• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » بررسی استقلال مالی در زنان

    بررسی استقلال مالی در زنان

    استقلال مالی زن چه معایب و مزایایی دارد؟

    کار کردن خانم ها در بیرون از منزل

    کار کردن خانم ها در بیرون از منزل برخی از مشکلات را به همراه دارد

    کار کردن خانم ها در بیرون از منزل برخی از مشکلات را به همراه دارد اما کار اداری خانم ها مزایایی را هم برای زندگی مشترک و آینده خانواده دارد. کارکردن و حضور نداشتن خانم ها در خانه، منشأ بسیاری از اختلاف های همسران امروزی است.

    دو عامل مهم و تعیین کننده زندگی عصر نوین، یکی فراهم شدن امکان تحصیل و دیگری دشواری های اقتصادی است که موجب شده خانم ها دوش به دوش آقایون در خارج از خانه کار کنند. انگیزه اولیه بسیاری از خانم ها برای اشتغال بیرون از خانه فقط مادی نیست.

    بیشتر خانم ها به این دلیل تمایل دارند کار کنند که از این راه «رضایت خاطر» به دست می آورند، زیرا بیکاری، بطالت و افسردگی می آورد. این روزها زندگی ماشینی امکاناتی برای خانم ها فراهم کرده تا کارهای خانه را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند؛ برای همین وقت اضافی فراوانی دارند که می توانند در آن زمان برای جامعه خود مفید واقع شوند. از طرفی، بیشتر خانم هایی که به دلیل «تمکین» از همسرشان، از کار بیرون از خانه چشم پوشی می کنند، بعدها احساس می کنند به آن ها ظلم شده و با تاسف می گویند: «اگر کار می کردم آزادی عمل بیشتری داشتم!»

    کارکردن و حضور نداشتن خانم ها در خانه، منشأ بسیاری از اختلاف های همسران امروزی است. زنان امروز با زنان دیروز که فقط همراه شوهرانشان به کار کشاورزی و دامداری می پرداختند، فرق دارند. عصر فناوری جدید همه چیز را در هم ریخته و نوع کارها هم عوض شده است.

    معايب اشتغال زن در بيرون از خانه
    – اشتغال زن در بيرون از منزل مسلما وقت و انرژي بسياري را از وي مي گيرد و لذا طبيعي است كه چنين زماني با خستگي رواني و جسمي بيشتري(نسبت به زن خانه دار)در منزل حضور يافته و آن انرژي را كه بايد صرف همسر و فرزندانش كند را نمي تواند بگذارد.
    – يكي از مسايلي كه باعث مراوده و گفتگوي بيشتر زن و مرد با يكديگر مي شود، مسايل اقتصادي و مالي است. اين در حاليست كه در زنان شاغل به علت استقلال مالي، ميزان گفتگو پيرامون اين مسايل بسيار كاهش يافته و لذا مي تواند باعث ايجاد گسل عاطفي ميان زن و مرد گردد.

    – زنان شاغل علاوه بر كار خارج از خانه ناچارند عمده ترين كارهاي داخل خانه را هم به تنهايي به دوش بكشند. در حاليكه اكثريت مردان يا مهارتهاي مربوط به خانه داري را نياموخته اند و يا همكاري لازم را با همسري كه پا به پاي آنها در بيرون از منزل مشغول به كار است ندارند. اين مساله از يك طرف باعث خستگي بيش از حد زن مي شود كه نتيجه آن كاهش توجه و رسيدگي به همسر و فرزندان مي شود و از طرف ديگر مي تواند موجبات اختلاف ميان زن و مرد را پديد آورد.

    – و در نهايت آخرين و و مهمترين عيبي كه اشتغال زن در بيرون از خانه دارد، مشكل نگهداري و تربيت فرزند(يا فرزندان)است. در بسياري از موارد كار مادر و بچه داري در تضاد يكديگر قرار مي گيرد. براي مثال با توجه به تعهدات مادر در محل كار و مسئوليتهايي كه وي بر عهده دارد هميشه اين نگراني را دارد كه مي تواند وقت براي فرزندش بگذارد و با او حرف بزند؟ مي تواند در امر تربيت وي نقش اصلي و اساسي را داشته باشد؟ و ….

