• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » اگر از ازدواج خود راضی نیستید بخوانید

    اگر از ازدواج خود راضی نیستید بخوانید

    اگر طعم ازدواج تان شیرین و خوشمزه نیست…

    موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج

    یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج تفاوت های فرهنگی است.

     

    می گویند ازدواج مانند هندوانه سر بسته است. به هر حال وقتی قرار است وارد مسیر ازدواج شوید، باید خودتان را برای هر شرایطی آماده کنید و اگر می بینید که طعم ازدواج برخلاف تصورتان شیرین و خوشمزه نیست، ببینید که برای بهبود وضعیت چه کاری می توانید انجام دهید.

    وقتی دو نفر ازدواج می کنند روابط اجتماعی شان عوض می شود و رفت و آمدهای تازه ای به وجود می آید. در این میان کنار آمدن با فرهنگ خانواده همسر اهمیت زیادی دارد. طبیعی است که عضو جدید در هر خانواده باید پذیرفته شود اما گاهی وجه اشتراک ها به حدی کم است که نه تنها پذیرشی صورت نمی گیرد بلکه بحث و مشاجره و نارضایتی هم به وجود می آورد. دکتر قدرتی، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه، به شما می گوید چطور با رعایت اعتدال و داشتن مهارت های لازم می توانید این مسئله را به خوبی مدیریت کرده و از ایجاد مشکلات پیشگیری کنید.

    تفاوت های فرهنگی چقدر مهم است؟
    تطابق فرهنگی دو نفری که قرار است با هم ازدواج کنند یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج آنهاست، اینکه خانواده دو نفر تاچه حد از نظر فرهنگی به هم شبیه هستند و چقدر با هم تفاوت دارند. موارد زیادی از قبیل آداب و رسوم، ارزش ها، نحوه برقراری ارتباط، باید و نبایدها وخط قرمزها جزء فرهنگ یک خانواده محسوب می شوند.

    داشتن تفاوت های فرهنگی در ازدواج دو نفر یکی از ملاک های مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت چون تفاوت های جدی فرهنگی نشان دهنده نوع خاصی از تفکر و جهان بینی و وجود تفاوت در مجموعه هنجارها و بایدها و نبایدهاست. وجود تفاوت های زیاد در باورها و عقاید فرد جدیدی که به عنوان عروس یا داماد وارد خانواده دیگری می شود در طولانی مدت باعث اختلاف نظر، بحث و مشاجره می شود و میزان رضایت متقابل را پایین می آورد.

    چگونه فرهنگ او را بشناسیم؟
    وقتی دختر یا پسری به عنوان عروس یا داماد وارد خانواده می شود درواقع یک نفر به اعضای آن خانواده اضافه می شود. حضور او در خانواده روی جنبه های مختلف زندگی خانوادگی و همه اعضای خانواده تاثیرات زیادی دارد، بنابراین بهتر است قبل از اینکه ازدواج صورت بگیرد آگاهی های لازم درباره فرهنگ خانوادگی فردی که قرار است به خانواده بپیوندند کسب شود.

    آیتم های فرهنگی را می توان با بررسی عادات و عرف هایی که در خانواده حاکم است مثل نحوه پوشش و آرایش، میزان اعتقادات مذهبی، نحوه احترام گذاشتن افراد به یکدیگر، حد و حدود روابط با فامیل، بستگان و دوستان سنجید.

    میزان فرهنگ پذیری او چقدر است؟
    هنگام انتخاب عروس یا داماد افراد هرقدر هم تلاش کنند فرد مورد نظر از لحاظ فرهنگی بیشترین تطابق و شباهت را با خانواده آنها داشته باشد باز هم تفاوت ها و اختلاف نظرهایی به وجود می آید. درواقع میزان فرهنگ پذیری فرد جدیدی که وارد خانواده می شود تعیین کننده است.

    به عنوان مثال دختری که به عنوان عروس وارد خانواده ای می شود و از نظر فرهنگی تفاوت هایی با آنها دارد هرچه بیشتر بتواند خودش را با فرهنگ خانواده ای که وارد آن شده تطبیق دهد و هرچه خانواده شوهر بیشتر بتوانند تفاوت های فرهنگی که عروس شان با آنها دارد را درک کنند، سازگاری و تفاهم بیشتری در روابط آنها ایجاد شده و از ایجاد مشکل و بروز تنش جلوگیری می شود.

