• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » نکات مهم برای آرایشگری حرفه ای

    نکات مهم برای آرایشگری حرفه ای

    نکات مهم برای آرایشگری حرفه ای

    چند نکته مهم برای آرایشگری + نکات کلیدی آرایشگری

    چند نکته مهم برای آرایشگری + نکات کلیدی آرایشگری

    در این قسمت چند نکته مهم برای آرایشگری + نکات کلیدی آرایشگری را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

    آرایش صورت شاید در نظرتان کار بسیار سخت و مشکلی نباشد ولی اگر میخواهید به صورت حرفه ای آرایش کنید بهتر است نکات ریز وکاربردی را از آرایشگران معروف جهان بشنوید.
    آراش صورت تان را مانند یک آرایشگرحرفه ای انجام دهید!!

    آرایشی زیباست كه به چشم نیاید یا اگر به چشم می‌آید باید آنقدر با اجزا، رنگ و صورت هماهنگ باشد كه باهم یك تركیب زیبا بسازند نه یك تابلوی نقاشی با هزار رنگ و برق. آراستن صورت یكی از ظریف‌ترین كارهاست اما با كمی دقت و رعایت نكات كاربردی می‌توان بهترین و به روز‌ترین متدهای‌ آرایشی را تجربه كرد.

    فقط كافی است تصویر‌های ذهنی كه از قبل داشته‌اید، دور بریزید و با اشتباه‌هایی كه می‌كردید، آشنا شوید. اشتباه‌هایی كه نه تنها شما را زیبا نمی‌كرد، بلكه باعث می‌شد آرایشی پر از رنگ و درخشان داشته باشید؛ آرایشی كه حتی باعث می‌شد قیافه‌تان خیلی بد به نظر بیاید و همه اعتماد به‌نفس‌تان را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید آرایشگر حرفه‌ای صورت خودتان باشید، این نكات ریز اما كلیدی آرایشگران معروف دنیا را رعایت كنید.

    برای یک آرایش صورت حرفه ای سراغ هر محصولی نروید

    قبل از اینكه كرم پودر بزنید و آرایش را شروع كنید، حواس‌تان به كرمی كه انتخاب می‌كنید، باشد. بسته به نوع پوست صورت باید از كرم زیر آرایش استفاده كنید. مثلا اگر پوست‌تان چرب است، از كرم مرطوب‌كننده و اگر پوست‌تان خشك است، از كرم چرب استفاده كنید. اگر پوست‌تان چرب است، از كرم چربی‌دار استفاده نكنید؛ چربی در چربی تركیبی روان وبراق روی صورت شما درست می‌كند و از همان پایه آرایش‌تان بهم می‌ریزد. اگر پوست‌تان هم زیادی خشك است، كرم مرطوب‌كننده كار شما را راه نمی‌اندازد. صورت خشك آرایش و كرم پودر را خوب نمی‌پذیرد و انگار همه چیز روی هواست و به دل پوست نمی‌نشیند.

    برای آرایش صورت حرفه ای مراقب باشید صورت تان سفیدك نزنید

    مهم‌ترین و اولین مرحله در آرایش انتخاب كرم پودر پایه است. بزرگ‌ترین اشتباه این است كه هر كس با هر رنگ صورت از كرم پودر سفید استفاده كند. با این كرم پودر رنگ صورت بیش از حد سفید و روشن می‌شود و تضاد عجیبی با رنگ گردن، موها و دست‌ها پیدا می‌كند. بهترین انتخاب، كرم پودری است كه یك درجه از پوست تیره‌تر باشد؛ نه روشن‌تر و نه تیره‌تر. كرم ‌پودر روشن رنگ صورت را می‌پراند و كرم‌پودر خیلی تیره رنگ صورت را خفه می‌كند.

    برای یک آرایش صورت حرفه ای جوش ها را پنهان کنید

    جوش صورت بدترین اتفاقی است كه قبل از یك ‌مهمانی سرش بیرون می‌زند و باعث عذاب می‌شود اما آن را خیلی راحت می‌توانید پنهان كنید. لطفا پوشاندن جوش صورت با سفیدكننده روشن را فراموش كنید. كرم پودر روشن یا پنكیك سفید باعث می‌شود روی جوش یك تپه بسازید و بیشتر به چشم بیاید. متخصصان آرایش معتقدند با كمی كرم پودر تیره می‌توانید جوش را پنهان كنید. اندازه خود جوش كرم‌ بردارید و به مدت پنج دقیقه بگذارید بماند. بعد آن را با دست محو كنید و بعد روی آن را با كرم پودر موردنظر بپوشانید.

    روی مژه‌ها خانه نسازید

    ریمل مهم‌ترین وسیله آرایش چشم است. مژه را می‌توانید با ریمل یكدست، سیاه و زیباتر كنید. البته به شرطی كه روی چشم‌های‌تان خانه نسازید. خانه‌سازی اصطلاحی است كه آرایشگرها به ریمل‌های لخته شده و گلوله گلوله شده روی مژه‌ها می‌گویند. برای اینكه ریمل روی مژه‌های‌تان گلول گلوله نشود باید اول مژه‌ها را از پشت پلك و وقتی به پایین نگاه می‌كنید، ریمل بزنید و بعد با چشم باز و از انتهای مژه‌ها شروع كنید. هیچ وقت روی ریمل، ریمل نزنید. اگر می‌خواهید آرایش‌تان را تجدید كنید اول چشم‌ها را تمیز كنید و بعد دوباره روی آن ریمل بزنید. ریمل گلوله گلوله شده روی چشم به هیچ وجه زیبایی ندارد و حتی می‌تواند چشم‌های شما را ریز‌تر و بسته‌تر نشان دهد.
    برای یک آرایش صورت حرفه ای این مدل سایه را فراموش کنید