    طبعاً تحمل مسؤوليت‌ها و دغدغه‌هاي كار بيرون از خانه، بسيار سخت است؛ چه بسا كه وقتي مرارت‌ها و مشقت‌هاي داخل خانه نيز به آن افزوده گردد؛ زن در طول زمان به بيماري‌هاي مزمن دچار خواهد شد- اگر كار زن همراه با اختلاط با مردان باشد، زن به مرور زمان ويژگي‌هاي زنانه خود را از دست خواهد داد.

    استقلال مالی زن

    معایب و مزایای کارکردن زنان، بیرون از خانه

     

    مزاياي اشتغال زن در بيرون از خانه
    – اشتغال در بيرون از منزل به زنان كمك مي كند تا از تخصص و تحصيلات خود بهره ببرد كه اين مساله در امنيت رواني و احساس كارآمدي شان بسيار موثر است.
    – اين دسته از زنان، با كار كردن در بيرون از منزل، باري از مشكلات اقتصادي را از دوش همسر برداشته و موجب مي گردد كه خانواده از لحاظ مالي در رفاه بيشتري به سر ببرد.

    – در دوران كهنسالي و كهولت سن و در نبود همسر به علت برخورداري از مستمري، وابسته و نيازمند فرزندان نخواهند بود كه خود اين مساله در سلامت روان دوران پيري و استقلال بيشترشان موثر خواهد بود.

    – مشاركت اجتماعي زن در جامعه، مراودات وسيع اجتماعي و به خصوص اشتغال در بخشهاي فرهنگي باعث افزايش آگاهي ها و دانستني هاي زن شده و او را در تربيت فرزندان حمايت بسياري مي كند.
    – خانم شاغل، از نظر روحی دچار پیری زودرس نمی شود و کمتر افسردگی به سراغش می آید.

    – وقتی خانمی در خارج از خانه کار می کند، با مشکلات کسب درآمد و به اصطلاح پول درآوردن آشنا می شود، بنابراین به ارزش کار همسرش بیشتر پی می برد و او را بهتر درک می کند!

    – در دوره سالمندی سربار دختر یا پسر نخواهدبود، زیرا یک مستمری و حقوق بازنشستگی برای دوران کهولت خود دریافت می کند؛ بنابراین از این خانه به آن خانه فرستاده نمی شود که کشنده ترین دردهای نگفتنی در کهنسالی است.

    – چون به اقتصاد خانواده کمک می کند، در اندوخته خانواده هم شریک و سهیم خواهد بود. همین مشارکت، به او احساس امنیت بیشتری می دهد.

    – به دلیل حضورش در خارج از خانه و در متن جامعه، از معلومات و دانش اجتماعی روز بی بهره نمی ماند؛ به خصوص اگر به خاطر پیشرفت در کارش مجبور باشد کمی مطالعه و تحقیق هم کند. از طرفی، مطالعه باعث می شود در تربیت فرزندان از آگاهی بیشتری برخوردار شود.

    – از نظر حفظ زیبایی، تناسب اندام و خوش لباسی تا حدی مطابق فرهنگ روز خواهدبود. همین امر به شادابی روحیه اش کمک فراوانی می کند.

    – بیشتر خانم ها دوست ندارند برای رفع نیازهای مالی شان، که این روزها بسیار هم حیاتی است، مدام از همسرشان پول تقاضا کنند. آن ها می خواهند بخشی از نیازهای خانواده را تامین کنند.

    – خانمی که در خارج از خانه کار می کند و از کارکردن احساس رضایت دارد، مقدار زیادی از وابستگی افراطی اش به همسرش کاسته می شود، به طوری که قادر است از نظر روانی هم خود را اداره کند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • خرید کتاب زبان اصلی ادبیات علمی محبوب
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>