    تفاوت های فرهنگی در ازدواج

    وقتی دو نفر ازدواج می کنند روابط اجتماعی شان عوض می شود.

     

    چه کسی حرف آخر را می زند؟
    به هرحال تفاوت های فرهنگی وجود دارد. اگر افراد با ذهن بسته و از روی تعصب به این تفاوت ها نگاه کنند یعنی طرز تفکرشان این باشد که «هر اعتقادی که من دارم درست است، همه افراد باید به مسائل آن گونه نگاه کنند که من نگاه می کنم و همه افراد باید نظرشان با نظر من یکسان باشد» هنگام رویارویی با این تفاوت ها قطعا مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

    برعکس اگر افراد با ذهن باز و بدون هیچ تعصبی با قضایا برخورد کنند یعنی با این طرز تفکر وارد شوند که در هر فرهنگی یک سری موارد مثبت وجود دارد و یک سری موارد محدودکننده و هر آنچه در فرهنگ دیگران با فرهنگ من متفاوت است برای من نامناسب نیست، چه بسا که بسیار هم مثبت و سازنده باشد و نه تنها مشکلات و تنش های کمتری ایجاد می شود بلکه همدلی و درک متقابل بیشتری هم به وجود خواهد آمد.

    مشکل از کجا شروع می شود؟
    مشکل از آنجایی شروع می شود که هر کدام از طرفین مثلا هم عروس و هم خانواده شوهرش معتقدند که فرهنگ شان درست است و باید طبق آن پیش بروند و طرف مقابل هم از آن پیروی کند. درواقع تصمیم می گیرند روی عقیده و نظر خودشان پافشاری کنند، طرف مقابل را مجبور به عقب نشینی کرده و حرف خودشان را به کرسی بنشانند. درواقع فرهنگ شان را به طرف مقابل تحمیل کنند.

    در خانواده هایی که به درستی فرهنگ خودشان را نمی شناسند، ارزش ها و ضدارزش های شان کاملا مشخص نیست و به باورهای شان خیلی پایبند نیستند، به محض اینکه عضو جدیدی به عنوان عروس یا داماد وارد می شود و از نظر فرهنگی و اعتقادی با آنها تفاوت دارد، سریعا باورها و ارزش های خودشان را زیر سوال می برند و بیش از حد تحت تاثیر قرار می گیرند و شروع به پیروی از یکسری عقاید و عادات او می کنند.

    در چه خانواده ای بزرگ شده؟
    اصالت و نحوه تربیت خانوادگی فردی که به عنوان عروس یا داماد انتخاب می کنیم هم اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید نادیده گرفته شود. روانشناسان معتقدند باورها و اعتقادات فرد در نهاد خانواده ای که در آن رشد و پرورش پیدا می کند شکل می گیرد. والدین و افرادی که در چند سال اول زندگی وظیفه تربیت و مراقبت از کودک را برعهده دارند در رشد وجدان اخلاقی و شکل گیری بایدها و نبایدها در وجود کودک نقش بسیار مهمی دارند.

    اگر آنها افرادی قابل اعتماد و پایبند به اصول و ارزش های اخلاقی باشند طبیعتا فرزندی که تربیت کرده اند هم همین گونه خواهد بود و بالعکس.

    آیا همه چیز تقصیر اوست؟
    درواقع خانواده ای که نتوانسته به درستی باورها و اعتقادش را به فرزندانش منتقل کند و اصول و ارزش هایی که به آن پایبند است را در وجود آنها نهادینه کند در چنین مواردی بیشتر در معرض لغزش و آسیب قرار می گیرد و ورود یک فرد جدید می تواند تغییرات زیادی را ایجاد کند.

    البته این مسئله به میزان تاثیرپذیری افراد هم بستگی دارد. عضو جدید و خط فکری او روی همه اعضای خانواده به یک میزان تاثیر نمی گذارد. هر کدام از اعضا که بیشتر به باورهای حاکم بر خانواده اعتقاد داشته باشد و اصول و ارزش ها در وجودش بیشتر نهادینه شده باشد کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد. چه بسا اگر از مهارت و درایت کافی برخوردار باشد، بتواند به درستی از ارزش های خانواده دفاع کند و عضو جدید را هم به آنها پایبند کند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال سبک شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • کتب فولکلور زبان اصلی
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>