• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » کاهش وز تا عید نوروز ۹۵ با این روش

    کاهش وز تا عید نوروز ۹۵ با این روش

    کاهش وز تا عید نوروز ۹۵ با این روش

    روش های کاهش وزن تا عید نوروز ۹۵

    روش های کاهش وزن تا عید نوروز 95

    در این قسمت روش های کاهش وزن تا عید نوروز ۹۵ را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

    بهترین راه برای کاهش وزن تا عید نوروز :

    به گزارش سیمرغ، ویدا بیطرفان کارشناس ارشد علوم تغذیه و عضو انجمن تغذیه ایران درباره بهترین راه برای کاهش وزن تا عید نوروز می گوید: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و شروع شدن دید و بازدیدها، بسیاری از افراد سعی بر آن دارند که در فرصت کوتاه باقی مانده به اندام دلخواه خود برسند غافل از اینکه داشتن وزنی متعادل و اندام متناسب از ضروریات همیشگی در زندگی تمامی افراد می باشد و داشتن یک روش صحیح غذایی و حفظ وزن در محدوده سالم باید سرلوحه تمامی ایام باشد.

    از این رو برای خود وزن خاصی را تا عید نوروز هدف قرار ندهید و با توجه به نظرات متخصص تغذیه خود یک رژیم غذایی مناسب را شروع کرده و با انگیزه ادامه دهید و به آن مقدار کاهش وزن مناسب‌تان تا ایام عید بسنده کنید چرا که کاهش وزن بیش از مقدار استاندار منجر به عوارضی جبران ناپذیر خواهد شد از جمله بازگشت مجدد وزن، حتی بیشتر از سابق، که کم کردن آن از دوره های رژیم درمانی قبلی بسیار دشوارتر خواهد بود.
    رژیم های غذایی سریع الاثر :

    اگر تصمیم دارید کاهش وزنی چشم گیر داشته باشید لازم نیست حتما رژیم غذایی سر سختی را بگیرید که منجر به بروز قحطی و انواع کمبودها در بدن شما شود چرا که در کنار داشتن وزنی مناسب، برخورداری از سلامت بدنی بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم دریافت مواد ضروری بدن منجر به بروز شرایط قحطی در بدن و آسیب به انواع بافت های بدن از جمله ذخایر کبدی، واکنش های گوارشی و اختلالات پوستی می شود. قطعا داشتن موها و پوست سالم به اندازه داشتن اندام زیبا برای شما مهم می باشد.
    ورزش در کنار رژیم درمانی :

    ورزش و رژیم غذایی دو عضو جداناپذیر می باشند و مکمل یکدیگر هستند. انجام حرکات ورزشی هوازی همانند پیاده روی تند به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حداقل ۳ تا ۴ بار در هفته به تمامی افراد دارای شرایط فیزیکی مناسب توصیه می شود. بدون انجام ورش روند کاهش وزن شما بسیار کند خواهد بود. چاقی های موضعی از بزرگترین دغدغه های طرفداران کاهش وزن می باشد. لازم است بدانید رژیم درمانی صرفا منجر به کاهش وزن کلی شما می شود از این رو اگر از چاقی عضو خاصی از بدنتان ناراضی هستید حتما در کنار رژیم غذایی، ورزش مناسب با آن ناحیه از بدن را نیز انجام دهید.
    توقف رژیم درمانی در طول ایام عید :

    متاسفانه توقف در رژیم غذایی یکی از مشکلات بارز در افرادی می باشد که قبل از رسیدن عید شروع به کاهش وزن چشم گیر می کنند. با توجه به دید و بازدیدهای متعدد نوروزی و غذاهای رنگارنگی که جهت پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شوند معمولا ادامه دادن روند رژیم درمانی در طی ایام نوروزی کاری بس دشوار می باشد در حالی که استمرار در رژیم درمانی و ادامه دادن آن بسیار مهم می باشد. هر بار که در رژیم غذایی خود شکست بخورید در دفعات بعدی کاهش وزن برای شما دشوارتر خواهد شد.

