• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » راهنمای آب کردن چربی های آب نشدنی بدن

    راهنمای آب کردن چربی های آب نشدنی بدن

    راهنمای آب کردن چربی های آب نشدنی بدن
    روش از بین بردن چربی های آب نشدنی بدن

    روش از بین بردن چربی های آب نشدنی بدنبعضی وقتها هر چقدر برای کاهش وزن تلاش میکنید اما چربی های بدنتان با لجبازی از دست نمیروند و هیچ وزنی کم نمیکنید .

    به گزارش کدر فعاليت بدني يکي از راههاي آب کردن چربي هاي اضافي بدن است .از بين بردن چربي هاي برخي از قسمت هاي بدن تان شايد به نظر شما کار سختي بيايد و حتي با رژيم و ورزش هم از بين نرود. به راحتي با دستورات زير اين چربي هاي سمج بدن تان را آب کنيد.

    .برای شما هم شاید پیش آمده باشد  وقتی شما گرسنگی می‌کشید در ابتدای امر کاهش وزن خوبی دارید اما پس از مدتی بدن شما گمان می‌کند در قحطی افتاده‌اید چرا که کالری کمی به بدن می‌رسانید لذا چربی‌ها را برای روز مبادا ذخیره کرده، سوخت و ساز را پایین می‌آورد

    بعد از کلی سعی و تلاش و رژیم كلي وزن كم كرده‌ايد، خوشحاليد و منتظريد هر بار روي ترازو مي‌رويد عدد كمتري ببينيد اما ترازو با شما راه نمي آيد و هر بار روي يك عدد گير مي‌كند. انگار ديگر دلش نمي‌خواهد تكان بخورد و هر روز كه خودتان را وزن مي‌كنيد باز هم همان عدد ديروز را مي‌بينيد. اينجاست كه مي‌گويند بدن‌تان ايست كرده و ديگر وزن كم نمي‌كنيد. اين جمله بدترين چيزي است كه پس از يك رژيم سخت و طاقت‌فرسا مي‌شنويد.

    اين مشكلي است كه خيلي از كساني كه رژيم لاغري گرفته‌اند آن را تجربه كرده‌اند. همان موقع است كه نااميدي رخ نشان مي‌دهد و خيلي‌ها دوباره بر مي‌گردند سر خانه اول و همان وزن اوليه. اما دليل اين ايست كاهش وزن چيست و چه عواملي باعث مي‌شود ديگر بدن وزن كم نكند؟

    چرا بدن در مقابل کاهش وزن مي‌ايستد؟

    چاقي و اضافه وزن از جمله مشكلات شايعي است كه در اكثر جوامع مي‌توان اين معضل را به وضوح ديد چرا كه رژيم‌هاي غذايي مختلف، مكمل‌ها و حتي روش‌هاي نادرست در بسياري موارد براي سريع‌تر لاغر شدن يا تسريع در رسيدن به وزن ايده‌آل مورد استفاده قرار مي‌گيرند. نكته حائز اهميت اينکه افراد با محدود كردن بي‌حد و حساب دريافت كالري سعي مي‌کنند به وزن ايده‌آل خود دست پيدا كنند؛ غافل از اينكه وضعيتي به نام كفه يا plateau effect در آنها به وجود مي‌آيد. تئوري‌هاي مختلفي درباره ايجاد اين شرايط مطرح مي‌شود، يكي از فرضيه‌ها ايست وزني است.

    پلكاني وزن کم کنيد

    وقتی بدن دچار ایست وزنی میشود یعنی دیگر متابولیسم و رژیم تاثیری در کاهش وزن ندارد. بهترين راهكار براي مقابله با اين روند، كاهش وزن به شكل پلكاني است. به عبارت ساده‌تر افراد بايد انرژي دريافتي‌شان را به‌ طور منطقي محدود كنند كه به ميزان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ كيلوكالري در روز (بسته به ميزان و شدت چاقي افراد) است. شما با كمك اين روش مي‌توانيد تا حدود زيادي از افت متابوليسم پيشگيري كنيد. اين محدوديت باعث مي‌شود تا شما بين دو تا چهار كيلوگرم در ماه كاهش وزن داشته باشيد.

