• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » سرعت بخشیدن به چربی سوزی با این حرکات ورزشی

    سرعت بخشیدن به چربی سوزی با این حرکات ورزشی

    سرعت بخشیدن به چربی سوزی با این حرکات ورزشی
    ورزشی که چربی سوزی و لاغری را سه برابر سریعتر میکند
     ورزشی که چربی سوزی و لاغری را سه برابر سریعتر میکند
    چیزی تا عید نوروز نمانده و خیلی ها در تلاشند تا از شر اضافه وزن و چاقی اندامی خود زودتر خلاص شوند !

    در این مطلب از کدر به معرفی راه و روشی برای لاغر شدن سریع میپردازیم.کارشناسان تربيت بدني معتقدند با ورزش کردن در آب چربي سوزي سه برابر افزايش پيدا مي کند و در عين حال فشار کمتري بر روي عضله ها مي آيد.پزشکان، ارتوپدها، فيزيوتراپ ها و کارشناسان تربيت بدني معتقدند که ورزش کردن در داخل آب، روشي کم فشار و موثر براي تقويت عضلات و سوزاندن کالري است.

    ورزش در آب، اگر به طور صحيح انجام شود نه تنها تمام فوايدي که انجام دادن اين حرکات بر روي زمين دارد، بهره مند مي شويد بلکه اين ورزش ها قدرت عضلاني، استقامت، نرمش و انعطاف پذيري و همچنين تعادل بهتر را براي ورزشکاران به ارمغان مي آورند.

    در آب بودن به خودي خود موجب مي شود که هر حرکت شما در واقع عملي براي غلبه بر مقاومت آب بر بدن شما باشد. در واقع نکته اصلي که منجر به چربي سوزي بيشتر است، نيز همين است.

    به اين ترتيب که وقتي شما تمام حرکاتي که به عنوان تمرينات ورزشي با هدف لاغري و تناسب اندام در خشکي انجام مي دهيد، در داخل آب نيز انجام دهيد، ناگزير هستيد تا علاوه بر آن حرکات هميشه فشاري نيز براي غلبه بر مقاومت آب را نيز تحمل کنيد و ناخودآگاه تمريناتتان سخت تر و با فشار بيشتري انجام مي شود.

    بر همين اساس تا سه برابر بيشتر چربي مي سوزانيد. البته منظور ما از ورزش در آب، شنا نيست. منظور انجام دادن حرکات ورزشي مانند پياده روي، ايروبيک و نرمش هايي است که به طور معمول در خشکي انجام مي گيرند.

    ضمن اينکه فشار بيشتر بر روي عضلات نيز باعث افزايش قدرت عضلات و همچنين کاهش چربي هاي ميان بافتي نيز شده و در نهايت تناسب بيشتري در اکثر اندام هاي خود، به خصوص اندام هايي که تمرينات بيشتري در آب داشتند، به وجود مي آيد.

    مزاياي ورزش کردن در آب

    علاوه بر افزايش چربي سوزي و قدرت و تقويت عضلات انجام تمرينات ورزشي در آب مزاياي فراواني دارد. زيرا آب نيز به نوبه خود به مقاومت تمرينات مي‌افزايد و شرايط بهتري را براي ورزش کردن ايجاد مي‌کند.

    -نيروي رانش آب، تکيه گاه وزن بدن مي شود. هنگامي که شما تا گردن در آب غوطه ور هستيد، آب در حدود ۹۰ درصد وزن شما را خنثي مي کند و به طور قابل توجهي از فشار وزن بر روي مفاصل، استخوان ها و ماهيچه ها مي کاهد.

    شما به جاي اينکه با تمام وزن خود بر روي زمين محکمي فرود بياييد، تنها با ۱۰ درصد وزن خود ايستاده ايد. اين خاصيت، ميزان جراحات و آسيب هاي حين ورزش را به شدت کم مي کند.

    -از آنجايي که آب محيطي متراکم تر از هوا است، شما با حرکت در آب مقاومتي از ۴ تا ۴۴ درصد بيشتر از مقاومت هوا را تجربه مي کنيد. ورزش در آب و غلبه بر اين مقاومت، مانند آن است که وزنه هايي به دست و پاي خود بسته باشيد يا با دستگاه هاي وزنه دار به ورزش بپردازيد، با اين تفاوت که انجام اين حرکات در آب کم خطرتر است.

    -هنگام غوطه وري در آب، جريان خون سريع تر مي شود و سلامت قلب و عروق شما را بهبود مي بخشد.

    -در صورتي که دچار آسيب ديدگي و تورم در بخشي از بدن باشيد، فشار آب بر روي بدن از شدت تورم کاسته و درد را تخفيف مي دهد.

    -از آنجايي که نيروي جاذبه در آب کم مي شود، شما در آب مي توانيد آن دسته از حرکات کششي که انجام آن در خشکي برايتان ممکن نيست را انجام دهيد.

    -فشار عمق آب بر روي بدن، مفاصل، ماهيچه ها و اندام هاي داخلي، در حين ورزش مانند يک ماساژ خوب، به تمام بدن آرامش بخشيده و مانع کوفتگي بدن مي شود.

    حرکات چربي سوز در آب

    با توجه به فوايد ذکر شده در خصوص انجام دادن تمرينات ورزشي در آب، به معرفي تعدادي از حرکاتي که به چربي سوزي و در نهايت تناسب اندام منجر مي شود، مي پردازيم.