    اصلا می‌دانید سایه‌های طبقه‌ای و پله پله چند سال است كه از مد افتاده؟پس اگر می‌خواهید آرایش‌تان به روز و زیبا به نظر برسد، دیگر دور این مدل سایه را خط بكشید. آرایشگرهای معروف دنیا معتقدند بهترین نوع سایه تركیبی از چند رنگ بدون تشخیص رنگ‌ها از همدیگر است. شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اصلا این طور نیست. فقط كافی است چند رنگ مناسب صورت و لباس‌تان انتخاب كنید و رنگ‌ها را به كمك برس محو كنید؛ طوری كه هیچ خطی از رنگ‌ها مشخص نباشد و بین بقیه رنگ‌ها جدایی نیندازد. قبل از اینكه سایه بزنید هم روی پلك را با پنكیك بپوشانید تا پلك‌ها یكدست باشد و سایه‌ها به اصطلاح روی پلك راه نیفتد.
    برای یک آرایش صورت حرفه ای خط‌كشی نكنید

    خط چشم مثل ریمل باعث زیبایی چشم می‌شود اما خط چشم‌های شكسته شكسته و بریده بریده و بیش از حد پهن هیچ كمكی به زیبای شما نمی‌كند. در آرایش چشم بعد از اینكه سایه زدید و قبل از ریمل زدن باید خط چشم بكشید. بسته به نوع چشم‌تان باید نوع خط چشم را انتخاب كنید. اگر چشم‌های‌تان درشت است، از خط چشم پهن و اگر چشم‌های‌تان ریز است، از خط چشم نازك استفاده كنید. خط چشم بیشتر برای پلك بالاست اما اگر اصرار دارید زیر پلك پایین هم خط بكشید، حواس‌تان به اندازه و پررنگی آن باشد. یك خط چشم پهن و پر رنگ برای پلك پایین اصلا مناسب نیست. سعی كنید خط پلك پایین را نازك و كمرنگ بكشید و طوری نشود كه انگار زیر چشم‌های‌تان خط كشیده‌اید و خواسته‌اید یك جای مهم را نشان بدهید.

    برای یک آرایش صورت حرفه ای مژه‌های‌تان را نشكنید

    درست است استفاده از فرمژه خیلی در ریمل زدن به شما كمك می‌كند اما مژه‌های شكسته به بالا هیچ زیبایی ندارد. قبل از استفاده از فر مژه چند ثانیه قسمت پلاستیكی آن را با سشوار گرم كنید و بعد از آن استفاده كنید. این طوری مژه‌های‌تان نمی‌شكند و مثل شاخه‌های باد خورده هر كدام به یك طرف نمی‌رود.

    برای یک  آرایش صورت حرفه ای ترك‌های لب را مخفی کنید

    قبل از اینكه روی لب‌های‌تان رژ بزنید باید كارهای زیرسازی را انجام بدهید. مثلا اگر لب‌های‌تان خشك و پوسته پوسته است، حتما با لوسیون یا پماد ویتامین A خشكه‌ها را برطرف كنید و بعد روی آن رژ بزنید. بگذارید پماد ۵۱دقیقه روی لب بماند تا پوست‌ها كاملا نرم شود. اگر روی لب خشك و پوسته پوسته رژ بزنید، انگار روی زمین ترك خورده كویر سیمان كشیده‌اید.

    برای یک آرایش صورت حرفه ای درست رژگونه بزنید

    رژگونه مصالح ساختمانی نیست كه با آن روی گونه‌های‌تان پله بسازید. رژگونه قرار است آرایش شما را كامل و زیبا كند. در قدم اول در انتخاب رنگ رژگونه دقت كنید. اگر رنگ صورت شما تیره است، از رنگ‌های قهوه‌ای و تیره دوری كنید و سراغ رنگ‌های آجری و تن هلویی بروید. اگر هم پوست سفیدی دارید، تركیب رنگ‌های صورتی و هلویی بهترین انتخاب است. برای رژگونه زدن از یك برس بزرگ استفاده كنید. برس‌های كوچك باعث می‌شود روی گونه شما خط بیفتد. رژگونه را نباید خیلی پر رنگ و نمایان بزنید. رژگونه پررنگ و براق روی گونه‌های‌تان پله می‌سازد. از همان برس رژگونه به دو طرف گونه و زیر چانه و بالای پیشانی هم بزنید.

    در آرایش صورت حرفه ای رژلب تیره را فراموش کنید

    در انتخاب رنگ رژ خیلی دقت كنید. رژ زدن یعنی مهر پایان كار یك آرایش. پس بهتر است این مهر تكمیل‌كننده كارتان باشد نه اینكه باعث تخریب شود. رنگ رژ لب باید با رنگ پوست‌تان تضاد ایجاد كند. اگر رنگ پوست‌تان سفید است باید از رنگ‌هایی كه تن صورتی پر رنگ و قرمزی دارند، استفاده كنید. اگر رنگ صورت‌تان تیره است باید از رژهای هلویی و نارنجی روشن استفاده كنید. حواس‌تان باشد رنگ قهوه‌ای برای پوست‌های تیره اصلا مناسب نیست.

    همان‌طور كه رنگ‌های صورتی كمرنگ و هلویی كمرنگ به هیچ‌وجه به پوست‌های سفید نمی‌خورد. برای ماندگار شدن رژ روی لب هم یك ترفند ویژه انجام دهید؛ اول لب‌تان را با یك مرطوب‌‌كننده لب ماساژ دهید و بعد روی آن پنكیك بزنید. رژ را روی پنكیك بزنید. این طوری ماندگاری رژ بیشتر می‌شود.

    منبع:سیمرغ

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی بیوفیزیک
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی مهندسی برق
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>