• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » جزئیات ممنوع اتصویر شذن باران کوثری / عکس

    جزئیات ممنوع اتصویر شذن باران کوثری / عکس

    جزئیات ممنوع اتصویر شذن باران کوثری / عکس

    ماجرای ممنوع التصویری باران کوثری + باران کوثری

    ماجرای ممنوع التصویری باران کوثری + باران کوثری

    در این قسمت ماجرای ممنوع التصویری باران کوثری + باران کوثری را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

    در این اواخر اکران پشت سر هم فیلم هایی با بازی پگاه آهنگرانی، باران کوثری، بهرام رادان و … حاشیه ها و دردسرهایی برای صاحبان این آثار به وجود آورد و تبلیغات آنها بدون عنوان کردن نامی از این بازیگران از تلویزیون پخش شد.
    ماجرای ممنوعیت باران کوثری

    این روزها هر چقدر که به لیست بازیگران ممنوع التصویر تلویزیون اضافه و این سیاهه بلندتر می شود، پخش تیزر و تبلیغات فیلم های سینمایی هم در تلویزیون مشکل تر می شود. در این اواخر اکران پشت سر هم فیلم هایی با بازی پگاه آهنگرانی، باران کوثری، بهرام رادان و … حاشیه ها و دردسرهایی برای صاحبان این آثار به وجود آورد و تبلیغات آنها بدون عنوان کردن نامی از این بازیگران از تلویزیون پخش شد. سراغ تهیه کنندگان و برخی از کارگردانان این فیلم ها رفتیم و از آنها درباره مصائب ممنوع التصویری و تاثیرات این اتفاق بر فروش فیلم هایشان پرسیدیم.

    بازیگری که جایزه گرفته چرا ممنوع است؟

    مسعود لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم «کوچه بی نام» که فیلمش از این هفته روی پرده می رود، یکی از کسانی است که احتمالا از این موضوع متضرر می شود چرا که باران کوثری بازیگر نقش اصلی این فیلم است که اتفاقا در آن بسیار درخشیده و سیمرغ جشنواره را برای بازی در این فیلم دریافت کرده است.

    لشکری صحبت هایش را با این جمله شروع می کند که: «من دارم از شما می شنوم که ایشون ممنوع التصویرند!» و ادامه می دهد: «اگر اینطور است، نمی دانم چرا این اتفاق افتاده ولی باید بگویم که به نظرم اصلا منطقی پشت این کار نیست که یک بازیگر در فیلمی بازی کند و جشنواره فجر به عنوان یک جشنواره دولتی آن بازیگر را به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب کند و به او سیمرغ بدهد بعد تلویزیون همین بازیگر را ممنوع التصویر کند. باران کوثری برای درخشش اش در این فیلم نه تنها در جشنواره فجر که در جشن انجمن منتقدان هم به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شد و مزد زحماتش را گرفت. تلویزیون هم باید برای بازی و زحمت او ارزش قائل شود نه اینکه او را ممنوع التصویر کند. کسی که می تواند یک یاز عوامل اصلی تبلیغ ما برای دیدن این فیلم باشد.»

    لشکری اعتقاد دارد که این مسئله را می شود در تعامل با مدیران مربوطه حل کرد و در این باره توضیح می دهد: «من احساس می کنم با گفتگو و تعامل می شود این مسائل را حل کرد چون نمی شود که یک بخشی از نظام به یک نفر جایگاهی قابل اعتنا بدهد و بخش دیگری از نظام بگوید که نمایش تصویر شما ممنوع است.»

    اگر قانون مخالف باران کوثری است پس باید ممنوع الکار شود

    لشکری که ابتدای صحبت هایمان از ممنوع التصویری باران کوثری ابراز بی اطلاعی کرده بود می گوید: «به ما گفتند که در صورت حذف تصاویر ایشان، تیزر پخش می شود که خب با توجه به نقش اصلی بودن ایشان قطعا این اتفاق به فیلم ما لطمه می زند.»

    از این تهیه کننده می پرسیم آیا بهتر نیست مسئولان مربوطه در سینما با مدیران رده بالای صدا و سیما نشستی در این زمینه برگزار کنند که جلوی این جور اتفاقات گرفته شود؟ او در پاسخ می گوید: «من هم با این پیشنهاد موافقم و به نظرم این دو مجموعه باید با هم به تعامل برسند چون دامن زدن به این مسائل به صلاح فرهنگ این مملکت نیست. من دوست دارم آگهی فیلمم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود نه در شبکه های ماهواره ای که این اختلافات باعث سوءاستفاده دشمن فرهنگ این مملکت می شود.»

