادی که در زمان نامزدی و بدون شناخت، روابط زناشویی برقرار می‌کنند، اقطعا ل نارضایتی زناشویی، بدبینی، عدم تعهد و نابسامانی رابطه ی بعد از ازدواج بسیار بالاتر است. نتایج تحقیقات نشان داده اگر در زمان آشنایی طرفین کنجکاوی‌های جنسی‌شان را بی‌محابا به نیز ابراز کنند، اقطعا ل دارد دچار آسیب‌ شوند.

    اما به‌دلیل مسائل شرعی، اخلاقی، قانونی و عرفی اقطعا ل شروع این روابط در کشور ما در زمان آشنایی اندک است ولی متاسفانه برخی وقتها از روی بی‌تجربگی و ناپختگی، روابط پرتهدید در زمان آشنایی شروع می‌شود که باعث می شود بیشتر این آشنایی‌ها بسیار زودزمان به شکست منجر شوند؛

    به ویژه که متاسفانه مهارت مدیریت درست و چندجانبه اینگونه روابط در بیشتر جوانان بسیار قوی نیست و برخی وقتها با الگوبرداری از دیگران یا توجیه رفتار خود یا روشنفکری مدرن به ویژه خانم‌ها در معرض تهدید بیشتر آسیب‌های اجتماعی اینگونه روابط قرار می‌گیرند.

    چهار
    نکته با ارزش دیگر این است که بسیار ‌ها در زمان آشنایی فرق ‌های بسیاری بین خود و طرف مقابل مشاهده می‌کنند ولی با این تصور که می‌توانند او را با عشق و علاقه و توجه تغییر دهند، به روابط خود ادامه می‌دهند.

    بسیار از خانم‌ها مرتکب این غلط شایع می‌شوند اما شخصیت شکل‌گرفته آدم ‌ها، بسیار قابل‌تغییر نیست و تنها قابل‌تعدیل است.پس زمانی به قصد ازدواج رابطه آشنایی را با کسی شروع می‌کنید، واقع‌بین باشید و آشنایی خود را با کسی ادامه دهید که به اصول شما نزدیک باشد.

    پنج
    در این زمان هرگز خود را بیش از میزان درگیر رابطه عاطفی نکنید. زمانی احساس بر منطق غلبه می‌کند، اقطعا ل ظهور مسائل خیلی خواهد شد. یعنی ابتدا باید عقل بر احساس حاکم باشد و بعد همسویی عقل و احساس.

    شش
    هرگز تمام اطلاعات در مورد حال و قدیم ‌تان را برای طرف مقابل بیان نکنید. برخی فکر می‌کنند اگر همه‌چیز را با جزئیات برای فردی که با او آشنا شده‌اند تعریف نکنند، صادق نیستند در حالی که صداقت ۲ نوع سازنده و مخرب دارد.

    کسی که به قصد ازدواج وارد رابطه با شما شده، باید به این میزان از بلوغ رسیده باشد که بداند قرار است با آنچه در حال حاضر هستید، زندگی نماید ، نه آنچه قبلا بوده‌اید. پس اطلاعاتی که قصد دارید به طرف مقابل بدهید باید به‌تدریج و پلکانی باشد و به همه‌چیز اشاره نکنید.

    حواستان باشد دادن این اطلاعات غیرضروری می‌تواند در رابطه فعلی و در آینده‌تان اثر مخربی داشته باشد.برای اینکه این نکته مفهوم‌تر شود، برایتان مثالی می‌زنم؛ ما ۳ حریم آدم ی داریم؛ حریم سوم، حریمی است که بین ما و اجتماع و رفیق و آشنا وجود دارد

    حریم دوم، بین ما و خانواده درجه اول مثل پدر و مادر است و حریم خصوصی اول، یعنی حریمی که تنها بین خدا و آدم است و هیچ‌کس حق ندارد وارد آن شود. اگر می‌خواهیم آشنایی و زمان نامزدی موفقی داشته باشیم، قطعا باید این حریم‌ها و صداقت سازنده را بشناسیم و نه وارد حریم خصوصی اول طرف مقابل شویم و نه او را وارد این حریم خودمان کنیم.

    بعضی در مطب می‌بینم دخترخانم‌هایی که قبلا رابطه عاطفی معقول و کم‌تهدید ی در چارچوب اخلاق، شرع ، قانون و عرف با آقایی داشته‌اند ولی به‌محض اینکه در مورد آن به طرف مقابل گفته‌اند، رابطه‌شان دچار مشکل‌شده و به نیز خورده یا ازدواج انجام گرفته ولی همسر به شدت به خانم بدبین شده است و آسیب بدبینی و بدگمانی بسیار شدیدتر از این صداقت مخرب است.

    هفت
    کسی که می‌خواهد وارد رابطه آشنایی و بعد نامزدی و عقد شود، باید به بلوغ ازدواج رسیده‌باشد اما متاسفانه برخی از افرادی که ازدواج می‌کنند، به این بلوغ نرسیده‌اند اما بلوغ ازدواج چیست؟ یعنی با آبعضی ، دانش و مهارت‌های رابطه ی مبتنی بر واقعیت نه رویا، رابطه لذت‌بخش مادی و معنوی خلق کنیم. در غیر این صورت دچار تنش خواهیم ‌شد.

    بدون شناخت، منطق، خودشناسی و دیگرشناسی نباید وارد هیچ رابطه‌ای شد چون برخی در زمان آشنایی چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند و نقاب بر چهره دارند تا طرف مقابل را جذب ‌کنند. علاوه بر این، برخی وقتها رفتار ناسنجیده یا پرتهدید ‌ تاثیرگذاری نیز نشان می‌دهند ولی طرف مقابل به دلیل ویژگی‌های بهتر دیگر، متاسفانه آن را نادیده می‌گیرد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دین
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>