• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » غذاهای ضد افسردگی و مخصوص شادی آور

    غذاهای ضد افسردگی و مخصوص شادی آور

    غذاهای ضد افسردگی و مخصوص شادی آور
    این غذاها شادتان میکنداین غذاها شادتان میکند
    ترشح هورمون سروتونین یا هورمون معروف به شادی و ضد افسردگی در بدن افراد با تغذیه آنها مرتبط است به گزارش کدر رژیم غذایی نادرست و فست فودها با تمام مواد شیمیایی فرآوری شده که به سختی می‌توان در آنها ماده‌ای مغذی پیدا کرد، می‌توانند موجب بروز استرس و اضطراب فزاینده شوند و شما را بی‌حال و بدخلق کنند.

    اخیرا محققان روشی بدون استفاده از دارو یافته‌اند که می‌توانید با کمک آن روح و روان خود را تقویت کرده و شکمتان را ‌آب کنید، و آن غذای مغز است. بله، غذارسانی به مغز با غذاهای مقوی و مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای سطح خلق و خو و روحیه‌ی شما، افزایش میزان انرژی و دور ماندن دستتان از بسته چیپس است. در اینجا می‌خواهیم به غذاهایی اشاره کنیم که افراد شاد مصرف می‌کنند و مسلما باعث می‌شود که شما هم با مصرف آنها احساس خیلی بهتری داشته باشید.

    ۱.لوبیای سیاه

    لوبیا منبع غنی منیزیم بوده و باعث افزایش فعالیت هورمون شادی یعنی سروتونین در بدن می‌شود و همواره احساس «احساس می‌کنم شکمم باد کرده و چاق شده‌ام» را هم در شما از بین می‌برد. این دانه‌های کوچک ولی قدرتمند سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی نظیر آهن، فیبر، مس، روی و پتاسیم هستند. برای استفاده می‌توانید حدود ۴۰۰ گرم از آن را با ۱ فنجان آب ترکیب کنید. بعد یک بسته نان شیرینی قهوه‌ای به آن اضافه کنید تا یک اسموتی درست شود.

    ۲.ماهی هالیبوت

    یکی از بهترین گزینه‌ها برای به دست آوردن احساس رضایت و ارتقای روند کاهش وزن، خوردن یک تکه‌ی بخارپز شده از ماهی هالیبوت است که حاوی ‌میزان زیادی پروتئین است و بر سطح سروتونین بدن شما هم تأثیر می‌گذارد. از طرفی آن را در ردیف یکی از غذاهای اشباع‌کننده دسته بندی می‌کنند.

    ۳.نان غلات کامل

    برای کاهش استرس (که در اکثر جاها با شما همراه است) بهتر است چیزهایی بخورید که سرشار از کربوهیدرات هستند چرا که باعث تسکین و فروکش کردن روند نوسانات هورمونی شما می‌شود. اما شیرینی نمی‌تواند به اندازه نانی که از غلات کامل درست شده چندان شما را شاد کنند. غلات کامل حاوی ویتامین B6 و منیزیم بوده و باعث بهبود خلق و خوی شما می‌‌شود.

    ۴.چغندر

    چغندر حاوی بتائین است که پشتیبانِ تولید سروتونین در مغز محسوب می‌شوند. از طرفی دوز قدرتمند و مؤثری از اسید فولیک هم دارند که سلامت عاطفی و روانی را تثبیت می‌کند. آنها جزو بهترین غذاها برای کاهش وزن محسوب می‌شوند چرا که حاوی نیترات های قدرتمندی هستند.

    ۵.جلبک دریایی

    جلبک دریایی در قالب سوشی یا به عنوان سالاد سرشار از یُدهایی است که با افسردگی مبارزه می‌کند و نمی‌توان در همه‌ی غذاها آن را یافت. یُد برای تیروئید و کارکرد درست آن اهمیت فراوانی دارد و از طرفی بر میزان انرژی، وزن و حتی عملکرد مغزتان هم تأثیر می‌گذارد.

    ۶.چای بابونه

    تحقیقات نشان می‌دهد که چای بابونه نه تنها باعث بهتر شدن روند خوابتان می‌شود بلکه عملکرد شناختی شما را هم در طول روز زیاد می‌کند. چای بابونه یکی از مواردی است که در کاهش وزن تأثیر زیادی دارد.

    ۷.آب بلوبری

    این دانه‌های تیره رنگ به کاهش وزن کمک کرده، و تا ۷۳ درصد از شکل‌گیری سلول‌های چربی پیشگیری می‌کنند که به تنهایی باعث بهبود و ارتقای خلق و خوی شما می‌شوند. اما از طرفی دوزهای فراوانی از ویتامین C را هم دارند. اگر میزان این ویتامین کم باشد به خستگی، افسردگی و انگیزه‌ی کم منتهی می‌شود.

    ۸.روغن کانولا

    روغن کانولا یکی از راحت‌ترین و دم دست ترین منابع چربی‌های حاوی امگا۳ بوده و می‌توانید به راحتی آن را در رژیم غذای‌تان بگنجانید. بعد از مصرف آن، این چربی‌ها در مغزتان جمع شده و خلق و خو و روحیه شما را بالا می‌برد.

    ۹.تخم مرغ

    تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا۳ ، روی، ویتامین B و ید است که همگی به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک می‌کنند و از آنجایی که سرشار از پروتئین هم هست، شما را اشباع نگه داشته و بعد از مصرف آن تا ساعت‌ها انرژی خواهید داشت. تحقیقات نشان داده افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که برای صبحانه تنها یک نان بیگل می‌خورند، به طور چشمگیری وزن کم می‌کنند.

    ۱۰.فلفل قرمز

    چرا قرمز؟ مگر همه فلفل‌ها مثل هم نیستند؟ در واقع باید گفت که فلفل قرمز نسبت به انواع دیگر فلفل میزان مواد مغذی و ویتامین C و ویتامین A بیشتری دارد. طی آخرین تحقیقات در این زمینه مشخص شد که فلفل قرمز بعد از سبزیجات برگدار، به عنوان قدرتمندترین سبزی شناخته شده است. در واقع میزان بالای ویتامین موجود در آن به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک کرده، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

    ۱۱.نارگیل

    نارگیل سرشار از زنجیره متوسطی از تری گلیسیرید و انواع چربی است که به سلامت مغزتان کمک کرده و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. و اگرچه می‌توان آن را به وفور در دسرهای سرشار از کالری یافت، نیازی نیست که برای استفاده بهینه از خواص آن، بخواهید مقدار زیادی نان ماکارون (که سرشار از نارگیل است) استفاده کنید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • منابع اورجینال اختراع
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>