• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » پریناز ایزد یار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۹۴

    پریناز ایزد یار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۹۴

    پریناز ایزد یار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۹۴ + عکس

    برنده سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فیلم فجر

    برنده سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فیلم فجر

    در این قسمت برنده سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

    ابد و یک روز جوایز جشنواره را درو کرد

    قطار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هم با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه ۲۲ بهمن به ایستگاه پایانی رسید تا صاحبان سیمرغ‌های این دوره از جشنواره هم مشخص شوند.

    ابوالحسن داوودی، محمد داودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی برندگان بخش سودای سیمرغ را انتخاب کردند.

    در این میان، فیلم «ابد و یک روز» با ۹ سیمرغ و «ایستاده در غبار» با ۴ سیمرغ از شگفتی‌سازان این دوره از جشنواره بودند.

    بهترین کارگردانی :

    سیمرغ بلورین این بخش به سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا شد.همچنین جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به هومن سیدی برای فیلم «خشم و هیاهو» تقدیم شد.

    بهترین بازیگر نقش اول زن:

    سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پریناز ایزدیار برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

    بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

     سیمرغ بلورین این بخش به شبنم مقدمی برای بازی در فیلم های «نفس» و «زاپاس» اهدا شد.

    برندگان در اختتامیه چه گفتند؟

    در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر که ۲۲ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد، در آغاز برنامه که با اجرای محمد سلوکی همراه بود، محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم در حالی که روی صحنه ایستاده بود، صدای ضبط‌شده‌اش پخش شد که نامه‌ای را خطاب به خودش می‌خواند.

    در ادامه تیزر جشنواره پخش شد و سپس برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

    محمد امید همدانی برگزیده بهترین فیلم انیمیشن بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: دغدغه من سیمرغ نیست، بلکه دیده شدن است و مخاطبم جشنواره فجر نیست بلکه مسئولان فرهنگی کشور هستند.

    وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ به عنوان “سال اندیشه” یادآور شد: در این سال فیلم “شاهزاده روم” با وجود تمام بی‌مهری‌ها از بسیاری از برندگان سیمرغ جشنواره فجر، فروش بیشتری داشت.

    همدانی ادامه داد: ۸ انیمیشن خودشان به جشنواره فجر راه پیدا کردند. قدرت انیمیشن در دنیا کم‌نظیر است و سینمای دنیا را با آثار انیمیشن می‌شناسند. امیدوارم سال‌های آینده نگاه درست‌تری به این شاخه هنری وجود داشته باشد.

    در ادامه جوایز بخش «هنر و تجربه» اهدا شد، در این بخش سروش محمدزاده برنده جایزه کارگردانی جایزه‌اش را به پدر، مادر خودش و پدر و مادر همکارش یوسف وجدان‌دوست تقدیم کرد.

    همچنین به هنگام اهدای جایزه به فیلم «نیمرخ‌ها» ساخته زنده‌یاد ایرج کریمی، مادر این هنرمند روی صحنه حاضر شد و با صدایی بغض‌آلود و متاثر از همه تشکر کرد و جای پسرش را خالی کرد.

    در ادامه برنامه برگزیدگان بخش سینما حقیقت معرفی شدند.

    مهرداد اسکویی که سیمرغ بلورین این بخش را به خاطر فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه گفت:‌ باعث غرور و افتخارم است که این جایزه را روی این صحنه و در کنار ۱۰ مستند دیگر دریافت می‌کنم.

    وی ادامه داد:‌ نشان دادن رنج، گاهی برای جلوگیری از ایجاد آن است و ما گاهی با ساخت فیلم‌های مستند اجتماعی هشدار می‌دهیم.

    وی ابراز امیدواری کرد در جهانی زندگی کنیم که رنج کمتری در آن وجود داشته باشد.

    اسکویی با تقدیر از همکاری دیگر عوامل سازنده این فیلم اضافه کرد:‌ از همکارانم که هریک تکیه‌ای از روح خود را در این فیلم دمیدند، متشکرم.

    همچنین بهروز نورانی‌پور برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای A157 نیز در سخنانی گفت: همه شادی این فیلم را به همسرم تقدیم می‌کنم که با تمام وجودش روزها و شب‌ها از من حمایت کرد تا این کار بحران آفرین ساخته شود.

    وی افزود: در این کار پدرم را از دست دادم و بخشی از قلبم همیشه با اوست. به امید قیامتی که می‌رسد و او را دوباره می‌بینم روزها را سپری می‌کنم.