    زندگی شخصی بازیگران را از زندگی حرفه ای شان جدا کنید

    احمد رمضان زاده کارگردان فیلم حکایت عاشقی هم یکی دیگر از کارگردانانی است که از این اتفاق متضرر شده است. در فیلم او دو بازیگر ممنوع التصویر هستند. یکی بهرام رادان و دیگری قطب الدین صادقی. او در این باره و تاثیرات این اتفاق می گوید: «تلویزیون به ما گفت که به خاطر بهرام رادان و قطب الدین صادقی تیزر این فیلم را پخش نمی کنیم. به نظر من باید پذیرفت که در این حرفه مدیران به بازیگران جدا از زنگی شخصی شان نگاه کنند. بازیگران زندگی شخصی شان از زندگی حرفه ای و کارشان جداست. بازیگر می آید در دنیای آن فیلمنامه قرار می گیرد و آن را خلق می کند و اصلا نباید نگاه به شخصیتش کرد. به فرض و بر اساس قانون اگر بنده متخلف محسوب می شوم می توان برای من جریمه تعیین کرد. این دلیل نمی شود که تاوانش را یک اثر بدهد.»

    بعد از هفت خوان رستم حالا می رسی به تلویزیون

    رمضان زاده می گوید در این زمینه کسی جوابگو نیست: «حتی حاضر نیستند خیلی واضح به من فیلمساز بگویند که این دو نفر ممنوع التصویر هستند. جالب اینجاست که دو روز اول تیزر را پخش کردند و بعد گفتند دیگر پخش نمی کنیم. این نشان دهنده این است که هماهنگی در این زمینه وجود ندارد و بعد اینکه هر فیلمساز از چند جا باید مجوز بگیرد؛ از وزارت ارشاد، بعد شورای یازده نفره، بعد شورای هفت نفره و بعد می رسیم به جشنواره فجر که آنجا هم یک عده هیات انتخاب هستند. بعد برای تبلیغ فیلم دوباره یک عده دیگر باید اجازه بدهند و همه اینها در حالی است که تو اصلا فکر نمی کنی که به یکباره دوتا از بازیگرانت ممنوع التصویر شده اند. این به نظر من خیلی بی انصافی است. چه کسی قرار است پاسخگوی لطمه ای باشد که به فیلم زده شده و چه کسی قرار است تاوانش را بدهد!»

    او در مورد پخش تیزر هم می گوید: «ما کلی روی تبلیغات فیلم حساب کردیم و وقتی تمام موانع تیزر را رفع کردیم، حالا در مورد تصویر خانم ها ایراد می گیرند. بعد جوری آن را اصلاح می کنند که من فیلمساز وقتی تیزر را می بینم می گویم خدایا من چه فیلم بدی ساخته ام! اصلا این فیلم کیه!!!»

    ساداتیان: دو نفر از بازیگران کلیدی من ممنوع التصویر هستند

    یکی دیگر از فیلم هایی که از ممنوع التصویری بازیگرانش در تلویزیون متضرر شده فیلم «جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی است. در این فیلم باران کوثری و پگاه آهنگرانی نقش اصلی را ایفا می کنند و در تیزرهای تلویزیونی هیچ اثری از حضور آنها نیست.

    ساداتیان از این موضوع دل پری دارد و می گوید: «همانطور که می بینید دو نفر از بازیگران کلیدی این فیلم که از طرف وزارت ارشاد مجوز بازی داشتند، در تلویزیون ممنوع التصویر هستند و این دوگانگی همین وضعیتی را شکل داده که در تلویزیون شاهد آن هستیم.»

    مردم می پرسیدند چرا باران کوثری و پگاه در تیزر نبودند؟

    ساداتیان گلایه می کند که: «یک روز می گویند اسم این فرد نباشد و فردا می گویند تصویرش را حذف کنید. ما قطعا بدون تصاویر این دو بازیگر مجبوریم هویت جعلی از این فیلم تحویل تماشاگر بدهیم. تماشاگر چرا باید با این هویت جعلی ارتباط برقرار کند؟ اینکه ما یک چیز دیگر را تبلیغ کنیم و یک چیز دیگری را نمایش بدهیم؟ در همین مدت کسانی به من می گفتند وقتی فیلم را دیدیم از حضور بعضی بازیگران تعجب کردیم، پس چرا در تیزرهای تلویزیونی نبودند؟»

    و این شرایط سازمانی است که خود را تافته ای جدابافته از فرهنگ کشور می داند و سیاستگزاری ها در دیگر حوزه ها را به رسمیت نمی شناسند. همانطور که در موسیقی و پخش آن، محدودیت ها و ضوابط ویژه خود را اعمال می کند، در سینما و بقیه حوزه ها هم همین اتفاق می افتد. دودش هم جز آحاد جامعه به چشم کسی نمی رود. همه شعارها هم از اهتمام به فرهنگ حکایت می کنند.

    ماجرای ممنوع التصویری باران کوثری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • کتب عمومی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>