    از طرف دیگر بدن ما برای آماده شدن با شرایط جدید نیاز به زمان دارد از این رو روند رژیم درمانی رفته رفته طی جلسات ویزیت متوالی(معمولا ۱۰ روز یکبار) توسط متخصص تغذیه شما دشوارتر و محدود تر خواهد شد. حتی بعد از دسترسی به وزن مطلوب نیز رعایت رژیم غذایی تثبیت وزن ضروری می باشد. با توجه به نکات ذکر شده کسانی که اقدام به رژیم درمانی قبل از شروع تعطیلات می کنند ملزم به رعایت آن در طول دوران تعطیلات و تمامی مهمانی ها نیز هستند از این رو قبل از شروع رژیم درمانی باید اراده خود را برای طی کردن مسیری نسبتا طولانی تقویت کنید و برای این کار نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت هستید.
    پیروی از رژیم غذایی تکراری در طول ایام عید:

    یکی از عوامل مهم در امر رژیم درمانی داشتن تنوع در رژیم غذایی می باشد چرا که بدن شما بعد از مدتی به رژیم غذایی تکراری پاسخ نخواهد داد و روند کاهش وزن مسدود خواهد شد. از طرفی طی دوره رژیم درمانی ارزیابی فیزیکی و وضعیت سلامتی شما توسط متخصص تغذیه‌تان نیز بسیار ضروری می باشد تا در صورت بروز کمبود درمان هایی تکمیلی تجویز شوند. از این رو حتما هر ۱۰ الی ۱۴ روز یکبار به همراه رژیم غذایی سابق خود با متخصص تغذیه‌تان دیداری داشته باشید.

    با توجه به تعطیلات طولانی مدت نوروزی حتما در آخرین روزهای سال به آخرین ویزیت خود رفته و رژیم غذایی نوروزیتان را دریافت کنید و بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات نیز با وی ملاقات داشته باشید.

    از آنجا که بسیاری از افراد در طی ایام تعطیل رژیم غذایی خود را ترک کرده و دچار افزایش وزن می شوند بعد از اتمام تعطیلات انگیزه و روحیه خود را برای ادامه از دست می دهد و برای مدتی نسبتا طولانی در کمال ناامیدی رژیم درمانی را فراموش کرده و یا در صورت ادامه متخصص تغذیه خود را تغییر می دهند. توصیه می شود در چنین وضعیتی با وجود سخت تر شدن شرایط برای شما، نه تنها متخصص خود را تغییر ندهید بلکه با اراده ای هر چه محکم تر برای شروعی جدید اقدام کنید.
    روش های غیر اصولی کاهش وزن:

    به دنبال راه های فرعی و غیر اصولی از جمله مصرف انواع داروها و ترکیبات شیمیایی یا گیاهی غیر استاندارد، استفاده از انواع دستگاه های لاغری موضعی به صورت غیر اصولی و انواع جراحی های لاغری غیر استاندارد نباشید چرا که بدن شما نمی تواند تمامی تغییرات را به یکباره تحمل کند.

    به خود فرصت دهید که با روند آرام کاهش وزنی مناسب داشته باشید و از هر روش در زمان مناسب و زیر نظر متخصص مربوطه و به صورت اصولی استفاده کنید چرا که صرفا رسیدن به وزن مورد نظر طی مدت کوتاه تا عید مدنظر نمی باشد حفظ وزن و سلامتی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.
    توصیه های غلط اطرافیان :

    دید و بازدید های نوروزی منجر به تبادل اطلاعات متعدد بین افراد می شود. گاهی اوقات تجربیات و اطلاعات غیر علمی دیگران می توانند شما را از مسیر صحیح رژیم درمانی‌تان دور کند از این رو قبل از انجام هر یک از این تغییرات حتما با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. فراموش نکنید رژیم غذایی هرکس متناسب با نیازهای بدنی وی می باشد از این رو از توصیه کردن رژیم غذاییتان به دیگران یا استفاده از رژیم غذایی آنها اکیدا خودداری کنید.

    روش های کاهش وزن

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی روابط بین الملل
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>