    همچنین محمدرضا اصلانی هنرمند پیشکسوت مستندساز و یکی از اعضای هیات داوران در سخنانی با اشاره به موضوع مستند A-157 گفت: در عین ستایش این فیلم از شما می‌خواهم که به پا خیزید و یکپارچه علیه جنایاتی که در سوریه و همچنین علیه هم‌وطنان کُرد ما رخ می‌دهد، با قیام کردن اعتراض کنید. ما ملت ابراهیم هستیم و نژاد کرد نژاد اصیل ایرانی است. این ظلم فقط به آن‌ها نیست بلکه به همه ماست. امیدوارم نیروهای جهانی بفهمند ستم می‌کنند و آینده جهان بی ستم باشد.

    بعد از این سخنان یک قطعه کوتاه موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی اجرا شد و در ادامه جوایز بخش «نگاه نو» اهدا شد.

    سعید روستایی که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم «ابد و یک روز» دریافت کرده بود در میان تشویق و کف و سوت حاضران روی صحنه رفت و با قدردانی از سعید ملکان تهیه کننده این فیلم گفت:‌ قدم اول اطمینانی بود که آقای ملکان به ما داشت، زیرا دو سال بود که هیچ کس این فیلم‌نامه را باز نمی‌کرد که حتی آن را بخواند.

    همچنین محمدحسین مهدویان که جایزه ویژه هیات داوران را برای فیلم «ایستاده در غبار» دریافت کرده بود با تبریک به سعید روستایی گفت: از پدر،مادرم و همسرم بسیار سپاسگذارم و امیدوارم متوجه باشیم که هنرمندانی مثل ابراهیم حاتمی کیا،‌ هر روز متولد نمی‌شوند. امیدوارم قدر بزرگان سینما را بدانیم. حیف است که ایشان اینجا نیست و با رخصت از بزرگان سینما به ویژه آقای حاتمی کیا این جایزه را می‌گیرم.

    بعد از اجرای قطعه دیگری موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی جوایز بخش سودای سیمرغ اهدا شد، در این بخش بهرام رادان، محمد سلوکی مجری برنامه را در اعلام جوایز یاری کرد.

    بهرام رادان گفت: ‌در ۱۶ سالی که خدمت خانواده سینما هستم، همیشه پیش از شروع جشنواره همه دنبال نام‌های بزرگ حاضر در آن هستند اما امسال سینمای ما پوست اندازی شد و دیدیم که هنرمندان گمنام و صاحب نام می توانند در کنار یکدیگر به جشنواره شور و شوق ببخشند.

    در این بخش سید هادی اسلامی که جایزه بهترین جلوه‌های بصری را برای فیلم «بادیگارد »دریافت کرده بود در سخنان کوتاهی گفت:‌ برخلاف آقای مهدویان، سیمرغم را به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم می‌کنم.

    محمدرضا شجاعی که به خاطر طراحی صحنه و لباس فیلم «ایستاده در غبار» سیمرغ بلورین این بخش را دریافت کرده بود نیز از حاتمی‌کیا و حمید نعمت الله تشکر کرد که اولین کارهایش را در سینما با آن‌ها تجربه کرده است.

    محمدرضا دلپاک که همراه با سعید بجنوردی و حسین مهدوی سیمرغ بلورین بهترین صدا را برای فیلم «لانتوری» دریافت کردند، از دیگر کاندیداهای این بخش قدردانی کرد و گفت: از اعضای انجمن صدای ایران سپاسگذارم که همواره تلاش می‌کنند.

    وی افزود: تمام مردم دنیا به یک زبان سکوت می‌کنند. در جمع ما عزیزی نیست، او ۲۰ روز است که سکوت کرده است.

    سپس دلپاک جایزه‌اش را به زنده یاد یدالله نجفی صدابردار سینما که چندی پیش در گذشته است تقدیم کرد و از تمام عوامل فیلم «لانتوری» قدردانی کرد.

    در ادامه جایزه بهترین موسیقی متن به محمدرضا علیقلی برای دو فیلم «امکان مینا» و «دختر» اهدا شد، اما چون خود او در برنامه نبود رضا میرکریمی کارگردان فیلم «دختر» جایزه‌اش را دریافت کرد.

    سپس بهرام دهقانی که به خاطر تدوین فیلم «ابد و یک روز» جایزه این بخش را دریافت کرده بود با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان جوان در سینما افزود: خوشحالم که سعید روستایی و هم‌نسلانش اجازه نمی‌دهند، سینما در ایران بمیرد یا ضعیف شود.

    در این ۱۲۰ سالی که از عمر سینما می‌گذرد، مشکلات زیادی به کمک این هنر حل شده است و امیدوارم در ایران نیز چنین شود.

    شبنم مقدمی برگزیده بازیگری نقش مکمل زن نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره پدرش که پارسال درگذشته است، گفت: دفعه پیش که سیمرغ روی شانه‌ام نشست، پدرم هنوز در قید حیات بود اما امروز یک سال است که او را ندارم و این جایزه را به روح او تقدیم می‌کنم که بسیار از او آموختم و همچنین جایزه‌ام را به مادرم هم تقدیم می کنم که حالا برای ما باید هم پدر باشد و هم مادر.