    براي آب کردن چربي هاي اضافي از ويتامين ها کمک بگيريد

    از جمله موارد مهم ديگري كه مي‌تواند در جلوگيري از عارضه‌هاي كاهش وزن موثر باشد، توجه به پيشگيري از كمبودهاي ويتاميني و مواد معدني مورد نياز است. در صورتي كه ميزان انرژي روزانه دريافتي در زنان و مردان به ترتيب كمتر از ۱۸۰۰ و ۱۲۰۰ كيلوكالري در روز باشد، مصرف مكمل براي پيشگيري از كمبودها ضروري است.

    زمان بندي را جدي بگيريد

    _ كمبود آهن در زناني كه در سنين باروري هستند، بسيار شايع است. خانم‌هايي كه مبتلا به كم‌خوني هستند توصيه مي‌شود از مكمل استفاده كنند. مصرف مكمل آن هم با معده خالي بهترين جذب را ايجاد خواهد كرد ولي ممكن است اين نوع مصرف منجر به عوارض گوارشي شود. در صورت بروز چنين عوارضي توصيه مي‌شود مكمل را همراه با غذا مصرف كنند كه باعث كاهش قابل توجهي در كيفيت جذب آن خواهد شد.

    _ كلسيم هم از جمله مهم‌ترين مكمل‌هاي مصرفي در زنان و مردان به‌ويژه در سنين بالاي ۴۰ سال است كه در اكثر موارد براي پيشگيري از استئوپورز يا پوكي استخوان مصرف مي‌شود. بهترين زمان مصرف اين مكمل همراه غذا به‌ويژه بعد از شام است.

    _ مكمل‌هايي كه حاوي ويتامين‌هاي گروه B نيز هستند، بهتر است بعد از اولين وعده غذايي يعني صبحانه خورده شوند تا بهترين عملكرد را براي بدن به وجود آورند.

    مصرف ادويه‌ها در افزايش سوخت و ساز بدن شما بسيار موثر هستند.براي آب کردن چربي هاي اضافي تان فعاليت بدني را چاشني کار کنيد

    ورزش و فعاليت فيزيكي هم مي‌تواند به‌طور اصولي و در راستاي حفظ سلامت، براي رسيدن به وزن ايده‌آل بسيار موثر باشد. چرا كه فعاليت فيزيكي باعث حفظ عضلات مي‌شود و از تحليل رفتن آنها در حين پروسه كاهش وزن پيشگيري مي‌كند. ورزش و فعاليت جسماني نه‌تنها از تحليل رفتن عضلات پيشگيري مي‌كنند بلكه مانع افت سوخت و ساز بدن در حين كاهش وزن مي‌شوند.

    حواس‌تان فقط به كاهش وزن نباشد!

    تا به حال شده كه با خود فكر كنيد چرا به دنبال كاهش وزن هستيد؟ خيلي از افراد جنبه سلامت آن را در نظر مي‌گيرند و بعضي‌ها به فكر ظاهر هستند. اما فراموش نكنيد اگر وزن‌تان بدون پايه و اساس كاهش پيدا كند نه خبري از سلامت خواهد بود و نه از ظاهري زيبا. با رسيدن به وزن دلخواه‌تان و عدم توجه به كمبودهاي محتمل طي رژيم‌هاي كاهش وزن بدون شك دچار عوارضي نظير ريزش مو، خشكي پوست، يبوست شديد، زخم‌هاي گوشه‌لب، التهاب زبان و حتي تاري‌ديد خواهيد شد.

    تيروئيد يا سموم آزاد شده!

    روي بافت‌هاي چربي تركيبات سمي وجود دارد كه اگر وزن به‌ شدت كاهش پيدا كند، اين سموم از بافت آزاد مي‌شوند. با آزاد شدن سموم اختلالي در متابوليسم بدن ايجاد مي‌شود كه عواقبي مانند كاهش سوخت و ساز بدن به دنبال دارد. براي همين روند كاهش وزن را دچار اختلال و حتي متوقف مي‌كند. از سوي ديگر بعضي از افراد معتقدند محدوديت شديد انرژي به‌شدت باعث كاهش عملكرد تيروئيد و به دنبال آن كاهش متابوليسم بدن مي‌شود كه اين امر نقش موثري در ايجاد وقفه در كاهش وزن افراد دارد.

