• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » راهکارهای رشد و بلند شدن طبیعی مو

    راهکارهای رشد و بلند شدن طبیعی مو

    روش های طبیعی برای بلند شدن مو

    راهکارهای رشد و بلند شدن طبیعی مو

    ۱٫ یادتان باشد موهایتان یک شبه رشد نمی کند

    بلند شدن موها فرآیندی زمان بر است. آرایشگر ستاره ها و بازیگران، کسی که به اشلی اولسن کمک کرد موهایش را تا پایین کمرش برساند، مارک تاونسند می گوید: «مو ها در طول یک ماه حدود نیم سانتی متر و حداکثر ۱.۲۰ سانتی متر رشد می کنند. البته این تنها در صورتی است که موها کاملا سالم باشند و هزار کیلو موخوره در آنها وجود نداشته باشد!» پس نتیجه می گیریم که: صبوری را تمرین کنید!

    ۲. از قضا، قیچی دوست شماست

    اگرچه کوتاه کردن دوره ای انتهای موهایتان، کمکی به رشد سریعتر آنها نمی کند، اما باعث می شود موهایتان سالم تر بنظر برسند. پس شما نیاز دارید بیشتر از قبل انتهای موهایتان را کوتاه کنید، زیرا اینکار از اینکه موخوره ها به قسمت های بالاتر موها سرایت کنند جلوگیری می کند.

    تاونسند می گوید: «اگر مدت زمان زیادی را هدر دهید و بگذارید تا موخوره ها به بالای موها سرایت کرده و باعث شکسته شدن موها در قسمت های بالایی شوند، باعث خواهید شد موهایتان کوتاه تر از زمانی شوند که آنها را به صورت دوره ای و پایدار کوتاه می کردید.»

    وی همچنین توصیه می کند: «با آرایشگرتان صحبت کنید تا هر ۱۰ تا ۱۲ هفته حدود چهار میلیمتر از موهایتان را کوتاه کند تا از شروع موخوره در موهایتان جلوگیری شود.»

    ۳. پس از شامپو زدن، از نرم کننده ی مو استفاده کنید

    تاونسند می گوید «اگر موهایتان مرطوبند، بدین معناست که باید از نرم کننده استفاده کنید. با گذشت زمان، بخاطر رنگ کردن موها و استفاده از سشوار، موها از پایین شروع به نازک شدن می کنند.» نرم کننده به جایگزینی چربی ها و پروتئین های داخل ساقه ی مو کمک می کند.

    تاونسند ادامه می دهد: «نرم کننده، یک لایه ی محافظ به دور کوتیکول مو ایجاد می کند که باعث می شود آسیب کمتری به موها وارد شود. همچنین اینکار باعث می شود موهایتان سالمتر بنظر رسیده و به رشد موهایتان نیز کمک شود.»

    ۴. هر روز از شامپو استفاده نکنید

    تاونسند می گوید: «این برای من تکان دهنده است که بسیاری از خانم ها در استفاده از نرم کننده هنگام حمام صرف نظر می کنند، و این بدترین کاریست که می توانید با موهایتان انجام دهید، بخصوص اگر قصد بلند کردن آنهارا دارید. درواقع این استفاده از شامپوست که بهتر است هر چقدر که می توانید از استفاده از آن صرف نظر کنید، نه نرم کننده.»

    اما چرا؟ هدف از شامپو این است که کثیفی ها و باقی مانده ی محصولات مربوط به مو را بشوید. اما همچنین می تواند چربی های طبیعی و ضروری مو که باعث می شوند موها نرم و سالم باقی بمانند را هم همراه با کثیفی ها پاک کند.

    هنگامی که شما واقعا به شامپو نیاز دارید، با موهایتان ملایم تر رفتار کنید و تنها شامپو را به کف سرتان بزنید و اجازه بدهید کف، خود به خود به پایین موهایتان برود. و به آب اجازه دهید تا باقی قسمت های مو را که شامپو نزده اید، بشوید.

    ۵. بصورت هفتگی از روغن های درمانی و یا ماسک استفاده کنید

    از آنجایی که موهایی که به شانه هایتان و یا پایین تر رسیده اند، احتمالا چندین سال عمر دارند، به مراقبت، مهربانی، و توجه بیشتری نسبت به چیزی که نرم کننده ها ارائه می دهند، نیاز دارند.

    تاونسند توصیه می کند که بصورت هفتگی از یک ماسک مرطوب کننده و یا روغن درمانی استفاده کنید. وی می گوید: «من یک داروی طبیعی با روغن درست می کنم و به همه مشتریانم می دهم تا قبل از شامپو استفاده کنند.» دستور او عبارت است از: ۱ فنجان روغن نارگیل تصفیه شده که با ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام، فندق، و یا جوجوبا مخلوط شده است.