    در ادامه نوید محمدزاده جایزه بازیگری نقش مکمل مرد را گرفت، او که در میان تشویق حاضران روی صحنه حاضر شد چندین دقیقه پشت تریبون مکث کرد و بدون حرف صحنه را ترک کرد.

    پریناز ایزدیار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن نیز از گروه سازنده فیلم «ابد و یک روز» تشکر کرد و گفت: آن‌قدر هیجان دارم که می‌ترسم سیمرغم را بیاندازم.

    در ادامه مراسم، پرویز پرستویی که به خاطر بازی در فیلم «بادیگارد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نقش اول مرد را دریافت کرد، در سخنانی گفت: من پرویز پرستویی بازیگر نقش حیدر فیلم بادیگارد هستم. خالق بادیگارد ابراهیم حاتمی کیاست. خوشحالم که با هدایت و رهبری او توانستم ایفاگر نقشی باشم که اعضای هیات داوران آن را شایسته سیمرغ بلورین دانستند.

    او اضافه کرد: سیمرغم را اول به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم می‌کنم و بعد به رسم ادب آن را به اساتید محترمی که در این سالن حضور ندارند و ۵ تن سینمای ایران هستند تقدیم می‌کنم؛ عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و داود رشیدی.

    همچنین سعید روستایی که در ادامه برنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم «ابد و یک روز» دریافت کرد، جایزه‌اش را به پیمان معادی بازیگر این فیلم که کاندیدای دریافت سیمرغ بود، اهدا کرد.

    هومن سیدی که سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد، نیز از غافلگیری‌اش در دریافت این جایزه سخن گفت و افزود: واقعا توقع‌اش را نداشتم. به این برنامه آمده بودم تا فقط دست بزنم. این جایزه را به نیابت از حدود ۵۰ نفر از اعضای گروه می گیرم و به ویژه از آقای سعید سعدی تهیه کننده فیلم که مثل کوه پشت کارگردان است، تشکر می‌کنم.

    در ادامه برنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد، اما وی در سالن حضور نداشت و یکی دیگر از اعضای این گروه با دریافت جایزه گفت: از هادی بهروز فیلمبردار فیلم یاد می‌کنم که با وجود زحمات زیاد تلاشش دیده نشد و همین‌طور هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم که کار بسیار سنگینی انجام داد.

    وی اضافه کرد: دوست داشتم این فیلم را سردار حسین همدانی ببیند، اما متاسفانه چند ماه پیش شهید شد.

    در ادامه برنامه سیمرغ بهترین فیلم با “نگاه ملی” به نرگس آبیار برای فیلم «نفس» اهدا شد و این کارگردان هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: می‌خواستم مثل بسیاری دیگر از همکارانم از گروه سازنده فیلم تشکر کنم. «نفس» فیلمی درباره معصومیت و رویاها و آرزوهای از دست رفته است. شاید دیدن آن نیازمند کمی آرامش باشد تا مردم در فضایی آرام‌تر و در مقطعی بعد از جشنواره فجر آن را ببینند و درک کنند.

    تقدیر از خانواده سردار احمد متوسلیان

    بعد از این سخنان محمد حیدری دبیر جشنواره فجر از خانواده سردار احمد متوسلیان تقدیر ویژه‌ای داشت.

    وی تقدیرنامه‌ای را روی صحنه برد تا به خانواده این سردار تقدیم کند. همه حاضران به احترام احمد متوسلیان ایستادند و او را تشویق کردند اما خانواده او روی صحنه نرفتند.

    اظهارات میرکریمی درباره‌ی سیمرغ مردمی

    در ادامه جایزه مردمی تقدیم شد که برای این بخش سید رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما روی صحنه رفت و توضیحاتی درباره شیوه رای‌گیری مردمی ارائه کرد.

    مدیر عامل خانه سینما گفت: امسال تیمی حدودا ۱۰۰ نفره آرا مردم را جمع آوری کردند. آن‌ها شبانه روزی کار کردند و خودشان فیلم‌ها را ندیدند، در راس آن‌ها تهیه کننده خوشنام سینما علی آشتیانی پور بود.

    وی با اشاره به ۵ فیلمی که بیشترین آرا مردمی را دریافت کرده‌اند گفت: حضور دو فیلم «اژدها وارد می‌شود» و «ایستاده در غبار» در میان ۵ رای اول مردم جالب توجه است.

    در این بخش فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان سیمرغ بلورین برگزیده مردمی را دریافت کرد و ملکان تمام عوامل فیلم را که در سالن حضور داشتند دعوت کرد تا روی صحنه بروند.

    در پایان برنامه محمد سلوکی مجری مراسم با اشاره به بازی تعدادی از بازیگران کودک در فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت:حواسمان به بچه‌ها باشد و بیشتر از آنان مراقبت کنیم.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>