    ۱+۱۲ راهكار براي كاهش وزن حرفه‌اي

    توصيه متخصصان تغذيه براي افرادي كه مبتلا به اضافه وزن و چاقي هستند، رعايت اصول زير براي داشتن وزني مطلوب و حفظ سلامت بدن است:

    ۱٫ از رژيم غذايي متنوع و متعادل كه به صورت اختصاصي براي شما توسط يك متخصص تغذيه طراحي شده است، استفاده كنيد.

    ۲٫ از حذف گروه‌هاي غذايي بپرهيزيد و در طول روز مقادير مشخصي از تمام گروه‌ها مثل نان و غلات، ميوه و سبزيجات، لبنيات كم‌چرب، گوشت‌ها و حتي روغن‌ها استفاده كنيد.

    ۳٫ فعاليت فيزيكي با يك برنامه مشخص و تعيين شده در طول هفته داشته باشيد.

    ۴٫ در صورت عدم ابتلا به پرفشاري خون و بيماري كليوي حداقل روزانه هشت ليوان آب بنوشيد.

    ۵٫ فكر نكنيد با كاهش دريافت انرژي به وزن دلخواه‌تان مي‌رسيد بلكه اين كار شما را دچار ايست وزني خواهدكرد.

    ۶٫ كاهش وزن مجاز در طول ماه داشته باشيد و از رژيم‌هاي پروتئيني و غير اصولي كه باعث از دست دادن آب بدن مي‌شوند، پرهيز كنيد چرا كه اثر اين نوع رژيم‌هاي غذايي بسيار كوتاه است و به سرعت وزن از دست رفته حتي بيشتر قبل باز خواهد گشت.

    ۷٫ در رژيم‌هاي كاهش وزن از ادويه‌جات به ميزان متعادل استفاده كنيد. مصرف ادويه‌ها در افزايش سوخت و ساز بدن شما بسيار موثر هستند.

    ۸٫ رژيم‌هاي تك‌خوري كمكي به كاهش وزن شما نمي‌كنند و حتي باعث كمبودهايي در بدن مي‌شوند كه گاهي اوقات عوارض جبران‌ناپذيري را در پي دارند.

    ۹٫ چاي سبز به دليل تاثير قابل توجه در افزايش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربي‌ها مي‌تواند در رژيم‌هاي كاهش وزن موثر باشد؛ به‌ويژه در زمان ايجاد توقف در روند كاهش وزن يا به عبارت ساده‌تر ايست وزني.

    ۱۰٫ در صورتي كه در طول رژيم‌هاي كاهش وزن دچار حالت ايست وزني شديد، سعي كنيد با افزايش فعاليت فيزيكي و تغيير در نوع رژيم زير نظر يك متخصص تغذيه هرچه سريع‌تر از اين حالت رهايي يابيد و روند كاهش وزن مناسبي را تجربه كنيد.

    ۱۱٫ سبزيجات بخش مهمي از رژيم‌هاي كاهش وزن است. مصرف نوع خام يا بخارپز آنها به منظور تامين فيبر يا حفظ آب بدن مي‌تواند در كاهش عوارض رژيم‌هاي كاهش وزن مانند يبوست بسيار موثر عمل كند.

    ۱۲٫ ميوه‌ها را به مقدار تعيين شده در رژيم غذايي‌تان مصرف كنيد و از زياده‌روي در مصرف ميوه‌ها بپرهيزيد. هر واحد ميوه حاوي ۶۰ كيلوكالري است و زياده‌روي در مصرف آنها نيز مي‌تواند يكي از علل عدم موفقيت در كاهش وزن باشد. در عين حال سعي كنيد ميوه‌هايي متنوع با رنگ‌هاي مختلف استفاده کنيد.

    داروهاي کاهش وزن معجزه نمي‌کنند

    استفاده از داروها و جراحي‌هاي كاهش وزن فقط با صلاحديد متخصص مجاز است و استفاده خودسرانه و بدون علت از هر دارو يا اصرار در جراحي به منظور رسيدن به هدف مي‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جدي در سلامت شما باشد. سعي كنيد با طبيعي‌ترين روش ممكن يعني رژيم‌هاي كاهش وزن همراه فعاليت فيزيكي به وزن مطلوب برسيد و فقط در صورتي سراغ داروهاي مجاز برويد كه پزشك معالج شما توصيه‌اي در اين زمينه داشته باشد.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • هاردکپی کتاب های بیوگرافی
  • خرید کتاب سینما زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>