    دقت کنيد در صورت مبتلا به بيماري و هرنوع آسيب ديدگي قبل از اقدام به اين ورزش با پزشک خود مشورت کنيد و در صورت اجازه وي به نجات غريق و مربي شناي حاضر در کنار استخر بيماري و مشکل خود را در ميان بگذاريد.

    همچنين دقت کنيد در قسمتي از استخر که مخصوص آب درماني هست تمرينات خود را انجام دهيد تا از استانداردهاي لازم برخوردار باشد. براي انجام تمرينات در آب بايد، در عمقي از استخر حرکت کنيد که آب تا سرشانه شما باشد.

    -گرم کردن: شروع تمرين در آب همانند شروع تمرينات در خشکي بايد با گرم کردن همراه باشد. برهمين اساس براي گرم کردن و آماده شدن بدن خود براي انجام دادن حرکات ۵ دقيقه در استخر راه برويد.

    پس از آن به مدت ۵ دقيقه در استخر طوري راه برويد که زانوي خود را هنگام راه رفتن بالا بياوريد

    – روي پنجه پا باستيد، به طوري که بدن در يک خط قرار بگيرد، دست ها کنار بدن باشد، به آرامي به بالا خود را پرتاب کنيد. دقت کنيد اين حرکت را با حفظ تعادل انجام دهيد.

    -حرکت همسترينگ: اين حرکت براي تقويت عضلات پشت ران و کاهش چربي هاي اين ناحيه است. ابتدا دستان خود را به کنار ديوار استخر بگيريد به طوري که رو به ديوار استخر باشيد، يک پا بر روي زمين ثابت است و سپس زانوي پاي ديگر را تا ۹۰ درجه خم از پشت کنيد. شبيه به زماني که مي خواهيد کف پاي خود را به باسن برسانيد با اين تفاوت که اين کار را تا زاويه ۹۰ درجه انجام دهيد، نه بيشتر. اين حرکت را با هر دو پا انجام دهيد.

    -حرکت ابداکتور: اين حرکت براي کاهش چربي هاي کنار ران و تقويت عضلات جانبي خارجي پا انجام مي شود. ابتدا به ديوار کنار استخر تکيه دهيد، دستها را از هم باز کنيد و بر لبه استخر بگذاريد، هر دو پا را به طرفين باز کنيد و دوباره پايين ببريد.

    -حرکت ادداکتور: اين حرکت براي کاهش چربي هاي مياني ران و تقويت عضلات جانبي داخل ران پا انجام مي شود. ابتدا به ديوار کنار استخر تکيه دهيد، دستها را از هم باز کنيد و بر لبه استخر بگذاريد، سپس پاها را از هم دور کنيد و بعد از روي هم رد کنيد (شبيه حرکت قيچي)

    -حرکت اسکوات: اين حرکت به منظور تقويت عضلات چهار سرران و باسن و تناسب در شکل ظاهري اين عضلات انجام مي شود و تمام قواعد انجام اين حرکت بر روي زمين را دارد. ابتدا دست ها را با زوايه ۹۰ درجه و با فاصله از بدن قرار دهيد تا تعادلتان حفظ شود، پاها را به عرض شانه باز کنيد و همانند اينکه مي خواهيد بر روي صندلي بشينيد، نشيمنگاه را به سمت عقب بکشيد و تا حدي زانوها را خم کنيد که از پنجه پا جلوتر نرود.

    -حرکت جلو بازو: اين حرکت براي تقويت عضلات جلو بازو است. در اين حرکت براي حفظ تعادل خود کمي زانوها را خم کنيد همانند زماني که روي صندلي نشسته ايد (البته دقت کنيد فرم پاها در اين حرکت مهم نيست، فقط کافي است تعادل داشته باشيد و زانوهايتان قفل نباشد) ابتدا دست ها را هم عرض شانه بازکنيد و سپس هر دو دست را مقابل سينه جمع کنيد به طوري که کف دستها به سمت کف استخر باشد.

    – حرکت پشت بازو: اين حرکت براي تقويت عضلات پشت بازو است و براي افرادي که بازوهاي شلي دارند و از شکل بازوي خود راضي نيستند، بسيار مفيد است. در اين حرکت براي حفظ تعادل خود کمي زانوها را خم کنيد همانند زماني که روي صندلي نشسته ايد (البته دقت کنيد فرم پاها در اين حرکت مهم نيست، فقط کافي است تعادل داشته باشيد و زانوهايتان قفل نباشد) ابتدا دست ها را مقابل سينه خود نگه داريد، به طوري که کف دست ها به هم بچسبد، سپس دستها را از هم باز کنيد و به طرفين از تنه دور کنيد.

    -حرکت دوچرخه: اين حرکت با هدف کاهش چربي هاي شکمي انجام مي شود، ضمن اينکه براي عضلات ران و باسن نيز مفيد است.براي انجام اين حرکت به ديوار کنار استخر تکيه دهيد، دستها را از هم باز کنيد و بر لبه استخر بگذاريد، سپس سعي کنيد همانند پدال زدن دوچرخه پاها را حرکت دهيد.

    – حرکتي مفيد براي کاهش چربي هاي شکم و تقويت عضلات اين ناحيه به ديوار کنار استخر تکيه دهيد، دستها را از هم باز کنيد و بر لبه استخر بگذاريد، پاها را کامل بالا بياوريد و دوباره پايين ببريد، اين حرکت را با زانوي خم نيز مي توانيد انجام دهيد.

    – در پايان ۵ دقيقه به آرامي در آب راه برويد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • دانلود فایل های زبان اصلی موشک ها
  • دانلود فایل های زبان اصلی ترکیبیات
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>