    روغن می تواند به مو نفوذ کند. او می گوید که این ماسک را روی موی تمیز بگذارید و ده دقیقه صبر کنید. سپس مثل همیشه موها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید. او ادامه می دهد: «این روغن ها قادرند تارهای مو را با اسید های چرب پر کنند، و شستن آنها باعث میشود که این روغن ها داخل مو ماندگار شوند.»

    وی اضافه می کند که کیت باسورث، دیانه کروگر، مری کیت و اشلی اولسن، از طرفداران این ماسک می باشند. اگر خودتان نمی خواهید ماسک درست کنید، از یک ماسک بر پایه ی روغن بجای این روغن دست ساز استفاده نمایید.

    ۶. از مکمل های تقویتی مو استفاده کنید

    بدن شما به بسیاری از مواد مغذی و حیاتی برای ایجاد موهای جدید نیاز دارد، از پروتئین کافی گرفته تا بسیاری از مواد معدنی. بنابراین نگاهی به رژیم غذایی خود بیاندازید. ممکن است با وجود داشتن یک رژیم غذایی سالم، تمام مواد مغذی که برای ایجاد موهای سالم لازمند و می توانند باعث افزایش مقاومت مو در برابر آسیب های مختلف شوند، و باعث رشد فوق العاده مو می شوند را دریافت نکنید.

    تاونسند می گوید: «من همیشه به مشتریانم توصیه می کنم تا هر روز از مولتی ویتامین و قرص های حاوی بیوتین استفاده کنند، تا موهایشان هنگام خروج از فولیکول سالم باشند. پیش از شروع استفاده از مکمل ها، بهتر است با دکترتان مشورت کنید تا مطمئن شوید از میزان درستی استفاده می کنید و یا مکمل ها با داروهایی که احیانا در حال حاضر مصرف می کنید، تداخل نداشته باشد.

    ۷. موهایتان را طوری شانه کنید که انگار رشته هایی از طلا هستند

    تاونسند توضیح می دهد: «شانه کردن مداوم، می تواند باعث آسیب فیزیکی به موهای شما شود. هنگامی که گره های مرطوب مو را از هم باز می کنید، مطمئن باشید که از پایین مو به سمت بالا این کار را انجام می دهید. ما به طور غریزی موهایمان را از پوست سر به طرف پایین شانه می کنیم، اما اینکار می تواند گره های کوچک را به یک گره ی بسیار بزرگ تبدیل کند، که می تواند باعث شود مقدار زیادی مو از دست بدهید.»

    او همچنین توصیه می کند از برسی با الیاف طبیعی استفاده کنید. برس های مویی، بخوبی باعث توزیع روغن های طبیعی موجود در پوست سرتان به پایین موهایتان می شوند، و با تارهای موهایتان بسیار ملایمند.

    ۸. روبالشی های نخی را دور بیاندازید

    تاونسند توصیه می کند روبالشی های نخی را با روبالشی هایی از جنس ساتن تعویض کنید. چرا که این پارچه ها سطح نرم تری دارند، بنابراین اصطکاکی که بافت روبالشی های نخی ایجاد می کنند را ایجاد نمی کنند. بنابراین شما با گره های کمتری از خواب بیدار می شوید.

    ۹. هرگز و تحت هیچ شرایطی موهایتان را در یک حوله ی بزرگ نپیچید

    چه چیزی می تواند به بدی پیچیدن موها در یک حوله ی فوق العاده نرم حمام باشد؟ تاونسند می گوید این کار باعث ایجاد شکستگی در موهایتان میشود. وی ادامه می دهد: «موهای شما در الیاف زبر حوله گرفتار می گردند و از آنجا که اکثر خانم ها حوله را بسیار تنگ بدور صورت و موهایشان می پیچند، آن رشته موهای نازک اطراف صورتتان، بیشتر در معرض شکستگی قرار می گیرند.» در عوض از یک حوله ی نرم و فوق العاده نازک میکروفایبر مخصوص مو استفاده کنید که کاملا مناسب و مانند یک دستار باشد.

    ۱۰. دم اسبی تان را بالاتر ببندید

    این یک حرکت آسان است که می تواند به حفظ یکپارچگی موهایتان در هرجایی که می خواهید در تمام مدت باقی بمانند، کمک کند. این کار باعث می شود موهایتان به رشدشان در سلامت کامل ادامه دهند.

    ۱۱. در پایان هر دوش، موهایتان را با آب سرد بشویید

    تاونسند می گوید: «این کار واقعا به رشد مو و حفظ سلامت موهای بلند کمک می کند. آب سرد، لایه های بیرونی مو را بیشتر هموار می سازد، در نتیجه از آسیب های حرارتی و از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند. تنها لازم است این کار را برای چند ثانیه انجام دهید، اما همین یک گام اضافی، در مرور زمان می تواند تفاوت بسیار زیادی ایجاد کند.»

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم طبیعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباطات
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • منابع اورجینال ادبیات
  • هاردکپی کتاب های تجارت الکترونیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>